Subaru Justy

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385
GeregistreerdCOLON Zo Aug 22, 2010 18:32

Re: Subaru Justy van J-Corolla - Daily "project"

Bericht door J-Corolla »

Op zich een goede tip, Joseppe.
Ik had op het moment dat ik mijn bovenstaande bericht schreef al een set stoelhoezen onderweg, dus die ga ik eerst proberen.
Mocht ik daar tevreden mee zijn, dan laat ik het zo.
Maar mocht ik het niets vinden dan is het misschien wel een optie om alsnog GTI stoelen te zoeken. :)
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―

― ― BEST OF PAINT 2013MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

We spreken uit ervaring helaas en hebben zowel goedkope als hele dure stoelhoezen gehad. Later voor 65 euro een GTI interieur gekocht en dat erin gezet. Maar het schijnt dat de bekleding sowieso vrij makkelijk verwijderbaar is. Op dat forum is er ook heel veel huisvlijt te vinden van zelfgemaakte bekleding en gewassen bekleding.
Maar mijn vriendin is er al jaren blij mee. In Druten zit een hele grote Suzuki sloperij waar je ook veel onderdelen kan vinden. yellowparts genaamd dacht ik.
Succes.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385

Bericht door J-Corolla »

Over sloperij gesproken..

Afbeelding

Nou, zo ver is het gelukkig nog niet, maar het was even close.
Op de bovenstaande foto staat de Subaru op de ambulance van de handelaar waar ik hem gekocht heb.

De Subaru heeft me halverwege de week laten staan door een probleem met de brandstoftoevoer.
Ik heb de Toyota dealer (die het terrein deelt met Suzuki) de Justy op laten halen.
Omdat ik al jaren klant ben bij de Toyota dealer hebben ze dit gelukkig gratis voor me gedaan.

Alles leek eerst op de injectie (single point injection) dus is de injectienaald helemaal gereinigd.
Maar daarna liep de auto nog steeds slecht en viel tijdens de testrit van de monteur uit.

Conclusie van de dealer: de brandstofpomp is kapot.
Bij een Swift is het een kwestie van de uitlaat opzij hangen, de tank er onder uit schroeven, en bovenop de tank de pomp te vervangen.
Bij de Justy heeft Subaru de AWD aandrijving onder de tank zitten, en er niet over nagedacht om een andere toegang voor de pomp te creëren.

De dealer is voor de reparatie zo duur dat ik de auto eigenlijk al had opgegeven.
Aangezien ik 'm pas een week heb, heb ik de handelaar gebeld in de hoop dat ze iets voor me konden betekenen.
Ze hebben de auto opgehaald en kunnen hem repareren voor de helft van wat de Toyota dealer vraagt.
Het blijft een dure bedoeling, maar met de prijs die ik dan bij de handelaar krijg is het nog haalbaar.

Wordt vervolgt...

Afbeelding

Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Hoop dat het een beetje meevalt...
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435
GeregistreerdCOLON Vr Sep 17, 2010 23:08

Bericht door Peet »

Geen cent betale Jeroen
Peet
Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385

Bericht door J-Corolla »

Da's makkelijk te zeggen, Peet, maar ik heb wat dat betreft op zich geen poot om op te staan.

Auto is gekocht zoals gezien en bereden zonder garantie, staat zo letterlijk in de papieren van de verkoop.
Bij de testrit, de rit naar huis, ritten tijdens het weekend, en de eerste werkdagen reed 'ie ook gewoon goed.

't is gewoon vette pech,
voornamelijk door het ontwerp van Subaru die de toegang blokkeren en geen andere toegang tot de pomp hebben gemaakt.
De reparatiekosten van de handelaar zijn aantrekkelijker dan de andere opties die ik eigenlijk niet eens heb.

The Doctor
President member
President member
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24

Bericht door The Doctor »

en zelf een toegang maken in de kofferbak ofzo? Brandstofpompje wisselen is niet zo moeilijk :)
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."

HET KE20 projecttopic
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435

Bericht door Peet »

Dat kat ding met een u motte ze gewoon terug kope ,en lekker op zoek gaan naar een e 10 1300 ,
Gewoon die vent over de balie trekke ,en zegge dat die dat ding diep in zijn h,,,,kan Douwe
Met me g6r ook mee gemaakt die ik hier voor had ,mooi dat ze hem terug kochte
Sterkte er mee

Peet
pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293
GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08

Bericht door pampie »

Peet schreefCOLONDat kat ding met een u motte ze gewoon terug kope ,en lekker op zoek gaan naar een e 10 1300 ,
Gewoon die vent over de balie trekke ,en zegge dat die dat ding diep in zijn h,,,,kan Douwe
Met me g6r ook mee gemaakt die ik hier voor had ,mooi dat ze hem terug kochte
Sterkte er mee

Peet
Zo onbetrouwbaar die handelaren en ook nu komt er eigenlijk weer een slechte auto vandaan. Bij handelaren koop je vaak toch wel slechte auto's. Zeker die zo onder 1500,- euro.

Net wat Peet zegt, dat onding moeten ze terugkopen joh. Al zul je er niet de volle bak voor terugkrijgen. Maar goed, daarvoor is hij handelaar.

Had idd toch maar op zoek gegaan naar een Toyota. Makkelijk klussen en logisch gebouwd gegarandeerd. Nu lees ik al iets over een belemmering wegens onlogische bouw van de auto.

Sterkte ermee Jeroen. Ik hoop voor je dat je het netjes op kunt lossen.
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Toyota_e10
President member
President member
BerichtenCOLON 1341
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 24, 2004 18:51

Bericht door Toyota_e10 »

Tis idd ff de pech,hopen dat het allemaal goed komt
Taberim@..Assen ..::TOYOTA::..>Auris<
Lone wolf
President member
President member
BerichtenCOLON 1073
GeregistreerdCOLON Zo Apr 29, 2007 21:31

Bericht door Lone wolf »

Mooi balen, maar als je een budget auto koopt zonder garantie kun/mag je hier niet over klagen. Als het daadwerkelijk de brandstofpomp is, dan kan de handelaar het ook niet beïnvloedt hebben en is het gewoon pech. Dat is heel wat anders dan lapmiddeltjes toepassen om een auto door de apk te trekken.

Wil je een goede auto, betaal je meer. Net als met (bijna) alles.

Maar goed, als de handelaar het al goedkoop wil fixen mag je ook niet klagen. Hij was je niets verplicht zoals je zelf al aangaf.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385

Bericht door J-Corolla »

Lone wolf schreefCOLONAls het daadwerkelijk de brandstofpomp is, dan kan de handelaar het ook niet beïnvloedt hebben en is het gewoon pech. Dat is heel wat anders dan lapmiddeltjes toepassen om een auto door de apk te trekken.
Inderdaad, de handelaar kan hier niets aan doen en ik stond erbij toen de auto voor het eerst sinds waarschijnlijk enkele maanden werd gestart, liep in 1 keer en liep netjes, de timing van de brandstoftoevoerproblemen is gewoon pech geweest, waarbij de handelaar me gelukkig wil helpen zonder de kosten te hoog op te laten lopen. Hij weet dat ik de auto graag wil blijven rijden en dat zegt voor hem ook wel iets, in tegenstelling tot mensen die inderdaad gelijk proberen "die hele klotezooi maar terug te sturen". hierdoor wilt hij zijn best er ook wel voor doen om 'm terug de weg op te krijgen.

En als ik 'm voor de helft van het geld terug zou laten kopen dan zou ik duurder uit zijn omdat ik dan met een kleiner budget een andere auto met mogelijk andere problemen moet gaan zoeken, dat is iets waar ik sowieso geen zin in heb. De reparatieprijs die de handelaar me heeft gegeven is de beste optie als hij die prijs aan kan houden, de auto staat dus ondertussen ook al daar voor onderzoek, waarna ik de definitieve prijs nog te horen krijg en kan beslissen wat er gebeurt.

Ik zou het idee nog kunnen opperen om een toegang te maken via de vloer van de auto, dat zou de kosten misschien nog verder verlagen, maar het feit dat de auto nu al daar staat verandert daar natuurlijk niet mee, ik kan 'm niet even goedkoop terug naar mijn woonplaats krijgen in de huidige staat.

Ik wilde zelf nog wat duurdere dingen aan de auto doen zoals polijsten á €100 (materiaalkosten), tinten á €250, en andere speakers.
en als ik die dingen voorlopig maar uitstel of helemaal laat zitten, dan is de netto 'schade' aan de bankrekening zeker vol te houden.

Deze Subaru Justy AWD komt de weg dus wel weer op. ;)

Gebruikers-avatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 843
GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43

Bericht door Perre »

Tja, misschien inderdaad de andere dingen even uitstellen.
Als het toch voor dagelijks gebruik is, is het het belangrijkst dat het bakje goed rijdt.
Natuurlijk te begrijpen dat je graaf een toffe daily hebt, die helemaal naar je smaak is, maar daar nu enkele honderden euro's in te investeren om dan wie weet wat nog mee mee te maken ...
Even afwachten, en als blijkt dat de brandstofpomp het enige is, dan kan je alsnog investeren.
Ik hoop dat alles snel goed komt!
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435

Bericht door Peet »

Ik zou die handelaar geen cent geve ,dan geef die maar het hele komplete bedrag terug ,gewoon zegge dat je genaaid ben door hem ,wie weet wat je nog meer ellende je krijg met die blauwe gras maaier ,
Gewoon harder op trede hoor ,en vlink stennis schoppen ,
Je laat je toch niet niet naaie Jeroen ,kon zelf al niet begrijpe dat je voor zo wage gegaan ben ,je ziet maar hoe moeilijk het sleutelen is ,
Pim kocht onderlaatst ook een e 10 ,zo simpel sleutelen ,je weet zelf ook de wege wel er voor ,starte en rijde die corollas
Sterkte er mee gozer ,

Peet
Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385

Bericht door J-Corolla »

Vandeperre schreefCOLONTja, misschien inderdaad de andere dingen even uitstellen.
Als het toch voor dagelijks gebruik is, is het het belangrijkst dat het bakje goed rijdt.
Natuurlijk te begrijpen dat je graaf een toffe daily hebt, die helemaal naar je smaak is, maar daar nu enkele honderden euro's in te investeren om dan wie weet wat nog mee mee te maken ...
Even afwachten, en als blijkt dat de brandstofpomp het enige is, dan kan je alsnog investeren.
Ik hoop dat alles snel goed komt!
Ik stel de andere dingen inderdaad uit, ook een nieuw setje hoedenplankspeakers stond op de planning maar die is er ook al van af.
Er komt geluid uit 't dash en daar heb ik bij de Corolla ook genoeg aan, die heeft ook geen geluid van achter.

De auto rijdt en klinkt verder goed, loopt goed stationair, geen rare geluiden tijdens het rijden, geen raar olieverbruik..
Het is echt alleen de brandstoftoevoer, filter is al vervangen en injector is al schoon, het is dus pompgerelateerd.

Sommige kleine investeringen (samen toch over de 100) die ik al heb gemaakt wil ik ook niet zomaar kwijt zijn aangezien sommige dingen hiervan Subaru/Justy specifiek zijn. Alles bij elkaar gezien is het gewoon goed haalbaar om de Subaru terug de weg op te krijgen, het is alleen even prioriteiten stellen rond investeringen die niet direct prioriteit hebben rond het functioneren van een auto.

En een E10 vind ik standaard een vrij saaie bak dus dat word 't sowieso niet, Peet.
Ik laat me dan maar lekker "naaien" (wat niet het geval is!) zodat ik een auto heb die ik wél leuk vind. ;)
Als ik echt genaaid zou zijn dan had je 't allang via het nieuws op TV gezien. ;)

perz
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1382
GeregistreerdCOLON Do Dec 28, 2006 10:32

Bericht door perz »

gewoon achterbank uitbouwen en gat knippen met blikschaar en dan pomp wisselen.
dit maakt voor de waarde van de auto toch niets meer uit. jij blij en de handelaar ook

als je een auto koopt zonder garantie neem je een risico maar daar is prijs ook na. ik vindt het wel goed dat ze je toch zo willen helpen uiteindelijk hoeft de handelaar helemaal niets te doen en dit probleem kun je ook met een auto hebben van 5000 euro.

succes met de afwikkeling
E11 (WRC) - Avensis T22.5 - Suzuki Coupe - Starlet P8
Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385

Bericht door J-Corolla »

Dat knippen/slijpen gaat ook gebeuren.

De garage heeft alles bekeken behalve de brandstofpomp, in de hoop dat 't een sensortje oid zou zijn.
Elke garage probeert zijn eigen diagnose te stellen natuurlijk, maar het is wel gruwelijk irritant dat er nu dus weer een week overheen gaat.
Ik heb ze een onaangekondigd bezoek gegeven en ik denk dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt..

Ze gaan een gat in de vloer maken om zo bij de pomp te komen,
en komende zaterdag ben ik van plan om de Subaru weer op te halen, klaar of niet.
Mijn tijd en geduld raken ondertussen op, de Corolla moet naar de spuiter dus ik heb die wagen nodig.

Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385

Bericht door J-Corolla »

Ik heb de Subaru weer terug.

Motor hield nog 1 keer in aan het begin van de rit, heeft zich daarna gedragen. Ik hou 't voorlopig maar op een luchtbel in het systeem of zo, want voordat 'ie naar de garage terug ging hield 'ie namelijk om de paar minuten in, tot 'ie op een gegeven moment helemaal niet meer startte.

Thuis de kap nog eens open gehad, alles klinkt verder goed en hij loopt stationair zelfs wat rijk, benzine komt wel aan dus. :lol:

Uiteindelijke kosten voor mij: Ik heb de nieuwe brandstofpomp betaald. de overige kosten/manuren niet.

pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293

Bericht door pampie »

Oké, en dan hopen dat het je verder allemaal goed afgaat met de Subaru. Maar dat zal wel lukken. Het lijken me geen heel slechte auto ondanks ik echt zweer bij Toyota.

Persoonlijk (maar dat is persoonlijk en eigenlijk weer een ander verhaal) snap ik ook niet dat je een goede, vette, toffe, luxe, maar vooral degelijke auto gaat wegzetten om in zo'n frot bak te rijden. Maar goed dat is mijn bescheiden mening en ik snap wel dat de Corolla een hobby auto is maar ik zou het bijv. zonde vinden om de T-sport weg te zetten en in een 'frot' bak te gaan rijden. die T-sport moet gewoon rijden. De E12 is gewoon fijn voor dagelijks gebruik en is heel wat meer auto dan zo'n Justy. Dan wil je toch elke dag in die méér auto rijden of ben ik nu stom?

De meeste mensen hier zullen het nut van zo'n 2e 'frot' auto wel inzien maar ikke eerlijk gezged niet. ;)
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Bericht door Joseppe »

Het is gewoon vette pech meer niet. Geloof me ik ken mensen die soortgelijke problemen ook met een Toyota gehad hebben. Bij ieder merk kan het soms tegen zitten.
Het is nu eenmaal een tweedehands en je kan soms niet zien hoe goed of slecht de eerste eigenaar / naren ermee omgegaan zijn. Bij sommige is onderhoud niet meer dan een keer in het half jaar door de wasstraat heen.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293

Bericht door pampie »

Dat klopt ook wel en het zal nu ook vast wel helemaal goedkomen met de Justy. ;)

Gewoon minimaal 300.000 op dat ding rijden Jeroen. Moet ie makkelijk kunnen hebben lijkt me. :D
Lone wolf
President member
President member
BerichtenCOLON 1073

Bericht door Lone wolf »

En voor alle mensen die zo afgegeven hebben op die handelaar.... hij heeft het toch netjes opgelost dacht ik zo.

Nu maar lekker karren met dat ding.
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Gebruikers-avatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 843
GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43

Bericht door Perre »

Ja, da's erug knap van die handelaar. Wettelijk gezien had je alles kunnen betalen. Dat hij nu alleen de stukken rekent is een mooie tegemoetkoming.
Wil toch ook zeggen dat de man vertrouwen heeft in dat zilverblauwe bakkie
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435

Bericht door Peet »

Ik had geen euro betaald ,en ook geen gat in me wage late make ,je bent toch niet achterlijk ,
Hij had de hele zooi aan de onder kant er lekker onder vandaan kunne halen ,
Of al me poen terug ,
Dat het met elke wage had kunne gebeure dat is logies ,
Dat jullie het accepteren over het betalen voor die pomp ,zeg dat je geen ruggengraat heb in het leven ,
Maar ieder zijn ding ,
Ik had het nooooooit gepikt

Gr peet
aygo tuner
Special member
Special member
BerichtenCOLON 795
GeregistreerdCOLON Wo Sep 08, 2010 01:09

Bericht door aygo tuner »

en peet heeft gesproken.

maar ben het wel met je eens peet goed is goed en slecht is slecht 8-)

gr,s de dwaze brabander
1 stand vol gas.

1 engine dead. 6/7 laps zandvoort.

second engine 79hp en 99.8nm.
Normal 68hp en 91.0 nm.

new car soon

Aygo Bleu comfort.
Lone wolf
President member
President member
BerichtenCOLON 1073

Bericht door Lone wolf »

Ik ben het er niet mee eens, maar wil dit topic ook niet verder vervuilen :)
2013 Yaris Hybrid
2016 C-HR Bi-tone plus
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Ik denk dat Jeroen er duidelijk genoeg in is geweest: als hij zijn geld terug had gevraagd, dan had hij nog geen daily gehad. En die had ie nodig, dus kon het risico niet lopen om weer weken op zoek te moeten naar een andere daily. En als het nu zo is opgelost heeft ie nog een ander voordeel: een nieuwe brandstofpomp. Voor hetzelfde geld had dit over een jaar gebeurd en dan had Jeroen alles zelf moeten betalen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435

Bericht door Peet »

Ja ik hoop voor hem dat er verder niks meer aan kapot gaat
Maar meestal ,is dit het begin van de ellende ,
Het is de kolerezooi van een ander waar je in rijd ,
Daarom zou ik persoonlijk gewoon me geld terug halen ,
En lekker een Corolla kopen ,veel makkelijker sleutelen
Loop zuiniger ,en als er wat kapot gaat ,weet je waar het aan ligt en het is zo op te knappen
Dit ziet er echt niet uit ,dit grasmaaiertje is iets voor ouwe vandage ,die al dik op leeftijd zijn ,
Of voor Amisch people met een paard er voor ,weet je niet
Maar goed ieder zijn eige smaak ,maar de mijne is het niet
Sterkte met je wage verder ,en hoop dat je er plezier mee mag beleven Jeroen

Gr peet
Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385

Bericht door J-Corolla »

Ik ben bij deze ook op zoek naar een Corolla, Starlet, of in ieder geval iets Japans wat ook Japanse kwaliteiten heeft. :roll:
De auto rijdt nog steeds niet en ik ga er geen cent meer insteken, dit weekend is 'ie weg.
Wat gebeurt is, is gebeurt. pech is pech. Ik ga op zoek naar een E11 denk ik.

Verder kan hier denk ik nog dagen door gediscussieerd worden,
maar ik bespaar iedereen de moeite en zet hier een slotje op.
Een topic over een auto die er niet meer is heeft geen zin. ;)

BUTTON_TOPIC_LOCKED