Over sloperij gesproken..
Nou, zo ver is het gelukkig nog niet, maar het was even close.
Op de bovenstaande foto staat de Subaru op de ambulance van de handelaar waar ik hem gekocht heb.
De Subaru heeft me halverwege de week laten staan door een probleem met de brandstoftoevoer.
Ik heb de Toyota dealer (die het terrein deelt met Suzuki) de Justy op laten halen.
Omdat ik al jaren klant ben bij de Toyota dealer hebben ze dit gelukkig gratis voor me gedaan.
Alles leek eerst op de injectie (single point injection) dus is de injectienaald helemaal gereinigd.
Maar daarna liep de auto nog steeds slecht en viel tijdens de testrit van de monteur uit.
Conclusie van de dealer: de brandstofpomp is kapot.
Bij een Swift is het een kwestie van de uitlaat opzij hangen, de tank er onder uit schroeven, en bovenop de tank de pomp te vervangen.
Bij de Justy heeft Subaru de AWD aandrijving onder de tank zitten, en er niet over nagedacht om een andere toegang voor de pomp te creëren.
De dealer is voor de reparatie zo duur dat ik de auto eigenlijk al had opgegeven.
Aangezien ik 'm pas een week heb, heb ik de handelaar gebeld in de hoop dat ze iets voor me konden betekenen.
Ze hebben de auto opgehaald en kunnen hem repareren voor de helft van wat de Toyota dealer vraagt.
Het blijft een dure bedoeling, maar met de prijs die ik dan bij de handelaar krijg is het nog haalbaar.
Wordt vervolgt...