E12 van ORBB (HOW foto's)

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

E12 van ORBB (HOW foto's)

Bericht door ORBB »

Hij is nog vrij standaard maar beetje bij beetje ga ik er toch wat proberen van te maken :)

enige info over de wagen:

Toyota Corolla E12
2.0 D4D'tje
5deurs

enkele foto's van hoe het er nu al uitziet:

Afbeelding


achter zijde gecleaned !

Afbeelding

Afbeelding


Chaos !

Afbeelding


De nood aan goed geluid was hoog, dus bij deze:

Afbeelding



groeten, ORBB
Laatst gewijzigd door 45 op ORBB, in totaal 0 keer gewijzigd.
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
g6reke
President member
President member
BerichtenCOLON 2034
GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door g6reke »

De E12's uit Belgie zij hier goed aanwezig de laatste tijd :D

Wat zijn je plannen met de rolla?
Honda Accord Tourer 2011

Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

allereerste wat er moet opkomen zijn velgjes,

ik had gedacht aan deze:
http://www.online-velgen.nl/velgen/692-aez-xylo/

vind ze er super uitzien en kunnen niet missen onder een rolla ?

daarna als het geld het toelaat verlagen, 35mm of 40mm (ben ik nog niet uit)

en dan zien we wel :)


greets, ORBB
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

Hey,

nog een collega E12 rijder 8-)
Enkel heb ik de s-line versie, 1.4 D-4D.

Heb trouwens ook mijn corolla-logo op net dezelfde plaats hangen vanbinnen :)
En euh, wil je zeker niet dwingen, maar kan makkelijk 50mm of meer zakken hoor 8-)

Succes ermee!
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

wel...

ik woon in een doodlopend straatje, en enkel in dat straatje liggen al 3verkeersdrempels... :p daarom dat ik niet meteen TE fel wil zakken ;)

maar mss dat ik ook meteen wat meer geld bij elkaar spaar en rondkijk voor een schroevenset.
iemand toevallig enkele links van goede kwaliteit schroevensetjes ?

mvg, ORBB
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

Als ik hier de straat uitrijd kom ik op een T - kruispunt, zowel links als rechts een enorme drempel.
Demijne hangt 50mm lager, en heb er geen problemen mee hoor ;)

Enkel de hevige (slechte) wegen vermijd ik nu wat, maar niets erg.

Ikzelf heb er een KW (variante 2) schroefkit op zitten, en kan als ik wil nog 4cm zakken.

Grtz
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Leon »

Die velgen zullen naar mijn mening goed staan onder jouw E12.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
vlammer
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Ma Aug 10, 2009 13:58

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door vlammer »

ORBB schreefCOLONwel...

ik woon in een doodlopend straatje, en enkel in dat straatje liggen al 3verkeersdrempels... :p daarom dat ik niet meteen TE fel wil zakken ;)

maar mss dat ik ook meteen wat meer geld bij elkaar spaar en rondkijk voor een schroevenset.
iemand toevallig enkele links van goede kwaliteit schroevensetjes ?

mvg, ORBB
spaar dan maar gwn verder voor een goei schroefsetje 8-) met vaste veren hangt hij toch niet hoe je wil :)
komt wel goed

grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

dit weekend wat aangepast aan de wagen,

ik zat plots met een slechte klank in de wagen (van de woofers)
blijkt nu 1 van mn woofers dood te zijn :( dus nu heb ik nog maar 1x 900W RMS erin *cry*


nu heb ik ook even wat0vraagjes aan de E12 rijders:

- heeft er iemand een foto van een E12 op 18" velgen ??

- en ivm schroefkits, zijn er schroefkits uitwisselbaar, bv van andere merken ? of is er maar 1 enkel specifieke maat voor de Corolla E12 ? (ben vrij nieuw dus heb geen idee hierover)

- voor de mensen uit de regio Roosdaal/Ninove (indien er zijn), waar laten jullie je bumpers lakken ? aangezien het bedrijf waar ik dacht heen te gaan het niet meer wil doen.
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

Oei, spijtig van de woofer!

Nu even op je vraagjes antwoorden.

Ikzelf heb geen 18" velgen op mijn E12, maar 17".
Om je toch te helpen, hier twee topics van leden waarvan ik weet dat ze 18" erop hebben zitten:

Lunatick (ergens halverwege zijn topic zie je zijn 18") :
http://corollaforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=31382

Bart:
http://corollaforum.nl/viewtopic.php?f=50&t=31378

Natuurlijk moet je ook wat rekening houden met de band die je er gaat opleggen he, ik wou graag 17", en heb bvb mijn bandendikte zó gekozen dat het verschil qua omwentelingen per kilometer miniem is (0.2% verschil maar dacht ik) :D


Ivm met de schroefkits, volgens mij is het vrij logisch dat schroefkits op meerdere wagens passen, zou wat duur worden voor de fabrikanten om per automerk en model een nieuwe schroefkit te ontwerpen ;)

Op die laatste vraag kan ik je geen antwoord geven :)

Groeten!
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

heb je toevallig een website met een overzicht van enkele schroevenkits ?
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

Goh, ikzelf heb een KW variante 2 zitten.
Website van KW:
http://www.kw-suspension.com/en/30_Prod ... /index.php

Ook Tein heeft er wel enkele:
http://www.tein.com/products/index.html

En zo zijn er nog wel wat.

Eibach heeft enkel verlagingsveren dacht ik.
AirWolfe
Special member
Special member
BerichtenCOLON 611
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door AirWolfe »

tein geeft geen homologatiepapieren voor de belgische keuring bij mijn weten!
enkel KW is qua schroefvering gekeurd te krijgen in België...opletten dus!
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

AirWolfe schreefCOLONtein geeft geen homologatiepapieren voor de belgische keuring bij mijn weten!
enkel KW is qua schroefvering gekeurd te krijgen in België...opletten dus!
Heeft TTE ook geen schroefkit die gekeurd is?
AirWolfe
Special member
Special member
BerichtenCOLON 611
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door AirWolfe »

indeed noedel, was ik vergeten :)
maar eerlijk? die is zijn geld niet waard...
pak duurder dan de KW bijvoorbeeld, en hij gaat niet zo laag + dempers van de TTE zijn niet instelbaar...
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

Dus ORBB, denk dat je best een KW var2 overweegt :lol:
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

jep ! had het er vandaag met een colega over op het werk,

die heeft op het moment een schroefkit erop zitten van een klein sub-merkje van KW (op een VW Polo wel)

maar ik heb mn keuze dus gemaakt !

wat geld sparen voor een nieuwe KW kit dan, of moest iemand er 1 op het net spotten ! ^^



- ORBB
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

zal erop letten ;)
AirWolfe
Special member
Special member
BerichtenCOLON 611
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door AirWolfe »

klein submerk van KW = Weitec?
Weitec maakt er in alle geval geen voor Toyota...
Voordeel van KW is ook da't gemaakt is van inox, dus roest niet!! en je blijft de toyota garantie behouden, ook nog een voordeeltje van KW ;)
goei beslissing trouwens!! 8-)
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

Spreken wij ( = ik, airwolfe, vlammer, en nog wel enkelen) alvast van mee :D
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

gisteren was ik naar een maat gegaan & hij had net zn winter velgjes op de wagen gemonteerd, dus zijn 18" velgjes van zn ford lagen daar toch...

eens voor de rolla gehouden en moet zeggen dat ik toch een 18" VET vind op een Rolla :O *nog meer twijfels nu !!*


allenssinds vandaag is er nog eens een pakketje aangekomen, & ja... met UPS ! :p

het gaat om het mega belangrijke item:

Afbeelding



en ondertussen staat hij dus op 1 woofertje :( (weet nog niet of ik hem ga laten maken, toch handig dat beetje extra ruimte)

Afbeelding




- ORBB
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
vlammer
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON Ma Aug 10, 2009 13:58

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door vlammer »

ik dacht dat koni ook een schroefkit had , maar deze is wel net iets duurder dan de kw .
met een kw leg je uwe corolla tot tegen de grond als het echt moet :lol:
AirWolfe
Special member
Special member
BerichtenCOLON 611
GeregistreerdCOLON Vr Aug 19, 2005 13:28

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door AirWolfe »

vlammer schreefCOLONik dacht dat koni ook een schroefkit had , maar deze is wel net iets duurder dan de kw .
met een kw leg je uwe corolla tot tegen de grond als het echt moet :lol:
en de schokdempers voor KW worden geleverd door ... Koni ;)
...::: whir rocke die kühle scheisse :::...
E12Pieter
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON Di Apr 21, 2009 12:45

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door E12Pieter »

vlammer schreefCOLONik dacht dat koni ook een schroefkit had , maar deze is wel net iets duurder dan de kw .
met een kw leg je uwe corolla tot tegen de grond als het echt moet :lol:
die smijt ge inderdaad tegen de grond.

Normaal komt die van mij op 4 - 5 cm van de grond na de winter
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

Das idd al heel laag, zo ligt demijne nu ook ongeveer denk ik, centimetertje of 5 over.
Maar misschien moet je eerst gewoon proberen om hem 5cm te verlagen, alleszinds,
vind ik persoonlijk veiliger.
Ik kon zo nog makkelijk overal over en door, dan weet je ook al waar je moet oppassen e.d.
Heb demijne na de keuring zelf nóg lager geschroefd dan hij eerst lag (-5cm), en ben blij dat ik al iet of wat weet waar ik moet oppassen, komt echt van pas ;)
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

Ik ga een dezer dagen eens achter allerlei ledjes en alle snufjes,

nu had ik wat zitten foefelen om te kijken welke ledjes het zijn maar,

bv de leeslampjes in de wagen, dat kapje eraf, is dit gewoon eruit klikken met een platte schroevendraaier ? (durf er zelf geen macht op te zetten, wil het niet stuk maken ^^) zo kan ik ook eens zien wat voor lampjes daarin zitten !

nu om de nummerplaat verlichting achterin te verranderen, heb de lampjes al kunnen bekijken welke het zijn, maar om te vervangen, moet hiervoor dat hele plastiek ding in de koffer eruit ?? of kan het net via die kleine gaatjes ertussendoor?

ook ben ik vanzin om er aan de binnenzijde wat ledjes en neons in te hangen (vb achter mn roostertjes van mn verwarming etc) iemand met een E12 die wat tips & tricks heeft om neons te plaatsen en waar ik bv goed moet op letten etc etc :) (fotootjes zijn altijd welkom)


** heeft er btw ook iemand ervaring met deze powerbox ? **

http://www.tuning-powerbox.nl/toyota-tu ... pk-pb.html

ik vind hem vrij goedkoop, daarom dat ik wat twijfel aan de kwaliteit ervan ?


greets, Tim
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

ORBB schreefCOLONde leeslampjes in de wagen, dat kapje eraf, is dit gewoon eruit klikken met een platte schroevendraaier ? (durf er zelf geen macht op te zetten, wil het niet stuk maken ^^) zo kan ik ook eens zien wat voor lampjes daarin zitten !

nu om de nummerplaat verlichting achterin te verranderen, heb de lampjes al kunnen bekijken welke het zijn, maar om te vervangen, moet hiervoor dat hele plastiek ding in de koffer eruit ?? of kan het net via die kleine gaatjes ertussendoor?

ook ben ik vanzin om er aan de binnenzijde wat ledjes en neons in te hangen (vb achter mn roostertjes van mn verwarming etc) iemand met een E12 die wat tips & tricks heeft om neons te plaatsen en waar ik bv goed moet op letten etc etc :) (fotootjes zijn altijd welkom)

greets, Tim
- Leeslampjes, ja, met platte schroevendraaier ;)
- Nummerplaatverlichting, ook met platte schroevendraaier die twee vierkante plaatjes losmaken die in dat plastiek ding zitten aan de binnenkant van u koffer.
- Ivm die neon. Ikzelf heb 4 neon buisjes hangen. Vooraan 2, ééntje aan elke kant, en onder de stoelen, zodat ze achteraan in de wagen ook kunnen meegenieten ;)
Heb die gewoon met trekbandjes / stripkes (of hoe noemt ge dat) vastgehangen. Enkel vooraan heb ik 1 klein gaatje geboord aan de passagierskant om zo'n trekbandje door te steken, want met dubbelzijdige tape kwamen ze steeds los.

En die verlichting achter de roostertjes is wel leuk gevonden :)

Grtz
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

Updateje:

deze avond samen met een vriend naar een autospullen shop geweest in Erpe Mere en wat gerief meegenomen

foto's:


"voor en na effect"

Afbeelding

Links de standaard lamp, rechts witte Powerled

Afbeelding

De corolla in een wazige blik vanuit de Focus ^^

Afbeelding

Rolla stadlichtjes:

Afbeelding

Focus vs Rolla :

Afbeelding

Afbeelding
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door Noedel »

ORBB schreefCOLONdeze avond samen met een vriend naar een autospullen shop geweest in Erpe Mere en wat gerief meegenomen
Toch toevallig niet in ACA? :lol:

Mooi, ze geven een mooie blauwe schijn zo te zien!
Ikzelf heb nu volledig (donker)blauwe stadslichtjes zitten,
lijkt wat gemengd te worden met de witte lichtbundel van mijn koplampen,
geeft een mini beetje xenon effect ;)
ORBB
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON Ma Dec 01, 2008 16:24

Re: Corolla E12 van ORBB

Bericht door ORBB »

Noedel schreefCOLON
ORBB schreefCOLONdeze avond samen met een vriend naar een autospullen shop geweest in Erpe Mere en wat gerief meegenomen
Toch toevallig niet in ACA? :lol:

Mooi, ze geven een mooie blauwe schijn zo te zien!
Ikzelf heb nu volledig (donker)blauwe stadslichtjes zitten,
lijkt wat gemengd te worden met de witte lichtbundel van mijn koplampen,
geeft een mini beetje xenon effect ;)
klopt, in den ACA :p

binnen x-aantal tijd nog eens teruggaan, toch enkele leuke snufjes gezien :D
____ Toyota Corolla E12 ____
-- OZ Racing -- TTE -- KW --
____ mijn project topic ____
BUTTON_POST_REPLY