klap systeem maken,

Over de rest...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
G666R
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON Wo Jul 28, 2004 23:01

klap systeem maken,

Bericht door G666R »

hoi,

heb een vraag voor de electro mannen hierzo.
Ik ben bezig een tft in te bouwen in mijn dash maar wil dit omhoog laten klappen.
Nu moet ik dus een servo die continu 12v heeft laten werken dat ie wanneer ik er dus de accesoire 12v erop set het motortje 90 graden laat draaien. als de accesoirespanning eraf gaat dat ie weer terug klapt.

iemand enig idee hoe ik dat kan maken.

ik hoop dat iemand het wel weet

gr Dick
Tinus
Special member
Special member
BerichtenCOLON 837
GeregistreerdCOLON Ma Jun 05, 2006 20:34

Bericht door Tinus »

een servo draait wanneer je er spanning op zet, en stop met draaien als die spanning afvalt (servo blijft in laatste stand staan)
bij modelbouw servo's heb je een speciaal signaal nodig om het ding te activeren, geen idee of dit makkelijk na te bootsen is, of dat er servo's te koop zijn die dit signaal niet nodig hebben.
HobbeS
Full member
Full member
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON Za Sep 09, 2006 17:04

Bericht door HobbeS »

Kan me ook voorstellen dat je het misschien met eindkontactjes maakt.. Dan kan je zeggen draaien wanneer accesoiresstand actief is en eindcontact boven niet gehaald is draaien, en accesoirestand niet-actief en eindcontact beneden niet gehaald andere kant opdraaien... Dan gebruik je de accesoirestand ook als een soort contact.. Verschillende mogelijkheden hangen af van de manier van bouwen en het motortje...
Mijn Corolla E11 2.0D Project topic! - Te koop

Rij rustig maar gemeen, rij 60 in de 1!
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Bericht door toyo bob »

Zou je niet de elektronica van een elektrische antenne kunnen gebruiken?
Deze gaat automatisch naar binnen wanneer je de radio uitschakeld.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
nis-
Full member
Full member
BerichtenCOLON 393
GeregistreerdCOLON Zo Mrt 12, 2006 16:20

Bericht door nis- »

Volvo heeft vanaf de S80 van die navi's die bovenuit de dash schuift, misschien bij de sloop kijken?
Pass aside, comin' trough!
Gebruikers-avatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3052
GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24

Re: klap systeem maken,

Bericht door corollapowerrr »

je had toch een klapschermpje Dick?
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
remy
General member
General member
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON Wo Sep 27, 2006 11:41

Re: klap systeem maken,

Bericht door remy »

een servo heeft een pwm signaal nodig.

Zeg maar boven de 50% draait hij naar rechts, onder de 50% naar links.

Ik zou iets zoeken met een worm tandwiel oid. En dan een eind schakelaar zodat hij automatisch zn eigen spanning onderbreekt. Met een gewoon normaal motortje.
Corolla_G6
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 267
GeregistreerdCOLON Ma Apr 16, 2007 23:03

Re: klap systeem maken,

Bericht door Corolla_G6 »

wat er al gezecht wordt ...

gewoon met 2 eindschakelaars gaan werken beetje zelfde idee als je electrische ramen
daar heb je ook een automatische stand op en stopt hij ook dmv eindschakelaars
BUTTON_POST_REPLY