hoi,
heb een vraag voor de electro mannen hierzo.
Ik ben bezig een tft in te bouwen in mijn dash maar wil dit omhoog laten klappen.
Nu moet ik dus een servo die continu 12v heeft laten werken dat ie wanneer ik er dus de accesoire 12v erop set het motortje 90 graden laat draaien. als de accesoirespanning eraf gaat dat ie weer terug klapt.
iemand enig idee hoe ik dat kan maken.
ik hoop dat iemand het wel weet
gr Dick
klap systeem maken,
ModeratorCOLON Moderator
-
G666R
- Senior member

- BerichtenCOLON 228
- GeregistreerdCOLON Wo Jul 28, 2004 23:01
-
Tinus
- Special member

- BerichtenCOLON 837
- GeregistreerdCOLON Ma Jun 05, 2006 20:34
een servo draait wanneer je er spanning op zet, en stop met draaien als die spanning afvalt (servo blijft in laatste stand staan)
bij modelbouw servo's heb je een speciaal signaal nodig om het ding te activeren, geen idee of dit makkelijk na te bootsen is, of dat er servo's te koop zijn die dit signaal niet nodig hebben.
bij modelbouw servo's heb je een speciaal signaal nodig om het ding te activeren, geen idee of dit makkelijk na te bootsen is, of dat er servo's te koop zijn die dit signaal niet nodig hebben.
-
HobbeS
- Full member

- BerichtenCOLON 424
- GeregistreerdCOLON Za Sep 09, 2006 17:04
Kan me ook voorstellen dat je het misschien met eindkontactjes maakt.. Dan kan je zeggen draaien wanneer accesoiresstand actief is en eindcontact boven niet gehaald is draaien, en accesoirestand niet-actief en eindcontact beneden niet gehaald andere kant opdraaien... Dan gebruik je de accesoirestand ook als een soort contact.. Verschillende mogelijkheden hangen af van de manier van bouwen en het motortje...
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Zou je niet de elektronica van een elektrische antenne kunnen gebruiken?
Deze gaat automatisch naar binnen wanneer je de radio uitschakeld.
Deze gaat automatisch naar binnen wanneer je de radio uitschakeld.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
-
remy
- General member

- BerichtenCOLON 186
- GeregistreerdCOLON Wo Sep 27, 2006 11:41
Re: klap systeem maken,
een servo heeft een pwm signaal nodig.
Zeg maar boven de 50% draait hij naar rechts, onder de 50% naar links.
Ik zou iets zoeken met een worm tandwiel oid. En dan een eind schakelaar zodat hij automatisch zn eigen spanning onderbreekt. Met een gewoon normaal motortje.
Zeg maar boven de 50% draait hij naar rechts, onder de 50% naar links.
Ik zou iets zoeken met een worm tandwiel oid. En dan een eind schakelaar zodat hij automatisch zn eigen spanning onderbreekt. Met een gewoon normaal motortje.
-
Corolla_G6
- Senior member

- BerichtenCOLON 267
- GeregistreerdCOLON Ma Apr 16, 2007 23:03
Re: klap systeem maken,
wat er al gezecht wordt ...
gewoon met 2 eindschakelaars gaan werken beetje zelfde idee als je electrische ramen
daar heb je ook een automatische stand op en stopt hij ook dmv eindschakelaars
gewoon met 2 eindschakelaars gaan werken beetje zelfde idee als je electrische ramen
daar heb je ook een automatische stand op en stopt hij ook dmv eindschakelaars