mdf plaatsen in deur. vraagjes???

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

mdf plaatsen in deur. vraagjes???

Bericht door Kwakman »

Hoi!

Ik wil dit weekend gaan beginnen met composetje inbouwen
AS X-ion 165 in een e10

Afbeelding

k wil het liefst met behoud van originele speakerkapjes
wel wil ik mdf ringen gaan plaatsen voor verbetering van geluid en deuren dempen.

Alleen in het mdf gedeelte heb ik nog niet zoveel vertrouwen... :roll:

Waarop ga ik het mdf bevestigen? :?:
welke dikte kan ik beste gebruiken? :?:

ikzelf had een idee om mdf ringen op originele ringen te bevestigen aan voor en achterkant van de plastic ring.
geen idee of dit mogelijk is :?: mbv originele speakerkapjes

iemand hier een linkje met duidelijke fotos hoe de ringen te bevestigen, ik kan zelf 1 en ander vinden maar niet genoeg...

alle hulp en ervaringen zijn welkom

bvd :n00b:
Laatst gewijzigd door 1 op Kwakman, in totaal 0 keer gewijzigd.
Tinus
Special member
Special member
BerichtenCOLON 837
GeregistreerdCOLON Ma Jun 05, 2006 20:34

Bericht door Tinus »

je wil een montagerand maken begrijp ik ?

bij mijn speakers heb ik 18mm mdf gebruikt, en dit met lange popnagels vastgezet in de originele gaten van de oude speakers. :)
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

Bericht door Kwakman »

Tinus schreefCOLONje wil een montagerand maken begrijp ik ?

bij mijn speakers heb ik 18mm mdf gebruikt, en dit met lange popnagels vastgezet in de originele gaten van de oude speakers. :)
Ja ik wil een montagerand maken om de nieuwe deurspeaker te bevestigen, ik las hier dat de inbouwdiepte max 65 mm is.
De inbouwdiepte van mn speaker is 62 mm, dus dat moet wel lukken.
Als ik een mdf ring ga plaatsen, is er dan nog genoeg ruimte over om het origineel deurpaneel te behouden?

er bestaan meerdere topics maar ik zie door de bomen het bos niet meer
Tinus
Special member
Special member
BerichtenCOLON 837
GeregistreerdCOLON Ma Jun 05, 2006 20:34

Bericht door Tinus »

ja, die ruimte is er, maar je moet wel wat zagen in dat paneel :)

zie ook mijn project-topic, heb er net een speaker-installatie-fotoserie neergezet :)

kliklinkje
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

Bericht door Kwakman »

bedankt!

Heb nu een beter idee van wat we gaan doen.
houten ring maken van ongeveer zelfde vorm als origineel en vastzetten met popnagels.
Vriend van me werkt in interieurbouw en we gaan dat zaterdag op het bedrijf waar hij werkt maken, ook een mdf plaat voor in de kofferbak om versterkers, filters en woofers vast te zetten. We hebben beide geen ervaring hiermee en ben benieuwd.
foto's volgen
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

Bericht door Kwakman »

nou die deurspeakers zijn toch wat moeilijker als gedacht,

ik ben vandaag langs en inbouwwinkel gegaan om te vragen wat dat geintje me zou kosten en hoe zij dat zouden gaan doen.

ze dachten rond de 200 euro, zonder kabels trekken en deuren dempen, dat is al gebeurd

hij had het over 2 ringen aan elke kant, 1 op het ijzer van de deur en dan 1 daarop waarop ook de bekleding moet komen...

die schuine zijde is natuurlijk het moeilijkst

mn inbouwdiepte is 62 mm corolla e10

iemand met goeie tips???

foto van mn kofferbak, wordt nog wel wat netter
Afbeelding
Wesley
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON Do Sep 16, 2004 10:47

Bericht door Wesley »

Vind ik wel erg veel geld.. Kan je niet voor zo'n oplossing gaan? http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 743&Page=2

Ik heb een mdf ring aan de binnenkant van het deurpaneel, daarop het deurpaneel en aan de buitenkant van het deurpaneel ook een mdf ring met bekleding waar de speaker op gemonteerd is...
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

Bericht door Kwakman »

Wesley schreefCOLONVind ik wel erg veel geld.. Kan je niet voor zo'n oplossing gaan? http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 743&Page=2

Ik heb een mdf ring aan de binnenkant van het deurpaneel, daarop het deurpaneel en aan de buitenkant van het deurpaneel ook een mdf ring met bekleding waar de speaker op gemonteerd is...
En dat klinkt dus goed neem ik aan?
Ik vroeg me al af hoe jullie dat allemaal inbouwden...
Als hier meer mensen goede ervaringen mee hebben ga ik hier snel mee beginnen...
bedankt dit helpt me de goede richting op
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

Als Wesley wat zegt mag je van mij aannemen dat hij gelijk heeft, hij is met nog 2 anderen net zo audiogeil als ik en spelen allemaal wedstreiden :wink:
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Mighty
Special member
Special member
BerichtenCOLON 953
GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51

Bericht door Mighty »

Kwakman schreefCOLONnou die deurspeakers zijn toch wat moeilijker als gedacht,

ik ben vandaag langs en inbouwwinkel gegaan om te vragen wat dat geintje me zou kosten en hoe zij dat zouden gaan doen.

ze dachten rond de 200 euro, zonder kabels trekken en deuren dempen, dat is al gebeurd

hij had het over 2 ringen aan elke kant, 1 op het ijzer van de deur en dan 1 daarop waarop ook de bekleding moet komen...

die schuine zijde is natuurlijk het moeilijkst


mn inbouwdiepte is 62 mm corolla e10

iemand met goeie tips???

foto van mn kofferbak, wordt nog wel wat netter
Die inbouwdiepte..is dat de originele inbouwdiepte? Oftewel; is dat de diepte dat je een speaker kunt inbouwen zonder mdf-ringen dus in de originele speakerbehuizing?
Past: Starlet P7, Corolla E10 4EFE, Corolla E12 D4-D, Honda Accord 1.8i, Honda Accord 2.3i ES

Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

dat ga je niet redden
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Wesley
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON Do Sep 16, 2004 10:47

Bericht door Wesley »

Kwakman schreefCOLON
Wesley schreefCOLONVind ik wel erg veel geld.. Kan je niet voor zo'n oplossing gaan? http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 743&Page=2

Ik heb een mdf ring aan de binnenkant van het deurpaneel, daarop het deurpaneel en aan de buitenkant van het deurpaneel ook een mdf ring met bekleding waar de speaker op gemonteerd is...
En dat klinkt dus goed neem ik aan?
Ik vroeg me al af hoe jullie dat allemaal inbouwden...
Als hier meer mensen goede ervaringen mee hebben ga ik hier snel mee beginnen...
bedankt dit helpt me de goede richting op
Op deze manier zit het nu bij op dit moment en dat klinkt zeker niet verkeerd (ben er niet voor niks 2e mee geworden met SQ west-europe cup ;)). De eerste mdf-ring zit nu gemonteerd op de plastic ring die aan de deur vast zit. Dat is redelijk eenvoudig monteren omdat die plastic ring al gaten heeft en omdat die plastic ring ervoor zorgt dat de speaker recht komt te staan.

De volgende stap die ik binnenkort zelf ga doen is om de plastic ring te verwijderen en direct op het staal in de deur een mdf ring te monteren. Dit zorgt voor nog meer stevigheid en een strakkere en betere kick. Maar het is wel iets meer werk omdat je wat meer mdf ringen moet draaien en op elkaar lijmen/schroeven..
The-P
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON Ma Aug 28, 2006 11:58

Bericht door The-P »

Het setje kan er ook zo in. Maak een ring van mdf, 18mm eraf halen kan altijd nog.
Schroef daar de speaker op dan past je deurpaneel ook nog net.
Hoef je niets aan de panelen zelf te doen. Zal eens zoeken of ik nog foto's heb...
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Laatst gewijzigd door 2 op The-P, in totaal 0 keer gewijzigd.
The-P
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON Ma Aug 28, 2006 11:58

Bericht door The-P »

Ow het was dus een stalen ring van ik meen 5 of 10mm dik. Hier wat foto's
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

Bericht door Kwakman »

Wesley schreefCOLON
Kwakman schreefCOLON En dat klinkt dus goed neem ik aan?
Ik vroeg me al af hoe jullie dat allemaal inbouwden...
Als hier meer mensen goede ervaringen mee hebben ga ik hier snel mee beginnen...
bedankt dit helpt me de goede richting op
Op deze manier zit het nu bij op dit moment en dat klinkt zeker niet verkeerd (ben er niet voor niks 2e mee geworden met SQ west-europe cup ;)). De eerste mdf-ring zit nu gemonteerd op de plastic ring die aan de deur vast zit. Dat is redelijk eenvoudig monteren omdat die plastic ring al gaten heeft en omdat die plastic ring ervoor zorgt dat de speaker recht komt te staan.

De volgende stap die ik binnenkort zelf ga doen is om de plastic ring te verwijderen en direct op het staal in de deur een mdf ring te monteren. Dit zorgt voor nog meer stevigheid en een strakkere en betere kick. Maar het is wel iets meer werk omdat je wat meer mdf ringen moet draaien en op elkaar lijmen/schroeven..
Dit wilde ik ook gaan doen, maar ga toch voor een makkelijkere manier
als je op die plastic ringen gaat monteren is het wel beter luchtdicht lijkt mij.
dus ik denk dat ik mdf op de originele ring ga plaatsen
ga over 2 weken naar het werk van een vriend van me en dan gaan we weer verder

de tweeters zitten momenteel nog op die spiegelkapjes met plakband, op die plaats vind ik ze goed klinken dus ga ik ze daar ook opbouwen.

iemand nog tipje daarvoor?? opbouw of inbouwadapter? roept u maar

En mn achterspoiler trilt heel erg, iemand eenvoudig tipje om dat te verhelpen, of moet die gekit worden???

trouwens de 15 inch velgen van Tom (forumlid) gekocht gister
Afbeelding
riesh68
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON Do Apr 27, 2006 23:32

Bericht door riesh68 »

Als je de plastiek ring gebruikt, dan zou je ook nog wat bitumen daarop kunnen doen om de ring te verstevigen.
BUTTON_POST_REPLY