Purple 4E-FTE Rolla Project: welcome Impreza!!!

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Purple 4E-FTE Rolla Project: welcome Impreza!!!

Bericht door Bas Carwash »

Goeiedag allemaal,

ik ben nog een beetje een nieuweling hier maar ik voel me al redelijk thuis. Aangezien ik afgesproken heb met Martijn om even foto's op het forum te plaatsen leek het mij leuk om dat maar meteen in de vorm van een project te doen :D En wat is er mooier dan een projecttopic beginnen als je 11 jaar oude auto diezelfde middag nog met vlag en wimpel door de apk-keuring gekomen is... :D

Gegevens van mij:
Naam: Bas
Leeftijd: 20 jaar
Relatie: Ja, met het liefste meisje ooit :D
Werk: Student Werktuigbouwkunde en part-time autopoetser
Hobby: Auto's, duh!!!

Gegevens van de auto:
Bouwjaar: 1994, sinds 2 jaar in mijn bezit
Type: 1300 Sport
Motor: 4E-FE
Bijzonderheden: Jaja, hij is paars!

Van de zomer heb ik een Raceland Blast uitlaat onder de auto gezet. Het laswerk is k*t, maar ja wat wil je. Voor het eerst van me leven een lasapparaat in me handen... :?

Vervolgens heeft mijn collega Joey (nog bedankt :? daarvoor) mij aangestoken met het zogeheten Rolla-virus. Genezing is vrij lastig, er is nog geen middel tegen. Uitzieken kan, maar duurt een aantal jaar. Bij sommigen gaat het nooit weg. Afijn, hier is mijn Rolla :D

Foto 1
Foto 2

Ik heb met Martijn afgesproken dat ik even wat foto's van mijn auto hier zou plaatsen. Waarom? Vorige week heb ik een paar hele mooie Lexus-look stadslichten bij em gekocht en die zou ik hier even laten zieten. Hier zijn ze dus.

Foto 3
Foto 4
Foto 5

Ik geef toe, een paar heldere koplampen ernaast zijn broodnodig, maar dat komt ook nog wel. De pasvorm van de stadslichten is redelijk. Vooraan en achteraan een kleine kier die net iets te groot is voor het mooie, maar ik ben er tevreden mee. Dus Martijn: Bedankt!

Waarschijnlijk is dit het begin van wat nog komen gaat. Op de planning staan voorlopig de volgende zaken:

- Trekhaak verwijderen, ik trek toch niet zo vaak :wink:
- Traanplaten hitteschild (ontwerp zie Aankoop Advies sectie, nog 1 over dus wie wil mag het zeggen!)
- Over een klein half jaar 17 inch TSW Freeze wielen met Toyo Proxes T1R
- Heldere projector koplampen
- Wat leuk spul in het interieur (pedaaltjes, pookknopje etcetera)
- Grill openwerken, bumper openwerken, knippers voor verwijderen en ook broodnodig: FF de voorbumper laten spuiten.

Ik heb niet erg veel tijd voor het klussen aan mn auto aangezien ik de komende 4 maanden nog 6 dagen á 7 dagen in de week bezet ben. Dus waarschijnlijk weinig updates en trage voortgang... Ach zolang ik dr maar lol in heb :D

Laat gerust ff weten wat je dr van vind, positief of negatief maakt me niet uit. Negatief zie ik als een uitdaging :P en kritisch commentaar. :D

Later,

Bas
Laatst gewijzigd door 42 op Bas Carwash, in totaal 0 keer gewijzigd.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7604
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Hey, alleereerst natuurlijk: welkom :wink:

En hij ziet er nog netjes uit hoor :D Alleen is het idd even een apart kleurtje om te zien, maar opvallen doe je zeker :lol:
Succes nog verder met de Rolla en keep us posted...en dan vooral de foto's niet vergeten he :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Marvin
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2381
GeregistreerdCOLON Zo Sep 22, 2002 18:25

Bericht door Marvin »

Hey Bas, welkom!!!

En veel suc6 met je project!
Altijd leuk om te zien, mijn eerste rolla was ook n paarse E10!!! :lol:
En wat betreft de velgen, kan niet anders zeggen dat je n supergoede smaak hebt!!! :D
Druk maken moet je aan de de compressor over laten!
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Succes met je project!!
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Bericht door Linea Sol »

goed bezig

mooie kleur trouwens :wink:
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Marvin schreefCOLONAltijd leuk om te zien, mijn eerste rolla was ook n paarse E10!!! :lol:
En wat betreft de velgen, kan niet anders zeggen dat je n supergoede smaak hebt!!! :D
Ja jij kan moeilijk anders beweren van die velgen haha!!! Heb je die paarse E10 toendertijd ook een beetje opgeleukt? Zoja, laat is ff zien, ken ik misschien wat inspiratie opdoen :D

Bedankt voor jullie reacties tot zo ver.
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Bericht door Martijn »

Ziet er goed uit Bas! ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Marco
Full member
Full member
BerichtenCOLON 460
GeregistreerdCOLON Zo Aug 17, 2003 11:50

Bericht door Marco »

Welkom, en suc6 met je voorlopig trage project :wink:
No Better Power than 4A-GE Power.......maar nu (B)lij (M)et (W)einig!

Member of the GT Owners Group!
Joey
General member
General member
BerichtenCOLON 184
GeregistreerdCOLON Zo Dec 08, 2002 20:47

Bericht door Joey »

Tot morgen Bas! Kun je me helpen met verlagen... ;)
Toyota Camry MCV30 1MZ-FE 3.0 V6 2003
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

joey schreefCOLONTot morgen Bas! Kun je me helpen met verlagen... ;)
Jaja, dat helpen bij het verlagen is aardig gelukt :S Niet dus... Ik ben zelf twee uur aan het klooien geweest om die pokketrekhaak van die auto af te krijgen. Volgens mij had de ontwerper een veiligheidsfactortje 3500 in acht genomen. Maargoed, het eindresultaat is best aardig :D

Nu alleen een gat in me bumper...
'86Liftback
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON Di Mei 13, 2003 12:44

Bericht door '86Liftback »

Er stond zo'n paarse E10 met grote uitlaat voor me vanmiddag, was jij dat ? Was bij het oprijden van een parkeerterein in Almere en ik reed op een fietstaxi.

(edit: vast niet daar zat nog een trekhaak onder...)
CorollaGietje
Special member
Special member
BerichtenCOLON 585
GeregistreerdCOLON Ma Mei 16, 2005 12:35

Bericht door CorollaGietje »

Welkom hiero....en heel veel succes met je projectje!!!

Gr. Gietje :wink: :wink: :wink:
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

'86Liftback schreefCOLONEr stond zo'n paarse E10 met grote uitlaat voor me vanmiddag, was jij dat ? Was bij het oprijden van een parkeerterein in Almere en ik reed op een fietstaxi.

(edit: vast niet daar zat nog een trekhaak onder...)
Nope, was ik idd niet. Ik heb wel een grote uitlaat maar ik kom niet vaak in de buurt van Almere. Misschien heb ik een soort dubbelganger die denkt dat ie net zo'n mooie Purple Rolla heeft als ik :lol:
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Weer een update, gaat toch harder dan ik had gedacht. Ik heb zaterdag van Joey (nog bedankt :D) een paar mooie Bluevision lampjes gekregen voor mn stadslichten. Het verschil is in het donker op de foto niet echt zichtbaar maar als je bij de auto staat zie je wel degelijk verschil.

En ja, zondagavond... Geen moer te doen... Vervelen... Wat ga je dan doen? Beetje aan je auto klooien. Ik heb de grill er maar s uit geschroefd en heb de verticale spijltjes er uit geslepen. Voor de geintersseerde:

- Eerst met een dremel met een slijptolletje de spijlen weggeslepen.
- Vervolgens ook met een dremel met een schuurbandje de ergste randen weggehaald
- Vervolgens met schuurpapier korrel 100 het kunststof glad geschuurd
- Daarna nat geschuurd met korrel 600
- Beetje bumpervet eroverheen en het ziet er keurig uit

Een nadeel is wel dat je er uiteindelijk geen moer van ziet. Beetje zonde van t werk... Maja, dit scheelt weer werk als straks de hele middenspijl eruit gaat... :lol:

Voor:
Grille voor

Na:
Grille na

Op de auto met alle lampjes mooi aan:
Lampjes aan
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Misschien nog een beetje gaas achter de grille?? :idea:
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Max Havelaar
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 292
GeregistreerdCOLON Do Sep 08, 2005 17:44

Bericht door Max Havelaar »

Nette auto hoor!
Heldere koplampen en een sportievere uitlaat maken hem nog mooier.

Ik zal wel uitkijken of ik je ziet rijden, zal je vast wel een keer tegenkomen, zo groot is ter aar niet :)
Daily Starlet - EP81
Project - AE92 GTi-16
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Leon schreefCOLONMisschien nog een beetje gaas achter de grille?? :idea:
Ik heb idd wel al gaas liggen voor achter de grill. Edel gaas mag ik wel zeggen haha! Heb gaas uit een originele grill van een WRX :D Met dank aan Joey voor de verandering :P Dat doe ik erachter als de middelste spijl er ook uit is. Maar dat duurt nog wel ff. Ik wil het nu niet beschadigen snappie.
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Weer een (kleine) update. De tussenspijlen zijn nu ook uit de voorbumper gehaald. Het ziet er wel aardig uit zo. De schuurplekken zijn alleen nog een beetje grijs dus ik moet ze waarschijnlijk nog een keertje fijn opschuren en invetten.

Vrijdag de auto ff netjes wassen en misschien lichtjes poetsen zodat ie er weer tiptop bij staat op de meeting zondag :D

Klikplek

O ja, heb nu achter een plaathouder zonder tekst. Staat toch wel mooier dan met die vieze witte lettertjes ;)
Joey
General member
General member
BerichtenCOLON 184

Bericht door Joey »

Ziet er goed uit Bas!

Ik zie het zondag wel int echt...
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

ziet er goed uit, het is eens wat anders
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Marvin
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2381
GeregistreerdCOLON Zo Sep 22, 2002 18:25

Bericht door Marvin »

Heb je die paarse E10 toendertijd ook een beetje opgeleukt? Zoja, laat is ff zien, ken ik misschien wat inspiratie opdoen :D
Hey Bas, leuke en originele veranderingen aan je voorbumper en grille!
Heb nog effe geprobeerd om met mijn digicam foto's van gewoon ontwikkelde foto's te maken maar dat was helaas geen suc6. :(
Dus ik kan helaas niet laten zien hoe mijn paarse E10 eerder was.
Druk maken moet je aan de de compressor over laten!
Freeze 2k3
Special member
Special member
BerichtenCOLON 659
GeregistreerdCOLON Ma Okt 04, 2004 22:51

Bericht door Freeze 2k3 »

Heey Bas netjes man. zonde dat de kentekenplaat er op moet eigenlijk anders kan je een mooie "losse" spijl in de bumper maken.
Wilde je ook nog de gril een keer helemaal logoloos maken?
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Eindelijk weer een update! Een goed half jaar later :D

Een aantal plannen die ik had een half jaar geleden zijn gelukt, en anderen zijn bezig met lukken... Die nieuwe TSW Freeze velgen zijn niet doorgegaan. Als arme student moet je niet te veel willen. Maar gisteren toch 17 inch gekregen. Wel TSW, geen Freeze maar Venom.

Eerste foto van gisteravond toen ik ze opgehaald en gemonteerd had, tweede foto van vanochtend toen ze net gepoetst waren. Er zitten een hoop krasjes en pitjes in en 1 velg heeft flinke stoeprandschade, maar niets onherstelbaars. De planning is om ze in oktober, vlak voor de apk, eraf te halen, oude velgen er onder, deze banden weg, velgen opknappen en spuiten en nieuwe banden eronder en dan voor het meetingseizoen (na de pekelperiode) weer monteren. O ja, en uiteraard als de sodemieter die randen rollen, want die drempels moet ik nu wel heel langzaam nemen...

Foto 1

Foto 2

Tja, en wat die halve bumper en grijze portiergreep betreft... Over een maand meer :D

Later

Bas

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083

Bericht door Linea Sol »

Die bleumica op de achtergrond lijkt wel verdacht veel op mijn "oude " GTSI :wink:
Gegroet JO

Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

het slot is weg uit de handgreep :O ;)

verder..tsjah..halve voorbumper..niet te dicht achter anderen..strakt tikt zown steentje je radiateur lek of wie weet..

succes met de rolla verder! en owja die uitlaat van je ziet er wel goed weggewerkt uit, niet te ver uitgestoken enz..zo wil ik hem ook wel hebbe :)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Joey
General member
General member
BerichtenCOLON 184

Bericht door Joey »

Linea Sol schreefCOLONDie bleumica op de achtergrond lijkt wel verdacht veel op mijn "oude " GTSI :wink:
Kenteken van die blauwe E10 is PX-BT-47 (of iets in die richting?)
Bekend??
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083

Bericht door Linea Sol »

joey schreefCOLON
Linea Sol schreefCOLONDie bleumica op de achtergrond lijkt wel verdacht veel op mijn "oude " GTSI :wink:
Kenteken van die blauwe E10 is PX-BT-47 (of iets in die richting?)
Bekend??
Nee de mijne was RT-FR-04 :wink:
Gegroet JO

Renaldo
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON Wo Dec 01, 2004 21:37

Bericht door Renaldo »

Hey die velgen had ik vroeger ook :D
Let your dream be our community...
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

dik velgje hoor!
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Ik heb in mn laatste post een beetje te vroeg gejuicht. Ik had gehoopt om mn nieuwe bumper eind mei af te hebben. De spuiter was echter niet erg onder de indruk van mn plamuurwerk, dus mocht ik het bij hem in de garage nog een keertje komen doen. Ondanks dat het 3 weken extra heeft gekost, hoor je mij absolúút niet klagen. Ik ben de afgelopen drie weken ongeveer 25 uur aan het schuren en plamuren geweest, maar het is elke uurtje waard geweest. De bumper is nu snaarstrak.

Uiteindelijk afgelopen donderdag gemonteerd en vandaag tijdens de meeting reed ik dus met mn nieuwe bumper, grill, M3 spiegels in kleur en portiergrepen in kleur. Heel veel leuke reacties en verbaasde blikken :D. Ik ben zelf DIK tevreden. Heb helaas maar 1 mooie foto. Ga van de week ff de auto poetsen en ff een fotoshoot doen. Foto is trouwens niet helemaal recent, vandaag ook witte zijknippers gekregen...

Klik voor de foto

BUTTON_POST_REPLY