Cruise control inbouwen Toyota Corolla 2006

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Claudia
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON Za Jul 05, 2025 18:39

Cruise control inbouwen Toyota Corolla 2006

Bericht door Claudia »

Goedemiddag Corolla liefhebbers,

Al jaren heb ik een Corolla maar ik mis steeds meer een cruise control. Met de vakantie in het vooruitzicht (zo'n 12-16 uur rijden) zou ik het heerlijk vinden als ik mijn rechtervoet wat kan ontlasten :)

In mijn zoektocht op het internet kwam ik erachter dat er een mogelijkheid bestaat dat de cc al grotendeels voorbereid kan zijn (!)? Vanuit een uitgebreid youtube filmpje leerde ik dat als het gaspedaal bedraad is de kans groot is dat het (makkelijk) of lees eigenlijk betaalbaar, te realiseren is. Dit betreft echter een filmpje over een automaat dus dan komt toch de twijfel.

Ik heb een foto gemaakt van het onderdeel (drive-by-wire), willen jullie eens met mij mee kijken en denken?

Alvast dank!
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: Cruise control inbouwen Toyota Corolla 2006

Bericht door Martijn »

Bestaat volgens mij niet origineel wat je er 123 kan inzetten.

Ik heb bij een Toyota IQ van mij een setje van John Gold in laten bouwen bij Remenko in Zevenhuizen.
Komt apart CC pookje bij, kon erop wachten en werkt perfect.

https://www.autovoordeelwinkel.nl/auto- ... ta/corolla
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
JeroenS
Full member
Full member
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON Do Apr 29, 2004 21:55

Re: Cruise control inbouwen Toyota Corolla 2006

Bericht door JeroenS »

Een beetje later reactie. maar die cruisecontrolsetjes uit de link van Martijn vindt ik nogal prijzig, aangezien daar nog de kosten voor het inbouwen bij komen.

Je zou ook kunnen overwegen om eens naar een jongere auto te kijken met cruisecontrol. Ik heb bijvoorbeeld zelf een Auris van 2007 gehad in de Linea Sol business uitvoering en die had standaard cruisecontrol.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
BUTTON_POST_REPLY