3de Remlicht in logovorm

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Eric_Mark_X
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON Vr Jun 21, 2013 12:55

3de Remlicht in logovorm

Bericht door Eric_Mark_X »

Hee beste allemaal.

Ik heb een Corolla E10 zonder 3de remlicht. nu heb ik goedkoop een Toyota logo gescoord die rood oplicht.

Afbeelding

Nu weet ik dat de kleur en de plaatsing geen probleem is, maar zou je dit als 3de remlicht mogen gebruiken? De boete voor foutieve verlichting is namelijk vervelend hoog. ik heb het forum kort afgezocht, maar kon hier niks over vinden.

Grts, Eric.
"There is a simple joy to be found in things that just work really well." - James May
nicknameless
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 514
GeregistreerdCOLON Wo Jan 04, 2012 09:15

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door nicknameless »

Remlichten, deze mogelijk zowel rood als ambergeel zijn. Bij de APK keuring is een derde remlicht pas verplicht vanaf 30 december 2001. Daarvoor is een derde remlicht niet noodzakelijk. Indien aanwezig moet deze gecentreerd boven de gewone remlichten gemonteerd zijn.

Hier vindt je alle eisen en voorschriften voor wat betreft de verlichting:

http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 1-2013.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan vanaf paraaf 5.2.51

Om deze makkelijk te zoek, gebruik dan Ctrl + F en dan de zoekfunctie gebruiken.
Patrick's Toyota Corolla E12 1.6 16V VVT-i Linea Sol 3E5 Chili Red
Mijn projecten topic
Eric_Mark_X
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON Vr Jun 21, 2013 12:55

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Eric_Mark_X »

Ik heb inderdaad al in de algemene + aanvullende eisen gekeken, maar daar kwam niets naar voren over de vorm.
De lamp is ondertussen gemonteerd. Ik laat het wel weten als ik ervoor word aangehouden.

GTR-S.
"There is a simple joy to be found in things that just work really well." - James May
Gilian85
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON Vr Jan 24, 2014 16:14

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Gilian85 »

Foto :) ik ben zeer benieuwd hoe her eruit ziet.
Eric_Mark_X
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON Vr Jun 21, 2013 12:55

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Eric_Mark_X »

Een foto. Niet de allerbeste kwaliteit foto maar het geeft een aardig beeld.

Afbeelding
"There is a simple joy to be found in things that just work really well." - James May
Gilian85
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON Vr Jan 24, 2014 16:14

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Gilian85 »

Ik vindt het wel iets hebben :)
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door CoupÉter »

vet!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Gebruikers-avatar
J-Corolla
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4385
GeregistreerdCOLON Zo Aug 22, 2010 18:32

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door J-Corolla »

da's best wel een stoer ding zo ja. 8-)
― ― ― ― ― ― ― ― ― ⁂ COROLLAE12.COM ⁂ ― ― ― ― ― ― ― ― ―


― ― BEST OF PAINT 2013MOOISTE COROLLA VAN NL 2014! ― ―
Project Topic: viewtopic.php?f=50&t=34892
Bob95
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON Za Jan 18, 2014 19:23

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Bob95 »

Doet met denken aan de Viper vanaf de GTS Coupe, die hebben dit standaard er op zitten, zit er net als op de Viper erg cool uit ;)
Eric_Mark_X
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON Vr Jun 21, 2013 12:55

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Eric_Mark_X »

@Bob: Het idee kwam ook van de GTS af. Dat leek me wel gaaf. :)

Korte update:
Ik rijd er nu al bijna 3 maanden mee rond (+- 2500km) en ondanks dat ik meerdere surveillanceauto's achter me gehad heb, ben ik nog niet aangehouden. Er was zelfs een agent die zijn duim opstak. Ik verwacht niet dat ik er verder problemen mee ga krijgen.
"There is a simple joy to be found in things that just work really well." - James May
Beast81
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON Vr Jul 25, 2014 10:57

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Beast81 »

Heel erg vet!!! Nee verwacht ook niet dat je hiermee gezeik gaat krijgen hoor.... het is tenslotte een
aanvulling op de veiligheid ;)
Eric_Mark_X
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON Vr Jun 21, 2013 12:55

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Eric_Mark_X »

Korte update: We zijn ondertussen een maandje of 11, 8000km en een APK verder sinds ik de unit gemonteerd heb en ik heb welgeteld 1 zeurende wijkagent gehad. maar geen boete. Als je de pdfjes onder zijn neus kan schuiven op je smartphone kom je er makkelijk mee weg.

Mocht iemand willen weten waar ik dit onwijs kitcherige ding vandaan heb, zoek op Ebay.com naar Toyota LED logo. zelfs inclusief bezorgkosten ben je niet meer dan een euro of 15 kwijt.
"There is a simple joy to be found in things that just work really well." - James May
Gebruikers-avatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 843
GeregistreerdCOLON Zo Nov 09, 2014 15:43

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door Perre »

Dit staat zo ontzetten vet!
Moest ik al geen 3de remlicht hebben zou ik er volledig voor gaan. (4 remlichten is natuurlijk ook weer wat te)
RenéW
General member
General member
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON Ma Jan 05, 2015 15:20

Re: 3de Remlicht in logovorm

Bericht door RenéW »

Ik vind het echt iets hebben. Prachtig!

Groeten René,
BUTTON_POST_REPLY