Intussen al maanden gewoon zonder problemen doen wat ie moet doen, starten en (heerlijk) rijden.
Maar buitenom de schuld van de Avensis zelfs is er toch weer eens iets voorgevallen.
Ik ging met m'n gezin bij een grote meubelboulevard in Middelburg boodschappen doen en bij terugkomst zag ik al vanaf een afstand dat er iets aan de auto niet klopte en helaas, iemand bleek met z'n stomme kop tegen onze auto aan gezeten te hebben!
Dit resulteerde in een lelijke deuk in de bijrijdersdeur met enkele fikse krassen...

Het is bijna niet fatsoenlijk op de foto te krijgen, maar geloof mij maar dat 't er nog een heel stuk lelijker uit zag dan op de foto te zien is.
Uiteraard was de dader gevlogen, had niemand iets gezien, hingen er geen camera's en een briefje achterlaten of iets dergelijks...ach, wie dat dat nu nog he?
Afijn, dit werd helaas niet gedekt door mijn verzekering, maar de rechtsbijstandverzekering wilde wel kijken of ze het konden verhalen bij het waarborgfonds voor het wegverkeer.
De schade werd al getaxeerd op bijna €700,-
En gelukkig met succes! Na een paar weken kreeg ik netjes een leuk bedrag overgemaakt om de schade te kunnen repareren.
Maar ik was echter niet helemaal van plan om die boeven bij de schadehersteller ermee aan de gang te laten gaan als dat ook vele malen goedkoper kan!
Een kleine zoektocht op internet leverde mij een prima deur zonder schade in dezelfde kleur op. En voor het luttele bedrag van €150,- kan ik mijn complete deur vervangen en is het probleem ook opgelost!

Die stootstrip eraf, een paar dingen overzetten van de huidige deur, een keer goed poetsen en dan is dat alvast weer opgelost
De deur moet ik nog overzetten, maar dat is in een paar uurtjes zo gebeurd.