Altijd een groot fan geweest van de t23 Celica. Zo doende (specs) op de Corolla t-sport uit gekomen.
Toch een Corolla vanwege de ruimte en het prijsverschil met een Celica.
De auto zoals ik hem kocht:

De auto stond op de originele velgen + Dunlop 195/55/16 winterbanden. Aangezien ik hem in April gekocht heb gelijk op zoek naar een mooi zomersetje. Uiteindelijk gegaan voor 17" velgen met 215/45/17 banden erop. Lekker breed dacht ik:

Verder was de Corolla qua audio standaard, aangezien ik van de wat hardere stijlen muziek houd heb ik ervoor gekozen om de originele radio + boordcomputer eruit te halen en te vervangen voor een moderne Pioneer met toekomstige functies als mirrorlink navigatie ed. En als extra een Basspro II van JBL. Geen harde knal sub maar een mooie toevoeging in de lage tonen.

Na elke poetsbeurt stoorde ik me aan de rode achterlichten. Dus volgende aanpassing was nieuwe units erin:

Achterbumper was voorzien van zwart racegaas wat her en der al wat slijtage sporen had. Daarom ervoor gekozen om dit te vervangen voor zilver gaas. Gelijk aan de voorkant ook een stukje ingezet:

Nu 2015, wat bleek afgelopen zomer, de banden liepen iets aan op drempels en als er meerdere mensen in de auto zaten. Dus velgen weer verkocht en een nieuw setje gekocht met een andere ET waarde en een smallere band. Verder een andere grille geplaatst.
Vind persoonlijk de zwarte lak in combinatie met zilver/chroom mooi staan.
Bij de harde wind van de afgelopen paar weken gingen de voor ruitenwissers "stuiteren" waardoor het zicht erg slecht werd. Dus spoilertjes op de ruitenwissers geplaatst + een leuk styling detail:

Dit is de Corolla tot zo ver. Buitenkant is naar mijn idee aardig af. Volgende stap word het motorische gedeelte.
Helaas heb ik hier zelf weinig tot geen verstand van. Aanpassingen zullen gedaan worden door SV Sportscars in Raalte. Omdat ik vlakbij Zwolle woon is dit ideaal te doen qua afstand.
Edit: 08-03
Vergeten te vermelden. De koplampunit is voorzien van een Pilot 6000K Xenon set dimlicht en Pilot LED stadslicht.
Voor nu staat in de planning:
Clutchmaster FX350 koppelingset
Blitz Advance Power luchtfilter
Dit staat gepland voor 8 juni dit jaar.