Grote bandenmaten onder een Auris Hybrid 2014

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
dutchneon
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON Do Sep 18, 2014 12:42

Grote bandenmaten onder een Auris Hybrid 2014

Bericht door dutchneon »

Zijn er hier leden die ervaring hebben met grotere bandenmaten onder de nieuwe Auris?
Ik zou graag 225-35/19" onder de Auris leggen van mijn vrouw, als breedte niet lukt kan 215-35 "19 nog een optie zijn.

Wellicht mensen met 225-40/18" ? dan gaat die 19 vast ook.
De Auris is al wel 4 cm verlaagd met de veertjes van de dealer,

Dit zouden de velgen worden:
Velgen%20auris.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
dutchneon
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON Do Sep 18, 2014 12:42

Re: Grote bandenmaten onder een Auris Hybrid 2014

Bericht door dutchneon »

Niemand een idee?
Heb nog even verder gezocht, autoblog had vorig jaar nog een bericht van de Genève autosalon
Daar stond blijkbaar een zwarte Auris die ze flink hadden aangepakt, met ook 19" eronder.

http://www.autoblog.nl/nieuws/toyota-au ... gsta-57551" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo te zien flinke banden, mogelijk wel 225-35 aan de breedte geschat.
Denk dat we het dus maar moeten gaan proberen.

Overigens vind ik de rest van de auto wat over de top, zeker die rare achterbumper
Gebruikers-avatar
masterpivo
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2590
GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18

Re: Grote bandenmaten onder een Auris Hybrid 2014

Bericht door masterpivo »

Ik weet niet of je ondertussen al een antwoord hebt gevonden en velgen/banden hebt aangeschaft. Maar ik kan je in ieder geval melden dat een set 225/40R18 past onder het oude type (2009) Auris. Dan weet ik natuurlijk weer niet of er verschil zit in de '09 en '14 wielophanging en wielkastruimte ed, maar dan heb je een inschatting ;) Mijne is trouwens ook een paar cm verlaagd (weet niet precies hoeveel).

Afbeelding
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
BUTTON_POST_REPLY