widebody voorbumper

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

widebody voorbumper

Bericht door sey »

hallo

ik heb een corolla met een wtc wide body maar ik heb schade aan mijn voor bumper
weet iemand misschien waar ik een nieuwe kan kopen.

bedankt
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: widebody voorbumper

Bericht door Joseppe »

Ten eerste welke type Corolla ik gok een E11.
Ten tweede wat is het merk van je bodykit ik gok op Booster Tuning Europe maar er zijn er meer.
Helaas Booster Tuning Europe bestaat niet meer en is overgenomen door Underground Tuning in België die er bar weinig mee doen. Dus nieuw.....misschien ergens Old stock bij een Toyoshop of andere Tuning boer. Of tweedehands scoren.
Maar je zou mits er nog veel stukken voorhande zijn je bumper kunnen laten repareren met polyester of misschien ben je zelf zo handig.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Beast81
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON Vr Jul 25, 2014 10:57

Re: widebody voorbumper

Bericht door Beast81 »

Zoals Joseppe al zei weinig kans om dit nieuw te bemachtigen, in NL
dan...
Ik zag laatst wel een complete kit voorbij komen maar ja dat kost je
"Kaal" 1350,- , was ergens in polen geloof ik :?
En ja welke voorbumper is het ik zag ook op mp een adv. van een
jongen uit utrecht, wellicht heeft hij nog wat adv.nr. 821652427

En met polyester kom je ook een eind ;)
Succes iig
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

sorry jongens

ja gaat inderdaad over de E11
volgens mij is het van booster want op achter spoiler velgen staat booster, dus neem aan dat het kit ook moeten zijn
maar nu ben ik een zaak tegen gekomen in markelo die originele wrc bumpers verkoopt volgens hun, je betaald bijna 500 euro alleen al voor de voorbumper :shock:
zou deze bumper ook op mijn kit passen
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 3837
GeregistreerdCOLON Vr Dec 26, 2008 21:14

Re: widebody voorbumper

Bericht door martijnE11 »

Denk dat je bij Wevers sport bent geweest.

Ik weet niet zeker of het een op een past maar wil daar wel even voor je achter aan gaan moet je wel een paar dagen geduld hebben
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Beast81
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON Vr Jul 25, 2014 10:57

Re: widebody voorbumper

Bericht door Beast81 »

Ik zeg foto....
Als de schade niet al te erg is gewoon polyester proberen.
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

martijnE11 schreefCOLONDenk dat je bij Wevers sport bent geweest.

Ik weet niet zeker of het een op een past maar wil daar wel even voor je achter aan gaan moet je wel een paar dagen geduld hebben
ja dat klopt martijn, ik heb gekeken het is indd wevers sport en thnx man dat je het uit wilt zoeken

ik ga ook foto maken van de schade kunnen jullie ook zien
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 3837
GeregistreerdCOLON Vr Dec 26, 2008 21:14

Re: widebody voorbumper

Bericht door martijnE11 »

Echte WRC bumper past niet één op één maar is wel pas te maken.

Vraag me alleen niet hoeveel werk het is.

Ben nog aan het rond vragen of er nog ergens een Booster bumper te krijgen is. ;)
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

martijnE11 schreefCOLONEchte WRC bumper past niet één op één maar is wel pas te maken.

Vraag me alleen niet hoeveel werk het is.

Ben nog aan het rond vragen of er nog ergens een Booster bumper te krijgen is. ;)
hey martijn

ja ik dacht het ook al de ophangen punten komen niet over een.
tof dat je ook mee zoekt, wij zijn er ook druk mee bezig
vandaag wel telefonisch contact gehad met lynx car design, dinsdag ga ik er langs of het te maken is.
ik was vandaag best laat thuis van werk om fotos maken van de bumper maar zaterdag post ik ze even.
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

zo als belooft de foto
de vorige eigenaar heeft het geprobeerd te maken ahahh
Afbeelding
perz
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1382
GeregistreerdCOLON Do Dec 28, 2006 10:32

Re: widebody voorbumper

Bericht door perz »

de echte wrc bumper past inderdaad niet deze heeft geen overeenkomst met de montage van de straat versie zoals je die hebt.
Om je misschien nog een idee te doen voor de oplossing is een kopie te maken van een bumper onder rand van een andere hele bumper en deze te gaan inpassen in je eigen bumper.

dit kan perfect met pur en polyester

Patrick

Martijn ben jij onlangs nog bij wevers geweest ? staan en nog een Corolla WRC ?
E11 (WRC) - Avensis T22.5 - Suzuki Coupe - Starlet P8
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Re: widebody voorbumper

Bericht door Riesh »

Als ik zo die schade kan beoordelen dan kunnen ze dat bij Lynx nog wel repareren
Beast81
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON Vr Jul 25, 2014 10:57

Re: widebody voorbumper

Bericht door Beast81 »

Zo te zien is dit toch wel goed zelf te doen, ik zie geen ernstige putten, scheuren e.d.
Met geduld en een dremel, schuurpapier kom je denk ik wel een eind... :D
Ik weet, nog uit de tijd dat ik bij Lynx kwam, dat ze wel hun prijzen weten, anders
wil ik er wel naar kijken voor je. Ik zeg niet dat ik een wonderkind ben maar het
KAN je een hoop centen schelen denk ik zo en anders kan je altijd nog naar Lynx ;)
Hoor het wel.
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 3837
GeregistreerdCOLON Vr Dec 26, 2008 21:14

Re: widebody voorbumper

Bericht door martijnE11 »

Krijg tot op heden geen reactie terug of ze er een willen leveren. Maar volgensen mij is deze bumper nog wel strak te krijgen hoor! ;)
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

martijnE11 schreefCOLONKrijg tot op heden geen reactie terug of ze er een willen leveren. Maar volgensen mij is deze bumper nog wel strak te krijgen hoor! ;)
Ik ben benieuwd martijd morgen hoor ik het of het te make valt.
Waar heb je het gevraagt of het te leveren is ?
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
BerichtenCOLON 3837
GeregistreerdCOLON Vr Dec 26, 2008 21:14

Re: widebody voorbumper

Bericht door martijnE11 »

Aan ene Dirk, Die schijnt dat spul nog te leveren. kreeg dat adres via via. ;)
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

martijnE11 schreefCOLONAan ene Dirk, Die schijnt dat spul nog te leveren. kreeg dat adres via via. ;)
Nou hoop dat hij het kan leveren
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

nou jongens we zijn naar lynx geweest en er kwam uit dat het reparatie ons 250 euro gaat kosten zonder spuiten.
we hebben nog niet ja gezegd op de reparatie omdat we nog op zoek zijn naar nieuw bumper en ben benieuwd of Martijn en Perz nog met iets komen.

gr sey
Beast81
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON Vr Jul 25, 2014 10:57

Re: widebody voorbumper

Bericht door Beast81 »

250,- ... is veel geld, en dan nog overspuiten...
Ik denk overigens dat je hem niet voor die prijs ergens gaat
kunnen vinden. Tenminste nieuw dan.
perz
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1382
GeregistreerdCOLON Do Dec 28, 2006 10:32

Re: widebody voorbumper

Bericht door perz »

zoals ik al eerder schreef kun je een kopie maken van de bumper hoek en deze in je bumper pas maken.
sorry maar mijn reserve bumper gaat nog niet in de verkoop.

iemand die handig is met poly is dit een makkelijke reparatie ( er is aan de achterzijde genoeg ruimte om te herstellen en het maken van verstevigingen ) maar om de bumper te gaan herstellen zonder de juiste vorm kost veel tijd en voor het spuiten moet je ook nog min 150-200 euro rekenen

ik weet dat het voorscherm van denim die ook een wrc kit heeft ook helemaal is hersteld

Patrick
E11 (WRC) - Avensis T22.5 - Suzuki Coupe - Starlet P8
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

[quote="perz"]zoals ik al eerder schreef kun je een kopie maken van de bumper hoek en deze in je bumper pas maken.
sorry maar mijn reserve bumper gaat nog niet in de verkoop.

iemand die handig is met poly is dit een makkelijke reparatie ( er is aan de achterzijde genoeg ruimte om te herstellen en het maken van verstevigingen ) maar om de bumper te gaan herstellen zonder de juiste vorm kost veel tijd en voor het spuiten moet je ook nog min 150-200 euro rekenen

ik weet dat het voorscherm van denim die ook een wrc kit heeft ook helemaal is hersteld

Patrick[/quote

das jammer van je reserve bumper hhahah :lol:
nee even zonder dolle maar ik weet niet hou duur zo een bumper kost het gaat me er om als een bumper 300 euro kost nieuw en reparatie 250 ja dan ga ik voor nieuw snap je ook wel maar als zo iets rond 500 euro kost ja dan is de keus makkelijk gemaakt.
perz
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1382
GeregistreerdCOLON Do Dec 28, 2006 10:32

Re: widebody voorbumper

Bericht door perz »

gewoon herstellen en spuiten als je geen andere bumper kunt vinden.
als je zelf de basis (binnenzijde) van de nieuwe hoek maakt kun je de rest laten doen door de spuiter die zetten dan zelf 2-3 keer plamuur er op en dan in het in de grondverf en dan kun je het laten spuiten.

nieuwe bumper kost bijna 490 euro doe ik uit mijn hoofd.

als je op basis van de laatste reparatie verder gaat moet er veel plamuur op en dat lijkt mij niet prettig om de bumperhoek vol met plamuur te hebben.


Patrick
Laatst gewijzigd door 3 op perz, in totaal 0 keer gewijzigd.
E11 (WRC) - Avensis T22.5 - Suzuki Coupe - Starlet P8
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: widebody voorbumper

Bericht door Joseppe »

perz schreefCOLONgewoon herstellen en spuiten

goedkoopste oplossing
Inderdaad heb ik ook ooit eerder al laten doen.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

nou jongens we zijn der uit hij word gemaakt, ik hou jullie op de hoogte hoe hij er uit ziet na reparatie
perz
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1382
GeregistreerdCOLON Do Dec 28, 2006 10:32

Re: widebody voorbumper

Bericht door perz »

laat je het doen of ga je zelf aan de slag?
E11 (WRC) - Avensis T22.5 - Suzuki Coupe - Starlet P8
sey
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON Zo Sep 28, 2014 18:54

Re: widebody voorbumper

Bericht door sey »

Nee man, ik laat het doen gelijk goed
of ik moet dan een nieuw bumper zien te vinden :D
BUTTON_POST_REPLY