Massasluiting verlichting ae82 GT
ModeratorCOLON Moderator
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Massasluiting verlichting ae82 GT
Mijn lichten dimmen mee met het knipperlicht.
Volgens mij alleen bij het knipperen naar links.
Ik heb de bedrading linksachter al vervangen. Nieuwe lampjes geplaatst.
Massa aansluiting achter, bij de kofferbak vergrendeling, schoon en kaal gemaakt.
Knipperlicht relais vervangen. Schakelmechanisme aan het stuur uitgewisseld.
Xenon losgekoppeld, deze knipperde niet, maar voor de zekerheid.
Massa vanaf de accu schoon en kaal gemaakt.
Wie heeft er nog een idee?
Maandag wordt de auto gekeurd en dit is apk afkeur.
Edit: niet alleen achter knippert mee. maar alle verlichting.
Volgens mij alleen bij het knipperen naar links.
Ik heb de bedrading linksachter al vervangen. Nieuwe lampjes geplaatst.
Massa aansluiting achter, bij de kofferbak vergrendeling, schoon en kaal gemaakt.
Knipperlicht relais vervangen. Schakelmechanisme aan het stuur uitgewisseld.
Xenon losgekoppeld, deze knipperde niet, maar voor de zekerheid.
Massa vanaf de accu schoon en kaal gemaakt.
Wie heeft er nog een idee?
Maandag wordt de auto gekeurd en dit is apk afkeur.
Edit: niet alleen achter knippert mee. maar alle verlichting.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
- GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24
Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT
de lampunits zelf ook nagekeken?
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT
Ja. Losgehaald. Maar geen effect.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
Johan CRT
- Special member

- BerichtenCOLON 965
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 30, 2002 18:57
Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT
Is toch een massa probleem, Check met een multimeter of je massa punt wel schoon is vanaf de accu - punt.
Grt Johan
Grt Johan
http://www.autostyling.nl a http://www.assenberg-sport.nl company
Member of the GT owners group!
If you can still read this, wait till the TViS kickes in..............
Member of the GT owners group!
If you can still read this, wait till the TViS kickes in..............
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT
Oke, ga ik morgenvroeg nalopen.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
VVTI-2007
- Special member

- BerichtenCOLON 825
- GeregistreerdCOLON Za Nov 06, 2004 17:01
Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT
Trek anders snel een extra massa draad en zie het verschil, kun je gewoon naar de keuring en daarna verder zoeken.
IS300H, MR2 en Aygo
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT
Nou, nog steeds geen resultaat.
Ik heb de massapunten nagelopen en schoongemaakt, lijkt gewoon goed.
Extra massadraden getrokken, geen resultaat.
Lampjes vervangen helpt ook niet.
Mijn dashboard verlichting dimt ook mee op het ritme van de richtingaanwijzer, dus het is niet alleen achter.
De radio heb ik losgekoppeld, maar heeft er ook niks mee te maken.
Alleen de stadslichten (xenon is losgekoppeld) hebben geen last van de knipperlichten.
Ik heb de massapunten nagelopen en schoongemaakt, lijkt gewoon goed.
Extra massadraden getrokken, geen resultaat.
Lampjes vervangen helpt ook niet.
Mijn dashboard verlichting dimt ook mee op het ritme van de richtingaanwijzer, dus het is niet alleen achter.
De radio heb ik losgekoppeld, maar heeft er ook niks mee te maken.
Alleen de stadslichten (xenon is losgekoppeld) hebben geen last van de knipperlichten.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
sjako4
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 155
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 05, 2010 20:21
Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT
Stop eens een stukje afgestript draad tussen je lamp en je fitting ( ijzeren gedeelte van de lamp ) en het andere uiteinde van je draad aan een schoon stuk ijzer van je auto dmv een kabeloogje ofzo en je zal zien dat het wel goed is
Gr sjaak
Gr sjaak
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT
Heb ik geprobeerd en helpt ook niet.
Ik heb de zekeringkast voorin ook vervangen, geen effect.
Mijn xenon knippert weer, dus nu vervangen door halogeen verlichting.
Deze knippert ook mee met de richtingaanwijzers.
Nu de accu leeg is valt het nog meer op.
Morgen maar vragen of ze het in de garage kunnen verhelpen.
Anders red ik C'Day niet met de GT.
Ik heb de zekeringkast voorin ook vervangen, geen effect.
Mijn xenon knippert weer, dus nu vervangen door halogeen verlichting.
Deze knippert ook mee met de richtingaanwijzers.
Nu de accu leeg is valt het nog meer op.
Morgen maar vragen of ze het in de garage kunnen verhelpen.
Anders red ik C'Day niet met de GT.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6637
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06
Re: Massasluiting verlichting ae82 GT
Knipperlampjes aan de voorkant en zijkant ook nagekeken?
Die zitten immers in hetzelfde circuit, net als het knipperlampje in je tellerbak..
Die zitten immers in hetzelfde circuit, net als het knipperlampje in je tellerbak..

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
Robbie F
- Moderator

- BerichtenCOLON 4544
- GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40
Re: Massasluiting verlichting ae82 GT
Hey hallo.
Knippert de verlichting ook mee als de motor loopt?
Denk namelijk dat het probleem in je accu zit. Als die spanning te laag is dan dimt alles mee met de knipperlichten.
Mvg robbie f
Knippert de verlichting ook mee als de motor loopt?
Denk namelijk dat het probleem in je accu zit. Als die spanning te laag is dan dimt alles mee met de knipperlichten.
Mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: Massasluiting verlichting ae82 GT
Ik weet zo even niet meer of het meeknippert met lopende motor, het dimt wel meer naarmate de accu zwakker wordt.Robbie F schreefCOLONHey hallo.
Knippert de verlichting ook mee als de motor loopt?
Denk namelijk dat het probleem in je accu zit. Als die spanning te laag is dan dimt alles mee met de knipperlichten.
Mvg robbie f
Ik zal het morgenvroeg even controleren. Als het dan niet knippert, moet er dus een zwaardere accu komen.
Deze is dan wel nieuw, maar ook zwak aangezien ik de auto vandaag alweer niet kon starten na een dagje testen met de verlichting.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
Robbie F
- Moderator

- BerichtenCOLON 4544
- GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40
Re: Massasluiting verlichting ae82 GT
hey hallo
leg anders ook eens een nieuwe massa kabel van je accu naar de carroserie. en in hoeverre knippert het mee? want iets mee knipperen mag altijd wel iets.
mvg robbie f
leg anders ook eens een nieuwe massa kabel van je accu naar de carroserie. en in hoeverre knippert het mee? want iets mee knipperen mag altijd wel iets.
mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: Massasluiting verlichting ae82 GT
Met een volle accu was het eigenlijk alleen achter zichtbaar. Met bijna lege accu knippert alles mee.
Nieuwe massakabel heb ik al.
Nieuwe massakabel heb ik al.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150
-
Robbie F
- Moderator

- BerichtenCOLON 4544
- GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40
Re: Massasluiting verlichting ae82 GT
als het een klein beetje is dan is het niet erg hoor. het is ook oude bekabeling als voeding natuurlijktoyo bob schreefCOLONMet een volle accu was het eigenlijk alleen achter zichtbaar. Met bijna lege accu knippert alles mee.
Nieuwe massakabel heb ik al.
ik zou het eens proberen met lopende motor. spanning gaat dan van 12v naar 14.1 volt
denk dat het dan over is
mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
- toyo bob
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12
Re: Massasluiting verlichting ae82 GT
Dat was het inderdaad, ik had de auto toch even eerder met lopende motor moeten controleren.
Binnenkort maar een zwaardere accu halen.
Dit heb ik vanmorgen ook maar even doorgegeven aan de garage, gaan ze rekening mee houden bij de apk.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Binnenkort maar een zwaardere accu halen.
Dit heb ik vanmorgen ook maar even doorgegeven aan de garage, gaan ze rekening mee houden bij de apk.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Renault Captur TCe 150