Massasluiting verlichting ae82 GT

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Massasluiting verlichting ae82 GT

Bericht door toyo bob »

Mijn lichten dimmen mee met het knipperlicht.
Volgens mij alleen bij het knipperen naar links.

Ik heb de bedrading linksachter al vervangen. Nieuwe lampjes geplaatst.
Massa aansluiting achter, bij de kofferbak vergrendeling, schoon en kaal gemaakt.
Knipperlicht relais vervangen. Schakelmechanisme aan het stuur uitgewisseld.
Xenon losgekoppeld, deze knipperde niet, maar voor de zekerheid.
Massa vanaf de accu schoon en kaal gemaakt.

Wie heeft er nog een idee?
Maandag wordt de auto gekeurd en dit is apk afkeur.


Edit: niet alleen achter knippert mee. maar alle verlichting.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
The Doctor
President member
President member
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door The Doctor »

de lampunits zelf ook nagekeken?
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."

HET KE20 projecttopic
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door toyo bob »

Ja. Losgehaald. Maar geen effect.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Johan CRT
Special member
Special member
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON Ma Sep 30, 2002 18:57

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door Johan CRT »

Is toch een massa probleem, Check met een multimeter of je massa punt wel schoon is vanaf de accu - punt.

Grt Johan
http://www.autostyling.nl a http://www.assenberg-sport.nl company

Member of the GT owners group!

If you can still read this, wait till the TViS kickes in..............
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door toyo bob »

Oke, ga ik morgenvroeg nalopen.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
VVTI-2007
Special member
Special member
BerichtenCOLON 825
GeregistreerdCOLON Za Nov 06, 2004 17:01

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door VVTI-2007 »

Trek anders snel een extra massa draad en zie het verschil, kun je gewoon naar de keuring en daarna verder zoeken.
IS300H, MR2 en Aygo
Gebruikers-avatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3052
GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door corollapowerrr »

Zijn de lampjes zelf nog goed?
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door toyo bob »

Nou, nog steeds geen resultaat.

Ik heb de massapunten nagelopen en schoongemaakt, lijkt gewoon goed.
Extra massadraden getrokken, geen resultaat.
Lampjes vervangen helpt ook niet.

Mijn dashboard verlichting dimt ook mee op het ritme van de richtingaanwijzer, dus het is niet alleen achter.
De radio heb ik losgekoppeld, maar heeft er ook niks mee te maken.
Alleen de stadslichten (xenon is losgekoppeld) hebben geen last van de knipperlichten.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
sjako4
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 155
GeregistreerdCOLON Wo Mei 05, 2010 20:21

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door sjako4 »

Stop eens een stukje afgestript draad tussen je lamp en je fitting ( ijzeren gedeelte van de lamp ) en het andere uiteinde van je draad aan een schoon stuk ijzer van je auto dmv een kabeloogje ofzo en je zal zien dat het wel goed is
Gr sjaak
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: Massasluiting achterlichten ae82 GT

Bericht door toyo bob »

Heb ik geprobeerd en helpt ook niet.

Ik heb de zekeringkast voorin ook vervangen, geen effect.
Mijn xenon knippert weer, dus nu vervangen door halogeen verlichting.
Deze knippert ook mee met de richtingaanwijzers.
Nu de accu leeg is valt het nog meer op.

Morgen maar vragen of ze het in de garage kunnen verhelpen.
Anders red ik C'Day niet met de GT.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Re: Massasluiting verlichting ae82 GT

Bericht door Martijn »

Knipperlampjes aan de voorkant en zijkant ook nagekeken?
Die zitten immers in hetzelfde circuit, net als het knipperlampje in je tellerbak..
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Re: Massasluiting verlichting ae82 GT

Bericht door Robbie F »

Hey hallo.

Knippert de verlichting ook mee als de motor loopt?
Denk namelijk dat het probleem in je accu zit. Als die spanning te laag is dan dimt alles mee met de knipperlichten.

Mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: Massasluiting verlichting ae82 GT

Bericht door toyo bob »

Robbie F schreefCOLONHey hallo.

Knippert de verlichting ook mee als de motor loopt?
Denk namelijk dat het probleem in je accu zit. Als die spanning te laag is dan dimt alles mee met de knipperlichten.

Mvg robbie f
Ik weet zo even niet meer of het meeknippert met lopende motor, het dimt wel meer naarmate de accu zwakker wordt.

Ik zal het morgenvroeg even controleren. Als het dan niet knippert, moet er dus een zwaardere accu komen.
Deze is dan wel nieuw, maar ook zwak aangezien ik de auto vandaag alweer niet kon starten na een dagje testen met de verlichting.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Re: Massasluiting verlichting ae82 GT

Bericht door Robbie F »

hey hallo

leg anders ook eens een nieuwe massa kabel van je accu naar de carroserie. en in hoeverre knippert het mee? want iets mee knipperen mag altijd wel iets.

mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: Massasluiting verlichting ae82 GT

Bericht door toyo bob »

Met een volle accu was het eigenlijk alleen achter zichtbaar. Met bijna lege accu knippert alles mee.
Nieuwe massakabel heb ik al.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Re: Massasluiting verlichting ae82 GT

Bericht door Robbie F »

toyo bob schreefCOLONMet een volle accu was het eigenlijk alleen achter zichtbaar. Met bijna lege accu knippert alles mee.
Nieuwe massakabel heb ik al.
als het een klein beetje is dan is het niet erg hoor. het is ook oude bekabeling als voeding natuurlijk ;)
ik zou het eens proberen met lopende motor. spanning gaat dan van 12v naar 14.1 volt ;)
denk dat het dan over is ;)

mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Re: Massasluiting verlichting ae82 GT

Bericht door toyo bob »

Dat was het inderdaad, ik had de auto toch even eerder met lopende motor moeten controleren.
Binnenkort maar een zwaardere accu halen.
Dit heb ik vanmorgen ook maar even doorgegeven aan de garage, gaan ze rekening mee houden bij de apk.


Iedereen bedankt voor het meedenken.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
BUTTON_POST_REPLY