hallo
IK heb nieuwe koplampen (5000/6000k) voor mijn corolla uit 98 besteld. Deze zijn 90/100 watt nu vroeg ik mij af kunnen mijn reflector bedrading etc hier wel tegen? Iemand hier ervaring mee?
Verder vroeg ik mij af wat voor lampjes er in het stadslicht gaan want die wil ik ook zelfde kleurtemperatuur hebben.
En dan nog iets over audio.
Ik zou graag speakers achter willen die zitten er nu nog niet in. Achterin bij mijn kofferbak zit wel een rooster met daaronder een plastic soort dop ipv van een speaker. Nu had ik dit eraf gehaald en zag ik dat er wel een witte 2 polige plug zit, is dit een speaker aansluiting?
Verder vroeg ik me ook af wat voor speakers erin passen aangezien het gat maar 9 cm groot is. Iemand tips?
Ik ben nieuw op dit forum dus excuus als ik op verkeerde plek plaats.
100watt koplamp e11
ModeratorCOLON Moderator
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Re: 100watt koplamp e11
De koplampen en bedrading zijn niet gemaakt voor 100W lampen (je zal niet de eerste zijn waarbij dergelijke lampen de boel doet smelten). Volgens mij mogen deze lampen niet eens op de openbare weg worden gebruikt.
Wbt de speakers: in mij E11 G6 zat inderdaad bedrading voor het aansluiten van speakers. Ik had er destijds 10cm speakers ingebouwd met behulp van een zelfgemaakt MDF frame.
Wbt de speakers: in mij E11 G6 zat inderdaad bedrading voor het aansluiten van speakers. Ik had er destijds 10cm speakers ingebouwd met behulp van een zelfgemaakt MDF frame.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
Donky
- General member

- BerichtenCOLON 175
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 18, 2005 17:38
Re: 100watt koplamp e11
100 watt koplampen gaat prima in een E11 hoor.....ik heb ze zeker 5 jaar in mijn G6-R gehad en nooit problemen met doorbranden of iets dergelijks. Ze mogen alleen officieel niet op de openbare weg gebruikt worden....maar mijn auto is altijd door de keuring gekomen en heb nooit een bekeuring gekregen of zo.
En de speakers.......inderdaad achterin passen 10 cm speakers, heb ik er ook in gehad, maar ik kon de originele speakerring gebruiken.
En de speakers.......inderdaad achterin passen 10 cm speakers, heb ik er ook in gehad, maar ik kon de originele speakerring gebruiken.
Get In, Sit Down, Shut Up And Hold On
Life's good with a G6-R
Life's good with a G6-R
-
mazdawrecker
- Starting member

- BerichtenCOLON 98
- GeregistreerdCOLON Za Feb 22, 2014 20:11
Re: 100watt koplamp e11
Ik heb het bij een Corolla nog nooit bestudeerd maar ik kan me er iets bij voorstellen dat bedrading die bedoeld is om een amperètje of 5 te verstouwen het zwaar krijgt als er ruim 8 ampère door moet. (per lamp...)
Ik heb het bij een oud pandaatje wel een keer omgebouwd met dikkere draden naar de koplampunits en geschakeld via een relais. Dat werkte prima.
Zoals ik al zei, ik weet niet hoe het in een corolla zit, het zou zo maar kunnen dat het er op is voorbereid ofzo, maar ik zou nooit zomaar lampen monteren met een hoger vermogen dan waar die Japanners het voor hebben bedoeld...
Ik heb het bij een oud pandaatje wel een keer omgebouwd met dikkere draden naar de koplampunits en geschakeld via een relais. Dat werkte prima.
Zoals ik al zei, ik weet niet hoe het in een corolla zit, het zou zo maar kunnen dat het er op is voorbereid ofzo, maar ik zou nooit zomaar lampen monteren met een hoger vermogen dan waar die Japanners het voor hebben bedoeld...
What's the difference between horsepower and torque?
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
Horsepower: Determines how fast you are going when you hit the wall
Torque: Determines how far you take the wall with you
-
ramon94
- Newbie

- BerichtenCOLON 3
- GeregistreerdCOLON Zo Mrt 16, 2014 16:46
Re: 100watt koplamp e11
Bedankt voor de Reacties!
Ik heb voor de zekerheid toch maar 55watt lampjes besteld.
Deze plug zat bij mij achterin op de plek waar normaal speakers zouden zitten.
Zou dit de bedrading voor speakers achterin kunnen zijn? (zie foto).
Is er toevallig ook iemand die weet of er een ontvanger voor centrale deurvergrendeling in de auto zit. Ik weet dat dit bij de g6r wel het geval is of kom ik uit op een kitje van spy bijvoorbeeld?
Ik heb voor de zekerheid toch maar 55watt lampjes besteld.
Deze plug zat bij mij achterin op de plek waar normaal speakers zouden zitten.
Zou dit de bedrading voor speakers achterin kunnen zijn? (zie foto).
Is er toevallig ook iemand die weet of er een ontvanger voor centrale deurvergrendeling in de auto zit. Ik weet dat dit bij de g6r wel het geval is of kom ik uit op een kitje van spy bijvoorbeeld?
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
-
perz
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1382
- GeregistreerdCOLON Do Dec 28, 2006 10:32
Re: 100watt koplamp e11
een paar euro erbij leggen en xenon inbouwen, voldoende licht en mooi van kleur
E11 (WRC) - Avensis T22.5 - Suzuki Coupe - Starlet P8
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
Re: 100watt koplamp e11
Inderdaad, die 100 wat shit heeft mij ooit een paar honderd euro gekost aan lampen,fittingen en nog erger een stuurschakelaar die doorgebrand was....en dan mag ik achter af van geluk spreken want het had achter mijn dashboard al een hele baan in dr kabelboom weggesmolten.
Dit was weliswaar met mijn vorige auto een Seat Ibiza maar toch.
die 100 wat troep is achterhaald,dat kunnen ze beter van de markt halen of had er niet eens op mogen komen. Goede halogeen lampen of xenon geeft zoveel meer dan deze zooi.
Dit was weliswaar met mijn vorige auto een Seat Ibiza maar toch.
die 100 wat troep is achterhaald,dat kunnen ze beter van de markt halen of had er niet eens op mogen komen. Goede halogeen lampen of xenon geeft zoveel meer dan deze zooi.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;