Remschijven balanceren

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Remschijven balanceren

Bericht door Highway »

Sinds ik nieuwe rem schijven op mijn auto heb geplaatst, heb ik last van wat trillingen in de auto.

Banden/velgen heb ik reeds laten balanceren. Schijven heb ik alweer eraf gehad, naaf enzo goed schoon gemaakt. Helaas blijft er een trilling in de auto voelbaar bij 130km/h. Ik heb het idee dat het van achter komt. Lagere snelheden is er niets aan de hand.

Mijn vermoede is dus, dat de schijven voor onbelans zorgen.

Nu kan ik nog de band/velgen onder de auto laten balanceren. Dan zou het onbalans ook moeten verhelpen. Echter wil ik het liefst dat alles goed gebalanceerd is.

Vandaar mijn vraag - wie waat waar / kent iemand waar ze ook eens mijn remschijven kunnen bekijken / balanceren), liefst in de regio Eindhoven?
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
perz
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1382
GeregistreerdCOLON Do Dec 28, 2006 10:32

Re: Remschijven balanceren

Bericht door perz »

als je zeker bent dat het de schijven zijn zou ik er mee terug gaan, probeer eerst eens de oude/andere schijven te monteren.

zijn de remklauwen ook goed gangbaar?
trilt de auto in het stuur of in de auto ?
heb je de centreerringen van de velgen er tussen zitten?
E11 (WRC) - Avensis T22.5 - Suzuki Coupe - Starlet P8
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819

Bericht door Highway »

perz schreefCOLONals je zeker bent dat het de schijven zijn zou ik er mee terug gaan, probeer eerst eens de oude/andere schijven te monteren.

zijn de remklauwen ook goed gangbaar?
trilt de auto in het stuur of in de auto ?
heb je de centreerringen van de velgen er tussen zitten?
Remklauwen zijn helemaal gereviseerd, ik weet zeker dat ze goed terug gaan. Lopen niet aan, remmen worden niet te warm dus daaraan ligt het helaas niet.
Trilling is niet in het stuur, maar in de auto van 130km/h tot ong 140km/h. Harder heb ik nog niet getest.
Centreer ringen zitten er tussen, heb ik ook al vervangen door nieuwe, geen verbetering helaas.

Helaas weet ik niet zeker of het de schijven zijn. Vandaar dat ik ze wil balanceren, dan weet ik of het daaraan zou kunnen liggen, of juist niet. Ik kan idd de oude schijven en blokken terug te plaatsen, kijken wat er dan gebeurd die liggen nog in de garage.
Skoda Superb 1.8tsi
perz
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1382
GeregistreerdCOLON Do Dec 28, 2006 10:32

Bericht door perz »

vaak als de auto trilt en niet in het stuur komt de onbalans van achter om te testen een setje andere velgen achter monteren om te testen.

succes patrick
E11 (WRC) - Avensis T22.5 - Suzuki Coupe - Starlet P8
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435
GeregistreerdCOLON Vr Sep 17, 2010 23:08

Bericht door Peet »

Ik denk dat het aan je remschijven licht
Ik had het met die ouwe rem schijven ,me voor wielen moest onder me wage gebalanceerd worden
Nu ik nieuwe remschijven heb ,heb ik er geen last meer van :lol:
Bij mij zat het tussen de 120 en 170 het trillen

gr Peet
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819

Bericht door Highway »

Thanks Peet, ik vermoed ook remschijven vandaar dat ik deze wil balanceren. Zijn vrij nieuw, probleem is dat ze inderdaad, na het vervangen, warm zijn geworden i.v.m. aanlopende remmen.

Heb daarna de achterremmen volledig gereviseerd, en nieuwe remblokken geplaatst. Geen pulserende remmen, maar goed dat zecht niet alles. Binnenkort de oude schijven en blokken eens terug plaatsen, kijken of er dan een verbetering is.
Skoda Superb 1.8tsi
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435

Bericht door Peet »

Hoi Gozer(weet ff je naam niet)
Begrijp dat ze niet helemaal nieuw zijn.
Eigenlijk moet je ze lichtjes laten afdraaien Mijn ouwe schijven zat dus ook onbalans in
Terwijl ik het met remmen niet voelde,dat was het gekke ,dachten ook eerst aan een kromme aandrijf as
Dus niet .
Weet niet wat voor werk je doet ,weet niet of je kan draaien
Anders ff een bedrijfje op zoeke die ze wil afdraaien ,gaat meestal maar om 0,10 wat er af moet
Sterkte en hou iedereen op de hoogte hier .

gr Peet
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819

Bericht door Highway »

Hoi Dude :lol:

Naam is Ivo 8-) Schijven zijn inderdaad niet helemaal nieuw meer nee. Ik zal eerst de oude schijven en blokken erop gaan leggen. Is het probleem dan opgelost, dan weet ik dat het in de schijven ligt.

Afdraaien of andere halen, ik kan ze zelf niet afdraaien dus zal ik kijken wat het goedkoopste is en het beste uit komt. Prettig te horen dat iemand anders ook een soortgelijk probleem had (ook zonder het in de remmen te voelen) en de oplossing hiervan. Weet ik ten minste dat ik waarschijnlijk in de juiste richting zit te denken. Vind het wel raar dat de auto gaat trillen bij licht kromme schijven, qua balans is er dan toch niets aan de hand?
Skoda Superb 1.8tsi
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435

Bericht door Peet »

Hoi Ivo
Wij (toyota dealer) hebben ons de nete gezocht waar bij mij nou die trillingen van daan kwamen (tusen de 120 en 170 km )
Wis wel met koude remmen dat die begon te trillen
Maar je ziet niks aan de schijven dat ze krom zijn ,hoef maar een klein beetje te zijn
Zelfs in het pedaal hoef je niks te voele
Maar je kan er compleet debiel van worde ,als je het niet kan vinde :?
Wilde zelfs over gaan naar andere banden (gaat ook gebeure)
Maar je denk aan alles :shock:
En nou is het weg bij mij ,met nieuwe schijven rond om (ook remblokken)

Schijven en balans ,het schijnt toch wel uit te maken ,als het nou over is met je oude schijven
Dan weet je genoeg :lol:
Maar als je voor je nieuwe schijven geen last had ,hoef je die ouwe er ook niet op nieuw er onder te gooien Ivo ;)

Dat is het leuke van deze site ,om elkaars zijn ervarings uit te wisselen
Ik heb hier ook al 1000 vragen gesteld en antwoord gehad ;)
En anders aan Rob of Patrick vragen ,die gasten weten alles ;)

gr Peet
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819

Bericht door Highway »

Heeft even geduurd, maar dan uiteindelijk resultaat. Pfffffffffffffffffffffff gelukkig.......

Ik heb de oude blokken en schijven weer erop gezet. Direct was het trillen anders. Nog wel aanwezig, maar de auto trilde gewoon anders.

Mijn idee was - ik zal eens een tijdtje zo rijden, en dan de velgen opnieuw balanceren. Maar wat is nu het geval - het trillen werd al vrij snel minder en minder. Nu is het trillen zo goed als weg, pas bij flink het gas erop voel ik het nog een beetje.

Wat mijn vermoeden is: door het onbalans is er wat onbalans in de band gekomen. Met de oude schijven werd dit onbalans op de band door het rijden (slijtage) verholpen. Het trillen die ik nu nog heb, is waarschijnlijk onbalans van de velg/band ik vermoed dat een keer opnieuw balanceren het zal op lossen.

Nu zit ik weer met een nieuw probleem: auto rijdt nu zo een stuk beter dat ik nu telkens te hard rijdt :lol:

Zodra het weer wat beter weer is, zal ik eens gaan kijken of ik er nieuwe achter schijven+blokken op doe, of de oude laat afdraaien (hangt af wat beide kosten, als iemand weet waar je schijven goedkoop kan laten afdraaien regio Eindhoven hoor ik dat graag).
Skoda Superb 1.8tsi
Peet
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 4435

Bericht door Peet »

Zo dan ,dat heb ff geduurd hahaha
Oké Ivo ,je heb het dus gevonden wat het was .Kan inderdaad ook in je velgen zitten
ff je banden op nieuw laten balanceren ,dat scheelt ook een hoop
Jammer dat je een eind van me van daan woont ,anders had ik ze op de zaak bij ons wel ff af gedraaid
Maar ik heb ze achter ook nieuw er op laten zetten ,weet alleen de kosten niet meer
Geloof niet dat standaard schijven duur zijn ,je zit nog onder de 100 euries
En en je laatste probleem ,dat je nu te hard rijd hahah
Tja heb dat probleem ook ,kan je niks aan doen ;)
Stekte Ivo

Peet
BUTTON_POST_REPLY