Re: 14 inch velg voor circuit
ModeratorCOLON Moderator
-
jellebaarda
- Special member

- BerichtenCOLON 760
- GeregistreerdCOLON Vr Jul 10, 2009 08:21
even een vraag.
zoals de meeste weten ben ik druk bezig met me corolla .
en heb ik dus schijfremmen set liggen voor me e10 . maar gaan de 14 inch stale velgen passen als ik de trommels achter voor schijfremmen ga vervangen .
mijn idee was namelijk o me orgineele stale velgen te laten verbreden naar 8,5 j
en heb ik dus schijfremmen set liggen voor me e10 . maar gaan de 14 inch stale velgen passen als ik de trommels achter voor schijfremmen ga vervangen .
mijn idee was namelijk o me orgineele stale velgen te laten verbreden naar 8,5 j
Laatst gewijzigd door 1 op jellebaarda, in totaal 0 keer gewijzigd.
corolla e10 gtsi 4age 20v bt
starlet kp61 4k twincarb 40mm
-
Robbie F
- Moderator

- BerichtenCOLON 4544
- GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40
Re: 14 inch velg gaat dat passen ??
jellebaarda schreefCOLONeven een vraag.
ja dat past gewoon. een g6 is ook met schijfremmen achter geleverd op 14 inh velgen. ik reed met mijn e10 zomers op 17inch op het circuit 15 inch en in de winter 14 inch
mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
-
jellebaarda
- Special member

- BerichtenCOLON 760
Re: 14 inch velg gaat dat passen ??
top !!! , heb al een gast in barneveld gebeld hij gaat me orginele 6j staale velgen verbreden naar 8,5j en zit zelf te denken om er dan 195 45 r14 banden op te gooien
-
jellebaarda
- Special member

- BerichtenCOLON 760
me corolla project begint nu heel langzaam voortgang te krijgen .
en ben dus nu ook bezig met andere zaken als lassen bij me rolla .
ik ga eerdaags even een set 14 inch velgen laten verbreden alleen zit ik even te twijfelen of ik ze zal laten verbreden naar 8 of 8,5 of 9 j
met de volgende vragen er bij , zijn hier een beetje makkelijk betaalbare banden voor te krijgen die ik goed kan misbruiken op het asvalt en wat zou het mooist zijn voor de weg ligging ??
zou 8 of 8,5 j genoeg zijn ?? want daar kan ik eventueel 195/45r14 om heen gooien en die zijn vrij makkelijk te krijgen
en ben dus nu ook bezig met andere zaken als lassen bij me rolla .
ik ga eerdaags even een set 14 inch velgen laten verbreden alleen zit ik even te twijfelen of ik ze zal laten verbreden naar 8 of 8,5 of 9 j
met de volgende vragen er bij , zijn hier een beetje makkelijk betaalbare banden voor te krijgen die ik goed kan misbruiken op het asvalt en wat zou het mooist zijn voor de weg ligging ??
zou 8 of 8,5 j genoeg zijn ?? want daar kan ik eventueel 195/45r14 om heen gooien en die zijn vrij makkelijk te krijgen
-
Riesh
- Special member

- BerichtenCOLON 709
- GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05
het beste voor de wegligging is om je staal niet te verbreden, maar lichtgewicht velgen te monteren
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
- GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24
195/45 om 8-8,5j is wel krap denk ik. Op mijn 9J ging het helemaal niet, dus zelfs op een 8j zal het behoorlijk gestretched zijn, wat er wel hip uitziet, maar niet superhandig is op het circuit.
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
jellebaarda
- Special member

- BerichtenCOLON 760
is er iemand die me goeie advies kan geven over een goeie banden maat .
ik heb dus 14 inch velgen die 8 of 8,5 j breed worden . welke maat band kan ik daar om heen leggen en dan ook een maat die te krijgen is .
het moet een plat bandje zijn het liefst zo plat mogelijk
ik heb dus 14 inch velgen die 8 of 8,5 j breed worden . welke maat band kan ik daar om heen leggen en dan ook een maat die te krijgen is .
het moet een plat bandje zijn het liefst zo plat mogelijk
-
Riesh
- Special member

- BerichtenCOLON 709
- GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05
lees de bovenstaande reacties nu nog eens ...
-
Calavera
- Full member

- BerichtenCOLON 401
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 05, 2005 01:31
Een te brede band voor een relatief lichte auto werkt op circuit averechts ... te veel sleur op rechte end. En stretchen wil je al helemaal niet op een circuit, dan rol je na een goeie hoek op je velgrand. 
Starlet met 4age 
-
Green Zing E10
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1191
- GeregistreerdCOLON Vr Aug 28, 2009 09:04
Verbreed staal ziet er (soms) leuk uit, maar het rijdt voor geen meter volgens mij.
Circuit moet je niet mooi zijn, maar praktisch. Dus lichte ragvelgen van 7J voor 195 brede bandjes lijkt me de beste keuze dan. Iets wat ik ook van plan ben.
Circuit moet je niet mooi zijn, maar praktisch. Dus lichte ragvelgen van 7J voor 195 brede bandjes lijkt me de beste keuze dan. Iets wat ik ook van plan ben.
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
-
Green Zing E10
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1191
Denk trouwens dat je als je dan toch perse met zulke banden wil gaan rijden je vraag beter op ieder willekeurig Polo/Golf forum kan vragen. Die gasten rijden allemaal met lomp getrokken bandjes 
-
jellebaarda
- Special member

- BerichtenCOLON 760
Green Zing E10 schreefCOLONDenk trouwens dat je als je dan toch perse met zulke banden wil gaan rijden je vraag beter op ieder willekeurig Polo/Golf forum kan vragen. Die gasten rijden allemaal met lomp getrokken bandjes
hahaha ja erg he , type alleen eens 8 j velgen in dan krijg je alleen maar vw forum en golf gastjes .
verder inderdaad denk dat ik beter 7 j kan nemen voor circuit en dan een plat bandje er op dus een rag setje .
ik wil juist staal omdat die toch vaak betere weg ligging geven omdat dat net iets zwaarder weer is dus plakt beter
-
Calavera
- Full member

- BerichtenCOLON 401
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 05, 2005 01:31
Je wilt juist zo'n licht mogelijk velg willen hebben, met niet al te dunne band. Met te dunne / platte band rij je sneller deuken in je velg als je per ongeluk een stukje curb meepakt.
Lichtere velg wil je hebben om sneller je acceleratie op gang te krijgen na een bocht.
Mijn persoonlijke mening:
Haal het maximale eruit op (goede set) straatbanden (zodat je auto leert kennen op deze banden, wanneer hij glijdt etc.) alvorens over te gaan op semi's / full slicks.
Als je dan weer teruggaat op straatbanden of daadwerkelijk op de openbare weg, heb je sneller je auto onder controle als je daarna per ongeluk uitbreekt etc. Genoeg overmoedige mensen gezien die direct met full slicks zijn gaan knallen. Daarna binnen notime op straatbanden op openbare weg de auto getotalled omdat ze 'denken' hetzelfde te kunnen met de straatbanden.
Ik zeg niet dat jij dat ook zult doen, je bent verstandig genoeg
Maar dat is mijn persoonlijke mening. Maximale uit iets halen voordat je stapje hoger doet.
Ik reed btw met mn p7 op 13inch 5,5 J staaltjes met 160/53 full slicks. Breed zat voor zo'n kleine auto. Snelste ronde tijd op droog iets onder 2:10. 2:12 op licht vochtige baan staat op video.
Lichtere velg wil je hebben om sneller je acceleratie op gang te krijgen na een bocht.
Mijn persoonlijke mening:
Haal het maximale eruit op (goede set) straatbanden (zodat je auto leert kennen op deze banden, wanneer hij glijdt etc.) alvorens over te gaan op semi's / full slicks.
Als je dan weer teruggaat op straatbanden of daadwerkelijk op de openbare weg, heb je sneller je auto onder controle als je daarna per ongeluk uitbreekt etc. Genoeg overmoedige mensen gezien die direct met full slicks zijn gaan knallen. Daarna binnen notime op straatbanden op openbare weg de auto getotalled omdat ze 'denken' hetzelfde te kunnen met de straatbanden.
Ik zeg niet dat jij dat ook zult doen, je bent verstandig genoeg
Ik reed btw met mn p7 op 13inch 5,5 J staaltjes met 160/53 full slicks. Breed zat voor zo'n kleine auto. Snelste ronde tijd op droog iets onder 2:10. 2:12 op licht vochtige baan staat op video.
Starlet met 4age 
-
Raymon
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1753
- GeregistreerdCOLON Ma Mrt 10, 2003 21:30
Sorry hoor, maar dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord...jellebaarda schreefCOLON
ik wil juist staal omdat die toch vaak betere weg ligging geven omdat dat net iets zwaarder weer is dus plakt beter
Het ''plakken'' zit hem toch echt in de banden, het boeit echt niet of de velg net iets zwaarder is. Denk eens even aan b.v. het gewicht van de auto.... Mensen halen alles uit de auto om hem zo licht mogelijk te maken, om dan vervolgens weer zware wielen onder te moeten gooien??
-
Green Zing E10
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 1191
Dit is heel simpel. Je redeneert precies verkeerd. Google maar eens onafgeveerd gewicht. Vrij essentieel dat je velgen ( en overige onafgeveerde ophangingsdelen zo licht mogelijk zijn.