Orginele radio/boordcomputer E11
ModeratorCOLON Moderator
-
marco008
- Senior member

- BerichtenCOLON 253
- GeregistreerdCOLON Zo Jan 16, 2011 12:52
Orginele radio/boordcomputer E11
Hallo allemaal,
Ik zat laatst te denken om de orginele radio/boordcomputer in te bouwen in mijn corolla e11 pre-facelift.
Gewoon omdat het kan, en ik het er mooier uit vind zien dan een (in mijn geval ) leeg din-gat bovenin.
Ik heb er nu gewoon een pioneer radio onderin gezet.
Weet iemand of de bekabeling hiervoor al enigzins voorbereid is ?
Mvg
Marco
Ik zat laatst te denken om de orginele radio/boordcomputer in te bouwen in mijn corolla e11 pre-facelift.
Gewoon omdat het kan, en ik het er mooier uit vind zien dan een (in mijn geval ) leeg din-gat bovenin.
Ik heb er nu gewoon een pioneer radio onderin gezet.
Weet iemand of de bekabeling hiervoor al enigzins voorbereid is ?
Mvg
Marco
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
De motoren van een prefacelift en facelift modellen zijn compleet anders, dus zal de electronica ook wel anders zijn. Ik denk niet dat het een kwestie van plug en play is.
Een leuk klapscherm in het bovenste vak voor navigatie of DVD is ook wel een idee natuurlijk.
Een leuk klapscherm in het bovenste vak voor navigatie of DVD is ook wel een idee natuurlijk.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
marco008
- Senior member

- BerichtenCOLON 253
- GeregistreerdCOLON Zo Jan 16, 2011 12:52
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
Maar die boordcomputers zitten toch ook gewoon in pre-facelift modellen ?
Of heb ik dat verkeerd gezien ?
Of heb ik dat verkeerd gezien ?
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
Bij een prefacelift ben ik nog geen boordcomputer tegengekomen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
marco008
- Senior member

- BerichtenCOLON 253
- GeregistreerdCOLON Zo Jan 16, 2011 12:52
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
Oke, mijn foutLeon schreefCOLONBij een prefacelift ben ik nog geen boordcomputer tegengekomen.
Maar zou het volgens jou mogelijk zijn ?
Ik denk dan: de din stekkers ombouwen/solderen aan de aansluitingkabels van de boordcomputer.
Dan met name de 8 speakerdraden en natuurlijk de 12v constant, 12v contact, massa, radio, enz....
Dan zou het moeten werken op natuurlijk de verbruiksmeter en temparatuur na toch ?
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
De radio krijg je wel werkend vermoed ik. De stekkerblokken zullen qua aansluiting voor het audiogedeelte niet veel anders zijn.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
marco008
- Senior member

- BerichtenCOLON 253
- GeregistreerdCOLON Zo Jan 16, 2011 12:52
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
Weet je toevallig ook hoe die cd speler die erbij hoort, aangesloten is ?
Is dat gewoon een directe kabel naar de boordcomputer of zit dat ook helemaal in de de kabelboom van de auto verworven ?
Is dat gewoon een directe kabel naar de boordcomputer of zit dat ook helemaal in de de kabelboom van de auto verworven ?
-
marco008
- Senior member

- BerichtenCOLON 253
- GeregistreerdCOLON Zo Jan 16, 2011 12:52
-
PrinsReinier
- Starting member

- BerichtenCOLON 83
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 10, 2010 16:32
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
De cd-speler is daadwerkelijk je radio en cd-speler en daarbij dus ook je speakeraansluiting. Wel is het zo dat de inbouwradio geen isostekker heeft. Je kan het solderen of je koopt een verloop (reken maar een paar tientjes). Er is vervolgens een verbinding tusssen de boordcomputer en cd-speler. Daarnaast is er ook nog een verbinding tussen de boordcomputer en...tja...ik denk de ECU...maar ga er maar vanuit dat dat niet werkt met een andere motor. Dus geen temp en verbruikscijfers.
Wil ik je vervolgens nog even meegeven dat een beetje radio VEEL beter presteert dan het af-fabriek systeem...dus bezint eer ge begint...
Wellicht heb je nog iets aan onderstaande:
De radio heeft drie stekkers:
- met 2 aders voor bediening op dashboard
- een stekker voor rearspeakers
- een stekker voor voeding, frontspeakers/tweeters en nog een terukoppeling naar de unit op het dashboard
De laatste stekker is in dit geval het belangrijkst:
- Blauw/geel: Continu 12V
- Grijs: Start 12V
- Groen: Massa
en afgezonderd van bovenstaande aders:
- Groen: Speaker Rechts
- Blauw: Speaker Rechts
- Paars: Speaker Links
- Roze: Speaker Links
afkomstig van: viewtopic.php?f=12&t=34083&p=637516&hil ... ot#p637516" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil ik je vervolgens nog even meegeven dat een beetje radio VEEL beter presteert dan het af-fabriek systeem...dus bezint eer ge begint...
Wellicht heb je nog iets aan onderstaande:
De radio heeft drie stekkers:
- met 2 aders voor bediening op dashboard
- een stekker voor rearspeakers
- een stekker voor voeding, frontspeakers/tweeters en nog een terukoppeling naar de unit op het dashboard
De laatste stekker is in dit geval het belangrijkst:
- Blauw/geel: Continu 12V
- Grijs: Start 12V
- Groen: Massa
en afgezonderd van bovenstaande aders:
- Groen: Speaker Rechts
- Blauw: Speaker Rechts
- Paars: Speaker Links
- Roze: Speaker Links
afkomstig van: viewtopic.php?f=12&t=34083&p=637516&hil ... ot#p637516" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota Corolla E11 Facelift Liftback automaat (verkocht)
-
marco008
- Senior member

- BerichtenCOLON 253
- GeregistreerdCOLON Zo Jan 16, 2011 12:52
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
Om maar weer eens een update'tje te doen:
Ik ben er voor een groot deel uit hoe het zit met de bekabeling !
Aan de achterzijde van de cd speler / radio / versterker zitten 3 stekkers:
Daar hoort dit schema bij, dit zijn de 3 stekkers. 1 voor stroom/frontspeakers, 1 voor rearspeakers en 1 voor besturing vanuit bedieningspaneel op het dashboard.
Nu zoek ik nog naar foto's van de stekker die in de boordcomputer op het dashboard gaat !
Wie kan me helpen ?
Ik ben er voor een groot deel uit hoe het zit met de bekabeling !
Aan de achterzijde van de cd speler / radio / versterker zitten 3 stekkers:
Daar hoort dit schema bij, dit zijn de 3 stekkers. 1 voor stroom/frontspeakers, 1 voor rearspeakers en 1 voor besturing vanuit bedieningspaneel op het dashboard.
Nu zoek ik nog naar foto's van de stekker die in de boordcomputer op het dashboard gaat !
Wie kan me helpen ?
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
-
schurem
- Newbie

- BerichtenCOLON 12
- GeregistreerdCOLON Di Nov 27, 2012 21:19
Re: Orginele radio/boordcomputer E11
Als je nog ff geduld hebt, ik ben van plan om van 't weekend exact het omgekeerde uit te voeren van wat jij van plan bent lol, zal de "boordcomputer" uitgebreid fotograferen voor je als ik m los heb.
oh.. heh.. jaartje laat. lol
oh.. heh.. jaartje laat. lol