Remmen probleem?

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453
GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22

Remmen probleem?

Bericht door Sgt_Lyna »

Sinds enkele weken heb ik als ik naar links stuur een schrapend/schavend geluid wat volgens mij afkomstig is van de wielen. Dit alleen als ik zachtjes rijd, dus bij verkeerslichten en parkeren etc., naar links heb ik het bijna nooit.

Ik vorige week de remblokjes en de houders even schoon en roestvrij gemaakt, daarna ging het enkele dagen goed.

Maar kan dat schavende/schrapende geluid wel van de remmen afkomstig zijn? Heel soms (bij het achteruit inparkeren) klinkt het zelfs als rubber wat oprekt. Toen de auto gelijk stilgezet, maar kon niks vinden wat aan zou lopen. Het lijkt (vanuit de auto) alsof het van de voorwielen komt, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.

Iemand een idee?
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
Joseppe
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8636
GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12

Re: Remmen probleem?

Bericht door Joseppe »

Spellingscontrole had wel eens gebruikt mogen worden, zeker als je iets te koop aanbied lijkt me.
Zie helaasgeen foto's van de achterkant en daarnaast voor die KM stand en gezien de schade aan de voorbumper( en nog wat dingen die me opvallen) is de prijs nogal hoog :shock:

Die kap doet me trouwens denken aan die oude kap van Pindapower die destijds door Saiko tuning gemaakt was.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453

Bericht door Sgt_Lyna »

Joseppe... verkeerde topic? ;)
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Bericht door Highway »

LOL ja verwacht ook dat het een beetje het verkeerde topic is.

Mare, aanlopende remmen misschien? Tijd voor een revisie? Als je je blokken eruit hebt gehaald, dan heb je de klauw ook los gehad. Verwacht dat de gelijde pennen toen tijdelijk los zijn gekomen.

Door vuil, roest en versleten / slappe rubbers kunnen de remklauwen vast gaan zitten. Wel raar dat je het alleen merkt als je rechts stuurt. Geluid met het sturen zou ik zeggen homikineet, heb je die ook al gecontrolleerd?
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Bericht door Bart-E11 »

heb je al eens geprobeerd de boven en onderkant af te veilen van de blokken
ik had namelijk een tijdje terug een piepend geluid en werd ook een schrapend geluid (zeg niet dat het zelfde is) wat wel leek op een kapotte wiellager
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453

Bericht door Sgt_Lyna »

Heb inderdaad de blokjes en de klauw los gehad, de geleidepennen zijn blijven zitten en de rubbers zagen er nog goed uit.
Heb de blokjes ook een beetje opgevijld zodat ze makkelijk in de houdertjes glijden, de veertjes drukten ze mijns inziens goed open. Misschien wat vet er tussen doen?

Met de homokineet heb ik helemaal 0 ervaring mee, geen idee, maar zou je die dan niet altijd horen? I.p.v. alleen als ik zacht rijd en door de bocht ga... hoor mn remmen overigens wel een beetje schrapen als ik rem...
Calavera
Full member
Full member
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON Ma Dec 05, 2005 01:31

Bericht door Calavera »

Je remzuiger kan ook wel es vastzitten... haal de klauw eraf, zet 1 blok of iets anders nog tussen de klauw en zuiger. Laat iemand de zuiger goed eruit drukken, flink aantal keer op het pedaal. Vouw het rubber van de zuiger om, en check dat ook even.

Bij mij heb ik links beetje van die roest vreet plekjes op de zuiger gezien, daardoor kan je remblokken op de schijf aanlopen omdat de zuiger niet een beetje terugvalt na het intrappen van het rempedaal. Met een doekje schoonpielen, en/of beetje kruipolie kan geen kwaad.
Starlet met 4age :)
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453

Bericht door Sgt_Lyna »

Calavera schreefCOLONJe remzuiger kan ook wel es vastzitten... haal de klauw eraf, zet 1 blok of iets anders nog tussen de klauw en zuiger. Laat iemand de zuiger goed eruit drukken, flink aantal keer op het pedaal. Vouw het rubber van de zuiger om, en check dat ook even.

Bij mij heb ik links beetje van die roest vreet plekjes op de zuiger gezien, daardoor kan je remblokken op de schijf aanlopen omdat de zuiger niet een beetje terugvalt na het intrappen van het rempedaal. Met een doekje schoonpielen, en/of beetje kruipolie kan geen kwaad.
Als dat het inderdaad is, kan ik als ik vuil/roest zie, net zo goed reviseren, kan ik ze gelijk verven :)
Calavera
Full member
Full member
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON Ma Dec 05, 2005 01:31

Bericht door Calavera »

dat is idd een nog beter idee :)
Starlet met 4age :)
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453

Bericht door Sgt_Lyna »

Net even wat ingelezen op de internetz, maar homokineet geeft over het algemeen een tikkend geluid toch? Tenminste dat maak ik op uit de verhalen, het is echt een schrapend geluid, geen tik te bekennen. Denk toch de remmen, vooral omdat laatst de rem al bleef hangen en het even weg was toen ik de blokjes en klemmetjes had geborsteld.
Highway
President member
President member
BerichtenCOLON 1819
GeregistreerdCOLON Ma Feb 09, 2004 16:15

Bericht door Highway »

Mijn chterremmen (schijven) had ik de schijf+blokken vervangen. Rem bleef vervolgens ook hangen. Alles uit elkaar gehaald, nieuwe rubbers en toen was het weer prima (ze zijn nu helemaal gereviseerd). Bij de dealer kan je een revisie setje halen, ik heb de mijne via internet besteld was een stuk goedkoper en paste prima.

In mijn geval kwam het waarschijnlijk doordat de rubbers niet lekker meer om ze zuiger zaten, en de zuiger uiteindelijk niet voldoende terug zakt. Remmen helemaal uit elkaar gehaald, binnenkant lichtjes gehoond, zuiger schoon gemaakt (was nog prima), buitenkant gestraald, en vervolgens alle rubbers vervangen. Juiste vet gebruikt, nieuw remvloeistof erin. Nu geen enkel probleem meer met de remmen.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453

Bericht door Sgt_Lyna »

Net even goed geluisterd, het lijkt hetzelfde te klinken in de bocht als wanneer ik lichtjes rem. Wel vreemd dat het maar 1 kant op is....
BUTTON_POST_REPLY