3 subwoofers 1 versterker?

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

Ik heb al een tijdje een audio system radion 12, maar deze kan ik voor een mooie prijs verkopen dus dat heb ik gedaan.

Ik heb nu 3 audio system radion 10 plus van 250w rms gekocht. Ik heb nog een 400w rms 2 kanaals Lanzar versterker. Zal ik dit gewoon erop kunnen zetten?

Tips?
corollad4d
Full member
Full member
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON Zo Jun 22, 2008 09:24

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door corollad4d »

Dat ligt e an.

Welke woofer impendantie, en welke versterker (welke belastingen ze aan kunnen, hoe stabiel ze zijn) zelfs de kist is nog van invloed als je het helemaal goed wilt doen...
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door Riesh »

De Radion subs zijn 4 ohm.
Eigenlijk zou je er slechts op elk kanaal 1 kunnen zetten met deze versterker en sub configuratie.
Je houdt dus 1 subwoofer over.

Wil je er echt leuk mee spelen en je zet ze alle 3 parallel dan kom je uit op 750 watt en 1.3 ohm
Conclusie:met een monoblokje dat op 1 ohm 900 watt of meer levert haal je het 'maximale' uit je subs
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

MZD-Styling schreefCOLONDe Radion subs zijn 4 ohm.
Eigenlijk zou je er slechts op elk kanaal 1 kunnen zetten met deze versterker en sub configuratie.
Je houdt dus 1 subwoofer over.

Wil je er echt leuk mee spelen en je zet ze alle 3 parallel dan kom je uit op 750 watt en 1.3 ohm
Conclusie:met een monoblokje dat op 1 ohm 900 watt of meer levert haal je het 'maximale' uit je subs
Dus een monoblok met 750w op 1 ohm.

Volgens mij levert mijn versterker wel zoiets. Ik zoek morgen even op welke versterker ik precies heb.

Wat is het verschil tussen een monoblok en een gebrugde 2 kanaals?
Laatst gewijzigd door 1 op martijnthole, in totaal 0 keer gewijzigd.
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door AudioSystemRolla »

martijnthole schreefCOLON
Wat is het verschil tussen een monoblok en een gebrugde 2 kanaals?
een monoblok heeft 1 kanaal en dit kanaal kan meestal 1 ohm aan
een gebrugde 2 kanaler kan vaak 1 ohm per kanaal aan en dat is dus 2 ohm gebrugd

zie 12vhifi.nl ;)
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

http://www.lanzar.com/itempage.asp?model=VIBE220
Dat is mijn versterker. Zal dat een beetje goed spelen? Of moet er nodig een zwaardere op?

Ik heb het op 12vhifi ingevuld en daar kwam uit dat ze in serie 6 ohm zijn en parallel 0.67 ohm op mijn versterker.
Laatst gewijzigd door 1 op martijnthole, in totaal 0 keer gewijzigd.
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door AudioSystemRolla »

deze zal daar echt te licht voor zijn ;)

en met 3 sub's kom je eigenlijk altijd slecht uit met impedantie
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

AudioSystemRolla schreefCOLONdeze zal daar echt te licht voor zijn ;)

en met 3 sub's kom je eigenlijk altijd slecht uit met impedantie
Hoe werkt dat dan met ohm's?

Als ik ze parallel aansluit dan hebben ze 0,67 ohm. betekent dat dan als ik er een versterker op zet die bijvoorbeeld 600w rms is bij 1ohm dat die dan op 0,67 ongeveer 700w rms geeft?
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door AudioSystemRolla »

dat zou idd goed mogelijk zijn alleen zijn de meeste versterkers tot 1 ohm stabiel

het aantal ohm is de weerstand van de spoel die de versterker ziet
hoe minder weerstand hoe meer een versterker kan leveren
maar met te weinig weerstand levert de versterker meer dan hij zelf aankan en verbrand de eindtrap ;)

jouw versterker is volgens de gegevens 2 ohm stabiel
en kan dus 2 ohm per kanaal aan en dus 4 ohm gebrugd

op een sub kan een beetje oververmogen nooit kwaad dit is om hem beter te controleren
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

AudioSystemRolla schreefCOLONdat zou idd goed mogelijk zijn alleen zijn de meeste versterkers tot 1 ohm stabiel

het aantal ohm is de weerstand van de spoel die de versterker ziet
hoe minder weerstand hoe meer een versterker kan leveren
maar met te weinig weerstand levert de versterker meer dan hij zelf aankan en verbrand de eindtrap ;)

jouw versterker is volgens de gegevens 2 ohm stabiel
en kan dus 2 ohm per kanaal aan en dus 4 ohm gebrugd

op een sub kan een beetje oververmogen nooit kwaad dit is om hem beter te controleren
Dus dan kan ik het best een versterker zoeken die ongeveer 750w geeft bij 1 ohm.

Zal mn versterker echt kapot gaan als ik hem erop zet totdat ik een betere heb gevonden? Gewoon een paar weken.
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door AudioSystemRolla »

ik ben niet echt bang voor de versterker die zal wel beveiligd zijn
ik ben banger voor de sub's omdat die een vervormd signaal gaan krijgen (clipping)
ik zou het iig niet doen
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

Kan ik er ook een 4 kanaals op aansluiten?
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door AudioSystemRolla »

dat ligt een beetje aan de versterker en de filtermogelijkheden die je hebt sommige 4 kanalers kan je niet op alle kanalen de lpf instellen

daarbij komt dat je dat een versterker nodig hebt met 4x300Wrms @ 4ohm en dan een kanaal overhoud
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

Ik kan 2 versterkers kopen

Audio system twister F2 300
Tweekanaals versterker met temperatuur geregelde ventilator, ingebouwde higpass/lowpass filters en een uitgebreide beveiliging tegen:

Kortsluiting
DC op de luidsprekers
Inschakelploppen en dynamoruis
Te lage spanning
Oververhitting

Het gepatenteerde E.NO.DE (Electromagnetics Noise Destroyer) systeem houdt irritante fluittonen als gevolg van aardlussen buiten de deur.De ventilator is temperatuurgeregeld en begint bij 40 graden Celcius te draaien op 2000 tpm, tot 4650 tpm op 70 graden.

Technische specificaties:
2 x 150 Watt RMS op 4 ohm
2 x 240 Watt RMS op 2 ohm
2 x 370 watt RMS op 1 ohm
1 x 500 Watt RMS gebrugd op 4 ohm
1 x 750 Watt RMS gebrugd op 2 ohm
Lowpass regelbaar tussen 45 - 300 Hz.
Highpass regelbaar tussen 20 - 150 Hz
Frequentiebereik: 10 - 165.000 Hz
Signaal/Ruis verhouding bij 90% vermogen 10Hz - 22KHz: 103 dB
Dempingsfactor: > 400
Gevoeligheid: 0.17 - 4.3 Volt
Afmetingen: 220x320x50




Kicker KX 550.3

Meer foto's
Beschrijving
Te koop een Kicker KX550.3 tweekanaals versterker
gebruikt goede nette staat.

getest op 586 watt rms, basremote control mist

winklprijs rond de 500 euro

2 kanaals versterker met Top-mounted controls KickBass 0-18 dB variable bass boost at 40 Hz Variable 50-200 Hz high- or low-pass crossover with 12 dB/octave slope. Alle instellingen dus met draaiknop bediending.

Specificaties:

- Power (W/CH), 2 Ohm Stereo 275 x 2
- Power (W/CH), 4 Ohm Bridged Mono 550
- Length Dimension 50.7 cm
- Remote Bass Control
- Cooling fan
- Freq Response: 20Hz-20kHz, +0, -1dB
- Input Sensitivity: High Level 250mV-10V, Low Level 125mV-5V
- Signal-To-Noise-Ratio: >95dB, a-weighted, re:rated power
- Active Crossover: 12dB/octave, variable 50Hz-200Hz(ZX100.2 fixed @ 80Hz); selectable high, low, or all pass;
- KICKEQâ„¢ Boost: Varaible to +18dB, (ZX100.2 variable to +12dB) centered @ 40Hz
AudioSystemRolla
President member
President member
BerichtenCOLON 1895
GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door AudioSystemRolla »

ik zet dit weekeind ook nog wat audio te koop denk dat je daar wel wat tussen vind deze 2 versterkers gaan hem niet worden iig
de AS is niet 1 ohm gebrugd stabiel(2ohm)
en de kicker al helemaal niet (4ohm)
d(>_<)b Afbeelding audio system does shake things up Afbeelding
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

Subwoofers zijn binnen. Versterker weet ik nog niet.

Ik wil nu een kist opmaat gaan maken. Ik heb nog een aantal vraagjes:

Zijn tussenwanden echt nodig voor het geluid of alleen voor versteviging?

Weet iemand wat de maximale breedte is voor een kist in de E11? Ik heb er nog een subwoofer kist in staan dus kan niet precies meten. Ik weet dat er 81cm is past maar elke cm telt.

Als bekleding wil ik vloerbedekking gebruiken. Iemand nog tips? Welke is het best etc..?
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door Riesh »

zeker vanwege de grootte breedte zijn verstevigingen wel raadzaam, je kan ook elke sub een eigen kamer geven die precies even groot is.
Ik heb hier nog een monoblok dat perfect werkt op die 3 subs trouwens.
800 watt rms aan 1 ohm.

Bekleding: waarom vloerbedekking, dat is echt niet handig met bekleden.
Voor weinig heb je zelfklevende bekledingstof die super te verwerken is.
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door martijnthole »

MZD-Styling schreefCOLONzeker vanwege de grootte breedte zijn verstevigingen wel raadzaam, je kan ook elke sub een eigen kamer geven die precies even groot is.
Ik heb hier nog een monoblok dat perfect werkt op die 3 subs trouwens.
800 watt rms aan 1 ohm.

Bekleding: waarom vloerbedekking, dat is echt niet handig met bekleden.
Voor weinig heb je zelfklevende bekledingstof die super te verwerken is.
Ik denk dat ik een kist maak met 1 kamer en verstevigingen als dit niet ten koste gaat van het geluid.

Wat voor versterker heb?

Op mijn oude zit ook vloerbedekking. Dit is erg stevig en best makkelijk te verwerken. De speciale bekledingstof word voor mij te duur. De kist word erg groot en dus heb ik aan 1 vel niet genoeg.
Riesh
Special member
Special member
BerichtenCOLON 709
GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05

Re: 3 subwoofers 1 versterker?

Bericht door Riesh »

Ik heb nog een aviator monoblok.
een aantal klanten die ik heb zijn hierop overgestapt nadat hun MTX monoblok kapotging, ze zijn hierover veel meer tevreden (meer power)

Stuur me anders maar een pb of een email dan noem ik wel een prijs
BUTTON_POST_REPLY