3 subwoofers 1 versterker?
ModeratorCOLON Moderator
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
3 subwoofers 1 versterker?
Ik heb al een tijdje een audio system radion 12, maar deze kan ik voor een mooie prijs verkopen dus dat heb ik gedaan.
Ik heb nu 3 audio system radion 10 plus van 250w rms gekocht. Ik heb nog een 400w rms 2 kanaals Lanzar versterker. Zal ik dit gewoon erop kunnen zetten?
Tips?
Ik heb nu 3 audio system radion 10 plus van 250w rms gekocht. Ik heb nog een 400w rms 2 kanaals Lanzar versterker. Zal ik dit gewoon erop kunnen zetten?
Tips?
-
corollad4d
- Full member

- BerichtenCOLON 446
- GeregistreerdCOLON Zo Jun 22, 2008 09:24
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Dat ligt e an.
Welke woofer impendantie, en welke versterker (welke belastingen ze aan kunnen, hoe stabiel ze zijn) zelfs de kist is nog van invloed als je het helemaal goed wilt doen...
Welke woofer impendantie, en welke versterker (welke belastingen ze aan kunnen, hoe stabiel ze zijn) zelfs de kist is nog van invloed als je het helemaal goed wilt doen...
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
Custom made Exhaust
Bilstein B16
-
Riesh
- Special member

- BerichtenCOLON 709
- GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
De Radion subs zijn 4 ohm.
Eigenlijk zou je er slechts op elk kanaal 1 kunnen zetten met deze versterker en sub configuratie.
Je houdt dus 1 subwoofer over.
Wil je er echt leuk mee spelen en je zet ze alle 3 parallel dan kom je uit op 750 watt en 1.3 ohm
Conclusie:met een monoblokje dat op 1 ohm 900 watt of meer levert haal je het 'maximale' uit je subs
Eigenlijk zou je er slechts op elk kanaal 1 kunnen zetten met deze versterker en sub configuratie.
Je houdt dus 1 subwoofer over.
Wil je er echt leuk mee spelen en je zet ze alle 3 parallel dan kom je uit op 750 watt en 1.3 ohm
Conclusie:met een monoblokje dat op 1 ohm 900 watt of meer levert haal je het 'maximale' uit je subs
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Dus een monoblok met 750w op 1 ohm.MZD-Styling schreefCOLONDe Radion subs zijn 4 ohm.
Eigenlijk zou je er slechts op elk kanaal 1 kunnen zetten met deze versterker en sub configuratie.
Je houdt dus 1 subwoofer over.
Wil je er echt leuk mee spelen en je zet ze alle 3 parallel dan kom je uit op 750 watt en 1.3 ohm
Conclusie:met een monoblokje dat op 1 ohm 900 watt of meer levert haal je het 'maximale' uit je subs
Volgens mij levert mijn versterker wel zoiets. Ik zoek morgen even op welke versterker ik precies heb.
Wat is het verschil tussen een monoblok en een gebrugde 2 kanaals?
Laatst gewijzigd door 1 op martijnthole, in totaal 0 keer gewijzigd.
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
een monoblok heeft 1 kanaal en dit kanaal kan meestal 1 ohm aanmartijnthole schreefCOLON
Wat is het verschil tussen een monoblok en een gebrugde 2 kanaals?
een gebrugde 2 kanaler kan vaak 1 ohm per kanaal aan en dat is dus 2 ohm gebrugd
zie 12vhifi.nl
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
http://www.lanzar.com/itempage.asp?model=VIBE220
Dat is mijn versterker. Zal dat een beetje goed spelen? Of moet er nodig een zwaardere op?
Ik heb het op 12vhifi ingevuld en daar kwam uit dat ze in serie 6 ohm zijn en parallel 0.67 ohm op mijn versterker.
Dat is mijn versterker. Zal dat een beetje goed spelen? Of moet er nodig een zwaardere op?
Ik heb het op 12vhifi ingevuld en daar kwam uit dat ze in serie 6 ohm zijn en parallel 0.67 ohm op mijn versterker.
Laatst gewijzigd door 1 op martijnthole, in totaal 0 keer gewijzigd.
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
deze zal daar echt te licht voor zijn
en met 3 sub's kom je eigenlijk altijd slecht uit met impedantie
en met 3 sub's kom je eigenlijk altijd slecht uit met impedantie
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Hoe werkt dat dan met ohm's?AudioSystemRolla schreefCOLONdeze zal daar echt te licht voor zijn![]()
en met 3 sub's kom je eigenlijk altijd slecht uit met impedantie
Als ik ze parallel aansluit dan hebben ze 0,67 ohm. betekent dat dan als ik er een versterker op zet die bijvoorbeeld 600w rms is bij 1ohm dat die dan op 0,67 ongeveer 700w rms geeft?
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
dat zou idd goed mogelijk zijn alleen zijn de meeste versterkers tot 1 ohm stabiel
het aantal ohm is de weerstand van de spoel die de versterker ziet
hoe minder weerstand hoe meer een versterker kan leveren
maar met te weinig weerstand levert de versterker meer dan hij zelf aankan en verbrand de eindtrap
jouw versterker is volgens de gegevens 2 ohm stabiel
en kan dus 2 ohm per kanaal aan en dus 4 ohm gebrugd
op een sub kan een beetje oververmogen nooit kwaad dit is om hem beter te controleren
het aantal ohm is de weerstand van de spoel die de versterker ziet
hoe minder weerstand hoe meer een versterker kan leveren
maar met te weinig weerstand levert de versterker meer dan hij zelf aankan en verbrand de eindtrap
jouw versterker is volgens de gegevens 2 ohm stabiel
en kan dus 2 ohm per kanaal aan en dus 4 ohm gebrugd
op een sub kan een beetje oververmogen nooit kwaad dit is om hem beter te controleren
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Dus dan kan ik het best een versterker zoeken die ongeveer 750w geeft bij 1 ohm.AudioSystemRolla schreefCOLONdat zou idd goed mogelijk zijn alleen zijn de meeste versterkers tot 1 ohm stabiel
het aantal ohm is de weerstand van de spoel die de versterker ziet
hoe minder weerstand hoe meer een versterker kan leveren
maar met te weinig weerstand levert de versterker meer dan hij zelf aankan en verbrand de eindtrap![]()
jouw versterker is volgens de gegevens 2 ohm stabiel
en kan dus 2 ohm per kanaal aan en dus 4 ohm gebrugd
op een sub kan een beetje oververmogen nooit kwaad dit is om hem beter te controleren
Zal mn versterker echt kapot gaan als ik hem erop zet totdat ik een betere heb gevonden? Gewoon een paar weken.
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
ik ben niet echt bang voor de versterker die zal wel beveiligd zijn
ik ben banger voor de sub's omdat die een vervormd signaal gaan krijgen (clipping)
ik zou het iig niet doen
ik ben banger voor de sub's omdat die een vervormd signaal gaan krijgen (clipping)
ik zou het iig niet doen
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Kan ik er ook een 4 kanaals op aansluiten?
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
dat ligt een beetje aan de versterker en de filtermogelijkheden die je hebt sommige 4 kanalers kan je niet op alle kanalen de lpf instellen
daarbij komt dat je dat een versterker nodig hebt met 4x300Wrms @ 4ohm en dan een kanaal overhoud
daarbij komt dat je dat een versterker nodig hebt met 4x300Wrms @ 4ohm en dan een kanaal overhoud
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Ik kan 2 versterkers kopen
Audio system twister F2 300
Tweekanaals versterker met temperatuur geregelde ventilator, ingebouwde higpass/lowpass filters en een uitgebreide beveiliging tegen:
Kortsluiting
DC op de luidsprekers
Inschakelploppen en dynamoruis
Te lage spanning
Oververhitting
Het gepatenteerde E.NO.DE (Electromagnetics Noise Destroyer) systeem houdt irritante fluittonen als gevolg van aardlussen buiten de deur.De ventilator is temperatuurgeregeld en begint bij 40 graden Celcius te draaien op 2000 tpm, tot 4650 tpm op 70 graden.
Technische specificaties:
2 x 150 Watt RMS op 4 ohm
2 x 240 Watt RMS op 2 ohm
2 x 370 watt RMS op 1 ohm
1 x 500 Watt RMS gebrugd op 4 ohm
1 x 750 Watt RMS gebrugd op 2 ohm
Lowpass regelbaar tussen 45 - 300 Hz.
Highpass regelbaar tussen 20 - 150 Hz
Frequentiebereik: 10 - 165.000 Hz
Signaal/Ruis verhouding bij 90% vermogen 10Hz - 22KHz: 103 dB
Dempingsfactor: > 400
Gevoeligheid: 0.17 - 4.3 Volt
Afmetingen: 220x320x50
Kicker KX 550.3
Meer foto's
Beschrijving
Te koop een Kicker KX550.3 tweekanaals versterker
gebruikt goede nette staat.
getest op 586 watt rms, basremote control mist
winklprijs rond de 500 euro
2 kanaals versterker met Top-mounted controls KickBass 0-18 dB variable bass boost at 40 Hz Variable 50-200 Hz high- or low-pass crossover with 12 dB/octave slope. Alle instellingen dus met draaiknop bediending.
Specificaties:
- Power (W/CH), 2 Ohm Stereo 275 x 2
- Power (W/CH), 4 Ohm Bridged Mono 550
- Length Dimension 50.7 cm
- Remote Bass Control
- Cooling fan
- Freq Response: 20Hz-20kHz, +0, -1dB
- Input Sensitivity: High Level 250mV-10V, Low Level 125mV-5V
- Signal-To-Noise-Ratio: >95dB, a-weighted, re:rated power
- Active Crossover: 12dB/octave, variable 50Hz-200Hz(ZX100.2 fixed @ 80Hz); selectable high, low, or all pass;
- KICKEQâ„¢ Boost: Varaible to +18dB, (ZX100.2 variable to +12dB) centered @ 40Hz
Audio system twister F2 300
Tweekanaals versterker met temperatuur geregelde ventilator, ingebouwde higpass/lowpass filters en een uitgebreide beveiliging tegen:
Kortsluiting
DC op de luidsprekers
Inschakelploppen en dynamoruis
Te lage spanning
Oververhitting
Het gepatenteerde E.NO.DE (Electromagnetics Noise Destroyer) systeem houdt irritante fluittonen als gevolg van aardlussen buiten de deur.De ventilator is temperatuurgeregeld en begint bij 40 graden Celcius te draaien op 2000 tpm, tot 4650 tpm op 70 graden.
Technische specificaties:
2 x 150 Watt RMS op 4 ohm
2 x 240 Watt RMS op 2 ohm
2 x 370 watt RMS op 1 ohm
1 x 500 Watt RMS gebrugd op 4 ohm
1 x 750 Watt RMS gebrugd op 2 ohm
Lowpass regelbaar tussen 45 - 300 Hz.
Highpass regelbaar tussen 20 - 150 Hz
Frequentiebereik: 10 - 165.000 Hz
Signaal/Ruis verhouding bij 90% vermogen 10Hz - 22KHz: 103 dB
Dempingsfactor: > 400
Gevoeligheid: 0.17 - 4.3 Volt
Afmetingen: 220x320x50
Kicker KX 550.3
Meer foto's
Beschrijving
Te koop een Kicker KX550.3 tweekanaals versterker
gebruikt goede nette staat.
getest op 586 watt rms, basremote control mist
winklprijs rond de 500 euro
2 kanaals versterker met Top-mounted controls KickBass 0-18 dB variable bass boost at 40 Hz Variable 50-200 Hz high- or low-pass crossover with 12 dB/octave slope. Alle instellingen dus met draaiknop bediending.
Specificaties:
- Power (W/CH), 2 Ohm Stereo 275 x 2
- Power (W/CH), 4 Ohm Bridged Mono 550
- Length Dimension 50.7 cm
- Remote Bass Control
- Cooling fan
- Freq Response: 20Hz-20kHz, +0, -1dB
- Input Sensitivity: High Level 250mV-10V, Low Level 125mV-5V
- Signal-To-Noise-Ratio: >95dB, a-weighted, re:rated power
- Active Crossover: 12dB/octave, variable 50Hz-200Hz(ZX100.2 fixed @ 80Hz); selectable high, low, or all pass;
- KICKEQâ„¢ Boost: Varaible to +18dB, (ZX100.2 variable to +12dB) centered @ 40Hz
-
AudioSystemRolla
- President member

- BerichtenCOLON 1895
- GeregistreerdCOLON Ma Dec 25, 2006 09:25
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
ik zet dit weekeind ook nog wat audio te koop denk dat je daar wel wat tussen vind deze 2 versterkers gaan hem niet worden iig
de AS is niet 1 ohm gebrugd stabiel(2ohm)
en de kicker al helemaal niet (4ohm)
de AS is niet 1 ohm gebrugd stabiel(2ohm)
en de kicker al helemaal niet (4ohm)
d(>_<)b
audio system does shake things up 
audio system does shake things up 
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Subwoofers zijn binnen. Versterker weet ik nog niet.
Ik wil nu een kist opmaat gaan maken. Ik heb nog een aantal vraagjes:
Zijn tussenwanden echt nodig voor het geluid of alleen voor versteviging?
Weet iemand wat de maximale breedte is voor een kist in de E11? Ik heb er nog een subwoofer kist in staan dus kan niet precies meten. Ik weet dat er 81cm is past maar elke cm telt.
Als bekleding wil ik vloerbedekking gebruiken. Iemand nog tips? Welke is het best etc..?
Ik wil nu een kist opmaat gaan maken. Ik heb nog een aantal vraagjes:
Zijn tussenwanden echt nodig voor het geluid of alleen voor versteviging?
Weet iemand wat de maximale breedte is voor een kist in de E11? Ik heb er nog een subwoofer kist in staan dus kan niet precies meten. Ik weet dat er 81cm is past maar elke cm telt.
Als bekleding wil ik vloerbedekking gebruiken. Iemand nog tips? Welke is het best etc..?
-
Riesh
- Special member

- BerichtenCOLON 709
- GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
zeker vanwege de grootte breedte zijn verstevigingen wel raadzaam, je kan ook elke sub een eigen kamer geven die precies even groot is.
Ik heb hier nog een monoblok dat perfect werkt op die 3 subs trouwens.
800 watt rms aan 1 ohm.
Bekleding: waarom vloerbedekking, dat is echt niet handig met bekleden.
Voor weinig heb je zelfklevende bekledingstof die super te verwerken is.
Ik heb hier nog een monoblok dat perfect werkt op die 3 subs trouwens.
800 watt rms aan 1 ohm.
Bekleding: waarom vloerbedekking, dat is echt niet handig met bekleden.
Voor weinig heb je zelfklevende bekledingstof die super te verwerken is.
-
martijnthole
- Senior member

- BerichtenCOLON 222
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Ik denk dat ik een kist maak met 1 kamer en verstevigingen als dit niet ten koste gaat van het geluid.MZD-Styling schreefCOLONzeker vanwege de grootte breedte zijn verstevigingen wel raadzaam, je kan ook elke sub een eigen kamer geven die precies even groot is.
Ik heb hier nog een monoblok dat perfect werkt op die 3 subs trouwens.
800 watt rms aan 1 ohm.
Bekleding: waarom vloerbedekking, dat is echt niet handig met bekleden.
Voor weinig heb je zelfklevende bekledingstof die super te verwerken is.
Wat voor versterker heb?
Op mijn oude zit ook vloerbedekking. Dit is erg stevig en best makkelijk te verwerken. De speciale bekledingstof word voor mij te duur. De kist word erg groot en dus heb ik aan 1 vel niet genoeg.
-
Riesh
- Special member

- BerichtenCOLON 709
- GeregistreerdCOLON Do Apr 24, 2008 09:05
Re: 3 subwoofers 1 versterker?
Ik heb nog een aviator monoblok.
een aantal klanten die ik heb zijn hierop overgestapt nadat hun MTX monoblok kapotging, ze zijn hierover veel meer tevreden (meer power)
Stuur me anders maar een pb of een email dan noem ik wel een prijs
een aantal klanten die ik heb zijn hierop overgestapt nadat hun MTX monoblok kapotging, ze zijn hierover veel meer tevreden (meer power)
Stuur me anders maar een pb of een email dan noem ik wel een prijs