achterschort compressor

Over skirts, spoilers, air-intakes, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Ma Apr 07, 2008 20:03

achterschort compressor

Bericht door ray-e12 »

ja, lastige vraag weliswaar, maar heeft iemand een idee of het achterschort op de foto http://www.autoweek.nl/autonieuws/3666/ ... Compressor" onclick="window.open(this.href);return false;
ook los verkrijgbaar is?
Ben al bij de dealer geweest kon hem niet vinden, al was de bumper exact hetzelfde als de mijne, gezien via het kenteken, maar het achterschort stond bij de dealer niet in de optielijst ook niet als vervanging, zou dit wellicht een aftermarket versie zijn? al lijkt me dat sterk aangezien die dubbele uitlaat volgens mij wel standaard is op de compressor.

ik heb nml schade aan mijn bumper en hij moet vervangen worden, denk laat ik gelijk de rest meespuiten en monteren...
Als het zo doorgaat met de files...
Is het parkeerprobleem ook gelijk opgelost :D
GranTurismo
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1042
GeregistreerdCOLON Zo Jul 12, 2009 00:13

Re: achterschort compressor

Bericht door GranTurismo »

Volgens mij heeeel duur, áls het überhaupt nog te bestellen is. Heb er hier al wel eens over gelezen, maar dan kom je over de 1000 euro uit dacht ik.

Wat je nog wel kunt overwegen is de TTE-achterskirt, art.nr. PZ439E9460AB, kan door CAR Toyota Parts worden geleverd voor 435 euro ongespoten. Althans, dat was afgelopen zomer nog zo, toen ik daar interesse in had.

Foto's, het gaas is slecht zichtbaar, maar wel aanwezig, zie onderste foto...
DSC00898.jpg
DSC00899.jpg
image_url-187-1275484462.jpg
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Groet van Arno

2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

Bericht door ray-e12 »

das een mooi achterschort, maar of die op een facelift past...?
en 1000 euro voor een achterschort... brrrr ja dat zou mij ook te gek zijn, vind die 400 eu ongespoten al een astronomisch bedrag.
er zijn maar erg weing compressors, ik had ergens gelezen iets van 250 gemaakt voor de europese markt, dus bij een sloper zal ik dat ook niet tegen komen, en van booster kan ik geen afbeeldingen vinden van de formule versie, wellicht dat die er op lijkt, die zijn rond de 265 ongespoten.

word een lastig verhaal, of idd een erg duur verhaal, kan eens een mailtje sturen naar tte in duitsland met die link kijken wat hun ervan zeggen

thx voor de pics en post !
mark-E12
Special member
Special member
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON Di Aug 26, 2008 16:13

Bericht door mark-E12 »

http://www.boostertuning.net/shop/produ ... spuff.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
*Lenso 18" stage 1
*Custom uitlaat
*Eibach -30mm verlaging
*DLS audio
*Booster achter spoiler
viewtopic.php?f=50&t=28739
GranTurismo
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1042
GeregistreerdCOLON Zo Jul 12, 2009 00:13

Bericht door GranTurismo »

ray-e12 schreefCOLONdas een mooi achterschort, maar of die op een facelift past...?
Ray, het is juist voor de facelift bestemd, zoals je op de 3e foto kunt zien ;)
Groet van Arno

2005 Corolla 3drs 1.6 VVT-i < project-topic
OZ Ultraleggera | Potenza 215/45/17 | TTE Front Strut Bar
Custom-made Exhaust | Eibach Pro 30mm | Progress Rear Sway Bar
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

Bericht door ray-e12 »

das een mooie mark, maar die heb ik gehad dat achterschort die paste niet bij mij,volgens mij was dat een prefacelift versie die heb ik toen van marijke gekocht, wel een mooie, maar kreeg hem niet goed strak ertegenaan heb hem toen verkocht aan riesh ;)

@gran turismo, nee had ik niet gezien, dan valt ie idd net over het onderstukje met het gaas, das idd wel strak en netjes ja
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

Bericht door ray-e12 »

nou heb er een gevonden die er heel veel op lijkt desalniettemin hem waarschijnlijk is...

TTE Compressor Heckansatz rear under bumper spoiler
Artikelnummer: TTE12-TSC-HSCH in red or black painted available!
474,95€

http://www.trc-tuning.com/_products/_to ... nx_03f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

erg leuke items daar te bestellen voor de e12, maar idd behoorlijk bedrag komt nog spuiten montage en transport bij...
mark-E12
Special member
Special member
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON Di Aug 26, 2008 16:13

Bericht door mark-E12 »

ray-e12 schreefCOLONdas een mooie mark, maar die heb ik gehad dat achterschort die paste niet bij mij,volgens mij was dat een prefacelift versie die heb ik toen van marijke gekocht, wel een mooie, maar kreeg hem niet goed strak ertegenaan heb hem toen verkocht aan riesh ;)

@gran turismo, nee had ik niet gezien, dan valt ie idd net over het onderstukje met het gaas, das idd wel strak en netjes ja

wist niet dat jij de facelift versie had, :)

hier staat er nog wel 1 van booster van de facelift

Afbeelding

TOY-1004/F

http://www.boostertuning.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes mark
*Lenso 18" stage 1
*Custom uitlaat
*Eibach -30mm verlaging
*DLS audio
*Booster achter spoiler
viewtopic.php?f=50&t=28739
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Bericht door CoupÉter »

Ik heb zelf ook een tijdje terug zitten kijken voor een compressor achterschort.

Bij de dealer na een lange tijd de echte gevonden en deze kwam uit op 612 euro ex spuiten en montage. of het een schort is of hele bumper was niet te zeggen. zelf zeg ik dat het een hele bumper is gezien de montage ervan.
Ben toen wezen kijken bij een compressor en daar zie je dat hij toch 1 geheel is.

Afbeelding

Die van trc tuning heb ik me twijfels bij. Ervaringen hebben mij verteld dat het niet altijd super is en de levertijd is ook enorm lang. Dus of je het echt krijgt is de grote vraag.

Maar de prijzen voor een compressor achterkant zijn enorm hoog.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

Bericht door ray-e12 »

612 euro ex montage of spuiten, als dat voor de complete bumper is is het zelfs nog goedkoper als de prijsopgave die ik nu heb gehad voor vervanging van de bumper, die zat op 900 ex btw

je weet niet toevallig het artikelnummer van die bumper?
ik had nml al via kenteken van een compressor laten zoeken door de dealer, en die zei dat de achterbumper die daarop zat hetzelfde artikelnummer had als mijn huidige bumper, vandaar dat ik ervan uiitging dat het een los achterschort was.
Maar als jij hem "live" hebt gezien en het 1 bumper lijkt... zou het idd dus wel kunnen ...

mm als jij dat artnr van de toyotadealer kan achterhalen graag !
hij moet de 13de voor reparatie als ik het voor die tijd heb kan ik wellicht nog vragen of hun die compresorachterbumper willen monteren dan... ;)
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879

Bericht door CoupÉter »

het is wel allemaal ex btw. ex spuiten en ex montage he.. Kan me niet voorstellen trouwens dat een normale bumper 900 euro moet kosten.

klopt ook dat veel in het systeem van toyota niet goed klopt qua nummers. Daarom altijd verder zoeken dan je neus lang is ;)

je hebt ook een pb ;)
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879

Bericht door CoupÉter »

ray-e12 schreefCOLON612 euro ex montage of spuiten, als dat voor de complete bumper is is het zelfs nog goedkoper als de prijsopgave die ik nu heb gehad voor vervanging van de bumper, die zat op 900 ex btw

je weet niet toevallig het artikelnummer van die bumper?
ik had nml al via kenteken van een compressor laten zoeken door de dealer, en die zei dat de achterbumper die daarop zat hetzelfde artikelnummer had als mijn huidige bumper, vandaar dat ik ervan uiitging dat het een los achterschort was.
Maar als jij hem "live" hebt gezien en het 1 bumper lijkt... zou het idd dus wel kunnen ...

mm als jij dat artnr van de toyotadealer kan achterhalen graag !
hij moet de 13de voor reparatie als ik het voor die tijd heb kan ik wellicht nog vragen of hun die compresorachterbumper willen monteren dan... ;)

Ray,

Ik weet niet meer of ik de nummer heb of de dealer ze heeft. Maar het kan zo maar zijn dat het dus ook het TTE schort is die in het topic staat. Aangezien de bumper standaard op een compressor zit en geen optie is als de voorbumper.
Ik zou de dealer even goed laten zoeken naar een aantal nummers.

Verder vind ik 900 euro voor een gewone achterbumper veel te veel geld. Kan VEEL goedkoper!

groeten,

Peter
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

Bericht door ray-e12 »

zekers die 900 euro zal wel gebaseerd zijn op meerdere vervangingen van items, het betreft nml een aanrijdschade, en ze moeten ook mijn audio uitbouwen die ik in de kofferbak heb gedaan, daar zit tijd in en tijd is geld, de man van de garage zei ook al dat er waarschijnlijk nog meer niet zichtbare schade zit behalve de bumper vandaar denk ik dat de quote zo hoog uitvalt, en ik heb op mijn versie van die extra bumperzijkantjes, die ze ook zullen moeten vervangen/ overspuiten om het een geheel te kunnen maken.

tis jammer dat ik nergens een compressor kan vinden die te koop staat of uberhaupt ergens staat om zelf eens te kijken hoe die bevestigt zit, als ik dat weet kan ik er evt fotos van maken en dan tog de dealer overtuigen om eens verder te kijken dan wat hun in de computer hebben staan, een mail naar louwman sturen resulteert tog altijd in een verwijzijzing terug naar de dealerm dus dat zal ook niet gaan werken, aangezien tte in duitsland ook niet meer actief is als site kan ik ook via hun die info niet verkrijgen.
ben toch wel razend benieuwd wat ze zouden doen als er een compressor is met schade waarbij dat ook vervangen moet worden, want dan zouden ze het immers ook niet kunnen vinden...

ach we blijven proberen, immers de aanhouder wint ;)
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879

Bericht door CoupÉter »

900 euro zal inderdaad meer zijn dan alleen een bumpertje.
audio kun je ook zelf uitbouwen. scheelt geld ;)

compressors zijn nagenoeg nooit te koop. afgelopen jaar toevallig 2 waar ik er bij 1 ben wezen kijken. Zoals de foto laat zien en ik zelf ook al zeg is het 1 geheel. De TTE sachterschort is gekit.

Wat ik wel eens gehoord heb is dat er ook een compressor rond rijd in NL die met een tsport achterkant rijd omdat het toen ook al niet te krijgen was/teveel geld was om te vervangen mocht het er wel zijn.

succes met zoeken. maar ik denk dat je het voor de 13e niet meer gaat redden
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879

Bericht door CoupÉter »

Het is ondertussen de 13e.. hij wordt vandaag gespoten. Hoe staat t ermee?
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

Bericht door ray-e12 »

lol, beetje laat, maar tis de "normale" bumper geworden,. de prijs was incl spuiten montage etc rond de 580, dus ze hebben het nog netjes gedaan voor de verzekering.
Ach de boel is weer netjes en strak, tot of ik een paaltje tegenkom... die lopen nog weleens zoooomaar tegen de bumper aan :P of er weer een crea parkeerder achteruit tegenaanknalt..

de droom blijft voor een mooi schort, net zoals de droom om het geld ervoor te hebben ;)
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879

Bericht door CoupÉter »

hey ray,

Oke jammer. heb je wel geinformeerd toen nog voor dat schort?

Lopen er nog wel eens paaltjes tegen je bumper aan? :lol: toch maar sensoren nemen dan? ;)
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

Bericht door ray-e12 »

lol, ja sommige paaltjes en deuren lijken het af en toe op me gemunt te hebben :P
Ik ben eigenlijk gestopt met zoeken naar het achterschort, de kosten zouden zo hoog op zijn gelopen, dat het me eigenlijk de moeite niet waard is, msschien zelfs goedkoper om hem te laten maken zou wellicht nog goedkoper uit vallen.

Ach we blijven doorknutselen en zoeken naar leuke en unieke items, was laatst nog bij een dealer om te vragen wat ik nog zou terugkijgen voor deze, en ze durfde er geen prijs aan te hangen omdat ze nog nooit zon aangepaste versie hadden gezien en derhalve geen normaal bedrag ervoor konden bieden...

Zo uniek is die tog ook weer niet, iedereen maakt zijn/haar auto wel uniek op hun manier, alleen jammer dat je dat dan weer niet terug ziet in de waarde als je hem wil verkopen/inruilen.
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879

Bericht door CoupÉter »

die rotpaaltjes ook ;)

deze prijs voor het repareren valt inderdaad erg mee. kun je hem beter zou houden ja.

heb je misschien wat foto's hoe je corolla er nu bij staat?
BUTTON_POST_REPLY