vermogen 4efe 95'
ModeratorCOLON Moderator
-
burial
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 967
- GeregistreerdCOLON Za Mrt 28, 2009 18:51
Re: vermogen 4efe 95'
Als je gewoon zorgt dat je de motor steunen van een 1.6 hebt, past het wel in een 1.3
Xenon nodig?
Stuur me een pm!
http://www.groundspeed.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stuur me een pm!
http://www.groundspeed.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
zeker weten?, ik dacht dat er ook gaten in de carosserie bij moesten voor de motorsteunen. meen ik ooit eens gelezen te hebben.burial schreefCOLONAls je gewoon zorgt dat je de motor steunen van een 1.6 hebt, past het wel in een 1.3
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
darth vader
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2360
- GeregistreerdCOLON Do Nov 22, 2007 16:24
ik heb al zoveel gehoord over wat wel en niet kan wat orgineel een 4e-fe was
feit is wel dat swappen met een 4a makkelijker is om dan een blacktop of silvertop te doen
en een 4e te swappen naar een fte
het makkelijkst van alles is wel mezelf vergapen aan alles blacktops silvertops en fte's op de komende meetings naar huis rijden me bankrekening bekijken en verder dromen
wat ik niet kan volgen waarom maakt een fabrikant als toyota een serie auto's met verschillende motortypes die zo verschillend zijn
als je het product zoals de e-10 op de band hebt staan is het volgens mij makkelijker en goedkoper de motor zo aan te passen dat ze passen in een set motorsteunen.
het is net of ze nu twee types van de band laten rollen
kan iemand me vertellen wat daar ooit de reden achter was.
ik kom veel bij een ford dealer over de vloer en zie daar mijn kameraden een motor wisselen in een dag dus oude eruit en nieuwe erin de volgende dag rijd de auto weer.
maar daar past ieder type motor uit die serie ook gewoon in elk model uit die serie waarom is dat niet bij toyota e-10
feit is wel dat swappen met een 4a makkelijker is om dan een blacktop of silvertop te doen
en een 4e te swappen naar een fte
het makkelijkst van alles is wel mezelf vergapen aan alles blacktops silvertops en fte's op de komende meetings naar huis rijden me bankrekening bekijken en verder dromen
wat ik niet kan volgen waarom maakt een fabrikant als toyota een serie auto's met verschillende motortypes die zo verschillend zijn
als je het product zoals de e-10 op de band hebt staan is het volgens mij makkelijker en goedkoper de motor zo aan te passen dat ze passen in een set motorsteunen.
het is net of ze nu twee types van de band laten rollen
kan iemand me vertellen wat daar ooit de reden achter was.
ik kom veel bij een ford dealer over de vloer en zie daar mijn kameraden een motor wisselen in een dag dus oude eruit en nieuwe erin de volgende dag rijd de auto weer.
maar daar past ieder type motor uit die serie ook gewoon in elk model uit die serie waarom is dat niet bij toyota e-10
Elen Sila Lumenn Omentielvo ...
and with the passing of the evenstar no more is said of the days of old
join the dark side corolla gasten
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
Nou, als je kijkt valt er bij Toyota best veel te swappen hoor onderling
Een 4E-FTE past zelfs in een Starlet P7 uit de jaren '80, een 4A-GE is geleverd in de AE82 tot en met de AE111 (Japan) dus het is niet een en al drama. 4E-FTE komt uit een Starlet (totaal andere auto als Corolla) en toch past hij in een Corolla. In beide types zijn één en dezelfde motor geleverd (met kleine aanpassingen chassisgerelateerd).
Wat Ford betreft..tsjah.. die hielden al rekening met het feit dat klanten ontevreden waren over het vermogen en dergelijke
Een 4E-FTE past zelfs in een Starlet P7 uit de jaren '80, een 4A-GE is geleverd in de AE82 tot en met de AE111 (Japan) dus het is niet een en al drama. 4E-FTE komt uit een Starlet (totaal andere auto als Corolla) en toch past hij in een Corolla. In beide types zijn één en dezelfde motor geleverd (met kleine aanpassingen chassisgerelateerd).
Wat Ford betreft..tsjah.. die hielden al rekening met het feit dat klanten ontevreden waren over het vermogen en dergelijke
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
darth vader
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2360
hahaha bedankt voor de uitleg marco
en wat ford betreft afijn het is ford dat zegt genoeg.
maar wat ik niet kan volgen is de corolla e-10
een auto twee compleet verschillende types motoren en daarbij komende motorsteunen.
het zou als merk toch goedkoper en makkelijker zijn een model met een set motorsteunen en 2 of 3 varianten blokken die daar in kunnen
alhoewel je verhaal wel een beetje duidelijk maakt op zich dat alles wat 1.3 is dus of starlet of corolla in de zelfde beugels past
het zou dus zo kunnen zijn dat ze beugels voor de 1.3 gebruiken in een aantal modellen.
en wat ford betreft afijn het is ford dat zegt genoeg.
maar wat ik niet kan volgen is de corolla e-10
een auto twee compleet verschillende types motoren en daarbij komende motorsteunen.
het zou als merk toch goedkoper en makkelijker zijn een model met een set motorsteunen en 2 of 3 varianten blokken die daar in kunnen
alhoewel je verhaal wel een beetje duidelijk maakt op zich dat alles wat 1.3 is dus of starlet of corolla in de zelfde beugels past
het zou dus zo kunnen zijn dat ze beugels voor de 1.3 gebruiken in een aantal modellen.
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7605
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Daar sla je de spijker op z'n kopdarth vader schreefCOLON het zou dus zo kunnen zijn dat ze beugels voor de 1.3 gebruiken in een aantal modellen.
De verschillende motoren die aangeboden worden in de verschillende auto's zijn vaak anders van formaat/specificaties. Wat heb je dan liever? Dat je in een maagedelijk mooie grote motorruimte zelf kan bepalen waar de steunen komen, of dat je de motoren voor elk model auto (En dat zijn er meer dan dat er verschillende motoren zijn) aan moet passen?
Kijk bijvoorbeeld naar de Carina E. Daar ligt in veel gevallen de 1.6 4A-FE in...ruimte te over dan. Maar in mijn GTi is met de 3S-GE toch een heel stuk minder ruimte over! Bovendien is die motor zo ontwikkeld dat ie een klein beetje gekanteld in de motorruimte ligt om ruimte te besparen.
Wat pas jij dan liever aan? De motorsteunen (wat in weze een stukje plaatstaal is) of een stukje aan de motor vinden waar je nog schroefdraad kan tappen voor een ophangingspunt
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
darth vader
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2360
hahah in mijn geval zal de 4e-fe nogwel ff in zijn orginele steunen blijven hangen.
maar het was zomaar een hersenspinsel en vroeg me af waarom toyota met verschillende motorsteunen op de proppen kwam in een model
ik vond het onpraktisch maar als je het van de andere kant bekijkt klopt het wel een beetje.
weet je wat ik ga het hun vragen in de mail zomaar om ze lastig te vallen hahahaha
tis niet dat ik het antwoord nog niet weet
maar het was zomaar een hersenspinsel en vroeg me af waarom toyota met verschillende motorsteunen op de proppen kwam in een model
ik vond het onpraktisch maar als je het van de andere kant bekijkt klopt het wel een beetje.
weet je wat ik ga het hun vragen in de mail zomaar om ze lastig te vallen hahahaha
tis niet dat ik het antwoord nog niet weet
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7605
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Hahaha....ja, ze zullen het bij Louwman de laatste tijd vast nog niet druk genoeg hebben!

Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
-
darth vader
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2360
Blof-fan schreefCOLONHahaha....ja, ze zullen het bij Louwman de laatste tijd vast nog niet druk genoeg hebben!![]()
![]()
ach af en toe heb ik zo etter stemming en dan ga ik mensen lastig vallen via mail.
heb ze net voor kerst dagen lang lastig gevallen voor het nummer van de importeur in belgie
wacht nog op antwoord