wie o wie wil mij helpen, tuning corolla E10 1.3 '96
ModeratorCOLON Moderator
-
falcontechs
- Newbie

- BerichtenCOLON 13
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 01:25
wie o wie wil mij helpen, tuning corolla E10 1.3 '96
ik wil mijn corolla 1.3 gaan opvoeren, zo ver als mogelijk is, wie kan mij tips geven, ik ben auto monteur, heb lang bij toyota dealer zelf gewerkt, dus weet er wel aardig wat vanaf, en kan wel sleutelen, maar weet niet waar ik voor onderdelen terecht kan, en wat het makkelijkste is om zoveel mogelijk pk's te winnen
het gaat om de corolla E10 uit '96 1.3 met 142.000 km op de teller, heb hem van de eerste eigenaar overgenomen
het gaat om de corolla E10 uit '96 1.3 met 142.000 km op de teller, heb hem van de eerste eigenaar overgenomen
-
R-Auris
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2068
- GeregistreerdCOLON Di Mei 06, 2008 22:30
Re: wie o wie wil mij helpen, tuning corolla E10 1.3 '96
Voor onderdelen kan je misschien bij http://www.biesheuvel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; wel wat krijgen. Heb daar op verschillende sites goede dingen van gehoord. Maar als je een beetje zoekt over het internet kan je overal wel wat vinden 
Waar je zou moeten beginnen heb ik ook geen idee. Ligt er ook maar aan wat je exact wil.. een compleet andere motor erin of deze aanpassen etc.
Waar je zou moeten beginnen heb ik ook geen idee. Ligt er ook maar aan wat je exact wil.. een compleet andere motor erin of deze aanpassen etc.
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
- Martijn
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 6638
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06
Wat wil je voor vermogen behalen (nu heb je 75pk) en belangrijker...wat wil je uitgeven?

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
E11 1.3 inlaatspruitstuk (4E-FE e11 heeft een ander/beter inlaatspruitstuk)
uitlaatlijn aanpassen
andere nokkenassen (via kentcams)
kop flowen/ in- en uitlaatpoorten vergroten/poorten/polijsten/whatever
ontsteking vervroegen
benzinetoevoer aanpassen
compressie verhogen (TRD levert een 0,6 mm koppakking)
Of je legt er een 4E-FTE (1.3 turbo) in en begin je gelijk met 135 pk en 150+ Nm koppel.
uitlaatlijn aanpassen
andere nokkenassen (via kentcams)
kop flowen/ in- en uitlaatpoorten vergroten/poorten/polijsten/whatever
ontsteking vervroegen
benzinetoevoer aanpassen
compressie verhogen (TRD levert een 0,6 mm koppakking)
Of je legt er een 4E-FTE (1.3 turbo) in en begin je gelijk met 135 pk en 150+ Nm koppel.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Zonde van je geld om een 1.3 op te voeren, koop een andere auto met meer vermogen en voer die op, heb je veel meer aan.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
mijn idee ook, of je swapt van blok. want uit deze 1.3 zal je nooit en te nimmer echt veel uit kunnen halen ook al pomp je er veel erinbertus schreefCOLONZonde van je geld om een 1.3 op te voeren, koop een andere auto met meer vermogen en voer die op, heb je veel meer aan.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
Een fte kan je ook goed opfokken, dus waarom een fe niet, gaat meer geld in zitten dat wel, maar er is natuurlijk wel wat uit te halen.Joseppe schreefCOLONmijn idee ook, of je swapt van blok. want uit deze 1.3 zal je nooit en te nimmer echt veel uit kunnen halen ook al pomp je er veel erinbertus schreefCOLONZonde van je geld om een 1.3 op te voeren, koop een andere auto met meer vermogen en voer die op, heb je veel meer aan.
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
Er bestaan 4E-FE's met 100 pk fabrieksaf, dus er is zeker wel meer uit te halen:)
En waarom persé een andere auto kopen met meer vermogen? Het is toch leuk om een blokje op te fokken:)
Je kan het ook zo stellen: 'Waarom je auto opleuken met een bodykit als je toch over een aantal jaar de auto wegdoet?'
Hij vraagt om hulp om een Corolla 1.3 sneller te maken, niet om advies waarom hij de auto moet verkopen
En waarom persé een andere auto kopen met meer vermogen? Het is toch leuk om een blokje op te fokken:)
Je kan het ook zo stellen: 'Waarom je auto opleuken met een bodykit als je toch over een aantal jaar de auto wegdoet?'
Hij vraagt om hulp om een Corolla 1.3 sneller te maken, niet om advies waarom hij de auto moet verkopen
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
falcontechs
- Newbie

- BerichtenCOLON 13
tjah, engine swap ben ik ook wel voor in hoor, ik werk op de sloop, en heb al een 2 liter non turbo gezien, miss die aanpassen, hoe ver ik wil gaan, net zo ver totdat ik de subaru van me maatje kan killen, hopelijk is er zo'n 275 tot 300 pk uit te krijgen, geld speeld geen rol bij mij, ik ben tot veel dingen bereid
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
dan kan je net zoiets als stefan doen, een 2 liter turbo blok(3s-gte) in de rolla hangen gaat ook best vooruit.
de 4e-fte 1.3 met turbo is ook flink op te fokken van wat ik er van gehoord heb, maar daar gaat dan wel weer behoorlijk wat geld in zitten..
ARco
de 4e-fte 1.3 met turbo is ook flink op te fokken van wat ik er van gehoord heb, maar daar gaat dan wel weer behoorlijk wat geld in zitten..
ARco
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
- GeregistreerdCOLON Do Jul 07, 2005 01:24
200 pk en meer is wel te doen op een 4E-FTE, 250 en hoger wordt een compleet custom blok en dan zit je op het vermogen wat een 2 liter turbo standaard leverd (en dus veel minder belast wordt en langer heelblijft).
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
mark m
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3756
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42
Co'tje schreefCOLONdan kan je net zoiets als stefan doen, een 2 liter turbo blok(3s-gte) in de rolla hangen gaat ook best vooruit.
ARco
En daar komt bij dat een 3sgte zonder al te veel aanpaswerk in een Corolla 1.3 past
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
je moet je daar niet in vergissen denk ik, Stefan heeft een ongelofelijke berg werk verricht.
bij niet al te veel werk denk ik aan het lego systeem van VW, dat is motor eruit, motor erin, ongeacht hoe oud het is
bij niet al te veel werk denk ik aan het lego systeem van VW, dat is motor eruit, motor erin, ongeacht hoe oud het is
"It's all about the heart, the people who focus on parts, turbo's and all that stuff...they're just losers."
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
Je kan met een FTE ook best wat eruit persen.
Als je een FTE gewoon gesmeed spul erin legt en een TD04 kit die ontwikkelt is voor de 4E-FTE moet je toch ruim boven de 220 pk van de Subaru komen. Pak je dan een 5E onderblok gaat het nog beter. Er is HEEL veel te koop voor de FTE, dus je kan hem zo ver opfokken als je wilt.
Gesmeed spul, turbo kitjes, nokkenassen, aangepaste krukassen en whatever alles is te koop of te maken
Als je een FTE gewoon gesmeed spul erin legt en een TD04 kit die ontwikkelt is voor de 4E-FTE moet je toch ruim boven de 220 pk van de Subaru komen. Pak je dan een 5E onderblok gaat het nog beter. Er is HEEL veel te koop voor de FTE, dus je kan hem zo ver opfokken als je wilt.
Gesmeed spul, turbo kitjes, nokkenassen, aangepaste krukassen en whatever alles is te koop of te maken
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
The Doctor
- President member

- BerichtenCOLON 1745
ja, en dan zet die subaru er een boostcontroller op en gaat richting de 300 pk en dan kun je weer zwaaien 
HET KE20 projecttopic
HET KE20 projecttopic
- Blof-fan
- E-team

- BerichtenCOLON 7605
- GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15
Maar het komt er in het kort wel op neer dat het met je huidige 4E-FE niet gaat lukken.
Dus ik zou eens rond gaan kijken voor een ander blok en als je dan echt die sub eruit wil trekken, dan zou ik persoonlijk voor een 3S-GTE gaan. Nog steeds veel werk, maar een betere basis met veel meer rek om op te bouwen.
Je bent tot veel bereid zeg je en geld speelt geen rol, dus dan zou ik me hier eens in gaan verdiepen en contact opnemen met Stefan hier van het forum. Die heeft zijn 1300cc 4E-FE ook gewapped voor een 2000cc 3S-GTE en die loopt ook al tegen de 280pk aan geloof ik
Dus ik zou eens rond gaan kijken voor een ander blok en als je dan echt die sub eruit wil trekken, dan zou ik persoonlijk voor een 3S-GTE gaan. Nog steeds veel werk, maar een betere basis met veel meer rek om op te bouwen.
Je bent tot veel bereid zeg je en geld speelt geen rol, dus dan zou ik me hier eens in gaan verdiepen en contact opnemen met Stefan hier van het forum. Die heeft zijn 1300cc 4E-FE ook gewapped voor een 2000cc 3S-GTE en die loopt ook al tegen de 280pk aan geloof ik
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
Die Subaru zal dan eerder een ECUTEK hebben gehad jaThe Doctor schreefCOLONja, en dan zet die subaru er een boostcontroller op en gaat richting de 300 pk en dan kun je weer zwaaien
Echter, vergeet niet dat een Subaru een best rotte luchtweerstand heeft en best wat aandrijfverlies+ weegt een stuk zwaarder.
Als je echt een Subaru wilt bijhouden is swappen de beste keuze ja.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
falcontechs
- Newbie

- BerichtenCOLON 13
mmm, okj, ik ben onder de indruk van de vele reacties, ik zit er inderdaad aan te denken om hem te swappen naar 2.0 T, en daarmee verder te gaan zoals vliegwiel invrezen, nokkenassen verv voor snellere, miss andere brandstof toevoer, maar hoe krijg ik stefan te pakken dan, ik heb een hoop brandende vraagjesss
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
Dit is zijn profiel: memberlist.php?mode=viewprofile&u=156" onclick="window.open(this.href);return false;
Stuur 'm maar een pm of mail, dan reageert hij vast wel.
Stuur 'm maar een pm of mail, dan reageert hij vast wel.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
kijk ook even op http://www.corollatuning.com" onclick="window.open(this.href);return false; daar staan een hoop foto's van het project.
ARco
ARco
-
Joseppe
- Freak

- BerichtenCOLON 8636
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 02, 2005 23:12
denk dat veel geld geen probleem geeft maar je moet wel door kunnen zetten. Ik heb gelezen van stefan dat niet alles zonder slag of stoot ging en sommige dingen ter plekke aangepast moesten worden (bijv. de motorsteunen) zou het wel waarderen als nog iemand het helemaal zou doorlopen. momenteel zijn een 2 tal (als ik het goed heb) andere mensen ook bezig met een zelfde soort swap alleen zijn die nog niet afgerond wat ik begrepen heb.
sucses

sucses
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Denman
- Special member

- BerichtenCOLON 792
- GeregistreerdCOLON Ma Apr 17, 2006 14:35
en ik ben er een van...Joseppe schreefCOLONdenk dat veel geld geen probleem geeft maar je moet wel door kunnen zetten. Ik heb gelezen van stefan dat niet alles zonder slag of stoot ging en sommige dingen ter plekke aangepast moesten worden (bijv. de motorsteunen) zou het wel waarderen als nog iemand het helemaal zou doorlopen. momenteel zijn een 2 tal (als ik het goed heb) andere mensen ook bezig met een zelfde soort swap alleen zijn die nog niet afgerond wat ik begrepen heb.
sucses![]()
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
Toyota Aygo
-
falcontechs
- Newbie

- BerichtenCOLON 13
ok, zal ik doen, ik hou jullie wel op de hoogte van hoe of wat, tnx