mensen, die originele claxon van de corolla trekt op niks. hij klinkt gewoon te blij.
ik wil dus een ander claxon geluid. nu wil ik het liefst plug en play en dat het toch beter klint als wat er origineel opzit.
is dit mogelijk dat er een andere claxon is waar ik het stekkertje insteek en ik een wat mooier geluidje heb?
alvast bedankt voor het meedenken
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
pampie schreefCOLONmensen, die originele claxon van de corolla trekt op niks. hij klinkt gewoon te blij.
ik wil dus een ander claxon geluid. nu wil ik het liefst plug en play en dat het toch beter klint als wat er origineel opzit.
is dit mogelijk dat er een andere claxon is waar ik het stekkertje insteek en ik een wat mooier geluidje heb?
alvast bedankt voor het meedenken
Klopt, klinkt niet echt als een claxon vind ik Ik heb een duo toon claxon (2 claxons, 1 hoge tonen, 1 lage) bij mij erin gezet. Het stekkertje was niet plug en play, echter is een ander stekkertje er zo aan gezet. De gaten om nog een claxon (2 claxons dus) vast te zetten met een bout zitten er ieder geval al.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
bij een nissan sunny bijv. of een toyota paseo zijn het 2 luidsprekertjes oftewel 2 tonig en dat klinkt gewoon ''normaal''.
als ik nu de originele claxon met het stekkertje eraf knip dan heb ik dus een los draadje waar stroom doorheen gaat als je op de claxon drukt. als ik daar de 2 luidsprekertjes van een paseo of sunny aan vastdraai nadat ik de draadjes wat bloot heb gemaakt doen ze het dan allebei??
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Ik ken de claxons / luidsprekertjes die jij noemt helaas niet. Indien ze 12v nodig hebben om te werken, zou het wel moeten werken. Denk wel dat je zekering en relais voldoende stroom kunnen leveren *bij mij heb ik niets aan hoeven te passen).
Persoonlijk zou ik connectoren gebruiken, maar da's voor iedereen om zelf te beslissen hoe ze het doen.
Skoda Superb 1.8tsi
Verkocht - E11 facelift Linea SOL 2000 sedan -
Martijn schreefCOLONIn de RAV4 komt een Stebel Nautilus. Supercompact en 139dB !! TOET!
wow ik heb er ff op gegoogled, maar dit is denk ik wel wat ik ook zoek ja voor in de Corolla en paseo.
het is een enkele maar levert denk ik wel een leuk geluidje. weet jij of deze dus plug and play is of moet je misschien het stekkertje op de bestaande kabel aanpassen omdat ie niet past??
Je moet wel met een relais werken vanwege het vermogen wat de compressor trekt!!
Feitelijk is het aansluiten heel simpel :
De stekkertjes die nu op je toeter zitten, komen op het spoeltje van het relais (85 en 86).
Dan een (gezekerde!) draad vanaf de accu naar 87 van het het relais. En een draad vanaf 30 van het relais naar de + van de compressor.
Dan enkel nog de - aansluiting van de compressor aan massa leggen en klaar.
If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
Martijn schreefCOLONJe moet wel met een relais werken vanwege het vermogen wat de compressor trekt!!
Feitelijk is het aansluiten heel simpel :
De stekkertjes die nu op je toeter zitten, komen op het spoeltje van het relais (85 en 86).
Dan een (gezekerde!) draad vanaf de accu naar 87 van het het relais. En een draad vanaf 30 van het relais naar de + van de compressor.
Dan enkel nog de - aansluiting van de compressor aan massa leggen en klaar.
opzich wel duidelijk maar er is maar 1 draadje/stekkertje, dus blijft of 85 open of 86.
voor de gene die het niet weten
hier een tekeningetje hoe je 2 toeters achter je stuur drukker doet
ik heb het zo in de auto en het werkt perfect.
opzich wel duidelijk maar er is maar 1 draadje/stekkertje, dus blijft of 85 open of 86.
pampie die zwarte punt is dat stekkertje daar voor is orrigineel in de auto daar heb je niks mee van doen gewoon zitten laten alleen het stekkertje gebruiken dan moet je altijd via je stuur schakelen (toeteren)
groeten smarty80
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Heb altijd al een Luchthoorn gehad maar vanaf de E11 moest ik ook met een relais werken omdat anders elke x dat je hem gebruikt de zekering eruit klapt
Ik heb via Ebay de Stebel Nautilus 139db gekocht voor maar €16,80 incl verzendkosten door op het juiste moment te bieden en wil hem binnenkort gaan inbouwen. moet alleen nog een soortgelijk kabelboompje maken/kopen
kwam op youtube een filmpje tegen hoe je hem kunt inbouwen in een Toyota
gewoon een claxon van de nieuwe verso monteren,dat is een hoorn.ik heb hem ook op de yaris gezet(soort van garantie)en dan ben je van dat piep piep af.
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
Zojuist heb ik ook n nieuwe claxon gekocht, de Tourtoeter
Kan me iemand uitleggen hoe ik deze moet schakelen, er brandt steeds n zekering door, ik weet niet hoe ik het relais erbij moet schakelen