Beste keus?

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
0.5Liter
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43

Beste keus?

Bericht door 0.5Liter »

Hallo allemaal,

Momenteel heb ik voor 50w boxen en achter 280w via een versterker.
Nu wil ik een nieuwe headunit aanschaffen maar weet eerlijk gezegt niet zo goed waar ik op moet letten.

Mijn plan voor de toekomst is om de voorspeakers ook via een versterker te laten gaan (natuurlijk wel eerst nieuwe boxen kopen).

Waar moet de headunit aan voldoen? (qua uitgangen)
Aanraders qua merk?
Natuurlijk wil ik voor n dubbeltje op de eerste rang zitten maar de headunit mag wel n 200€ kosten.

alvast bedankt voor jullie reacties en advies.

Gr Ruud
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Wesley
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON Do Sep 16, 2004 10:47

Bericht door Wesley »

Dus als ik het goed begrijp heb je nu een 2 kanaals versterker op de achterspeakers staan. En later wil je daar nog een 2 kanaler bijkopen voor de voorspeakers. Dan heb je in principe aan een headunit met 2 pre-outs genoeg. Mocht je bijvoorbeeld later nog een subje erbij willen dan is het makkelijk om alvast een headunit met 3 pre-outs te kopen.

Qua merken zou ik kijken naar Pioneer, Alpine, Clarion, JVC etc.. Zelf heb ik een Pioneer 8600MP en die bevalt prima
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

ik zou dan gaan voor iets met 3 RCA uitgangen (tulp uitgangen)

1 voor voor
1 voor achter
1 voor de SUB

en merk... pioneer clarion alpine zijn wel topmerken..
ik zou gewoon voor een A merk gaan als ik jou was..

maar rond de 200 weet ik niet wat er die uitgangen heeft.

gewoon zelf ffies zoeken...
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
0.5Liter
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43

Bericht door 0.5Liter »

alvast dank voor jullie reacties, heb net al wat rond gekeken bij pioneer en daar zijn een aantal units te krijgen met 2 uitgangen voor n prijs rond de 200euro.

Is het verstandiger om gewoon een 4-weg versterker te kopen ipv 2 2-weg?
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

ligt eraan wat jij wilt met die versterkers.. ik heb iig een 4 kanaals voor de boxen rondom.. en een tweekanaals voor mijn twee woofers.
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Wesley
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON Do Sep 16, 2004 10:47

Bericht door Wesley »

Het is wel makkelijker met 1x een 4 kanaler omdat je dan minder kabels, verdeelblok en ruimte nodig hebt en dan kan je de huidige 2 kanaler voor een sub gebruiken ;)
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

heb je gelijk in... :)
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
0.5Liter
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON Ma Apr 30, 2007 19:43

Bericht door 0.5Liter »

had ik idd nog niet aangedacht, maar n goede optie :D
Corolla e10 '95 5d HB GXI 1.6 16v
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

Bericht door Kwakman »

de pioneer 6800MP heeft 3 uitgangen en ik heb hem nieuw gekocht bij coolsound.nl voor 210 euro incl verzendkosten
Ik vind het een hele mooie radio voor die prijs

zitten ook van die animatiefilmpjes op en een afstandbediening erbij

kijk hier

http://www.pioneer.nl/nl/products/25/12 ... index.html
BUTTON_POST_REPLY