ondergrond subwoofer

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Jeroen_Gtsi
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON Ma Dec 13, 2004 18:16

ondergrond subwoofer

Bericht door Jeroen_Gtsi »

ik ben bezig me audio achterin wat beter in te bouwen, en ik vraag me af wat de beste dikte ondergrond is, en hoe jullie dit vastzetten? ik hoor het graag
  • *15'' LM
    *Achterspoiler met remlicht
    *Lexus achterlichten
    *Green open luchtfilter
    *Sebring eindpijp Zonder middendemper
    *Afstandbediening CV
    *Xenon
Dennis
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON Za Apr 24, 2004 17:50

Bericht door Dennis »

gaan je een andere kist maken?

zo ja kan je dat het beste van 18 mm mdf gebruken.
Mighty
Special member
Special member
BerichtenCOLON 953
GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51

Bericht door Mighty »

Ik heb vrij professorisch een rubberen deurmat gepakt en hier 2 stroken afgeknipt (+/- 20cm breed en volle lengte) die precies (op elkaar) passen tussen de 'bodem' van de kofferbak zeg maar en de achterstoelen. Nu is én de vloer van de kofferbak helemaal vlak én je hebt antislip waardoor ik mijn sub helemaal niet vast hoef te zetten.

Maar goed, das mijn creativiteit :wink:
Past: Starlet P7, Corolla E10 4EFE, Corolla E12 D4-D, Honda Accord 1.8i, Honda Accord 2.3i ES

Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

ik snap je vraag niet helemaal :sad:
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Wesley
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON Do Sep 16, 2004 10:47

Bericht door Wesley »

Mighty schreefCOLONIk heb vrij professorisch een rubberen deurmat gepakt en hier 2 stroken afgeknipt (+/- 20cm breed en volle lengte) die precies (op elkaar) passen tussen de 'bodem' van de kofferbak zeg maar en de achterstoelen. Nu is én de vloer van de kofferbak helemaal vlak én je hebt antislip waardoor ik mijn sub helemaal niet vast hoef te zetten.

Maar goed, das mijn creativiteit :wink:
Totdat je een keer een botsing heb, dan vliegt je kist in het rond.
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

idd, goed vast zetten dat ding
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
OrangeCorolla
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON Wo Nov 08, 2006 11:14

Bericht door OrangeCorolla »

Ik heb zelf een bass tube en dat gaat behoorlijk rollen achterin. vandaar dat ik nu met een frame bezig ben om de subwoofer op zn plaats te houden.
Dit frame maak ik van 18 mm mdf en wordt bekleed met de stof die al in de koffer bak zat.
Simply The Best ==> TOYOTA

Corolla 1.6 16V - 4A-FE
Orange Mica
Mighty
Special member
Special member
BerichtenCOLON 953
GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51

Bericht door Mighty »

Wesley schreefCOLON
Mighty schreefCOLONIk heb vrij professorisch een rubberen deurmat gepakt en hier 2 stroken afgeknipt (+/- 20cm breed en volle lengte) die precies (op elkaar) passen tussen de 'bodem' van de kofferbak zeg maar en de achterstoelen. Nu is én de vloer van de kofferbak helemaal vlak én je hebt antislip waardoor ik mijn sub helemaal niet vast hoef te zetten.

Maar goed, das mijn creativiteit :wink:
Totdat je een keer een botsing heb, dan vliegt je kist in het rond.
Ten 1e: das dus een reden om geen botsing te krijgen :wink:

Ten 2e: ik denk als je echt een flinke botsing krijgt, het ook niet meer veel uitmaakt of de sub door de kofferbak vliegt. :idea:
Past: Starlet P7, Corolla E10 4EFE, Corolla E12 D4-D, Honda Accord 1.8i, Honda Accord 2.3i ES

Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
Jeroen_Gtsi
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON Ma Dec 13, 2004 18:16

Bericht door Jeroen_Gtsi »

ik bedoel eigenlijk hoe jullie die ondergrond vastzetten, zoals genoemd de 18mm MDF, schroeven jullie dat vast? of anders?
  • *15'' LM
    *Achterspoiler met remlicht
    *Lexus achterlichten
    *Green open luchtfilter
    *Sebring eindpijp Zonder middendemper
    *Afstandbediening CV
    *Xenon
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

Die zet ik vast met zelftappers :wink:

Mighty; heb je wel eens een ongeluk gehad ???? je wil niet weten wat voor krachten er los komen bij een klap, mij maatje had zijn hele achterbank verbogen en de lederen tas met gereedchap lag naast de voorstoelen :shock: kan je nagaan wat een kist doet
Laatst gewijzigd door 1 op Bertus, in totaal 0 keer gewijzigd.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Wesley
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 319
GeregistreerdCOLON Do Sep 16, 2004 10:47

Bericht door Wesley »

De ondergrond hoeft trouwens geen 18mm te zijn hoor, mag ook wel wat minder dik.
Mighty
Special member
Special member
BerichtenCOLON 953
GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51

Bericht door Mighty »

bertus schreefCOLONDie zet ik vast met zelftappers :wink:

Mighty; heb je wel eens een ongeluk gehad ???? je wil niet weten wat voor krachten er los komen bij een klap, mij maatje had zijn hele achterbank verbogen en de lederen tas met gereedchap lag naast de voorstoelen :shock: kan je nagaan wat een kist doet
:shock: Das wel extreem inderdaad!
Ja ok, ik wist wel dat je een flink doordrukgewicht enzo hebt maar dan zou je theoretisch gezien eigenlijk alles in je kofferbak moeten vastmaken ?! :roll:
Past: Starlet P7, Corolla E10 4EFE, Corolla E12 D4-D, Honda Accord 1.8i, Honda Accord 2.3i ES

Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
Grrrrrene
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON Ma Jul 10, 2006 11:05

Bericht door Grrrrrene »

Ja, dat is ook zo. Toevallig laatst iets over gezien in Fifth Gear (ofzo). Schijnt iets van 30G te zijn wat je trekt in een 50km/u botsing, dus reken maar uit wat je sub ineens weegt :X

Je moet hem op z'n minst tegen de achterbank aan zetten, anders is hij niet alleen ineens 30x zo zwaar, maar komt hij ook nog 's met een rotvaart tegen je achterbank aan. Ohja: de gordels achter dichtdoen helpt ook om je bank extra sterkte te geven...
Toyota Corolla E10 (12-1993) 4E-FE. R.I.P 15-05-2008.
Mazda 626 GF (09-1998) 1.8 16v LX. Airco, cv, el. ramen, el. spiegels + verwarmd, sportonderstel
Mighty
Special member
Special member
BerichtenCOLON 953
GeregistreerdCOLON Ma Mei 01, 2006 01:51

Bericht door Mighty »

staat ook tegen de achterbank aan...kzal de gordels dan inderdaad maar eens dichtdoen..wel goeie tip trouwens!!
Past: Starlet P7, Corolla E10 4EFE, Corolla E12 D4-D, Honda Accord 1.8i, Honda Accord 2.3i ES

Current: Toyota Avensis T25 D4 station !!
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

Bericht door Kwakman »

bij mij ligt de bodemplaat er gewoon in zonder vast te maken
is zwaar genoeg,
dikte is 18 mm
Afbeelding
riesh68
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON Do Apr 27, 2006 23:32

Bericht door riesh68 »

Als je toch niet meer bij het reservewiel hoeft te kunnen: vastzetten op de plek waar normaal de bout van je reserveiwel zit.
Kwakman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 512
GeregistreerdCOLON Za Mrt 17, 2007 14:48

Bericht door Kwakman »

daar zitten mijn aardekabels aan vast en mn reservewiel ligt daar gewoon bovenop
BUTTON_POST_REPLY