Na 2 weken eindelijk weer een updatjuh. En er is heel wat gebeurd
Allereerst de tellerplaten: ik heb dus van die Plasmaglow tellerplaten. Eerst wat kleine probleempjes mee gehad, maar dankzij prima service van de mensen van Custom Tuning is het allemaal goed gekomen. Voor de zekerheid heb ik eerst ff een paar weken met een losse tellerbak rondgereden, zodat als er toch weer iets mis zou gaan, ik alleen ff de stekkers los hoefde te trekken, en niet alles uit hoefde te bouwen.
Vanochtend heb ik de hele boel weer in elkaar geschroefd. In tegenstelling tot de meeste anderen zijn de tellerplaten bij mij niet over de oude heen geplaatst. Ik heb de oude er uit gesloopt en verwisseld met de Plasmaglow platen. De reden: de wijzers bleven hangen als de platen op elkaar zaten. Uit de oude platen heb ik cirkels gesneden voor in het midden van de Plasmaglow platen. Verder heb ik de stukjes van de mistlamp en de verwarming ook uit de oude plaat gehaald. Verder heb ik nieuwe pennetjes gemaakt waar de wijzers op rusten. De oude heb ik gesloopt bij demontage.
Ik heb nog geen goede plaatjes van de Plasmaglow at night, maar die komen nog wel een keer. Hier de piccies:
En verder, de achterspoiler: Ook weer heel wat gebeurd. In eerste instantie het middenstuk afgemaakt en een laagje plamuur aangebracht en weer strak geschuurd. De plamuur loopt een beetje bol en de spoiler is dus niet helemaal strak. Moet ik nog wat op verzinnen...
De poot van de achterspoiler had links een raar hoekje onderin zitten. Het lukte me niet om dat na te maken aan de rechterkant, dus heb ik het iets grover aangepakt:
Stukkie dr uit geslepen aan beide kanten en poly aangebracht. De bedoeling is dat het aan de achterkant een vloeiende ronde lijn gaat worden... Nu alleen nog uitvogelen hoe ik dat precies voor elkaar ga krijgen...
De meeste tijd is de afgelopen weken gaan zitten in de sideskirts. En dat gaat lekker!!! Allereerst het malletje waar ik vorige keer wat van heb laten zien, dat was dus hiervoor:
Dat is gewoon logisch natuurlijk... Het uiteindelijke idee is dus dit:
Dit heb ik dus van de week allemaal gedaan. Ik heb de nieuwe stukken eerst in het midden vastgezet met poly en daarna de voor en achterkant van het inzetstuk (helaas) lichtjes onder spanning vastgezet met extra stukken poly. Het resultaat vanochtend nadat ik de buitenkant had nabewerkt:
Vervolgens heb ik de skirts eens op de auto gehangen voor het gezicht:
Behalve dit luchthapperjte gaat er nog meer gebeuren aan de skirts!!! Ik vind het persoonlijk geen gezicht als de sideskirts van een auto er los onder hangen. Ik vind het veel mooier als ze aan de auto hangen. Het is natuurlijk nog veel mooier als ze naadloos strakgemaakt zijn met de carrosserie, zoals bij Johannes. Om iig te zorgen dat ze aan de auto hangen moest ik de sideskirts dus ook daar weer op aanpassen. Het kost een hele hoop poly, maar het wordt wel mooi -->
Vanuit dit oogpunt lopen de lijnen van de luchthapper mooi mee met de sideskirt. Als alles strak gemaakt is gaat dat er best aardig uitzien denk ik.
De flap van de sideskirt bestaat nu uit 2 lagen poly. Ik ga er nog een extra laag op aanbrengen en hem iig aan de onderzijde nog flink verstevigen. Volgende week wil ik aan de voorkant het stukkie er ook opzetten en de andere sideskirt aanpakken. Ik hoop dat ik dar de tijd voor kan vinden.
Hier nog een foto van het kunstwerkie weer in de garage -->
Ik heb trouwens nog ff een algemene tip voor mensen die poly gebruiken met een mal of op de auto, zoals ik dat doe. Je plakt het uiteraard altijd af met tape, maar als je vervolgens het geheel weer los wilt halen, kan de tape nogal eens goed vast zitten. Ik plak nu tape op de auto, spuit vervolgens de tape in met PTFE spray en leg daar de poly op. Naderhand kan je heel makkelijk het onderdeel verwijderen. Als de tape toch meekomt, kun je dit ook heel makkelijk van de poly verwijderen, omdat het slecht hecht.
Tot zover de laatste twee weken.
Groeten
Bas