oliedruk en olie temperatuur meters

Over de rest...

ModeratorCOLON Moderator

Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

hey hallo

ik zla me collega eens vragen of hij het draad in een olie filter eens wil op meten. 8)
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Beer SSV
Special member
Special member
BerichtenCOLON 542
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 19:33

Bericht door Beer SSV »

Kan je op deze ring ook digitale meters aansluiten?
Wil liever niet van die ronde meters erbij hebben in mn auto.
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

zolang de sensor erin past kan je die ook aansluiten ja.
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Wes
President member
President member
BerichtenCOLON 1964
GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37

Bericht door Wes »

3/4 unf vermoed ikdat het is want ik geloof dat ze voor dat soort dingen geen metrische draad gebruiken omdat dit te grof is ;)
Corolla E11 G6 Turbo

CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel

NEWRESULT!!

CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel

Nieuwe FTE Deed het goed :p
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

de draad bij mijn 4AGE was 1/8BSP en 1/8NPT
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

http://www.rbcartuning.nl/catalogus.php

deze site bedoelde ik Arco..

@ Gtsi-R, hoe kom je aan die meterhouder..waar heb je die vandaan en hoe was de pasvorm etc..? en heb je 2 gaten in je a stijl gemaakt om de bedrading door te trekken ??
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Die temp. meter die standaard in de auto zit wat meet die precies? :roll:
Want als je een olie temp. meter plaatst, meet die wijzer in de auto dus niet de olie temperatuur neem ik aan.

Want ik had al eens begrepen dat als die meter aangeeft dat de auto warm is, de olie nog niet eens altijd echt goed warm is....

En... hoe regelt dan de auto eigenlijk de automatische choke? Is dat op basis van weerstand, of gewoon de temperatuur die gemeten wordt (en welke temperatuuur waarvan?)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
TheShinyOne
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 304
GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19

Bericht door TheShinyOne »

die meet de watertemp watertemperatuur.

en de choke is volgens mij geregeld vanaf die temperatuur, maar weet ik niet zeker.
Japstyle + Soundpipe + KVV +CAI
Custom Grill + 17"
...it's the Beast of the East...
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

Rinkel schreefCOLONDie temp. meter die standaard in de auto zit wat meet die precies? :roll:
Want als je een olie temp. meter plaatst, meet die wijzer in de auto dus niet de olie temperatuur neem ik aan.

Want ik had al eens begrepen dat als die meter aangeeft dat de auto warm is, de olie nog niet eens altijd echt goed warm is....

En... hoe regelt dan de auto eigenlijk de automatische choke? Is dat op basis van weerstand, of gewoon de temperatuur die gemeten wordt (en welke temperatuuur waarvan?)
die meet gewoon de koelwatertemperatuur.

hou er rekening mee dat die wel heeeeeel onnauwkeurig is, vanaf een graad of 50 staat hij al iets voor midden en daar blijft ie staan tot een graad of 90 voordat hij pas hoger begint te gaan.
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
TheShinyOne
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 304
GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19

Bericht door TheShinyOne »

My thoughts exactly
Japstyle + Soundpipe + KVV +CAI
Custom Grill + 17"
...it's the Beast of the East...
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Maar behoor je een choke eigenlijk niet te regelen op de olie temperatuur, i.p.v. de watertemperatuur? of zeg ik nu hele rare dingen? :roll:
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

nee want als hij de olie temperatuur gaat meten duurt het een half uur voordat de choke eraf gaat, dan gaat hij te rijk lopen, ofnie?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Marc0 schreefCOLONnee want als hij de olie temperatuur gaat meten duurt het een half uur voordat de choke eraf gaat, dan gaat hij te rijk lopen, ofnie?
Hangt eraf hoe je hem instelt.... ik zou zeggen hoe warmer de olie, hoe dunner de olie hoe makkelijker de auto loopt :)

Maar zo technisch ben ik ook niet. Ik start de auto, en het loopt zonder dat ik hoef in te grijpen :P Dan ben ik tevreden :wink:
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

Marc0 schreefCOLON
@ Gtsi-R, hoe kom je aan die meterhouder..waar heb je die vandaan en hoe was de pasvorm etc..? en heb je 2 gaten in je a stijl gemaakt om de bedrading door te trekken ??
uhhms ..de meterhouder is universeel ..

en de meters zijn illuminated meters... van de autostyle... gelukkig staat er nergens een merk in.. dat wilde ik juist niet..

en jahh door de bestaande a styl gaten gemaakt.. en hij moet nog worden afgewerkt.. komt nog wel ..

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Xypzo
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON Do Nov 02, 2006 21:57

Bericht door Xypzo »

Ik ben eens een keer op een site een corolla A-stijl tegen gekomen met 3 gaten voor 54 millimeter meters... Gewoon, nieuw. Het was een duitse site, maar ik zal gehangen worden als ik wist welke....

Was niet duur, 50 euro ofzo...
E11 Facelift G6 / Cool Water Blue / -40mm Intrax / TTE spoiler / Booskijkers
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

Rinkel schreefCOLONMaar behoor je een choke eigenlijk niet te regelen op de olie temperatuur, i.p.v. de watertemperatuur? of zeg ik nu hele rare dingen? :roll:

olie duurt veel te lang voordat dat op temp is..
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Gebruikers-avatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42

Bericht door White_GTSI »

ik heb het laatst bij de dealer gevraagd hun konden het niet leveren ,hij zij toen van dat ik het eens moest navragen bij toyoshop (nog niet gedaan omdat er voorlopig eerst anderen dingen aan men auto moeten worden gedaan ) ging dan om de ring die je tussen je oliedruk regelventiel van je olie koeler ,en het olie filter ,komt te zitten
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

de oliedruk? die ring moet toch gewoon tussen je oliefilter en je blok komen? van daaruit je olie druk en temp meter doorlaten lopen..of bedoelde je wat anders toevallig?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

Marc0 schreefCOLONde oliedruk? die ring moet toch gewoon tussen je oliefilter en je blok komen? van daaruit je olie druk en temp meter doorlaten lopen..of bedoelde je wat anders toevallig?
zo heb ik het ook ... :D

gewoon 2 sensoren in die ring .. en dan tussen blok en filter in ..

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

Gtsi-R schreefCOLON
Marc0 schreefCOLONde oliedruk? die ring moet toch gewoon tussen je oliefilter en je blok komen? van daaruit je olie druk en temp meter doorlaten lopen..of bedoelde je wat anders toevallig?
zo heb ik het ook ... :D

gewoon 2 sensoren in die ring .. en dan tussen blok en filter in ..

gr roel
ik wil zondag ff bij je a stijl kijken :wink: mijn project met het dashboard paneel is helaas mislukt :(
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gebruikers-avatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42

Bericht door White_GTSI »

Marc0 schreefCOLONde oliedruk? die ring moet toch gewoon tussen je oliefilter en je blok komen? van daaruit je olie druk en temp meter doorlaten lopen..of bedoelde je wat anders toevallig?
wat ik schreef geldt voor mijn 1.6 , ik weet niet of jou 1.3 ook een oliekoeler heeft ?

ja olie druk ,bij een bepaalde druk gaat dat regelventiel open ,en loopt het door je oliekoeler terug in je carterpan :wink:

ventiel zit op je blok ,daar bovenop je filter
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

ik heb geen oliekoeler..maar Roel had ook een 1.6 vandaar, ik dacht dat is misschien makkelijker, de ring ertussen en dan de draden door je schutbord naar binnen laten lopen..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikers-avatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42

Bericht door White_GTSI »

Marc0 schreefCOLONik heb geen oliekoeler..maar Roel had ook een 1.6 vandaar, ik dacht dat is misschien makkelijker, de ring ertussen en dan de draden door je schutbord naar binnen laten lopen..

ja dan komt het gewoon op hetzelfde neer :) legde alleen even uit wat dat ventiel doet wat ertussen zit :wink:

heeft niks met de opnemers te maken die je wilt plaatsen
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

Robbie F schreefCOLON
Gtsi-R schreefCOLON zo heb ik het ook ... :D

gewoon 2 sensoren in die ring .. en dan tussen blok en filter in ..

gr roel
ik wil zondag ff bij je a stijl kijken :wink: mijn project met het dashboard paneel is helaas mislukt :(
is goed... kijken kijken ... maar niet het moois eraf kijken he :D

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Heeft iemand al een definitief antwoord over welke draad/soort blauwe ring er voor een corolla E10 moet worden gebruikt?
en is dat voor een 1.3 en voor een 1.6 gelijk, of zit daar verschil in?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

Marc0 schreefCOLONHeeft iemand al een definitief antwoord over welke draad/soort blauwe ring er voor een corolla E10 moet worden gebruikt?
en is dat voor een 1.3 en voor een 1.6 gelijk, of zit daar verschil in?
deze moet je hebben :wink: 3/4 unf-16 8-)
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

En als ik zoiets bij Conrad bestel , dan is het gewoon de meters erbij bestellen en bij de meters komen de draden die door het schutbord naar het oliefilter gaan..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
MzKzM
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3554
GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45

Bericht door MzKzM »

Bram schreefCOLON
Marc0 schreefCOLON ik zag er eentje ergens op een site, had corolla ingevuld en kreeg allerlei meuk ervoor, ook een blauwe ring waar je de dingen in kan sluiten, ksot 35 euro d8 k
En die blauwe ring moet je hebben.. ;) Werkt echt goed.. Je moet hem wel echt vast draaien... En doe een beetje vasaline aan de o-ring die erbij zit met monteren...
Ipv vaseline kun je eek een beetje olie gebruiken zodatde ring wat vettig is. Als je echt met vaseline aan de gang wil let er dan wel op dat dit zuurvrije(!) vaseline is anders kan het alnog je rubber ring aan gaan "vreten" .
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
Xypzo
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON Do Nov 02, 2006 21:57

Bericht door Xypzo »

E11 Facelift G6 / Cool Water Blue / -40mm Intrax / TTE spoiler / Booskijkers
Denman
Special member
Special member
BerichtenCOLON 792
GeregistreerdCOLON Ma Apr 17, 2006 14:35

Bericht door Denman »

jeroentje.nl kan die houders ook leveren. daar heb ik de mijne vandaan. Die foto die erbij staat is van mijn auto
Corolla E12 Sport anniversary
Toyota Aygo
BUTTON_POST_REPLY