oliedruk en olie temperatuur meters

Over de rest...

ModeratorCOLON Moderator

Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

oliedruk en olie temperatuur meters

Bericht door Marc0 »

hoe makkelijk of moeilijk is het om 2 metertjes aan te sluiten, ofwel een oliedruk/ temperatuur of allebei aan te sluiten? hoe betrouwbaar of hoe goed is het..en moet er dan een hele kabel door je schutbord naar een meter lopen ?
ik zag wat leuke meters op internet voor een toch redelijk prijsje maar snap me god niet hoe t aangesloten moet worden..

het gaat om kleine metertjes in 'smoke' style.. kan evt wel foto's plaatsen mja ..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
TheShinyOne
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 304
GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19

Bericht door TheShinyOne »

Er kan een adapter-ring tussen je oliefilter, daar kan je drukmeter en temp-meter dan op, zitten twee gaatjes in de ring als je er maar eentje gebruikt zit er vaak een dopje bij om het tweede gaatje af te dichten.

Stond ook een keer iets over op het forum...
Japstyle + Soundpipe + KVV +CAI
Custom Grill + 17"
...it's the Beast of the East...
Frans
President member
President member
BerichtenCOLON 1264
GeregistreerdCOLON Wo Sep 01, 2004 17:55

Bericht door Frans »

en dasn de kabveltjes via je schutbord (dat rubberre ding waar je waarschijnlijk ooj je amp + doorheen hebt lopen naar de metertjes toe
performance has nothing to do with size
4age & 3sgte power, toyota 4 life
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

yup 2 kabels naar voren , 1 voor je oliedruk signaal en 1 voor je temp signaal.

aarde en 12v pak je gewoon vanuit binnen.

de sensors kan je idd plaatsen in zo'n ring, of zoals ik in een T stuk.

heb een heel sensor blok op mijn 4AGTE:

Afbeelding

- originele oliedruk sensor voor lampje
- oliedruk meter
- olietemp meter
- olietoevoer voor turbo

als je het zoals mij doet, wel beugeltje maken, anders gaat het uitscheuren door het getril etc..best zwaar die grote oliedruk sensor.

En niet vergeten goeie teflon tape te gebruiken, die witte zooi, en let op de GOEIE DRAAD!
(1/8 NPT of BPT ofzo, konisch en niet konisch)
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

PS: ben jij nou die gast die met mij mee had gereden op Cday of is dat iemand anders?
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

nope dat ben ik niet, was niet aanwezig @ C'day

maar als ik dus zo'n ring scoor en die ertussen schroef en 2 draden door mijn schutbord prop ben ik er in feite al..hmm..
thnx voor de info iig luitjes:)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

hey hallo

welke ring moet je hebben als je op conrad.nl kijkt? want er zitten verschillende soorten draad in en ik weet niet wat toyota handteerd :?:

mvg robbie f
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

je kan een ring tussen het blok en het oliefilter plaatsen waar je de sensoren zo in kan schroeven ...

is een uni ring voor toyota en nissan... ooit eens gekocht bij Full car tuning...

heb er geen foto van ... alleen vande meters zelf int donker :D
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
TheShinyOne
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 304
GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19

Bericht door TheShinyOne »

@GTSi-R Die ring bedoel ik! Weet niet waar je hem vandaan kunt halen, maar ik weet dat het zo werkt.
Japstyle + Soundpipe + KVV +CAI
Custom Grill + 17"
...it's the Beast of the East...
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

dat zeg ik dus... komt bij fullcartuning weg... die ring van mij... en die van bram ook... van hem had ik de tip :wink:

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

thnx roel!

die metertjes gaan bij mij dan @ een ander plekje komen
het ge draai met het filter en de ring etc zoek ik wel iemand voor die het voor me kan doen :oops:

iig het ziet er mooi uit bij je roel!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

nou zat ik gisteren avond een te verzinnen.

die ring tussen je oliefilter voor je sensoren zit dan ook vlak naast je uitlaat spruitstuk. welke mij een stuk sneller warm lijkt dan je olie en ook warmer is dan je olie. geeft dit geen vertekend beeld dan omdat je spruitstuk je sensoren opwarmt.

nogmaals tis maar een hersenspinseltje.


ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

nee want de meetsonde zit echt in de olie.. in de ring.. dan zou die daar de olie nog eens echt moeten opwarme door de ring heen.. en het zou ook beteken dat het oliefilter dan zeer heet word door het uitlat spruitstuk.. denk niet dat het veel uitmaakt..

er heersen op verschillende plaatsen in het blok verschillende temperaturen... en ik geloof wel dat dit de juiste plaats is om te meten. ik geloof ook dat de normale druk sensor hier in de buurt zit toch ??

voor dat lampje.. ?

gr roel
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

okej.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
TheShinyOne
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 304
GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19

Bericht door TheShinyOne »

Lijkt me niet, want alleen de tip van de sensor meet de waardes en die zit praktisch in je oliefilter (qua diepte dan). Lijkt me niet waarschijnlijk.
Japstyle + Soundpipe + KVV +CAI
Custom Grill + 17"
...it's the Beast of the East...
Gtsi-R
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4357
GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17

Bericht door Gtsi-R »

wat lijkt je niet ?? oow je bedoelt hetzelfde als ik bedoel ...

wat ik zeg dat jij zegt is ook dat........

nahh laat maar we weten wat we bedoelen.. :D

duss...
Gtsi- Я®™

Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
TheShinyOne
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 304
GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19

Bericht door TheShinyOne »

Ja we posten tegelijk een antwoord dus we zeggen hetzelfde :)
Japstyle + Soundpipe + KVV +CAI
Custom Grill + 17"
...it's the Beast of the East...
Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Bericht door Robbie F »

hey hallo

allemaal leuk allemaaal maar wat voor draad dit er op zo'n toyota filter want je moet dat wel wetenivm de ring :lol:
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

Robbie F schreefCOLONhey hallo

allemaal leuk allemaaal maar wat voor draad dit er op zo'n toyota filter want je moet dat wel wetenivm de ring :lol:
ik zag er eentje ergens op een site, had corolla ingevuld en kreeg allerlei meuk ervoor, ook een blauwe ring waar je de dingen in kan sluiten, ksot 35 euro d8 k
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Bram
Special member
Special member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON Wo Sep 18, 2002 22:44

Bericht door Bram »

Marc0 schreefCOLON
Robbie F schreefCOLONhey hallo

allemaal leuk allemaaal maar wat voor draad dit er op zo'n toyota filter want je moet dat wel wetenivm de ring :lol:
ik zag er eentje ergens op een site, had corolla ingevuld en kreeg allerlei meuk ervoor, ook een blauwe ring waar je de dingen in kan sluiten, ksot 35 euro d8 k
En die blauwe ring moet je hebben.. ;) Werkt echt goed.. Je moet hem wel echt vast draaien... En doe een beetje vasaline aan de o-ring die erbij zit met monteren...
Zoom-Zoom Echt een fijne auto!!! :lol:
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

oki, kzal t onthouden :D thnx!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

en niet vergeten van dat witte teflon band spul zodat ut nie gaat lekken
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

heb ut genoteerd, thnx voor the info, moest je het nou op een bepaalde manier eromheen draaien, dat als je het aandraaide dat het dan niet kapot werd gewrongen? net zoals soms met kranen van die buizen gebeurd ofzo..?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Navi
Special member
Special member
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22

Bericht door Navi »

yup moet wel op de goede manier erop
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

en die is ? :oops: met de draad mee toch?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

Marc0 schreefCOLON
Robbie F schreefCOLONhey hallo

allemaal leuk allemaaal maar wat voor draad dit er op zo'n toyota filter want je moet dat wel wetenivm de ring :lol:
ik zag er eentje ergens op een site, had corolla ingevuld en kreeg allerlei meuk ervoor, ook een blauwe ring waar je de dingen in kan sluiten, ksot 35 euro d8 k
en ga je ook met ons delen welke site dat is.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

Bram schreefCOLONhttp://www.fullcartuning.nl ................
ik had ze daar zelf eerlijk gezegd nog niet gevonden.

dacht dat marc0 een andere site bedoelde.

op conrad.nl staan er ook een paar maar die hebben allemaal verschillend draad vandaar dat robbie ook vroeg welk draad er nodig was.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Bram
Special member
Special member
BerichtenCOLON 564
GeregistreerdCOLON Wo Sep 18, 2002 22:44

Bericht door Bram »

Ik zat ook net te kijken... Kan ze er ook niet meer vinden... Terwijl die van mij er wel vandaan komt....
Zoom-Zoom Echt een fijne auto!!! :lol:
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

Bram schreefCOLONIk zat ook net te kijken... Kan ze er ook niet meer vinden... Terwijl die van mij er wel vandaan komt....
hehe daarom vroeg ik het ook.

ik zal ze eerdaags wel een mailtje sturen

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

gevonden.

linkje fullcartuning

weet toevallig toch iemand wat het draad is van toyota want op conrad zijn ze gewoon 15 euro goedkoper

ik kan kiezen uit
3/4 unf-16 bestelnummer 852806-8a
m18-p1.5 bestelnummer 852802-8a
m20-p1.5 bestelnummer 852804-8a

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
BUTTON_POST_REPLY