Tellerverlichting

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Corolla E12
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Ma Dec 19, 2011 13:38

Tellerverlichting

Bericht door Corolla E12 »

Als ik de verlichting van mijn dashboard op zijn sterkst laat staan zoadat ik overdag kan zien hoe hard ik rij is deze in het donker veel te fel. Dan kan ik hem weer bijstellen. Hier heb ik geen zin in om dit dagelijks te doen.

Weet een van jullie waar ik een wijzerplaat kan kopen, een witte bijvoorbeeld, zodat ik overdag gewoon de cijfers kan zien en in het donker de verlichting zwakker kan zetten?
Noedel
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 3747
GeregistreerdCOLON Zo Dec 21, 2008 15:40

Re: Tellerverlichting

Bericht door Noedel »

Zet ze dan gewoon in gedimde status een standje minder fel?
Deze tellerplaten hebben al de functie dat je ze kan dimmen, zou wat nutteloos zijn om er dan aan te gaan prutsen.

Grtz
pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293
GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08

Re: Tellerverlichting

Bericht door pampie »

Ik snap het probleem eigenlijk ook niet echt. Ondertussen opgelost of....? :)
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2453
GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22

Re: Tellerverlichting

Bericht door Sgt_Lyna »

Het probleem is volgens mij dat deze rijder overdags niet goed kan zien wat er op de teller gebeurt en daarom dus de verlichting op zijn sterkst zet. Maar omdat dit 's nachts/'s avonds te fel is, moet deze elke keer anders gesteld worden.

Ik weet niet of er witte tellerplaten te krijgen zijn, maar wellicht iemand anders (of google) wel. ;)
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
SV-Sportscars
Full member
Full member
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON Ma Nov 07, 2011 21:11

Re: Tellerverlichting

Bericht door SV-Sportscars »

Ik snap het probleem heel goed. Ik heb overdag de verlichting aan en de dashboard verlichting op zijn zwakst voor in het donker, maar dan zie ik overdag nauwelijks hoe hard ik rij, vooral met zonnig weer.
Om dit op te lossen heb ik mijn mistlampen geschakeld als dagrijverlichting. Op contact gaan de mistlampen aan en bij inschakelen van de de verlichting (dim/stadslicht) gaan de mistlampen weer uit.
Corolla E12
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON Ma Dec 19, 2011 13:38

Re: Tellerverlichting

Bericht door Corolla E12 »

SV-Sportscars schreefCOLONIk snap het probleem heel goed. Ik heb overdag de verlichting aan en de dashboard verlichting op zijn zwakst voor in het donker, maar dan zie ik overdag nauwelijks hoe hard ik rij, vooral met zonnig weer.
Om dit op te lossen heb ik mijn mistlampen geschakeld als dagrijverlichting. Op contact gaan de mistlampen aan en bij inschakelen van de de verlichting (dim/stadslicht) gaan de mistlampen weer uit.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
hulk
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON Di Nov 07, 2006 19:59

Re: Tellerverlichting

Bericht door hulk »

Hier het zelfde probleem . Zie overdag ook niks op de teller
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
hulk
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON Di Nov 07, 2006 19:59

Re: Tellerverlichting

Bericht door hulk »

Corolla E12 schreefCOLON
SV-Sportscars schreefCOLONIk snap het probleem heel goed. Ik heb overdag de verlichting aan en de dashboard verlichting op zijn zwakst voor in het donker, maar dan zie ik overdag nauwelijks hoe hard ik rij, vooral met zonnig weer.
Om dit op te lossen heb ik mijn mistlampen geschakeld als dagrijverlichting. Op contact gaan de mistlampen aan en bij inschakelen van de de verlichting (dim/stadslicht) gaan de mistlampen weer uit.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar
toyota corolla e12 2.0 d4ď ae92 gti
SV-Sportscars
Full member
Full member
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON Ma Nov 07, 2011 21:11

Re: Tellerverlichting

Bericht door SV-Sportscars »

Door een relais er tussen te plaatsen dat zodra de verlichting aan gaat de mistlampen uit gaan (tenzij de mistlampen geschakeld worden via de hendel) en zodra je de verlichting uit zet de mistlampen weer aan gaan.
BUTTON_POST_REPLY