toen ik me corolla e10 (GTSI) kocht klonk er soms een dof gebonk rechts achter bij het rijden op een slechte weg of het passeren van een drempel.
nu dik een jaar rijplezier later merk ik dat het geluid erger begint te worden zowel links als rechts (achter) en volgens mij zelfs ook voor.
ik heb al 2 schokdempers vervangen aan de achterkant en dit heeft niet geholpen.
nou heb ik pas geleden een setje verlagingsveren gekocht (40 mm) en ga ik beginnen me 17 inch velgen weer netjes te maken (incl 4 nieuwe 205 x 40 banden)
dus lijkt het me een strak plan om als toch die oude veren er afgaan gelijk dat gebonk is te verhelpen.
maar wat zou dat kunnen zijn? ik lees op het forum dat het een rubbertje zou kunnen zijn bij de stabi-stang? zijn dat toevallig deze?:
als ik gewoon op goed asfalt rij en over flauwe drempels hoor ik niets, dus alleen over 'rot' drempels en over klinkers rij hoor ik gebonk
volgende uitdaging gaat worden om de 17 inch velgen passend te maken, stukje wielkast weg slijpen en uitbouwen denk ik, iemand het toevallig ervaring mee?
alvast bedankt!