Uitwisselbaarheid schokdempers Corolla AE82
ModeratorCOLON Moderator
-
stefaantje
- Newbie

- BerichtenCOLON 3
- GeregistreerdCOLON Zo Feb 24, 2013 11:58
Uitwisselbaarheid schokdempers Corolla AE82
Hallo mede Corollaliefhebbers,
Zitten er nog veel AE82-bezitters op dit forum? (ik kom hier langs, nu het er naar uitziet dat AE82forum.nl nooit meer online zal komen).
Laat ik maar meteen ter zake komen: ik ben van plan om mijn corolla EE80 liftback (nu nog met 2E, krijgt in de toekomst een 4age) een beetje te verlagen, maar dan zonder schroefset. Nu, voor de veren kan ik niets specifiek voor de E8 vinden, maar daar hoop ik mn plan te trekken met E9-verlagingsveren. (of iemand andere suggesties?)
Voor de dempers had ik graag koni's gehad, maar ook die lijken niet (meer) te bestaan voor de E8.
Daarom had ik graag geweten of er schokdempers zijn van andere Toyota's die je zo in de veerpoten vd E8 zou kunnen plaatsen. Ik had ooit eens gelezen dat de dempers van een MR2 (AW11) hiervoor geschikt zouden zijn. Kunnen jullie dat bevestigen of mij op een ander spoor zetten?
Alvast bedankt,
Stefaan
Zitten er nog veel AE82-bezitters op dit forum? (ik kom hier langs, nu het er naar uitziet dat AE82forum.nl nooit meer online zal komen).
Laat ik maar meteen ter zake komen: ik ben van plan om mijn corolla EE80 liftback (nu nog met 2E, krijgt in de toekomst een 4age) een beetje te verlagen, maar dan zonder schroefset. Nu, voor de veren kan ik niets specifiek voor de E8 vinden, maar daar hoop ik mn plan te trekken met E9-verlagingsveren. (of iemand andere suggesties?)
Voor de dempers had ik graag koni's gehad, maar ook die lijken niet (meer) te bestaan voor de E8.
Daarom had ik graag geweten of er schokdempers zijn van andere Toyota's die je zo in de veerpoten vd E8 zou kunnen plaatsen. Ik had ooit eens gelezen dat de dempers van een MR2 (AW11) hiervoor geschikt zouden zijn. Kunnen jullie dat bevestigen of mij op een ander spoor zetten?
Alvast bedankt,
Stefaan
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
- GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45
Re: Uitwisselbaarheid schokdempers Corolla AE82
Ik heb even snel de voorste patronen van de EE80 van 1985 vergeleken en deze komen overeen (qua onderdeelnummer) met die van de carina 2.
Als je wat meer gegevens van de wagen doorgeeft (uitvoering, bouwjaar ect) dan kan ik wat gerichter gaan zoeken.
Als je wat meer gegevens van de wagen doorgeeft (uitvoering, bouwjaar ect) dan kan ik wat gerichter gaan zoeken.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
stefaantje
- Newbie

- BerichtenCOLON 3
Het is een 5-deurs liftback uit 1987, met 2E-motor. (dus het is eigenlijk een EE80)MzKzM schreefCOLONIk heb even snel de voorste patronen van de EE80 van 1985 vergeleken en deze komen overeen (qua onderdeelnummer) met die van de carina 2.
Ik kan eventueel wel aan AE82 (= 3 deurs Twincam GT) veerpoten geraken. (zijn deze uberhaubt verschillend?)
Ik had de MR2 dempers in gedachten, omdat deze wat korter zouden zijn, wat wel interessant is om te combineren met verlagingsveren. Of is mijn redenering hier fout?
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
- GeregistreerdCOLON Do Okt 30, 2003 22:24
Ah, kijk ik kon je niet meer bereiekn voor die koni patronen nu het forum eruit lag. Die van een mr2 komen qua maat iig overeen met die van een ae 82 
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
De veerpoten van de GT hebben een ander onderdeelnummer maar het neemt niet weg dat ze wellicht zouden passen (zelf denk ik dat dat geen probleem is)stefaantje schreefCOLON Ik kan eventueel wel aan AE82 (= 3 deurs Twincam GT) veerpoten geraken. (zijn deze uberhaubt verschillend?)
Ik had de MR2 dempers in gedachten, omdat deze wat korter zouden zijn, wat wel interessant is om te combineren met verlagingsveren. Of is mijn redenering hier fout?
Of de dempers van de MR2 korter zijn durf ik niet te zeggen. Vermoed dat je misschien wel last gaat krijgen met de MR2 dempers omdat hier het gewicht (lees: motor) meer achterin hangt.
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
Achter demers van en mr2 passen in de voorpoten van ae82
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
Ah kijk eens aan. Dat haal je dan weer net niet uit de onderdeelnummers.
-
stefaantje
- Newbie

- BerichtenCOLON 3
Hey Corollapowerrr,
Kan je me je e-mailadres per PM zenden? (ik mag er zelf nog geen sturen
)
Als je de koni's nog hebt, ben ik nog altijd geïnteresseerd
Zijn zowel de voor- als achterdempers van een MR2 afkomstig?
Kan je me je e-mailadres per PM zenden? (ik mag er zelf nog geen sturen
Als je de koni's nog hebt, ben ik nog altijd geïnteresseerd
Zijn zowel de voor- als achterdempers van een MR2 afkomstig?
- corollapowerrr
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 3052
Ik heb alleen de voordempers.