Op die ene vrijdag dat het zwaar (sneeuw) weer zou worden, 7 december jl, was net mijn enige vrijdag die ik nog moest werken dit jaar. Helaas ging ik net te laat thuis weg, want het was net gaan sneeuwen. Maarja normaal gezien een kwestie van aanpassen van de rijstijl en met een rustig gangetje naar het werk. Maar (zoals ik nu heb ondervonden gewoon dom) stond ik nog niet in winterstatus. Ik had op de planning staan om die zaterdag erna de winterbanden eronder te leggen. Meteen al de eerste bocht voelde ik dat het spekglad was. De tweede bocht, zo'n 1km van huis af, is een bekende bocht met de gladheid. Daar gaan er ieder jaar wel een paar rechtdoor. En ik kom dus heel rustig aanrijden en stuur in naar links, maar de Auris dacht daar anders over. Ik kon niks anders dan simpelweg wachten tot hij stil stond tegen het hekwerk in die buitenbocht.
Maar dat was nog niet alles. In die buitenbocht zijn dit jaar ook 3 paaltjes neergezet vanwege het feit dat er dus steeds auto's tegen het hekwerk van de bewoners aan zitten. En ja hoor ik zie het eerste paaltje links langs mij afkomen en zit nog te denken, nee niet ook nog eens die paal.. Precies op het moment dat ik rechtsvoor tegen het hek aanschuif, trekt het paaltje een flinke deuk in het linker voorportier en de auto komt tot stilstand precies tegen de 'kopse kant' van het achterportier. Lelijke deuk overhoudend in het achter portier dus.
Ik stond dus klem tussen rechts het hekwerk en links het paaltje. Stukje terug rijden en uitgestapt om te kijken wat de schade was. Bleek allemaal rijdbaar, dus ff flink vloeken maar toch weer verder op weg gegaan. Ook op de snelweg was de max. snelheid 70, zo slecht was het! Maar helaas een kleine 10km verder hoor ik ineens een hoop lawaai waarbij ik in eerste instantie dacht aan iets dat toch los was gekomen en in de wielkast klem was komen te zitten. Aan de kant gezet en dit bleek een kapotte band r.voor te zijn. Ook dat nog!

Toen had ik dus geen zin meer om te gaan werken! Wil ik de thuiskomer eronder leggen die ik een tijdje terug op de sloop heb gehaald, blijkt die nog eens niet te passen ook!!

Remklauw blijkt iets te groot te zijn om de thuiskomer overheen te laten vallen..

Dus toen maar het thuisfront gebeld om ff een ander wiel langs te brengen.
Schade r.voor is gelukkig alleen de bumper geweest (incl. onder lip en koplampsproeier). De kapotte band is waarschijnlijk veroorzaakt doordat er een stoerandje net iets omhoog lag waar ik overheen ben gegleden. Velg heeft verder niks. Links dus beide portieren. Alles is hersteld kunnen worden, alleen de lip is een compleet nieuwe geworden en voor de band heb ik nog een mooi bedrag van €100,- terug gehad.