polyester subkist
ModeratorCOLON Moderator
-
sjakko
- Junior member

- BerichtenCOLON 126
- GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27
polyester subkist
hey allemaal, ik heb een mooie poly kist gebouwd voor mijn subwoofers... ongeveer precies zoals deze: http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 770&Page=8" onclick="window.open(this.href);return false;
het ziet er allemaal leuk uit maar het klinkt voor geen meter. de Bass voel je niet meer, toen ik de sub in een MDF kist had dreunde de schroeven uit m'n Rolla en nu voel je bijna niets. Als ik hem vol stop met dempingswol begint de bas een beetje te komen. Wie heeft een oplossing?
het ziet er allemaal leuk uit maar het klinkt voor geen meter. de Bass voel je niet meer, toen ik de sub in een MDF kist had dreunde de schroeven uit m'n Rolla en nu voel je bijna niets. Als ik hem vol stop met dempingswol begint de bas een beetje te komen. Wie heeft een oplossing?
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
-
Co'tje
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 10301
- GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24
Re: polyester subkist
poly dikker/steviger maken.. het lijkt of hij geen druk opbouwd ofzo.
ARco
ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
-
Marijke
- Special member

- BerichtenCOLON 715
- GeregistreerdCOLON Za Sep 21, 2002 08:09
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Re: polyester subkist
Een polykist is echt wel moeilijk te maken, ik denk dat het idd 1 van de bovengenoemde problemen zijn.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
Smarty
- President member

- BerichtenCOLON 2493
- GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41
Re: polyester subkist
of misschien de sub opgeblazen dat gaat heel snel in een gesloten kist
groeten smarty80
groeten smarty80
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Re: polyester subkist
Dat valt echt wel mee hoor, Ik heb altijd gesloten kisten gehad maag geen sub opgeblazen, een te lage spanning heeft mij een sub het leven gekost.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
Stefan
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2643
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59
Re: polyester subkist
Of te laag vermogen sloopt ook je subwoofer. Lekker clippen 
-
sjakko
- Junior member

- BerichtenCOLON 126
- GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27
Re: polyester subkist
de sub is niet opgeblazen, in een dichte kist van MDF doet hij het prima. Het zou kunnen zijn dat die poly te dun is, ik heb 3 lagen glasvezel+poly aangebracht. de inhoud per kist is ong. 30 liter, dat werd geadviseerd met mijn 12" woofers. Ik kan natuurlijk wat extra lagen aanbrengen maar dat kost best veel geld (bij gamma is éen half litertje poly al 12 euro). zou dat dus werken?
Groeten Sjakko
Groeten Sjakko
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
-
Stefan
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 2643
- GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59
Re: polyester subkist
3 Lagen is volgens mij veel te weinig, voor een knappe kist moet je minimaal ook al voor 18mm MDF gaan.
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Re: polyester subkist
Als je bij http://www.polyservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; de spullen koopt ben je stukken goedkoper uit, verzending is ook mogelijk geloof ik.
@Stefan, te laag vermogen bedoel ik ook eigenlijk te lage spanning, ik had toen 9,4V bij een piekspanning waarmee in mijn sub sloopte
@Stefan, te laag vermogen bedoel ik ook eigenlijk te lage spanning, ik had toen 9,4V bij een piekspanning waarmee in mijn sub sloopte
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
sjakko
- Junior member

- BerichtenCOLON 126
- GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27
Re: polyester subkist
Ok ik moet dus een veel dikkere kist bouwen? wat een werk zeg allemaal dat polyen. Ik ben van plan om de kisten toch maar van 22 mm MDF te bouwen (met bass reflex poort) en dan werk ik het wel af met Poly. Maar bedankt voor de snelle en nuttige reacties weer!
Groeten
Groeten
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
-
Bertus
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 7079
- GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45
Re: polyester subkist
Zo had ik mijn poly inbouw ook, een mdf kist afgewerkt met poly.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! 
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
Furr
- Die-Hard

- BerichtenCOLON 6278
- GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49
Re: polyester subkist
Jeps daty gaat wel goed 
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
-
sjakko
- Junior member

- BerichtenCOLON 126
- GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27
Re: polyester subkist
toch een beetje zwak om het niet door te zetten van mezelf... meestal maak ik iets af als ik eraan begin haha... even twijfelen nog, ik heb er aardig wat moeite al ingestoken en geld... beetje zonde om weg te gooien. Dus misschien maak ik 1 kist veel dikker... even luisteren hoe dat klinkt en als dat goed klinkt gaan we door met de volgende kist. Jullie horen het nog van me! Eerst even m'n luchthapper + sideskirts bevestigen (druk druk druk)
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...