polyester subkist

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

polyester subkist

Bericht door sjakko »

hey allemaal, ik heb een mooie poly kist gebouwd voor mijn subwoofers... ongeveer precies zoals deze: http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 770&Page=8" onclick="window.open(this.href);return false;
het ziet er allemaal leuk uit maar het klinkt voor geen meter. de Bass voel je niet meer, toen ik de sub in een MDF kist had dreunde de schroeven uit m'n Rolla en nu voel je bijna niets. Als ik hem vol stop met dempingswol begint de bas een beetje te komen. Wie heeft een oplossing?
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Re: polyester subkist

Bericht door Co'tje »

poly dikker/steviger maken.. het lijkt of hij geen druk opbouwd ofzo.

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Marijke
Special member
Special member
BerichtenCOLON 715
GeregistreerdCOLON Za Sep 21, 2002 08:09

Re: polyester subkist

Bericht door Marijke »

is de poly kist wel goed berekend?
paseo +opel astra 1.4t
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: polyester subkist

Bericht door Bertus »

Een polykist is echt wel moeilijk te maken, ik denk dat het idd 1 van de bovengenoemde problemen zijn.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493
GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41

Re: polyester subkist

Bericht door Smarty »

of misschien de sub opgeblazen dat gaat heel snel in een gesloten kist

groeten smarty80
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: polyester subkist

Bericht door Bertus »

Dat valt echt wel mee hoor, Ik heb altijd gesloten kisten gehad maag geen sub opgeblazen, een te lage spanning heeft mij een sub het leven gekost.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643
GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59

Re: polyester subkist

Bericht door Stefan »

Of te laag vermogen sloopt ook je subwoofer. Lekker clippen 8-)
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: polyester subkist

Bericht door sjakko »

de sub is niet opgeblazen, in een dichte kist van MDF doet hij het prima. Het zou kunnen zijn dat die poly te dun is, ik heb 3 lagen glasvezel+poly aangebracht. de inhoud per kist is ong. 30 liter, dat werd geadviseerd met mijn 12" woofers. Ik kan natuurlijk wat extra lagen aanbrengen maar dat kost best veel geld (bij gamma is éen half litertje poly al 12 euro). zou dat dus werken?

Groeten Sjakko
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Stefan
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2643
GeregistreerdCOLON Vr Jan 17, 2003 20:59

Re: polyester subkist

Bericht door Stefan »

3 Lagen is volgens mij veel te weinig, voor een knappe kist moet je minimaal ook al voor 18mm MDF gaan.
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: polyester subkist

Bericht door Bertus »

Als je bij http://www.polyservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; de spullen koopt ben je stukken goedkoper uit, verzending is ook mogelijk geloof ik.

@Stefan, te laag vermogen bedoel ik ook eigenlijk te lage spanning, ik had toen 9,4V bij een piekspanning waarmee in mijn sub sloopte :?
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: polyester subkist

Bericht door sjakko »

Ok ik moet dus een veel dikkere kist bouwen? wat een werk zeg allemaal dat polyen. Ik ben van plan om de kisten toch maar van 22 mm MDF te bouwen (met bass reflex poort) en dan werk ik het wel af met Poly. Maar bedankt voor de snelle en nuttige reacties weer! :D

Groeten
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Re: polyester subkist

Bericht door Bertus »

Zo had ik mijn poly inbouw ook, een mdf kist afgewerkt met poly.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Re: polyester subkist

Bericht door Furr »

Jeps daty gaat wel goed :)
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
sjakko
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON Di Feb 19, 2008 14:27

Re: polyester subkist

Bericht door sjakko »

toch een beetje zwak om het niet door te zetten van mezelf... meestal maak ik iets af als ik eraan begin haha... even twijfelen nog, ik heb er aardig wat moeite al ingestoken en geld... beetje zonde om weg te gooien. Dus misschien maak ik 1 kist veel dikker... even luisteren hoe dat klinkt en als dat goed klinkt gaan we door met de volgende kist. Jullie horen het nog van me! Eerst even m'n luchthapper + sideskirts bevestigen (druk druk druk)
ik hoef geen gas te geven, me subwoofers knallen me wel vooruit...
BUTTON_POST_REPLY