Pagina 3 van 133

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Do Mrt 19, 2009 18:03
door g6reke
Zou zeker voor een zilvere velg gaan,deze vind ik een beetje cheapy overkomen :D ;)

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Do Mrt 19, 2009 23:55
door masterpivo
Is idd een mooi wieltje ;) Heeft een beetje weg van degene die er nu onder liggen.

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Za Mrt 21, 2009 00:23
door AirWolfe
ik heb de mijne nog liggen ook hé als je interesse hebt
i make you special price 8-)

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Za Apr 04, 2009 15:39
door AirWolfe
.....
en de KW???

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Ma Apr 06, 2009 12:12
door Noedel
AirWolfe schreefCOLON.....
en de KW???
sorry, enkele weekjes niet op corollaforum geweest...
dank je voor het aanbod Airwolfe, maar ik ben niet zo voor velgen met veel spaken ;)

ga eerst de nieuwe velgen aanbrengen, dan de T-Sport bumper, en dan zien hoe laag ik best ga, dus dan pas de KW he :)

Groeten

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Ma Apr 06, 2009 18:19
door AirWolfe
pfff platgooien die handel :lol:

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Do Apr 23, 2009 10:56
door E12Pieter
Noedel schreefCOLONHmm, bedankt, mn ideetjes die ik in mn hoofd had met mn vierwielig monstertje beginnen stilletjes aan vorm te krijgen 8-)
Gisteren trouwens de logo's eraf gehaald achteraan, enkel is de C van "corolla" eraf gebroken bij het trekken :lol:

zal direct een foto nemen met mn gsm.

Edit:
Let wel niet op de witte vlekken rechts, de weerspiegeling van mn schoenen ;)
En ook niet op de weersomstandigheden hier in België :?

Afbeelding

En in feite, denk dat ik er ook een kleiner plaatje voor mn nummerplaat zal ophangen, zal mooier ogen, met dank aan matiscus voor het voorstel :P

Groeten
Die Toyota en corolla op de achterkant is dat gewoon eropgeplakt of zit dit vast met pinnetjes?
Zou deze ook willen afhalen daarmee.

Groeten

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Do Apr 23, 2009 17:04
door g6reke
Is gewoon geplakt ;)

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Za Apr 25, 2009 15:11
door Noedel
Idd, gewoon opwarmen met een haardroger, van een afstand, de lijm ertussen komt vanzelf los :)

Ohja btw, ik heb net een kleinere nummerplaathouder gekocht, maar ik zit met ene probleempje...
Toen ik de originele houder eraf wou halen bleek dat die harde plastic aan de carosserie hangt vastgelijmd,
met harde lijm...
Iemand enig idee hoe ik dit er toch kan afkrijgen, zonder enige schade? :P

Greetzzz

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Ma Apr 27, 2009 15:57
door masterpivo
Noedel schreefCOLONIemand enig idee hoe ik dit er toch kan afkrijgen, zonder enige schade?
Op dezelfde manier als dat je de letters eraf gehaald hebt..?

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Ma Apr 27, 2009 17:31
door Noedel
neen, wil niet lukken :(

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Ma Mei 04, 2009 22:31
door Noedel
Weer even niet op het forum geweest,
en spijtig genoeg geen goed nieuws, zal beginnen bij mn vorige posts.

Zoals eerder gezegd heb ik geprobeerd om de grote nummerplaat vol reclame eraf te halen, en een kleine nummerplaathouder te monteren.
Uiteindelijk, na veel sukkelen, is het vorige week gelukt die grote eraf te krijgen, en dan krijg ik dit te zien :mad:

Afbeelding

Carrossier uit de buurt gemaild, zou het op minstens 400euro komen, wegens het feit dat de hele kofferklep herspoten dient te worden... Kleinere nummerplaathouder is dus niet voor direct.

Dit even laten rusten, reed ik deze morgen rustig met mn vriendin naar haar school, wat kom ik dan tegen?
Een kanjer van een steen vliegt van een vrachtwagen af, knal op mijn voorruit!! :shock: Weliswaar in tegengestelde richting, op een baan waar ik onmogelijk kon draaien, en dus ook geen nummerplaat of iets kon noteren...
Verzekering gebeld, komt niet tussen zonder omnium. Garage uit de buurt gebeld, en direct een afspraak gemaakt.
Het sterretje zelf zit op een 3 à 4cm van de linkerzijde, maar de barsten gaan tot aan de rand, en tot 30cm naar het midden toe. Onmogelijk te herstellen, direct hele nieuwe voorruit erin. Totaalprijs (met werkuren en alles erin) komt op 570euro...

De velgen die ik deze week zou kopen zullen dus nog even moeten wachten, maar Airwolfe heeft hier niet echt problemen mee, nog eens dank :)

Groeten

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 05, 2009 10:46
door Co'tje
Damm, wat een geld allemaal joh.
hebben jullie niet iets van carglass ofzo die de ruit gewoon vervangt dan betaal je alleen je eigen risico.

ARco

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 05, 2009 11:23
door Noedel
had als eerste idd naar carglass gebeld, maar volgens hen hadden ze voor de E12 enkel speciaal getinte voorruiten. Dan eens naar de toyota garage uit de buurt, en de prijzen vergeleken, en uiteindelijk komt carglass me nog duurder uit...
Is idd veel geld... :?

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 05, 2009 12:42
door R-Auris
Betaald ze verzekering het niet dan? Al weet ik niet hoe je verzekerd bent.
Ik heb een all risk verzekering dus ga er toch vanuit dat het bij mij vergoed zou worden.

En over de nummerplaat. Is het geen europese regel dat je het land ding (geen idee hoe het heet.) zichtbaar moet hebben op je kentekenplaat? Weet dat wij een paar jaar geleden in NL allemaal nieuwe kentekenplaten moesten waar NL op moest staan. en zie dat bij jou de B er nu ook af is nu enkel de nummerplaat erop zit zonder houder.

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 05, 2009 14:05
door Noedel
Neen de verzekering komt helaas niet tussen, heb geen omnium verzekering, die komt wel tussen.

En bij mijn weten is de B van België niet verplicht op de nummerplaten, dat gemak hebben we hier wel :)

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 05, 2009 17:41
door R-Auris
van Wiki.
In België heeft de witte kentekenplaat een rode letter-cijfercombinatie, bestaande uit ofwel: 1 letter en 4 cijfers, 2 letters en 3 cijfers of 3 letters en 3 cijfers. De kentekenplaat is gekoppeld aan de voertuigeigenaar, dit resulteert in een lange levensduur van de kentekenplaat. Als een auto de Belgische grens wil overschrijden, is een nationaliteitskenteken of B-kenteken onder de vorm van een zwarte B op een witte achtergrond verplicht.

Op 13 oktober 2008 werd bekend dat België zijn kentekenplaat vanaf 2010 zal omvormen naar de Europese standaard, een witte plaat met zwarte letters en cijfers, voorafgegaan door een blauw vlak met de Europese sterren en het insigne B.
Dus als ik het goed lees als je b.v. naar NL wil moet je die B hebben. En vanaf volgend jaar is die B sowieso verplicht. Die europese standaard is hier een paar jaar geleden al ingegaan toen kregen wij allemaal nieuwe platen met die sterren en een NL.. Dus als wiki gelijk heeft zou ik in ieder geval niet je klep nu strak laten maken voor veel geld als je toch straks een andere plaat krijgt opgedragen :P

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 05, 2009 18:05
door g6reke
Allemaal veel tegenslag,wat die voorruit betreft ik heb een adres die het aan huis komt doen en een pak goedkoper .
Als je wil pb ik je wel de gegevens. dan ben je voor de helft klaar ;)

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 05, 2009 22:21
door masterpivo
Dat zijn minder leuke zaken...:( Helaas kan het gebeuren, maar het is dan weer wel flink balen dat de verzekering niet uitbetaald!
g6reke schreefCOLONAls je wil pb ik je wel de gegevens. dan ben je voor de helft klaar ;)
Lijkt me logisch dat hij dat dan wil :P

Wat betreft de kentekenplaat: ja... geldt eigenlijk hetzelfde, mooi balen dat er ineens twee gaten tevoorschijn komen. Maarja als zoals aangegeven vanaf volgend jaar ook in Belgie de 'B' ernaast moet staan, zou ik die er toch maar meteen opzetten.
(wat zijn de Europese wetten ook weer lekker op elkaar afgestemd trouwens zeg! :S )

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 06, 2009 20:10
door Noedel
Goh, ben er niet veel meer mee, afspraak was direct vastgelegd, volgende dinsdag dus.
Wat betreft die gaten zal ik eens vragen of ze er niets aan kunnen doen, heb hem zo gekocht
bij toyota, wil geen verroeste gaten voor die prijs...

Maarja, we zien wel :)

Groeten

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 06, 2009 20:23
door R-Auris
Hoe bedoel je wil geen verroeste platen ? :P Volgens mij zitten alle platen zo vast hoor ;) Van de Rolla heb ik ze er nog nooit afgehaald. Van me vorige auto zat ie zo in me bumper geschroefd..

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 06, 2009 20:29
door Noedel
Neenee, bedoel die twee geboorde gaten die verborgen zitten achter mijn grote nummerplaat...
Daar zit al roest op..

Groeten

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 06, 2009 20:37
door Martin B
Noedel schreefCOLON Wat betreft die gaten zal ik eens vragen of ze er niets aan kunnen doen, heb hem zo gekocht
bij toyota, wil geen verroeste gaten voor die prijs...

Maarja, we zien wel :)

Groeten
Noedel, lees dit even en R-Rolla heeft een punt... ;) :

R-Rolla schreefCOLONvan Wiki.
In België heeft de witte kentekenplaat een rode letter-cijfercombinatie, bestaande uit ofwel: 1 letter en 4 cijfers, 2 letters en 3 cijfers of 3 letters en 3 cijfers. De kentekenplaat is gekoppeld aan de voertuigeigenaar, dit resulteert in een lange levensduur van de kentekenplaat. Als een auto de Belgische grens wil overschrijden, is een nationaliteitskenteken of B-kenteken onder de vorm van een zwarte B op een witte achtergrond verplicht.

Op 13 oktober 2008 werd bekend dat België zijn kentekenplaat vanaf 2010 zal omvormen naar de Europese standaard, een witte plaat met zwarte letters en cijfers, voorafgegaan door een blauw vlak met de Europese sterren en het insigne B.
Dus als ik het goed lees als je b.v. naar NL wil moet je die B hebben. En vanaf volgend jaar is die B sowieso verplicht. Die europese standaard is hier een paar jaar geleden al ingegaan toen kregen wij allemaal nieuwe platen met die sterren en een NL.. Dus als wiki gelijk heeft zou ik in ieder geval niet je klep nu strak laten maken voor veel geld als je toch straks een andere plaat krijgt opgedragen :P

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 06, 2009 20:38
door R-Auris
Ow dacht dat de orginele plaat daarmee vast zat. Sorry ;)

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 06, 2009 20:56
door Noedel
Hehe, om duidelijk te zijn: in België is een letter B niet verplicht op de nummerplaat, enkel als men naar het buitenland gaat met de wagen wel :)

En over die gaten in mn kofferklep zal ik eens info vragen als ik mn corolla binnen lever om de herstelling van de voorruit uit te voeren :?

hopelijk ietwat goed nieuws dan...

Groeten

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 06, 2009 21:12
door Martin B
Een B is NOG niet verplicht maar zoals ik het las in het bericht van R-Rolla in 2010 wel en dan krijg je dezelfde platen als waarschijnlijk hier in Nederland en dan zie je niks meer terug van die gaten en dat was wat R-Rolla met dat bericht bedoelde... ;)

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 12, 2009 21:24
door Noedel
Ziezo, even de stand van zaken...

Afgelopen woensdag wat spulletjes gaan halen, zoals nieuwe standlichtjes met 4 LEDjes erin (wit-blauw) en nieuwe zwarte gordelhoesjes van sparco. Had eerst zwarte van Tenzo-R, maar aangezien mijn pedalen ook van sparco zijn, vond ik dat uiteraard beter passen ;)

Eergisteren de hele bucht van de nummerplaathouder in het zwart gezet, ziet er veel mooier uit dan eerst gedacht, heb de twee plaatjes (met links reclame van de garage, en rechts de B van België) gewoon omgedraaid en de achterzijde zwart gespoten, als ik er een opmerking voor krijg ist simpel, gewoon het plaatje omdraaien :D

Gisteren ook achteraan blauwe neon geplaatst, en alles opnieuw mooi verstopt in de zone onder de armsteun, allen met schakelaartje...

Vandaag de Corolla naar de Toyota garage gedaan, om de voorruit te herstellen, en tewijl ook een korter antennetje gekocht. Heb nu voor een dagje een nieuwe Yaris als vervangwagen gekregen, rijdt ook wel lekker :)

Dit was het voor deze week denk ik :p

Groeten

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Di Mei 12, 2009 22:59
door masterpivo
Ok, dan zal het 'probleem' met de kentekenplaat wel opgelost zijn neem ik aan. En idd nog net zo makkelijk ook, mocht er een B moeten staan is die zo tevoorschijn getoverd ;) Maak ff een piccie hoe het er nu uitziet..
Trouwens ook mooie stadslichtjes heb je er in zitten nu! Je zegt dat het 4LEDjes wit/blauw zijn, is dat nog te regelen: wit en/of blauw? Of bedoel je dat de kleur wit/blauw-achtig is?

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 13, 2009 06:47
door Noedel
Ja, ik vind de nummerplaat zoals die nu staat heel geslaagd! f19
Foto neem ik vanavond wel, als ik mn rolla terug voor de deur heb staan.

Over de stadslichtjes, als je de ledjes zelf dichtbij van voren bekijkt is het wit, maar als je gewoon voor de wagen gaat staan is het felblauw, zoals de foto uit mn vorige post wat weergeeft :)
Deze zijn niet te regelen naar wit en/of blauw, maar zou wel kicken zijn :twisted:

Groeten

Re: Corolla E12 van Noedel

GeplaatstCOLON Wo Mei 13, 2009 13:23
door masterpivo
Ok, duidelijk. Op die manier heb je dus meer de xenon-look ;)