Purple 4E-FTE Rolla Project: welcome Impreza!!!

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555
GeregistreerdCOLON Zo Jun 26, 2005 12:58

Bericht door Bas Carwash »

Zo! De kop is er af!

Ik heb van de week de spoiler doormidden gehaald. Er moet zeker 15 centimeter tussen komen, hij is veel te smal. Vandaag heb ik de poten aangepast. In eerste instantie had ik een veel te groot stuk van de poot afgezaagd, maar dat bleek naderhand eigenlijk wel makkelijk. Ik hoefde nu niet steeds met dat grote stuk spoiler weer terug naar mn werkbankie te lopen om er weer een centimeter af te jassen. Hier wat piccies:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De aangepaste stukken van de poot heb ik met een lapje poly weer gemonteerd. De poten zijn nu grofweg op maat. Ik ga nu met twee dunne plankies de twee delen weer aan elkaar bevestigen. Vervolgens ga ik plaatjes poly aan de binnenkant van de spoiler bevestigen. Als dat droog is, gaan de plankies er weer af, en ga ik poly wikkelen om het middendeel.

Hopelijk kan ik volgende week zaterdag echt aan de poten beginnen Zoals je ziet op de foto's past het voor geen meter. En dat wordt de uitdaging :D
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
mhr-zip
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON Zo Okt 16, 2005 11:20

Bericht door mhr-zip »

Bas Carwash schreefCOLONZo! De kop is er af!

Ik heb van de week de spoiler doormidden gehaald. Er moet zeker 15 centimeter tussen komen, hij is veel te smal. Vandaag heb ik de poten aangepast. In eerste instantie had ik een veel te groot stuk van de poot afgezaagd, maar dat bleek naderhand eigenlijk wel makkelijk. Ik hoefde nu niet steeds met dat grote stuk spoiler weer terug naar mn werkbankie te lopen om er weer een centimeter af te jassen. Hier wat piccies:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De aangepaste stukken van de poot heb ik met een lapje poly weer gemonteerd. De poten zijn nu grofweg op maat. Ik ga nu met twee dunne plankies de twee delen weer aan elkaar bevestigen. Vervolgens ga ik plaatjes poly aan de binnenkant van de spoiler bevestigen. Als dat droog is, gaan de plankies er weer af, en ga ik poly wikkelen om het middendeel.

Hopelijk kan ik volgende week zaterdag echt aan de poten beginnen Zoals je ziet op de foto's past het voor geen meter. En dat wordt de uitdaging :D
Al dat werk in die oude klote corolla van je :lol:

Goed bezig collega :lol:
Christophe Lebon
Special member
Special member
BerichtenCOLON 591
GeregistreerdCOLON Do Jul 01, 2004 17:26

Bericht door Christophe Lebon »

Is het niet handiger om eerst een mal te maken met karton van de rondingen van de achterklep. Als je die mal hebt kun je beide zijkanten aftekenen en dan zagen??? Zo heb je 2 poten die aan elkaar gelijk zijn.

Tipje: Ipv 2 plankjes om je spoiler in het midden te verlengen kun je mss kippengaas gebruiken. Das minder zwaar en dan wordt het midden van de spoiler niet zo zwaar belast. Minder belasting verminderd de kans op scheuren.

Voor de rest ben je goed bezig.
MIJN PROJECT TOPIC the end

Nieuw: Auris 1.8 Full Hybrid Executive Business :D
arnold_schurink
Special member
Special member
BerichtenCOLON 722
GeregistreerdCOLON Ma Okt 16, 2006 14:26

Bericht door arnold_schurink »

Whooo als dat gaat passen wordt het super mooi :D

succes 8)
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Christophe Lebon schreefCOLON Is het niet handiger om eerst een mal te maken met karton van de rondingen van de achterklep. Als je die mal hebt kun je beide zijkanten aftekenen en dan zagen??? Zo heb je 2 poten die aan elkaar gelijk zijn.

Tipje: Ipv 2 plankjes om je spoiler in het midden te verlengen kun je mss kippengaas gebruiken. Das minder zwaar en dan wordt het midden van de spoiler niet zo zwaar belast. Minder belasting verminderd de kans op scheuren.

Voor de rest ben je goed bezig.
Het is wat makkelijk gesteld om met een malletje alles op maat te zagen. Dat gaat niet zo eenvoudig met die rare rondingen. Het idee is om de poten grofweg gelijk te hebben, zoals ze nu zijn. De spoiler zit in het midden inmiddels weer aan elkaar. Daar komen nog foto's van. Als het middenstuk klaar is, ga ik poly op de klep leggen en plak de spoiler daar weer op. Vervolgens hoef ik alleen de kieren dicht te maken en past de spoiler perfect.

Het idee van kippengaas is wel aardig. Het is alleen veel lastiger uitlijnen. Daarbij komt dat als ik het aan de buitenkant doe, kan ik er geen poly meer in plaatsen, als ik het aan de binnenkant doe, heb ik geen aanhechting tussen de poly en de spoiler.

Overigens hartelijk dank voor het meedenken!

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Freeze 2k3
Special member
Special member
BerichtenCOLON 659
GeregistreerdCOLON Ma Okt 04, 2004 22:51

Bericht door Freeze 2k3 »

Heey Bas, je gaat weer goed aan de slag man!!!

jou kennende gaat het vast weer een plaatje worden.

Succes en moeten weer eens wat afspreken.
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
Bertus
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 7079
GeregistreerdCOLON Za Dec 07, 2002 21:45

Bericht door Bertus »

Ik ben benieuwd naar de foto's
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst! :silly:

Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7608
GeregistreerdCOLON Vr Apr 02, 2004 16:15

Bericht door Blof-fan »

Lekker bezig collega! :wink:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Restoring: '92 Toyota Corolla AR92 GT-Si hatchback
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi hatchback
BlackE10
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8846
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52

Bericht door BlackE10 »

Dat word nog wel iets! succes verder!
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time :D
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Het idee van de plankies om de twee delen tijdelijk aan elkaar te bevestigen was echt kansloos. De spoiler loopt aan alle kanten rond en dat maakt het onmogelijk om er echt iets goed tegenaan te monteren. Daarom heb ik het anders gedaan ->

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb met wat tape en twee plankies de spoiler uitgelijnd. Vervolgens heb ik twee plaatjes poly gemaakt. Eentje lichtjes gebogen en een platte voor onderin respectievelijk bovenin de spoiler. Deze heb ik vervolgens middels hars in de spoiler geplakt. Gisteravond heb ik nog een extra lap onderin de spoiler gelegd omdat hij daar niet helemaal lekker aansloot en wat versteviging nodig had. Inmiddels heb ik ook de bolle delen van de spoiler er in gezet.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb twee polymatjes simpelweg omgevouwen en de vorm komt redelijk overeen. Door uitstekende glasvezels en wat bobbeltjes hier en daar heb ik echter nauwelijks ruimte om nu een paar lagen poly te gaan wikkelen. Daarom slijp ik de bobbels en uitstekende rommel morgen er even uit en ga daarna wikkelen.

Hoplijk is het middendeel eind deze week af. Zaterdag wordt weer mooi weer, dus ideaal om aan de poten te beginnen :D

Bedankt voor de leuke reacties!

_Mr_K_
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON Wo Feb 09, 2005 15:22

Bericht door _Mr_K_ »

Je zei dat je heel handig was met poly, en dat ben je nog maar even aan het bewijzen, ziet er al knap uit!

en ik ben blij dat je teverend bent met de over genomen spullen, zo heeft iedereen weer wat goeds he :-)

keep up the good work zou ik zo zeggen
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Zo we zijn weer een stap verder! Het schiet momenteel niet erg op omdat ik ook bezig ben met die Plasmaglow tellerplaten. Die gaan als het mee zit komende maandag werken en dan ga ik er weer volle bak tegenaan met de spoiler. Hier ff een updatjuh. Wat heb ik gedaan:

Het middendeel heb ik wat verbetert en dat is nu redelijk op de maat. Ik kan in principe beginnen met plamuren daar. Er zal nog wel heel wat geschuur en geknoei bij komen kijken, want het is nu verre van strak. Maar dat is van latere zorg :D

Inmiddels heb ik de poten ook op maat. Zoals je kunt zien op de uiterst beroerde foto's :oops: (sorry daarvoor), heb ik matjes op de tape gelegd en de spoiler daar op geplaatst. Met een stukje tape heb ik em op zn plek gehouden. Daarna even een stukje van de witte coating weg gehaald aan de onderkant van de poot en een verstevigingsmatje aangebracht.
Afbeelding
Afbeelding

Na ongeveer 15 minuten wrikken en flink wat beschadigingen in de lak van de achterklep is dit het resultaat:
Afbeelding

De spoiler zat muurvast, doordat de tape al ruim twee weken op de auto zat. Ik had er rustig mee kunnen gaan rondrijden, want het gaf niets mee. De poten ga ik nu in het midden aan de onderkant weer openslijpen om aan de binnenkant matjes tegen de zijkant van de poten aan te leggen. De gaten die overblijven ga ik van buitenaf opvullen met hars en kleine matjes, net zo lang tot ik de goeie dikte bereik. Maar dat laat ik volgende week wel weer zien.

Tips en reacties zijn zeer welkom!!!

Jerpommeke
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON Di Nov 01, 2005 21:57

Bericht door Jerpommeke »

zonde van de lak beschadigingen op je achterklep, maar veel succes met die project. als het net zo goed gaat lukken als met je voorbumper heb ik er het volste vertrouwen xxx
:silly: CHEAP TUNING LOOPT EEN BEETJE UIT DE HAND :silly:
:crossy: maar het rijd lekker me rolla 20 klappert :duh2:
http://www.corollaclub.nl/fotos/lp/lp.p ... how&id=642
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 10301
GeregistreerdCOLON Za Nov 20, 2004 20:24

Bericht door Co'tje »

Jij bent heel erg goed bezig hier hoor.
suc6 met het opvullen

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

Ja echt gaaf Bas :D vind dat gave spoiler als dat lukt :D je had ff je klep stukje moeten afplakken met ducktape of zow, want dat beschadigd had ik ook met de skirts passen...
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Freeze 2k3
Special member
Special member
BerichtenCOLON 659
GeregistreerdCOLON Ma Okt 04, 2004 22:51

Bericht door Freeze 2k3 »

goed gedaan Bas lijkt me een stevige contructie gaan worden.

Succes en we spreken zondag!!
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Sow! Ben weer een heel stukkie verder gekomen! Maar eerst ff dit -->

Afbeelding

Ik had bovenaan de achterklep (aan de dakrand) hele lichte roestvorming. Ik wist niet zeker of het van binnenuit kwam en wilde dat ff onderzoeken. Ik heb dus de scharnieren van de klep ff losgeschroefd en de klep iets opzij gelegd. Zo had ik alle ruimte om ff flink te schuren. En wat bleek: gelukkig heel oppervlakkig. Roest weggeschuurd, en primer dr overheen -->

Afbeelding

en weg is de roest. Nu hopen dat het niet meer terugkomt.

Van de week en vanochtend weer lekker bezig geweest met de spoiler. Ik heb de gaten en kieren al flink opgevuld. Vanochtend heb ik de vorm van de poten eens lekker op maar geslepen met de dremel. Het resultaat tot dusver:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze achterspoiler gaat 100% lukken. Hij sluit perfect aan. Ik heb de poten inmiddels al weer wat geretoucheerd en het gaat nu echt heel hard. Nog ff en dan ga ik beginnen aan het plamuren!

Mocht er nog iemand een originele E10 spoiler met middenpoot willen hebben, vanaf heden is hij te koop omdat ik zeker weet dat mn nieuwe spoiler goed gaat komen.

Volgende week weer een updatjuh denk ik.

Later

Bas

arnold_schurink
Special member
Special member
BerichtenCOLON 722

zeer goed bezig man. 8) ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D
sven
General member
General member
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON Do Feb 02, 2006 22:22

Bericht door sven »

ziet er goed uit maar wat doe je met die ander achterklep spoiler ???
.:PindaPower:.
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON Ma Mrt 27, 2006 20:39

Bericht door .:PindaPower:. »

gaaf hoor
lekker uniek zo!
Ben niet gek, ben een vliegtuig!!!

forum/viewtopic.php?t=15891

http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Furr
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6278
GeregistreerdCOLON Ma Mei 09, 2005 21:49

Bericht door Furr »

sven schreefCOLONziet er goed uit maar wat doe je met die ander achterklep spoiler ???
Mocht er nog iemand een originele E10 spoiler met middenpoot willen hebben, vanaf heden is hij te koop omdat ik zeker weet dat mn nieuwe spoiler goed gaat komen.
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

sven schreefCOLONziet er goed uit maar wat doe je met die ander achterklep spoiler ???
Zoals gezegd, die gaat de verkoop in. Als je interesse hebt moet je ff een PM sturen.

Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Sow, weer ff een updatjuh.

De spoiler vlot al aardig. Van de week weer ff flink slijpen en schuren. Nog steeds bezig met polyen. Het schiet eigenlijk voor geen meter op, op het moment.

Wel alvast begonnen met de sideskirts. Ik heb ff een paar stukken hout van mn vader gepikt voor een malletje:

Afbeelding
Afbeelding

Hier nog een piccie. Volgende week laat ik zien wat ik er mee ga doen. Hier nog een piccie met de afgewerkte mal.

Afbeelding

Volgende week meer.

Later

-nippon-rolla-
President member
President member
BerichtenCOLON 1121
GeregistreerdCOLON Di Jun 06, 2006 12:49

Bericht door -nippon-rolla- »

ga je het gat van de skirts dicht werken?
AL DE ONDERDELEN STAAN IN DE VERKOOP

HET NIPPON ROLLA PROJECT
Froggy
Special member
Special member
BerichtenCOLON 696
GeregistreerdCOLON Za Mrt 13, 2004 20:35

Bericht door Froggy »

Waar haal je toch het geduld vandaan om een spoiler op maat te maken :?: :wink:

Wat een werk zeg!

# Volvo V70 2.4T
# Toyota Corolla G6 1.6 vtt-i
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Froggy schreefCOLONWaar haal je toch het geduld vandaan om een spoiler op maat te maken :?: :wink:

Wat een werk zeg!
Ik vraag me meestal meer af waar ik in godsnaam de tijd vandaan moet halen om dit allemaal voor de zomer af te krijgen :P

@ nippon: Het gat gaat idd min of meer uit de sideskirts. Laat ik het zo zeggen: Dr is niemand met een Corolla met sideskirts die er zelfs maar op lijken!

Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7608

Bericht door Blof-fan »

Bas Carwash schreefCOLON
Froggy schreefCOLONWaar haal je toch het geduld vandaan om een spoiler op maat te maken :?: :wink:

Wat een werk zeg!
Ik vraag me meestal meer af waar ik in godsnaam de tijd vandaan moet halen om dit allemaal voor de zomer af te krijgen :P

@ nippon: Het gat gaat idd min of meer uit de sideskirts. Laat ik het zo zeggen: Dr is niemand met een Corolla met sideskirts die er zelfs maar op lijken!
Ghehehe, veel te druk op de 2e verdieping zeker? In de werkplaats had je meer tijd :lol:
Maar ben benieuwd naar de volgende up-date :wink:
Ik zie je op de zaak :p
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1555

Na 2 weken eindelijk weer een updatjuh. En er is heel wat gebeurd :D

Allereerst de tellerplaten: ik heb dus van die Plasmaglow tellerplaten. Eerst wat kleine probleempjes mee gehad, maar dankzij prima service van de mensen van Custom Tuning is het allemaal goed gekomen. Voor de zekerheid heb ik eerst ff een paar weken met een losse tellerbak rondgereden, zodat als er toch weer iets mis zou gaan, ik alleen ff de stekkers los hoefde te trekken, en niet alles uit hoefde te bouwen.

Vanochtend heb ik de hele boel weer in elkaar geschroefd. In tegenstelling tot de meeste anderen zijn de tellerplaten bij mij niet over de oude heen geplaatst. Ik heb de oude er uit gesloopt en verwisseld met de Plasmaglow platen. De reden: de wijzers bleven hangen als de platen op elkaar zaten. Uit de oude platen heb ik cirkels gesneden voor in het midden van de Plasmaglow platen. Verder heb ik de stukjes van de mistlamp en de verwarming ook uit de oude plaat gehaald. Verder heb ik nieuwe pennetjes gemaakt waar de wijzers op rusten. De oude heb ik gesloopt bij demontage. :roll:

Ik heb nog geen goede plaatjes van de Plasmaglow at night, maar die komen nog wel een keer. Hier de piccies:
Afbeelding
Afbeelding

En verder, de achterspoiler: Ook weer heel wat gebeurd. In eerste instantie het middenstuk afgemaakt en een laagje plamuur aangebracht en weer strak geschuurd. De plamuur loopt een beetje bol en de spoiler is dus niet helemaal strak. Moet ik nog wat op verzinnen...

De poot van de achterspoiler had links een raar hoekje onderin zitten. Het lukte me niet om dat na te maken aan de rechterkant, dus heb ik het iets grover aangepakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stukkie dr uit geslepen aan beide kanten en poly aangebracht. De bedoeling is dat het aan de achterkant een vloeiende ronde lijn gaat worden... Nu alleen nog uitvogelen hoe ik dat precies voor elkaar ga krijgen...

De meeste tijd is de afgelopen weken gaan zitten in de sideskirts. En dat gaat lekker!!! Allereerst het malletje waar ik vorige keer wat van heb laten zien, dat was dus hiervoor:
Afbeelding

Dat is gewoon logisch natuurlijk... Het uiteindelijke idee is dus dit:
Afbeelding
Afbeelding

Dit heb ik dus van de week allemaal gedaan. Ik heb de nieuwe stukken eerst in het midden vastgezet met poly en daarna de voor en achterkant van het inzetstuk (helaas) lichtjes onder spanning vastgezet met extra stukken poly. Het resultaat vanochtend nadat ik de buitenkant had nabewerkt:
Afbeelding

Vervolgens heb ik de skirts eens op de auto gehangen voor het gezicht:
Afbeelding

Behalve dit luchthapperjte gaat er nog meer gebeuren aan de skirts!!! Ik vind het persoonlijk geen gezicht als de sideskirts van een auto er los onder hangen. Ik vind het veel mooier als ze aan de auto hangen. Het is natuurlijk nog veel mooier als ze naadloos strakgemaakt zijn met de carrosserie, zoals bij Johannes. Om iig te zorgen dat ze aan de auto hangen moest ik de sideskirts dus ook daar weer op aanpassen. Het kost een hele hoop poly, maar het wordt wel mooi -->
Afbeelding

Vanuit dit oogpunt lopen de lijnen van de luchthapper mooi mee met de sideskirt. Als alles strak gemaakt is gaat dat er best aardig uitzien denk ik.
Afbeelding

De flap van de sideskirt bestaat nu uit 2 lagen poly. Ik ga er nog een extra laag op aanbrengen en hem iig aan de onderzijde nog flink verstevigen. Volgende week wil ik aan de voorkant het stukkie er ook opzetten en de andere sideskirt aanpakken. Ik hoop dat ik dar de tijd voor kan vinden.

Hier nog een foto van het kunstwerkie weer in de garage -->
Afbeelding

Ik heb trouwens nog ff een algemene tip voor mensen die poly gebruiken met een mal of op de auto, zoals ik dat doe. Je plakt het uiteraard altijd af met tape, maar als je vervolgens het geheel weer los wilt halen, kan de tape nogal eens goed vast zitten. Ik plak nu tape op de auto, spuit vervolgens de tape in met PTFE spray en leg daar de poly op. Naderhand kan je heel makkelijk het onderdeel verwijderen. Als de tape toch meekomt, kun je dit ook heel makkelijk van de poly verwijderen, omdat het slecht hecht.

Tot zover de laatste twee weken.

Groeten

Bas

arnold_schurink
Special member
Special member
BerichtenCOLON 722

Waar haal je het geduld vandaan :D :D maar echt super bezig dit gaat echt mooi worden :D
Gebruikers-avatar
Blof-fan
E-team
E-team
BerichtenCOLON 7608

Bericht door Blof-fan »

Weer lekker bezig collega. Ben erg benieuwd naar het uiteindelijk resultaat :wink:
BUTTON_POST_REPLY