oliedruk en olie temperatuur meters
ModeratorCOLON Moderator
-
Robbie F
- Moderator

- BerichtenCOLON 4544
- GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40
-
Beer SSV
- Special member

- BerichtenCOLON 542
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 19:33
Kan je op deze ring ook digitale meters aansluiten?
Wil liever niet van die ronde meters erbij hebben in mn auto.
Wil liever niet van die ronde meters erbij hebben in mn auto.
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
-
Wes
- President member

- BerichtenCOLON 1964
- GeregistreerdCOLON Do Apr 21, 2005 20:37
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
http://www.rbcartuning.nl/catalogus.php
deze site bedoelde ik Arco..
@ Gtsi-R, hoe kom je aan die meterhouder..waar heb je die vandaan en hoe was de pasvorm etc..? en heb je 2 gaten in je a stijl gemaakt om de bedrading door te trekken ??
deze site bedoelde ik Arco..
@ Gtsi-R, hoe kom je aan die meterhouder..waar heb je die vandaan en hoe was de pasvorm etc..? en heb je 2 gaten in je a stijl gemaakt om de bedrading door te trekken ??
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Rinkel
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4391
- GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23
Die temp. meter die standaard in de auto zit wat meet die precies?
Want als je een olie temp. meter plaatst, meet die wijzer in de auto dus niet de olie temperatuur neem ik aan.
Want ik had al eens begrepen dat als die meter aangeeft dat de auto warm is, de olie nog niet eens altijd echt goed warm is....
En... hoe regelt dan de auto eigenlijk de automatische choke? Is dat op basis van weerstand, of gewoon de temperatuur die gemeten wordt (en welke temperatuuur waarvan?)
Want als je een olie temp. meter plaatst, meet die wijzer in de auto dus niet de olie temperatuur neem ik aan.
Want ik had al eens begrepen dat als die meter aangeeft dat de auto warm is, de olie nog niet eens altijd echt goed warm is....
En... hoe regelt dan de auto eigenlijk de automatische choke? Is dat op basis van weerstand, of gewoon de temperatuur die gemeten wordt (en welke temperatuuur waarvan?)
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
TheShinyOne
- Senior member

- BerichtenCOLON 304
- GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19
-
Navi
- Special member

- BerichtenCOLON 706
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22
die meet gewoon de koelwatertemperatuur.Rinkel schreefCOLONDie temp. meter die standaard in de auto zit wat meet die precies?![]()
Want als je een olie temp. meter plaatst, meet die wijzer in de auto dus niet de olie temperatuur neem ik aan.
Want ik had al eens begrepen dat als die meter aangeeft dat de auto warm is, de olie nog niet eens altijd echt goed warm is....
En... hoe regelt dan de auto eigenlijk de automatische choke? Is dat op basis van weerstand, of gewoon de temperatuur die gemeten wordt (en welke temperatuuur waarvan?)
hou er rekening mee dat die wel heeeeeel onnauwkeurig is, vanaf een graad of 50 staat hij al iets voor midden en daar blijft ie staan tot een graad of 90 voordat hij pas hoger begint te gaan.
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
-
TheShinyOne
- Senior member

- BerichtenCOLON 304
- GeregistreerdCOLON Vr Mei 26, 2006 16:19
-
Rinkel
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4391
- GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23
Hangt eraf hoe je hem instelt.... ik zou zeggen hoe warmer de olie, hoe dunner de olie hoe makkelijker de auto looptMarc0 schreefCOLONnee want als hij de olie temperatuur gaat meten duurt het een half uur voordat de choke eraf gaat, dan gaat hij te rijk lopen, ofnie?
Maar zo technisch ben ik ook niet. Ik start de auto, en het loopt zonder dat ik hoef in te grijpen
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
- GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17
uhhms ..de meterhouder is universeel ..Marc0 schreefCOLON
@ Gtsi-R, hoe kom je aan die meterhouder..waar heb je die vandaan en hoe was de pasvorm etc..? en heb je 2 gaten in je a stijl gemaakt om de bedrading door te trekken ??
en de meters zijn illuminated meters... van de autostyle... gelukkig staat er nergens een merk in.. dat wilde ik juist niet..
en jahh door de bestaande a styl gaten gemaakt.. en hij moet nog worden afgewerkt.. komt nog wel ..
gr roel
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
Xypzo
- Senior member

- BerichtenCOLON 251
- GeregistreerdCOLON Do Nov 02, 2006 21:57
Ik ben eens een keer op een site een corolla A-stijl tegen gekomen met 3 gaten voor 54 millimeter meters... Gewoon, nieuw. Het was een duitse site, maar ik zal gehangen worden als ik wist welke....
Was niet duur, 50 euro ofzo...
Was niet duur, 50 euro ofzo...
E11 Facelift G6 / Cool Water Blue / -40mm Intrax / TTE spoiler / Booskijkers
-
Navi
- Special member

- BerichtenCOLON 706
- GeregistreerdCOLON Zo Dec 04, 2005 23:22
Rinkel schreefCOLONMaar behoor je een choke eigenlijk niet te regelen op de olie temperatuur, i.p.v. de watertemperatuur? of zeg ik nu hele rare dingen?
olie duurt veel te lang voordat dat op temp is..
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
4EFTE Powered EP71 S @ 1 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42
ik heb het laatst bij de dealer gevraagd hun konden het niet leveren ,hij zij toen van dat ik het eens moest navragen bij toyoshop (nog niet gedaan omdat er voorlopig eerst anderen dingen aan men auto moeten worden gedaan ) ging dan om de ring die je tussen je oliedruk regelventiel van je olie koeler ,en het olie filter ,komt te zitten
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
- GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17
zo heb ik het ook ...Marc0 schreefCOLONde oliedruk? die ring moet toch gewoon tussen je oliefilter en je blok komen? van daaruit je olie druk en temp meter doorlaten lopen..of bedoelde je wat anders toevallig?
gewoon 2 sensoren in die ring .. en dan tussen blok en filter in ..
gr roel
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
Robbie F
- Moderator

- BerichtenCOLON 4544
- GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40
ik wil zondag ff bij je a stijl kijkenGtsi-R schreefCOLONzo heb ik het ook ...Marc0 schreefCOLONde oliedruk? die ring moet toch gewoon tussen je oliefilter en je blok komen? van daaruit je olie druk en temp meter doorlaten lopen..of bedoelde je wat anders toevallig?![]()
gewoon 2 sensoren in die ring .. en dan tussen blok en filter in ..
gr roel
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42
wat ik schreef geldt voor mijn 1.6 , ik weet niet of jou 1.3 ook een oliekoeler heeft ?Marc0 schreefCOLONde oliedruk? die ring moet toch gewoon tussen je oliefilter en je blok komen? van daaruit je olie druk en temp meter doorlaten lopen..of bedoelde je wat anders toevallig?
ja olie druk ,bij een bepaalde druk gaat dat regelventiel open ,en loopt het door je oliekoeler terug in je carterpan
ventiel zit op je blok ,daar bovenop je filter
- White_GTSI
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2866
- GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42
Marc0 schreefCOLONik heb geen oliekoeler..maar Roel had ook een 1.6 vandaar, ik dacht dat is misschien makkelijker, de ring ertussen en dan de draden door je schutbord naar binnen laten lopen..
ja dan komt het gewoon op hetzelfde neer
heeft niks met de opnemers te maken die je wilt plaatsen
-
Gtsi-R
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4357
- GeregistreerdCOLON Ma Jan 20, 2003 22:17
is goed... kijken kijken ... maar niet het moois eraf kijken heRobbie F schreefCOLONik wil zondag ff bij je a stijl kijkenGtsi-R schreefCOLON zo heb ik het ook ...![]()
gewoon 2 sensoren in die ring .. en dan tussen blok en filter in ..
gr roelmijn project met het dashboard paneel is helaas mislukt
gr roel
Gtsi- Я®™
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
Automotive BMW/ Rolls Royce Test Engineer
"straight lines are for fast cars, turns are for fast drivers"
"Be Greddy, Run Free and take a Goodline"
-
Robbie F
- Moderator

- BerichtenCOLON 4544
- GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40
deze moet je hebbenMarc0 schreefCOLONHeeft iemand al een definitief antwoord over welke draad/soort blauwe ring er voor een corolla E10 moet worden gebruikt?
en is dat voor een 1.3 en voor een 1.6 gelijk, of zit daar verschil in?
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
-
MzKzM
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 3554
- GeregistreerdCOLON Di Feb 15, 2005 19:45
Ipv vaseline kun je eek een beetje olie gebruiken zodatde ring wat vettig is. Als je echt met vaseline aan de gang wil let er dan wel op dat dit zuurvrije(!) vaseline is anders kan het alnog je rubber ring aan gaan "vreten" .Bram schreefCOLONEn die blauwe ring moet je hebben..Marc0 schreefCOLON ik zag er eentje ergens op een site, had corolla ingevuld en kreeg allerlei meuk ervoor, ook een blauwe ring waar je de dingen in kan sluiten, ksot 35 euro d8 kWerkt echt goed.. Je moet hem wel echt vast draaien... En doe een beetje vasaline aan de o-ring die erbij zit met monteren...
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
Xypzo
- Senior member

- BerichtenCOLON 251
- GeregistreerdCOLON Do Nov 02, 2006 21:57