Pagina 10 van 17

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

GeplaatstCOLON Do Feb 23, 2012 21:39
door Bart-E11
Noedel schreefCOLONAls ik jou was zou ik dan ook voor de 2e optie gaan.
Ok, sportiviteit gaat minder zijn met zo'n ballonbanden, maar als je overstapt op 18" ben je al minstens 1000 à 1300 euro kwijt :)
Heb op mijn eerste set velgen ook een 205/45 gehad, en die hd ik al voor 450euro.

Grtz
Jonas heeft 1 gedachte
Form > Function
vlogens mij ben jij te veel op stancenation.com te vinden :lol:

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

GeplaatstCOLON Do Feb 23, 2012 22:22
door Green Zing E10
Zoals ie nu staat is helemaal mooi toch?! Laag rijden went snel ;)

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

GeplaatstCOLON Do Feb 23, 2012 22:24
door Noedel
Bart-E11 schreefCOLONJonas heeft 1 gedachte
Form > Function
Eigenlijk wel :P
Maar toch, met het samenwonen in gedachten kan ik bevestigen dat mijn 18" velgen bijna de laaste update zal zijn ;)
Dan zal het stilletjes aan terug Function > Form worden :P

Grtz

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

GeplaatstCOLON Do Feb 23, 2012 22:37
door ORBB
Green Zing E10 schreefCOLONZoals ie nu staat is helemaal mooi toch?! Laag rijden went snel ;)
laag rijden ben ik al zeer goed gewend, maar dan op de bodemplaat.
nu zit ik extreem laag op de voorbumper (omdat hij meer naar voor & naar beneden komt)
conclusie, bij het afrijden van mn oprit heb ik al last nu.
drempels nam ik vorig jaar ook al tegen 3km/h,, dus dat ben ik al gewend ;)

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

GeplaatstCOLON Do Apr 05, 2012 19:49
door ORBB
Ennnn we staan ondertussen weer wat hoger van de grond.

sta nogaltijd voor het dillemma of ik wel of niet 18-ers zou nemen.
maar voorlopig heb ik hem maar wat hoger op zn pootjes gezet.
na een pijnlijke belevenis bij de IKEA in Amsterdam.


de looks zijn er minder op geworden maarjah.

nog even wat foto's van hoe hij huidig op zn poten staat:


De Corolla in een lege Amsterdam Arena parkeerplaats:

Afbeelding


Na de bios opnieuw in de lege Amsterdam Arena parkeerplaats, en de reden waarom ik daar ook elke week zit.

Afbeelding

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)

GeplaatstCOLON Do Apr 05, 2012 20:29
door GranTurismo
ORBB schreefCOLONde looks zijn er minder op geworden maarjah.
Da's persoonlijk, ik vind dit een stuk mooier, betere uitstraling. Verder heeft 't alleen maar voordelen natuurlijk, maar daar ben je helaas al achter gekomen.

Nog maar eens; m'n complimenten, je Corolla ziet er geweldig uit zo!

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (hoog op de pootjes)

GeplaatstCOLON Vr Apr 06, 2012 11:27
door Bart-E11
hoezo minder ?
ik vind het nog steeds super mooi hoor en met de TTE bumper is het echt niet minder geworden, sterker nog beterrr 8-)

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (hoog op de pootjes)

GeplaatstCOLON Wo Mei 09, 2012 22:10
door ORBB
Niet echt een update maar toch nog even laten horen dat ik nog leef ! haha :D


Vorige week stond de corolla bij mn vriendin geparkeerd, mooi de laatste parkeerdplek, zodat rechts van me niemand kon parkeren.
Dacht dat ik lekker veilig stond... helaas stond ik net onder een boom met een duivennestje in.
Was wrs ook de reden waarom dat plekje nog mooi vrijwas haha...

Dag erna was mn corolla deels wit met bruin gekleurd...

Het was zelf zo erg dat ik ermee ben naar een selfwash gegaan om hem af te spuiten met hogedruk (wat ik normaal NOOIT zou doen)

vriendin moest er gelijk een foto van nemen dat het gebeurd was dat ik met de hogedruk op mn rolla bezig was...

dus bij deze: die korte, vierkante persoon ben ik dus :p

Afbeelding



Aangezien ik nu ook al een maand met de fiets naar mn werk ga staat de rolla heel de week in de garage, dus vond ik het is tijd om hem goed onder handen te nemen.
Vandaag dus begonnen met het exterieur is mooi te poetsen.

Eerst de velgen maar is binnen en buitenkant gereinigd voor zover lukte.
Er blijven nog steeds wat resten van de remmen ophangen die ik er niet uitkrijg (iemand een tip van een goed product???)

Daarna de auto gewassen met gewoon water, daarna nog is met autoshampo
Met doekjes opgedroogd

tot dus ver routine werk wat ik wel vaker doe.

dan de auto terug in de garage gereden, kussentje en muziekje erbij...
en simmoniseren maar !

in totaal iets van 4uur bezig geweest.

Zou hem eig graag is echt poelieren met een machine maar heb al wat erover gelezen en ik ga toch het risico niet nemen om mn lak te verbranden.


morgen is het interieur aan de beurt maar bij deze een fotoshootje voor de deur gemaakt ! :D


mn pa zn hobby in de weerspiegeling van de deur ;)

Afbeelding

ikzelf met 1 van de zovele doekjes...

Afbeelding

de corolla ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





En dan even een fotootje plaatsen van mijn velgen.

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen aan 18" velgen...
dus bij deze, moest je geintresseerd zijn in deze velgen (met banden Dunlop)
met een bod dat ik zelf ook kan aanvaarden wil ik ze verkopen.

de velgen MOETEN niet weg, dus ga ze ook niet voor niets wegdoen.
ze hebben niets van borduur schade, zelf geen krasje.
enige wat er aan is is bij 1 velg dat ze in de garage achterlijk zijn geweest met de moersleutel....
op zich zie je het niet echt maar vertel het er maar bij !

de banden zitten er al een 30k km'rs op maar hebben nog ruim profiel (heb ik nog geen foto van gemaakt, moest je intresse hebben maak ik er wel)
ze hebben veel km'rs maar 90% van al mn km'rs is snelweg, en aangezien ik als een opa tegen 100 - 110 km/h op de snelheid rij zijn ze dus nog vrij goed van staat !

op de voorstel velgen zit wel nog wat spul van de remmen dat ik er voorlopig nog niet afkrijg, maar zoals aangegeven in dit topic, alle tips om dit eraf te krijgen zijn welkom !

wat foto's van de velgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de 1ne "beschadigde" velg

Afbeelding

Re: ORBB's Corolla (grote poetsbeurt !)

GeplaatstCOLON Do Mei 10, 2012 11:04
door CoupÉter
Mooi resultaat hoor ;)

Maar met polijsten verbrand je de lak niet ;) Tenminste als je een goede machine hebt en weet wat je doet.

Re: ORBB's Corolla (grote poetsbeurt !)

GeplaatstCOLON Do Mei 10, 2012 11:39
door Sgt_Lyna
Glimmie de glim!

Re: ORBB's Corolla (grote poetsbeurt !)

GeplaatstCOLON Do Mei 10, 2012 12:10
door black ride
Wat een mooie corolla zeg! complimenten!

Re: ORBB's Corolla (grote poetsbeurt !)

GeplaatstCOLON Do Mei 10, 2012 12:15
door Bart-E11
hij glimt weer als een dolle 8-)
succes met verkoop van je wielen

Re: ORBB's Corolla (grote poetsbeurt !)

GeplaatstCOLON Wo Mei 16, 2012 20:37
door ORBB
Ondertussen ziet hij er al wat slechter uit, maar hij voelt nog steeds glad aan, dus zal wel makkelijk poetsen volgende keer ;)


@Coupeter: Ik heb totaal geen ervaring met polijsten, ik heb geen 2 linkse handen maar als ik iets nog niet heb gedaan heb ik er toch altijd wat 'bang' van.
maar je zegt met een goede polijstmachine, toevallig zelf goede ervaringen met een bepaald merk model ?



Dan was er vandaag nog is zo een dag, dat het savonds mooi weer was na het werk, ik niets te doen had, en niet bij mn vriendin ben.
Dus dan gaan we maar is kijken wat we nog in de kast hebben liggen en ja,

ik had nog 2 groene neon balkjes liggen van vroeger, dus bij deze ook maar is groene neons geplaatst onder beide stoelen zodat
de passagiers achterin geen bang in het donker hebben ;)

verder nog is de uitlaat afgeschuurd (damn dr komt veel vuil vanaf!) en in het zwart opnieuw gespoten zodat hij niet zo opvalt onder de auto.

dan ging ik volle moed beginnen om de mistlampen eruit te halen, na wat zoeken hoe het moest uiteindelijk goed gelukt,
ga ik vol enthousiasme naar mn setje 'xenon-look a like' lampjes die ik had gekocht... zie ik nu pas dat ik toen (3maand terug) de verkeerde heb gekocht !
H4 ipv H7 :( :( hoe ik in godsnaam bij H4 ben gekomen geen idee, maar deze update is dus alweer uitgesteld :lol:


en dan het tweede 'pech' momentje van deze avond.
ik wist dat ik hier nog een pot rode verf had staan,
dus ik vol enthousiasme de wagen opkrikken en het wiel eraf,
dacht ik toch maar is te gaan zoeken naar die pot, niets vinden... mhmm?
heeft moederslief hem enkele weken terug weggedaan :(

nudat ik toch nieuwe verf ervoor moet gaan halen,
zijn er mensen met ervaring hiermee en kunnen mij ook zeggen welke verf degelijk is en houd op de rem ?
liefst geen spuitbussen...

en dan het laatste nog, ook een vraag!
aangezien mn vriendin zo graag gaat shoppen, en ook altijd plekken kiest waar ik ondergronds moet parkeren, en ik dus al enkele malen met de voorbumper heb geschuurd :(
en mn potje 'retoucheer' lak (het mooie nederlandse woord komt niet in me op) op is ben ik benieuwd of je dmv je kleurencode op dat potje,
ergens kan verf laten aanmaken in een groter potje :lol:
online zou al helemaal prachtig zijn, en anders maar is langsgaan bij mn carrosier of die geen potje voor me wil mengen.
Maar moest ik het laatste doen, dat is dan lak voor het spuiten, zal dit dan ook goed genoeg zijn om met een klein penseeltje het open te smeren op de onderkant van de bumper ?

Geen foto's deze keer, t'is allemaal niet zo spannend ;)

Re: ORBB's Corolla (grote poetsbeurt !)

GeplaatstCOLON Wo Mei 16, 2012 20:48
door nicknameless
ORBB schreefCOLONOndertussen ziet hij er al wat slechter uit, maar hij voelt nog steeds glad aan, dus zal wel makkelijk poetsen volgende keer ;)


@Coupeter: Ik heb totaal geen ervaring met polijsten, ik heb geen 2 linkse handen maar als ik iets nog niet heb gedaan heb ik er toch altijd wat 'bang' van.
maar je zegt met een goede polijstmachine, toevallig zelf goede ervaringen met een bepaald merk model ?
Ik zou zeggen, kom naar de poetsmeeting de 27ste, daar kun je veel opsteken. Ik zal, als het op prijs wordt gesteld, ook hier en daar een hand uitsteken en/of iemand voorzien van raad.
Je kan ook eens kijken op mijn website. Daar staat in begrijpelijk Jip&Janneke taal een stap voor stap behandeling van je auto.

Zelf gebruik ik een DAP500, DAP900 en een Festool rotary. Die laatste machine is niet echt een beginnersmachine.

ORBB schreefCOLONnu dat ik toch nieuwe verf ervoor moet gaan halen,
zijn er mensen met ervaring hiermee en kunnen mij ook zeggen welke verf degelijk is en houd op de rem ?
liefst geen spuitbussen...
Ik heb mijn remmerij behandeld met Hammerite zwart. Hammerite is ook leverbaar in zijdeglans Rood Z240, hoogglans Rood S040 of Hamerslag H140

Re: ORBB's Corolla (veel enthousiasme,... maar...)

GeplaatstCOLON Wo Mei 16, 2012 20:56
door ORBB
Aan zo een antwoorden heb ik wat aan ! thx

zou graag is komen kijken hebben naar de poetsmeeting, maar dat weekend is net het weekendje
dat ik aan mn vriendin belooft heb, zitten een heel weekend op hotel in zeeland.

jammer...

Re: ORBB's Corolla (veel enthousiasme,... maar...)

GeplaatstCOLON Vr Mei 18, 2012 18:49
door ORBB
Zo, vandaag naar de zelfbouwmarkt geweest en me voorzien van hamerite verf,

1x hamerslag zwart (voor het vergrijsde/roeste deel waar je wiel op zit (ken de naam niet))
1x hoogglans rood (voor de remklauwen)

volgende week als er de tijd voor is in alle rust me is bezig houden ;)


- Tim

Re: ORBB's Corolla (veel enthousiasme,... maar...)

GeplaatstCOLON Vr Mei 18, 2012 19:09
door ORBB
Ohja, nog iets mensen !

voor de auto techniekers hier onder ons..

aangezien ik in de tuinmachines zit heb ik daar geen ervaringen mee.

maar heb gezien dat mn remschijven aardig wat slijtage hebben en dat ze wellicht weldra moeten vervangen worden.
weet iemand welke dikte ze minstens moeten bevatten ?

en dan moest ik ze vervangen,
is het mogelijk om er grotere (geventileerde) schijven op te plaatsen ?
aangezien ik zowel voor als achter schijfremmen heb lijkt me het wel nog vet om een iets grotere schijf te hebben voor de looks.

Re: ORBB's Corolla (veel enthousiasme,... maar...)

GeplaatstCOLON Di Mei 22, 2012 21:06
door ORBB
Zo,

vandaag maar is aan de slag gegaan met verf, remklauwtjes beginnen al aardig een goede kleur te krijgen,
alsook de remschijf (buiten waar hij remt natuurlijk) is ook terug mooi zwart.

nu alles laten drogen, morgen de velgen maar is mooi binnen en buitenzijde poetsen en dan foto's !


dan ben ik van plan om mn wagen ook te voorzien van rode wielmoeren...

maar nu komt mijn vraag, als je je wielmoeren aandraait, springt er toch altijd een beetje verf van deze moeren vanaf ?
of zijn er speciale sleutels / handige tips waardoor je dit voorkomt ?

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Di Mei 22, 2012 21:16
door Bart-E11
heb het ook met mijn zwarte lugg nuts
zit al roest op :?

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Di Mei 22, 2012 21:47
door E12-Chris
Je kan misschien wat tape aan de binnenkant van de sleutel hangen?

Grtn

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Di Mei 22, 2012 21:56
door nicknameless
Lastig om dat te doen, aan de binnenkant van de dop. Dan liever tape óm de wielmoer heen en deze nadien verwijderen.

Een tape die waarschijnlijk goed helpt, isolatietape.

Enne, vastzetten met een momentsleutel ;)

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Di Mei 22, 2012 22:03
door ORBB
dat laatste zoizo, altijd met momentsleutel.

maar dan zijn het nog steeds standaard doppen die erop gaan.

maar dat met isolatie tape kan wel werken denkik,
als de dop er dan nog wel overheen zal passen.

maar het kan dus wel zonder veel schade te maken ?
dan toch maar is een setje bestellen :)


thx voor de replies !

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Di Mei 22, 2012 22:34
door nicknameless
Ik denk dat als je 1 of 2 laagjes tape strak om de wielmoeren heen draait, dat de dop nog wel zal passen.

Je komt er maar op 1 manier achter ... je kan het 16 keer proberen :lol:

Is het een idee om de gewone wielmoeren te behandelen met Plasti-dip? Erin draaien, omliggende delen afplakken en dan spuiten?
http://www.plastidip.nl/producten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Wo Mei 23, 2012 09:06
door CoupÉter
Bart-E11 schreefCOLONheb het ook met mijn zwarte lugg nuts
zit al roest op :?
Bij mij niet ;) Kwaliteit moeren he ;) :lol:

@orbb, komt veel voor dat er lak af gaat. Maar dat ligt echt aan de kwaliteit van de moeren.

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Wo Mei 23, 2012 09:18
door Noedel
Plastidip is helaas niet sterk genoeg om die kracht te weerstaan, is maar een laagje rubber.
Ik heb moeren die je vastzet met een inbus, dus daar wordt geen sleutel overheen gezet, maar de moer wordt langs de binnenkant aangedraaid.
Trouwens, demijne zijn rond, dus past geen sleutel op :lol:

Grtz, succes ermee!

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Wo Mei 23, 2012 10:14
door nicknameless
Noedel,
Goed lezen kerel ;)

Ik had geschreven dat eerst de moeren geplaatst moeten worden, omliggende delen afplakken en dan de moeren plastidippen.
Dus als ze al op zn plek zitten.

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Wo Mei 23, 2012 11:42
door Noedel
Ja, als je ze losdraait krijg je toch net dezelfde krachten te verwerken?
Dus dan moet er elke keer afgeplakt en gespoten worden.
Trouwens, ik heb ooit bij mijn gouden moeren eens 1 laagje tape rond de moeren gedaan om ze er in te draaien.
Dat was genoeg om niet meer in de sleuteldop te passen, dus ik vrees er voor, aangezien die laag plastidip dikker is.

Grtz

Re: ORBB's Corolla (gekleurde wielmoeren niet beschadige

GeplaatstCOLON Do Mei 24, 2012 20:13
door ORBB
Zo... de corolla staat ondertussen terug op zn pootjes. (stiekem heb ik hem ook terug wat lager geschroefd... shhhttt,, vriendin weet van niks ;) )

en ik ga geen gekleurde wielmoeren nemen, heb beetje aan de slag geweest in fotosoep maar het wordt een beetje TE als die ook nog is rood worden.


Dus de remklauwen rood en de schijfjes terug mooi zwart ipv oranje-roest...

tadaaa !


Afbeelding




en dan een vieze corolla met gepoetste wielen & de rode remklauwen ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: ORBB's Corolla (rode remklauwen)

GeplaatstCOLON Do Mei 24, 2012 22:48
door E12-Chris
Looking good!

Re: ORBB's Corolla (rode remklauwen)

GeplaatstCOLON Do Mei 24, 2012 23:08
door Noedel
Zo bruut he die front! 8-)