Pagina 9 van 17
Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!
GeplaatstCOLON Vr Jan 06, 2012 21:43
door Noedel
En hoeveel K gaat de kleur bedragen?

Opnieuw een superleuke update op komst dus!
Maar wel een rotklus om het op de goede manier te installeren
Grtz
Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!
GeplaatstCOLON Vr Jan 06, 2012 22:02
door ORBB
Ik dacht aan 6,
dat blauwe vind ik ook maar niks, dan maar iets tussenin
en dat het een rotklus wordt weet ik al ja, lekker veel ruimte overal haha,
zal een keer gebeuren als ik veel tijd heb
@ coupeter,
keertje meeten zoizo, enkel zien wanneer dat gaat passen met de vriendin,
ohjaa, het drukke schema van shoppen (haar ding) en wedstrijden (mijn ding) haha :p
Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!
GeplaatstCOLON Zo Jan 08, 2012 12:00
door CoupÉter
Ik zou zelf ook voor 6000k gaan. Dat wordt ook mijn keuze voor de xenon.
Ik hoor wel als je een keertje kan meeten

Is het zo erg dat shoppen bij haar dan?

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!
GeplaatstCOLON Ma Jan 09, 2012 10:55
door ORBB
Tsjah, als ik dan een keer niet met min hobby weg ben wil zei een keer wat doen he, en kan dan moeilijk nee zeggen nadat ze altijd met mij meegaat :p
Enjah, we zitten hier mooi centraal om elke keer wat anders te gaan bezoeken he... :p
Utrecht, Adam, Amstelveen,... etc etc :p
ondertussen weet ik al welke parkeer garages niet 'verlagings' vriendelijk zijn :p
Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!
GeplaatstCOLON Ma Jan 09, 2012 11:11
door CoupÉter
ik hoor het wel als je een keertje tijd hebt

Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!
GeplaatstCOLON Ma Jan 23, 2012 12:10
door ORBB
Aangezien mn huidige toyota navigatie me meer en meer in de steek laat,
overweeg ik toch om een 2din radio in de bouwen met navigatie.
voor de radio heb ik al wat op het oog,
nu enkel nog een mooi en goed dubbel din frame.
iemand die wat linkjes heeft ??
andere mogelijkheid is ook een appart navigatie aan te schaffen zoals tomtom ofzo,
maar dan zoek ik wel een mogelijkheid om die te bevestigen ergens aan het interieur op een nette manier,
niet met dat zuignapje op het raam.
mvg, Tim
Re: Corolla van ORBB : GEKEURD !!
GeplaatstCOLON Ma Jan 23, 2012 12:50
door Noedel
Op ebay zoeken naar: "CT23TY07 Toyota Corolla Double Din Facia"
Ik heb demijne hier besteld:
http://www.ebay.co.uk/itm/CT23TY07-Toyo ... 2ebaddb84c" onclick="window.open(this.href);return false;
Pasvorm is netjes
Grtz
Re: Corolla van ORBB
GeplaatstCOLON Di Feb 14, 2012 18:55
door ORBB
En alweer beetje pech met de corolla
gisteren zoals elke week van mn vriendin naar huis gereden, heel het weekend in Nederland van hier naar daar gereden geen enkel probleem.
ik vertrek naar huis ook alles ging goed.
na +200km ben ik op +-15km van huis en ik ga zoals elke week mn dieseltankje vol gooien.
alles vol, alle waardes in mn fuellog app ingegeven, wil de corolla starten,
2keer flauwtjes rond gedraaid en geen beweging meer.
batterij overleden.
Was 2uur in de nacht dus natuurlijk niemand in de buurt waar ik kon aan vragen voor startkabels, uiteindelijk toch mn pa gebeld.
en die heeft me dan komen verlossen met startkabels.
Tot thuis geraakt in 1stuk, meteen mn multimeter genomen en de lading is gewoon goed.
Dus dat vond ik dan weer beetje vreemd, na +200km rijden, 5min stilstaan en dan niet meer starten met warme motor.
maarjah, is nog steeds de eerste batterij van de Corolla en die zit er al sinds 2004.. vind ik op zich een knappe prestatie
Vandaag de corolla maar gestart met mn boosterkit thuis en naar de garage gereden.
meteen een hele grote beurt voor de Corolla dan maar :p
- Groot onderhoud (100.000km)
- Schade herstelling : (TTE bumper, zijflank, voorlicht + spuiten)
- 2 sterretjes uit me voorraam halen
- Nieuwe accu erin
ik had het plaatsen van de bumper wat uitgesteld door het weer, maar nu toch maar laten doen nu hij toch bij de garage staat..
hopelijk nu terug 7jaar zonder problemen rijden
Het zielige corollatje. in zielige wintermodus, met zn mond open

Re: Corolla van ORBB
GeplaatstCOLON Di Feb 14, 2012 22:45
door E12-Chris
Balen!
Maar goed dat het niet meer dan een platte accu was
Ben benieuwd naar de TTE front.
Re: Corolla van ORBB
GeplaatstCOLON Wo Feb 15, 2012 16:06
door Noedel
Bij mij zit er momenteel ook nog steeds de eerste batterij in, en heb ook nog geen problemen gehad
Wel spijtig van het voorval, maar nu komt hij ineens wel terug lekker tiptop de garage uit

Ben ook benieuwd naar het TTE front icm je verlaging!
Grtz
Re: Corolla van ORBB
GeplaatstCOLON Wo Feb 15, 2012 17:51
door ORBB
Verlaging en velgen zal pas begin maart ofzo zijn dat ik ze er ga opgooien.
Maar ik ben er ook benieuwd naar
vanavond nog ff langs geweest naar de garage.
onderhoud is gedaan, batterij is vervangen.
morgen beginnen ze aan de bumper ombouw dus normaal heb ik hem vrijdag terug. En dan komen er wel al foto's op het forum !

Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Vr Feb 17, 2012 18:26
door ORBB
En tadaaa, Corolla sinds vanavond terug
alles is gebeurd,
batt vervangen
onderhoud
bumpers hersteld en tte erop
enkel lijkt het mij dat mn bumper in een lichtere kleur is gespoten dan mn auto (zie verschil met motorkap)
morgen nog is kijken in de zon, hoop van niet maar anders nog maar is terug gaan vrees ik

Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Vr Feb 17, 2012 18:41
door E12-Chris
Op foto is het moeilijk zichtbaar. Ziet er wel zeer bruut uit!
Komt hij veel lager dan de standaard?
Groeten
Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Vr Feb 17, 2012 18:56
door ORBB
Haj,
ik had verwacht dat hij een hoop lager zou komen dan de standaard bumper maar ik vind het zeer goed meevallen !
als ik dit weekend is tijd heb eens foto van de zijkant (laag) nemen.
dan kan je zelf zien hoe hoog hij komt tegenover sportkit zijskirts
Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Vr Feb 17, 2012 19:06
door E12-Chris
Perfect,
Nu is de vraag, ben je er zelf blij mee?
Groeten
Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Vr Feb 17, 2012 19:17
door ORBB
ik ben er zeker blij mee.
nu heb ik de auto in de setup zoals ik hem meteen wou van in het begin
- TTE dakspoiler
- Sport achterschortjes
- Sport zijskirts
- TTE front
- Verlaging
- OZ Superturismo
Enkel morgen maar is kijken of er geen kleur verschil op zit, anders wordt het nog is terug gaan
Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Za Feb 18, 2012 00:23
door Bart-E11
bruut frontje
op foto zou je wel zeggen dat er verschil is
ik had het ook even met mijn G6 gril maar na een week was het al een stuk minder
Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Za Feb 18, 2012 05:32
door Noedel
Superdik zo!
Enkel komt hij effectief wel een stukkie lager dan de originele, een kennis van mij heeft hem op de duur weggedaan omdat hij er teveel last mee had.
Kleurverschil is er idd wel op de foto's, als het je blijft storen zou ik ook teruggaan.
Grtz
Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Za Feb 18, 2012 16:43
door Raymonde12
Kunt het kleur verschil wel zien.jammer:(
Maar wel bruut klasse! mooie auto;)
Re: Corolla E12 TTE van ORBB
GeplaatstCOLON Za Feb 18, 2012 17:03
door ORBB
Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)
GeplaatstCOLON Za Feb 18, 2012 18:12
door E12-Chris
Ik zie geen verschil in ieder geval.
Lees: wel gezien vanop een klein scherm.
Groeten.
Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)
GeplaatstCOLON Za Feb 18, 2012 23:19
door Bart-E11
wil echt niet lullig doen maar ik zie het wel
met name de motorkap
ik zeg: goed poetsen en dan nog eens oordelen
btw die wieldoppen zien er echt niet uit zo met die bumper
tijd voor zomer

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)
GeplaatstCOLON Zo Feb 19, 2012 14:28
door Noedel
Echt wel bruut zo.
Ik vind hem net iets lichter lijken dan de motorkap idd.
Grtz
Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)
GeplaatstCOLON Zo Feb 19, 2012 15:06
door CoupÉter
Zit zo op de foto zeker kleur verschil in. Op alle foto's zie je wel dat de kleur een lichtere tint heeft.
Vooral op je laatste foto zie je goed dat hij ook aan de zijkant duidelijk anders van kleur is.
Maar wel mooie bumper.

alleen blijf ik persoonlijk het gat in het midden te lomp vinden.
Re: Corolla E12 TTE van ORBB (bumper hersteld!)
GeplaatstCOLON Zo Feb 19, 2012 16:04
door nielsb
Dik! Ik zou in dat gat een front mount intercooler zetten :p
Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)
GeplaatstCOLON Wo Feb 22, 2012 20:12
door ORBB
Eindelijk terug de zomer velgjes er terug onder en een klein beetje verlagen.
inderdaad klein beetje, ik zette hem terug in de setup van vorig jaar maar DAMN wat komt die voorbumper dan akelig laag te liggen!
dus heb hem snel terug wat omhoog geschroefd, kwestie dat we de bumper toch nog even heel houden...
nu omdat hij echt laag kwam, en de kasten niet zo mooi gevuld zijn daardoor (door hoger leggen dan vorig jaar)
twijfel ik eig beetje tussen een oplossing, om toch mooi gevulde wielkasten te hebben zonder echt zo akelig laag voorin te komen.
optie 1: 18" Velgen aanschaffen
optie 2: Er zit nu een band op van "40" hoog. Meeste mensen met een E12 rijden met "45" hoog, dit kan al beetje helpen, maar heb geen idee hoeveel verschil dit uiteindelijk is ?
Hier even de foto's:
Sorry voor de slechte kwaliteit maar het werd net donker.

Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)
GeplaatstCOLON Wo Feb 22, 2012 20:39
door GranTurismo
Dan zou ik voor optie 2 gaan. Dus 215/45 zoals de meesten inderdaad hebben (incluis ikzelf). Ten eerste omdat je al prachtige velgen hébt, en ten tweede omdat ik denk dat het nét dat beetje extra vulling geeft waardoor het mooi wordt. En eigenlijk ook nog omdat ik vind dat 18" net té is voor de Corolla, maar dat is persoonlijk.
Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)
GeplaatstCOLON Wo Feb 22, 2012 21:02
door Bart-E11
op de een of andere reden vind ik jou velgen groter lijken dan die van Noedel
bij jou vind ik 17' wel mooi staan dus ik zou zeggen optie 2 met 215/45 er omheen
wordt het toch wat forser
Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)
GeplaatstCOLON Do Feb 23, 2012 09:43
door Noedel
Als ik jou was zou ik dan ook voor de 2e optie gaan.
Ok, sportiviteit gaat minder zijn met zo'n ballonbanden, maar als je overstapt op 18" ben je al minstens 1000 à 1300 euro kwijt

Heb op mijn eerste set velgen ook een 205/45 gehad, en die hd ik al voor 450euro.
Grtz
Re: Corolla E12 TTE van ORBB (OZ's terug gemonteerd) :)
GeplaatstCOLON Do Feb 23, 2012 13:05
door CoupÉter
idd iets dikkere banden nemen.
