Zo, vandaag heb ik even een mdf hoedenplank gemaakt. Goh, dit is toch heel erg goed te merken met het geluid. De tonen zijn veel duidelijker/helderder en de bas een stuk zwaarder.
Ik heb ervoor gekozen om de boxen gewoon zichtbaar te laten. Dit vindt ik toch het mooist, als de boxen zijn weggewerkt vindt ik het eigenlijk toch wat te kaal. Maarja smaken verschillen
Eerst heb ik de originele hoedeplankt op de mdf plank gelegd en afgetekend. Daarna heb ik de mdf plank (18mm) op maat gezaagt, dit is uiteindelijk toch behoorlijk passen en meten. Ik ben nogal nauwkeurig en dus niet snel tevreden. Maar nu ligt de hoedenplank er wel goed in

.
Omdat de plank normaal te hoog ligt heb ik met de bovenfrees een sponning aan de zijkanten gemaakt. Zo valt de hoedenplank wat dieper weg en ligt de hoedenplank op gelijke hoogte met de zijpanelen. Toen ik toch met de bovenfrees aan het spelen was heb ik direct overal maar even een rond kantje aan gefreest. Dat oogt net wat mooier als zo'n scherpe rand.
De bovenkant heb ik bekleed met hoedenplank stof (in het echt donkerder als op de foto, dus past beter bij het interieur). De onderkant moet ik nog bekleden met geluidsdempend materiaal (dan wordt het geluid nog beter). Maar hier ben ik niet meer aan toe gekomen

.
Ik ga de versterker ook weer onder de hoedenplank hangen. Dan houdt ik de meeste kofferruimte over, heb ik alles dicht bij elkaar (boxen en versterker) en kan ik de kabels mooi wegwerken onder het geluidsdempende materiaal.
Zo heb ik dat destijds ook bij mijn e10 gedaan en dat is altijd goed bevallen.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S