Mark's Corolla E11 G6r. toch te koop!

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_TOPIC_LOCKED
peter_D
President member
President member
BerichtenCOLON 1876
GeregistreerdCOLON Zo Sep 17, 2006 20:07

Re: Mark's Corolla E10 DGX. -Fotoshoot pag 4-

Bericht door peter_D »

hey

mooie foto's mark echt suoer 8-)

peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756
GeregistreerdCOLON Do Mrt 29, 2007 20:42

Bericht door mark m »

Bedankt voor de reacties :D .

Ik ga binnenkort de spatbordranden achter rollen. Mijn banden lopen aan als er 2 man achterin zit en ik hard door de bocht ga of over een hobbel rij.

Ik zal eens even opzoek gaan naar een goed adresje.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.

Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD

Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
trAlala
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON Di Mrt 14, 2006 20:11

Bericht door trAlala »

Autoschade bedrijf Groen in Steenwijk durfde het niet aan bij de rolla van mij :D de beste man was bang dat er roest vorming na het rollen zou komen opdagen en dat was zonde :D
Ik heb een andere bandenmaat genomen ;)
Gegroet
"Volgens mij zijn d'r een paar paarden weg gelopen ;) "
Gebruikers-avatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42

Bericht door White_GTSI »

erg netjes die foto,s 8-)
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

trAlala schreefCOLONAutoschade bedrijf Groen in Steenwijk durfde het niet aan bij de rolla van mij :D de beste man was bang dat er roest vorming na het rollen zou komen opdagen en dat was zonde :D
Ik heb een andere bandenmaat genomen ;)
Gegroet
Klopt ben ik gisteren ook geweest om het eens te vragen. Ze wouden de randen om "kloppen" :? . Ze zeiden er ook bij dat mijn achterscherm iets kon vervormen en dus iets naar binnen kon komen :? . Geen man met ervaring hiermee dus :( . Ik ga wel opzoek naar een ander adresje.

Andere bandenmaat vindt ik niet echt wat. Ik heb 195 banden en smaller wil ik niet ;)

Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166
GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10

Bericht door Marc0 »

velg af laten draaien :)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

daar heb ik ook al aan gedacht. Dat doe ik eigenlijk nog liever als randen rollen, ik ben een beetje bang dat de lak misschien gaat scheuren tijdens het omrollen.

Maar wat kost dat ongeveer om de velgen af te laten draaien en waar kan je dat laten doen?? Ik heb tijdelijk geen andere wielen dus ik meot er wel op kunnen wachten.
Anders ga ik gewoon opzoek naar een adresje wat wel ervaring heeft met het omrollen van de spatbordranden ;)

Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166

Bericht door Marc0 »

Er zal vast wel een setje staal rondslingeren wat je evt van iemand kan lenen toch? Al zijn het maar twee velgjes ff..
Enne, afdraaien, geen idee wat het kost, Furr heeft het laten doen dacht ik onlangs?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Bericht door toyo bob »

Van Aalderen in Vriezenveen is wel een goed adresje,
kostte mij 2 jaar terug volgens mij 35 euro per kant.

http://www.aalderenbanden.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (van te voren bellen)
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

toyo bob schreefCOLONVan Aalderen in Vriezenveen is wel een goed adresje,

http://www.aalderenbanden.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (van te voren bellen)

Is dat een goed adres voor het rollen van achterschermen of het afdraaien van de velgen??

Gebruikers-avatar
toyo bob
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Vr Sep 20, 2002 23:12

Bericht door toyo bob »

mark m schreefCOLON
toyo bob schreefCOLONVan Aalderen in Vriezenveen is wel een goed adresje,

Is dat een goed adres voor het rollen van achterschermen of het afdraaien van de velgen??
Omrollen.
Corolla AE82 GT
Renault Captur TCe 150
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

Vandaag heb ik de randen laten rollen. Dus het aanlopen zal nu wel verholpen zijn f19

Gebruikers-avatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 2866
GeregistreerdCOLON Zo Jul 02, 2006 22:42

Bericht door White_GTSI »

das mooi :)
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Re: Mark's Corolla E10 DGX. -Fotoshoot pag 4-, Corolla DOOD

Bericht door mark m »

Nou mijn Corolla heeft vandaag de geest gegeven :( .

Ik reed in de bebouwde kom ongeveer een 40 - 50 km/h door een bocht, toen in de auto uitviel. De auto wou niet meer starten, aandrukken wou ook niet meer :(

De startmotor draaide wel rond maar de motor pakte niet op. Ik had geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik dacht zelf misschien iets met de brandstoftoevoer, of toch de distribtieriem :(

Ik heb de auto van de weg gedrukt met mijn bijrijder en heb later de auto samen met mijn vader afgesleept naar huis. De dealer heeft de auto thuis opgehaald en meegenomen naar de garage om daar te kijken wat eraan mankeerde.

Ik heb net de garage gebeldt en ik kreeg de mededeling dat de distributieriem is geknapt :( . De omkosten werden heel globaal geschat op 1500 - 1600 euro. Toch vreemd want toen ik de auto kocht met 225k is er een nieuwe riem incl spanrollen opgekomen (bij de koop inbedongen), inmiddels staat de teller precies op 280k, dus totaal heb ik met deze riem 57,3k gereden wat ik er raar vindt.

Ik ga nu de volgende dingen ondernemen/overleggen:
- auto kaalplukken en origineel maken, auto verkopen (export ofzo) en de onderdelen op een evt nieuwe corolla zetten of los verkopen.
- auto toch laten maken, maar ik vindt 1600,- euro erg veel geld en ik weet niet of ik dat de auto nog waard vindt.
- zelf de boel demonteren om zo de prijs te drukken.
- de verkopende partij van mijn auto bellen (toyota dealer) om te vragen hoe dit kan en evt geld proberen te verhalen.

De komende tijd zit ik in ieder geval zonder auto :( .

Iemand tips/meningen??
Wat vinden jullie ervan dat de riem is geknapt bij +/- 58k terwijl er 100k voor staat?? De auto heeft verder altijd goed onderhoud gehad dus daar ligt het ook niet aan.
Laatst gewijzigd door 1 op mark m, in totaal 0 keer gewijzigd.

Robbie F
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 4544
GeregistreerdCOLON Di Feb 10, 2004 21:40

Re: Mark's Corolla E10 DGX. -Fotoshoot pag 4-. AUTO IS DOOD!!

Bericht door Robbie F »

hey mark

erg vervelend dit zo te lezen. weet je zeker dat de riem vervangen is bij 225.000 km? want anders knapt een riem niet zo snel naar mijn idee ;) ik zou er proberen werk van te maken
Lexus IS-F 2011
Porsche Boxster S 3.2 2003
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
cradle
Full member
Full member
BerichtenCOLON 497
GeregistreerdCOLON Di Jun 06, 2006 15:55

Bericht door cradle »

Ik heb er verder niet zoveel verstand van mbt de geknapte riem, maar idd laten maken voor die prijs zou voor mij iig geen optie zijn, gewoon teveel geld. Ik weet niet hoe het bij een diesel zit, maar ik heb wel eens gelezen dat als bv bij een 4a-fe de riem knapt, dat je 9 uit de 10 keer er geen schade van ondervindt. Dus wellicht geldt dit voor een diesel ook en kan je het beter bij een beun laten fiksen. Iig veel sterkte. Zou ook zeker overwegen om de verkopende partij aan te spreken!
'93er e10 Gtsi.
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166

Bericht door Marc0 »

Misschien is de riem wel helemaal niet vervangen bij aanschaf, maar hebben ze gewoon gezegd alsof het wel was gedaan?
Zowiezo nader onderzoek plegen denk ik zo Mark!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

Dit staat op meerder plekken aangegeven:
- De aankoopnota (staat vermeld dat er een nieuwe distributieriem wordt opgezet)
- Onder de motorkap (staat dat de riem vervangen is met 227.000)
- In het onderhoudsboekje (idem)

Ik heb natuurlijk niet gecontroleerd of er ook echt een nieuwe riem op is gezet maar ik ga ervanuit dat als het overal vermeld staat dat het ook daadwerkelijk gebeurd is, zeker bij een toyota dealer.

Ik vindt het zelf ook heel erg vreemd dat de riem zo snel is geknapt. Het is ongeveer de helft van de totale levensduur (100k + marge).
Ze hebben mij tijdens de aanschaf ook gezegd dat de spanrollen ed. ook vervangen zouden worden.

Ik denk wel dat ik er werk van ga maken, echter heb ik de auto gekocht in maart 2006, dus ruim 2 jaar geleden. Ik weet dat er 6mnd garantie zit op de verrichte werkzaamheden maar ik heb de auto nu net 2 jaar in mijn bezit (veel langer dus dan de 6mnd).

Hoe kan ik dit het beste aankaarten bij de betreffende dealer??
Wat zouden jullie doen, auto laten maken of een andere auto zoeken??

mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

cradle schreefCOLONIk heb er verder niet zoveel verstand van mbt de geknapte riem, maar idd laten maken voor die prijs zou voor mij iig geen optie zijn, gewoon teveel geld. Ik weet niet hoe het bij een diesel zit, maar ik heb wel eens gelezen dat als bv bij een 4a-fe de riem knapt, dat je 9 uit de 10 keer er geen schade van ondervindt. Dus wellicht geldt dit voor een diesel ook en kan je het beter bij een beun laten fiksen. Iig veel sterkte. Zou ook zeker overwegen om de verkopende partij aan te spreken!

ze hebben bij de dealer de kop er even snel afgedraait. De nokkenas was zowieso gebroken en ik dacht dat de kleppen ook krom waren. Er moest dus zowieso een andere kop op.
Het was echter al het einde van de werkdag dus ze hebben niet uitgebreid gekeken wat er verder aan mankeerde. Feit was al dat er veel omkosten zouden komen

R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 2068
GeregistreerdCOLON Di Mei 06, 2008 22:30

Bericht door R-Auris »

Zal er inderdaad ook werk van maken. eerst maar achter zien te komen of die riem echt vervangen is enzo. en daarna waardoor hij zo "vroeg" kapot is gegaan. maar ja misschien een maandag ochtend product. word wel gezegd dat hij 100.000 mee kan maar daar zit natuurlijk geen garantie op zal ik denken.

Als er echt zoveel kapot is word het wel een duur grapje. oud collega van me had een fiat coupe turbo plus gekocht die tijdje stil had gestaan. eerst rustig ingereden enzo en daarna knapte dat ding ook. kon ook van alles gaan vervangen aan de motor. terwijl die hele motor er nog maar 20k ofzo op had staan. en die rekening zat op het veelvoud van de jouwe ( ok was ook een 24v motor etc dacht ik )
Laatst gewijzigd door 1 op R-Auris, in totaal 0 keer gewijzigd.
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166

Bericht door Marc0 »

En anders 'lepel' je toch een D4D in die E10 van je, schijnt dat dat wel moet passen ;)

Maargoed, € 1600,- is wel belachelijk veel geld, dan kun je beter bij CAR of iets dergelijks een diesel blok regelen met minder kilometers en daar wat preventief onderhoud op uitvoeren!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

R-Rolla schreefCOLONZal er inderdaad ook werk van maken. eerst maar achter zien te komen of die riem echt vervangen is enzo. en daarna waardoor hij zo "vroeg" kapot is gegaan. maar ja misschien een maandag ochtend product. word wel gezegd dat hij 100.000 mee kan maar daar zit natuurlijk geen garantie op zal ik denken.

ja dat klopt idd. Maar tussen de 100k die door toyota wordt opgeven, of de 57,3k die ik ermee gedraaid heb zit nog een erg groot verschil. Ik ga het eens uitzoeken.
Ik heb het zoals gezegd op meerdere plekken vermeld staan dat de riem met 227k vervangen is en dus 57k oud is. Wat dat betreft heb sta ik wel sterk.

mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

Marc0 schreefCOLONEn anders 'lepel' je toch een D4D in die E10 van je, schijnt dat dat wel moet passen ;)

Maargoed, € 1600,- is wel belachelijk veel geld, dan kun je beter bij CAR of iets dergelijks een diesel blok regelen met minder kilometers en daar wat preventief onderhoud op uitvoeren!
d4d wordt te duur :D .

Ja idd, dat is ook een optie waar ik aan heb gedacht. Alleen moet zo'n blok nog aardig wat kosten (hier ga ik morgen ook naar informeren) en daarbij is de kilometerstand vaak onbekend, tenminste daar kan veel mee gerotzooit worden en dat weet je nog niet wat je hebt.

Ik denk dat het kwa prijs niet zoveel uitmaakt tussen een gebruikt blok of mijn auto weer laten fixxen met een nieuwe kop.

Als ik een andere auto koop zit ik nog te twijvelen:
- goedkope auto kopen (goedkope corolla e10) en die wat opleuken met mijn eigen onderdelen. deze auto zal ik dan 1 tot 2 jaar rijden omdat ik dan mijn studie heb afgerond en dan iets anders moet vanwege de vele km die ik dan ga maken.
- een jongere goede auto kopen (een e11 bijv) en hier al mijn centen instoppen (misschien wat geld van mijn ouders lenen). deze auto dan een langere tijd rijden en met meer plezier, meer betrouwbaarheid, ed. Dus een goede auto waarmee ik gewoon erg lang vooruit kan en mijn hobby kan voortzetten.

Marc0
Freak
Freak
BerichtenCOLON 8166

Bericht door Marc0 »

Tsjah..
Ik zou eerst proberen de kosten transparant te krijgen, wat het precies gaat kosten, voor beide opties:
a) motor maken
b) ruilmotor bij CAR met garantie erop en dergelijke

En anders, op zoek naar een andere diesel, of wellicht benzine?
Deze auto verkopen levert je ook nog een restwaarde op, probeer dan iig wel alle extra's apart te verkopen, dat is het meest rendabel.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6637
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Bericht door Martijn »

De E10 diesel van mn schoonzus had zowat hetzelfde, motor af.
Die heeft een andere motor gekregen bij CAR vandaan. Betaalde toen voor een 2C met slechts 140K erop iets van 950 Euro. De swap zelf incl. alle onderdelen (Driem, waterpomp, etc.) bij de Toyotadealer was bij elkaar zo´n 1000 euro.

Dus als je Toyota garage het kan oplossen voor 1600 Euro is het op zich nog niet belachelijk veel. Ik heb destijds dealers gesproken die dat al rekenden (2 werkdagen) voor enkel het uithalen en inhangen, alle onderdelen én de ruilmotor kwamen er dan nog bij!

Succes!
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Dat is niet zo'n mooi bericht. Zeker omdat je er zelf niks aan kunt doen.
E11 kopen? :lol: :P
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

Marc0 schreefCOLONTsjah..
Ik zou eerst proberen de kosten transparant te krijgen, wat het precies gaat kosten, voor beide opties:
a) motor maken
b) ruilmotor bij CAR met garantie erop en dergelijke

En anders, op zoek naar een andere diesel, of wellicht benzine?
Deze auto verkopen levert je ook nog een restwaarde op, probeer dan iig wel alle extra's apart te verkopen, dat is het meest rendabel.

Ik ben net even bij de dealer geweest om het een en ander te overleggen.
Zij gaan morgen verder op onderzoek uit wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ze hebben mij wel verteld dat een vastgelopen waterpomp ook de oorzaak zou kunnen zijn van de geknapte riem (aangezien deze dwars door midden is geknapt, zonder rafelen).
Ook gaan ze kijken wat het gaat kosten om de auto weer te maken. Die 1500 - 1600 euro was HEEL globaal, er is immers nog niet bekend wat er precies allemaal kapot is.

Tot die tijd wacht ik even geduldig af.

Mocht het echt allemaal te duur worden dan komt er geen diesel meer omdat ik dat nu gewoonweg niet kan betalen. Een diesel zoals ik nu heb vindt ik toch niet meer (die van mij is erg compleet, zelfs airco) en de diesels die worden aangeboden zijn meestal particulier met een hoge km-stand en daar heb ik geen vertrouwen in.
Dus dan wordt het een benzine (dan maar wat minder rondtoeren :D ).

Mocht er een andere auto komen dan zet ik alle extra's over (indien mogelijk). Dus Xenon, Weitec set, audio, velgen, enz. En dan verkoop ik de auto aan de export of iets dergelijks.

Eerst wacht ik dus even rustig af wat de oorzaak is en wat het precies gaat kosten om de auto weer te laten maken.

In ieder geval bedankt dat jullie zo meedenken.
Laatst gewijzigd door 1 op mark m, in totaal 0 keer gewijzigd.

Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
BerichtenCOLON 6083
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 16:43

Bericht door Linea Sol »

Shit man succes met de overwegingen die gemaakt moeten worden :(
Gegroet JO

CHR (2) 1.8 First Edition bjr 2024 8-)
Rinkel
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 4391
GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23

Bericht door Rinkel »

Vraag me ook af of je voor 57.000 in 2 jaar wel kunt dieselen?

Moet zeggen dat een e11 ook best een goede keuze zou zijn :lol: (Sorry offtopic ik weet het :D)
Hoop dat je er zelf niet al te veel bij in zal schieten.
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
mark m
Ambassador member
Ambassador member
BerichtenCOLON 3756

Bericht door mark m »

Rinkel schreefCOLONVraag me ook af of je voor 57.000 in 2 jaar wel kunt dieselen?

Moet zeggen dat een e11 ook best een goede keuze zou zijn :lol: (Sorry offtopic ik weet het :D)
Hoop dat je er zelf niet al te veel bij in zal schieten.

voor een gebruikte auto kan dit wel uit als je de afschrijving niet meerekend ;) .
Geld kosten gaat het zeker. Als ik de auto laat maken of ik koop wat anders, geld kost het altijd :(

BUTTON_TOPIC_LOCKED