Klapperende motorkap

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Paudio
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jan 08, 2021 16:25

Klapperende motorkap

Bericht door Paudio »

Ik heb onlangs een erg mooie en fijne Corolla E11 met 1.3 motor gekocht. Nu is er een ding: de motorkap kleppert een beetje als ik wat op snelheid ben en vandaag schoot íe bijna open (gelukkig wel voorkomen door windhaak). Ik heb aan de vergrendelingshaak gevoeld en daar zit wat ruimte op. Is dit een bekend fenomeen?
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Klapperende motorkap

Bericht door Martijn »

Controleer het slot even en als die goed is dan de ronde doppen iets omhoog draaien.
Bij gesloten kap moet je geen speling voelen bij optillen. En de kap moet gelijk liggen met de zijschermen.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Paudio
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jan 08, 2021 16:25

Re: Klapperende motorkap

Bericht door Paudio »

Ok, merci. Ik ga er naar kijken.

Een bijna open vliegende motorkap had ik nog nooit meegemaakt. Het bizarre is dat m'n broer mijn oude Audi te leen heeft en op diezelfde dag wel de kap zag open vliegen. Dat was z'n eigen schuld, want hij had die niet goed dicht laten vallen.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Klapperende motorkap

Bericht door Martijn »

Normaal houd je windhaak dat soort ongein tegen. echter op de snelweg kan de druk zo groot worden dat ie opgeeft.. :o :shock:
Hier is de regel dat de kap nooit ´ff´ dicht gelegd wordt.. maar altijd helemaal dicht. Juist om dit soort situaties te voorkomen.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Paudio
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jan 08, 2021 16:25

Re: Klapperende motorkap

Bericht door Paudio »

Intussen de dopjes wat omhoog gedraaid en dat lijkt afdoende. Merci voor de tip.

Bij de Audi 80 heb je een driedubbele vergrendeling. Twee aan weerszijden en een windhaak. Daar maakte ik kennis mee toen we na het vervangen van de radiateur de ontgrendelingskabel mee vast hadden gezet. Was nog best een gezoek voor ik dat los had gekregen.
Plaats reactie