opknappen Corolla ae92

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Binesari
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 27, 2011 19:13

opknappen Corolla ae92

Bericht door Binesari »

Beste forumleden,
Sinds 2004 ben ik een fanatiek toyota corolla rijder. Ben in het bezit van een ae92 sedan 1.6 XLI. Het wel bekende roest in de achtertrein zou ik graag heel goed willen aanpakken. Heeft iemand hier omtrent goede raad. Is er iemand op het forum die mij hiermee kan helpen.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: opknappen Corolla ae92

Bericht door Martijn »

AE92 en roest/laswerk = patrieck aka Blof-Fan.. :D :lol:
Die zal vast wel met goed advies reageren als hij weer online is.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: opknappen Corolla ae92

Bericht door Blof-fan »

Hahaha...euh, bedankt Martijn :lol:

Ten eerste mooi te lezen dat er weer iemand is die een AE92 een beetje liefde geeft en er wat tijd en geld in wilt steken! :D

Wat betreft het goed aanpakken van roest is er eigenlijk maar 1 echte optie: Het verwijderen van de slechte stukken en nieuw metaal erin zetten. Daarna goed conserveren en dan kan het weer jaren mee.

Maar afhankelijk van hoe erg de roest is (en ja, ik weet dat die verschrikkelijk kan zijn op de AE92 :roll: ) kan het wel een behoorlijke klus zijn!

Als je een klein idee wilt hebben over hoe ik het gedaan heb zou je eens op de volgende pagina's op mijn eigen website kunnen kijken waarin staat beschreven hoe ik dit zelf aangepakt heb bij mijn E9:

Klikplekje 1

Klikplekje 2

Maar voor mij was het redelijk makkelijk aan te pakken aangezien die van mij compleet gestript in een draaibrug hangt. Als de auto verder nog helemaal in elkaar zit en je wilt het stukje voor stukje aanpakken wordt het al wat lastiger. En dan moet je er de spullen, de tijd en een beetje kennis en handigheid er ook nog eens voor hebben natuurlijk ;)

Maar als je verder nog andere foto's of advies of iets dergelijks nodig hebt wil ik je daar natuurlijk altijd mee helpen :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: opknappen Corolla ae92

Bericht door Martijn »

Blof-fan schreef: za mar 14, 2020 23:25 Hahaha...euh, bedankt Martijn :lol:
Graag gedaan.. :lol: :D
Maar als dit een E9 op de weg gaat houden hebben we het er wel voor over toch?. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: opknappen Corolla ae92

Bericht door Blof-fan »

Uiteraard, ze zijn met uitsterven bedreigd, dus elke E9 die we kunnen redden is de moeite waard :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Binesari
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: wo apr 27, 2011 19:13

Re: opknappen Corolla ae92

Bericht door Binesari »

afgelopen zaterdag ben ik op bezoek geweest bij een erkende lasser, voorstel is om beide achterste wielranden te vervangen en de roest in de binnen wielkasten ook grondig aan te pakken. Dat levert een kostenplaatje op van ca 1000 ex BTW. Uiteraard moet het allemaal weer afgewerkt en gespoten worden, kosten rond de 200 per achterpaneel.
Het advies is om het beste gegalvaniseerde wielranden te gebruiken, maar om eerlijk te zijn ben ik die nog nooit tegengekomen de meeste zijn van klokkerholm of wezel, beide leveren zwarte plaatdelen maar geen blank gegalvaniseerd. Iemand een idee of dit nog ergens te verkrijgen is?
Gegalvaniseerd kost misschien wat meer maar dan heb je minder omkijken ernaar, alhoewel bij deze corolla’s moet je altijd de boel bijhouden, maar het maakt het wel wat degelijker. Ik hoor het als er ideeën zijn.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: opknappen Corolla ae92

Bericht door Blof-fan »

Dat is weer een flink kostenplaatje. Vind het wel dapper van je als je besluit dat in het wagentje te investeren :D

Ik heb al veel naar plaatwerk gezocht voor deze auto's en ik kan je vertellen dat ik 't in ieder geval nog nooit tegengekomen ben.
En ik vraag me ook af in hoeverre het echt zal helpen...als dan dat stuk plaatwerk niet gaat roesten, dan roest het direct aanliggende plaatwerk wel weer weg :roll: :lol:

Beste is om ervoor te zorgen dat de roest helemaal geen kans krijgt om bij het plaatwerk te komen. Echt heel goed na behandelen en conserveren heeft denk ik net zoveel zin als gegalvaniseerd staal gebruiken. ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Plaats reactie