T-sport leer in Facelift Anniversary

Over sturen, bekleding, carkits, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Dagobert »

Gisteren heb ik hele mooie lederen stoelen en achterbank gekocht voor mijn E12.
Zoals het onderwerp al aangeeft heb ik een facelift model en komt het leer uit een pre-facelift.

Nu is het ding dat de achterbank perfect past,maar de stoelen voor geen meter.
Ook bij mijn bestuurderstoel mis ik een stekkertje (ik vermoed de druk sensor ivm de gordel).

Ook waar de gordel in gaat is anders.Bij mij zit er en stekkertje aan en bij de lederen set niet.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of een idee voor een oplossing? Anders ben ik denk ik genoodzaakt de set weer de verkopen.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Martijn »

Kan je het gordelslot van jouw oude stoelen niet overzetten? Vaak zitten ze met een dikke bout aan de stoel vast.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Robbie F »

Dagobert schreef: wo okt 09, 2019 15:33 Gisteren heb ik hele mooie lederen stoelen en achterbank gekocht voor mijn E12.
Zoals het onderwerp al aangeeft heb ik een facelift model en komt het leer uit een pre-facelift.

Nu is het ding dat de achterbank perfect past,maar de stoelen voor geen meter.
Ook bij mijn bestuurderstoel mis ik een stekkertje (ik vermoed de druk sensor ivm de gordel).

Ook waar de gordel in gaat is anders.Bij mij zit er en stekkertje aan en bij de lederen set niet.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of een idee voor een oplossing? Anders ben ik denk ik genoodzaakt de set weer de verkopen.
Is die set van een nederlandse auto of een engelse? Engelse auto kan verklaren waarom de stekkers niet passen bijvoorbeeld
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Dagobert »

Martijn schreef: do okt 10, 2019 20:31 Kan je het gordelslot van jouw oude stoelen niet overzetten? Vaak zitten ze met een dikke bout aan de stoel vast.
Ja dat moet ik dus nog doen. Er zit wel een stukje elektronica aan vast maar het lijkt erop dat dat wel gaat lukken.

@Robbie F:
Het zijn gelukkig Nederlandse stoelen, de ombouw van UK naar NL stoelen om maar zo te zeggen heb ik al eens gedaan en dat was een ramp :roll: 8-)

Gelijk maar even een update, ik denk dat ik gefrustreerd en moe was omdat het niet paste, maar met een beetje duw en trek werk passen de stoelen toch wel. Niet teveel geweld gebruikt en de stoelen die gaan nog makkelijk over de rails. Het lijkt er zover op dat de andere elektronica (stoelsensor en airbag) wel in de stoelen zitten. Alleen nog even het gordelslot en kabels overzetten.

Het leek mij al sterk dat een facelift qua stoelmontage zoveel zou verschillen met een pre-facelift. De achterbank zat er ook zo in namelijk.
Ik laat nog wel even weten of alles gelukt is. De heren bedankt voor de reacties in ieder geval ;)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Martijn »

Bij monteren van voorstoelen altijd erop letten dat de beide glijrails gelijk staan.. dan moet het zo passen. Succes! ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Dagobert »

@Martijn: Ja daar had ik wel op gelet,er was een klein beetje duwen en trekken nodig om ze echt op der plaats te krijgen.

Gelijk de volgende update. Toen de stoelen eindelijk zaten,had ik het probleem dat ik een kabel over hield bij de bijrijderskant. Deze ging naar de stoelsenor voor je gordel. Uiteindelijk was het makkelijk op te lossen door die gewoon niet aan te sluiten.Dan piept het niet en de gordel is bij mij hoe dan ook verplicht ;)

Dan heb ik aan mijn kant nog een kabel, die iets van seat position sensor heet ? die over blijft.Die zit met een soort magneet op je rails,maar op de rials van de leren stoelen zit er geen bevestiging.Zover ik merk levert die geen problemen op.

Nu blijft wel het airbag lampje branden... :shock: Om te testen had ik de bijrijdersstoel dus weer vervangen met mijn originele,maar ook met die blijft het airbag lampje branden.Zelf heb ik wel een uitlees apparaat maar die geeft niks aan.Een vriend van mij heeft er 1 met een laptop die sluit ik deze week nog aan :)Mocht er iemand zijn die een idee of een oplossing heeft hoor ik dat graag :)

En weet er iemand toevallig of de stoelen van een t sport standaard stoelverwarming hebben? Er kwam een kabel uit de bijrijdersstoel die mijn originele stoelen niet hebben.
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Martijn »

Seat position sensor moet wel aangesloten blijven maar mag los liggen.. het is de vertraging voor de airbag.
Hoe verder de stoel naar voren staat hoe sneller de airbag afgaat. Je praat over milliseconden..

Alle gele airbagstekkers zijn aangesloten? Heb hier eventueel nog 2 airbag weerstands-stekkers liggen die we over hebben van de RAV4.
Daar zaten Recaro stoelen in en deze stekkers op de kabelboom ivm het airbag lampje.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Dagobert »

Martijn schreef: wo okt 16, 2019 20:06 Seat position sensor moet wel aangesloten blijven maar mag los liggen.. het is de vertraging voor de airbag.
Hoe verder de stoel naar voren staat hoe sneller de airbag afgaat. Je praat over milliseconden..

Alle gele airbagstekkers zijn aangesloten? Heb hier eventueel nog 2 airbag weerstands-stekkers liggen die we over hebben van de RAV4.
Daar zaten Recaro stoelen in en deze stekkers op de kabelboom ivm het airbag lampje.
Bedankt voor de tip voor de position sensor,ga ik gelijk morgen doen !
Alle airbag(gele) stekkers zijn aangesloten. Wat ik heb kunnen vinden online wordt er vaak gesproken over de SRS airbag.
Als ik die airbag weerstanden nodig heb stuur ik wel een Pb, Bedankt :) Misschien een stomme vraag,maar werken de airbaigs dan nog wel ? :shock:
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Martijn »

Nee. De weerstanden komen in de plaats van de airbagstekkers die aan originele stoelen zitten.
Bij plaatsen van stoelen zonder airbag is dat de manier om het lampje uit te krijgen. Alle andere airbags blijven uiteraard werken. ;)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door Dagobert »

Oke dat is duidelijk,dankjewel :) Ik heb de seat position sensor aangesloten en het airbag lampje ging uit :D :toost:
Alles werkt nu en ziet er geweldig uit hehe :) Bedankt iedereen voor het helpen.
pampie
President member
President member
Berichten: 2293
Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Type Corolla: Corolla
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Contacteer:

Re: T-sport leer in Facelift Anniversary

Bericht door pampie »

Gier wil ik graag foto's van zien. heb zelf een Facelift T-sport met originele lederen bekleding namelijk. ;)
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Plaats reactie