E10 projectje (de zoveelste :) )
Moderator: Moderator
- Martijn
- Forum Admin
- Berichten: 6613
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: Toyota CHR
- Locatie: Wassenaar
- Contacteer:
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Vraagbaak boek nodig van een E10?
If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
oke een mooi blokje met weinig km ,gaaf man dat verhaal met die zonne klep en blok ,schitterend
blokje van mij rij ik zo wat nooooooit rustig mee ,altijd het gas er op .gaat ook door zijn begrensor .
maar mijn blok heb geen injectoren he ,ik heb 4 benzine slangen zo me cilinders in lopen .dus dat loopt wel door
maar ff een vraag ,woon je in zuid holland toe vallig ,of heb ik dat verkeerd begrepen ?
gr Peet
blokje van mij rij ik zo wat nooooooit rustig mee ,altijd het gas er op .gaat ook door zijn begrensor .
maar mijn blok heb geen injectoren he ,ik heb 4 benzine slangen zo me cilinders in lopen .dus dat loopt wel door
maar ff een vraag ,woon je in zuid holland toe vallig ,of heb ik dat verkeerd begrepen ?
gr Peet
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Ik woon zelf in het onbegaanbare hoge noorden in de buurt van groningen stad. Aah ja, dat met dat blok en die man komt mij ook bekend voor. Toen ik die leren stoelen kocht ging ik eigenlijk heen voor een einddemper.
Tank is nu voor meer dan 3 kwart leeg en sta nu op 440 km. Dat is al iets beter dan de vorige keer.
Maargoed, ga maar eens voorbereidingen treffen voor de transplantatie. Mensen om mij heen zeggen dat ik gewoon moet doorrijden tot ie echt de geest geeft, maar dat zie ik bij een 4afe met normaal gebruik niet snel gebeuren. Heb het liggen dus naja waarom niet meteen goed.
Maar eerlijk is eerlijk oude blokje gaat steeds beter, carter druk steeds minder en de nieuwe olie begint al wat donkerder te worden. Ik denk toch echt dat de zuigerringen gewoon wat zijn vastgekoekt en dat ik er nog net op tijd bij was met de verse olie.
Iemand nog tips hoe ik het blok kan spoelen? Is er een toevoeging voor olie waardoor dat reinigingsproces kan worden versneld?
Tank is nu voor meer dan 3 kwart leeg en sta nu op 440 km. Dat is al iets beter dan de vorige keer.
Maargoed, ga maar eens voorbereidingen treffen voor de transplantatie. Mensen om mij heen zeggen dat ik gewoon moet doorrijden tot ie echt de geest geeft, maar dat zie ik bij een 4afe met normaal gebruik niet snel gebeuren. Heb het liggen dus naja waarom niet meteen goed.
Maar eerlijk is eerlijk oude blokje gaat steeds beter, carter druk steeds minder en de nieuwe olie begint al wat donkerder te worden. Ik denk toch echt dat de zuigerringen gewoon wat zijn vastgekoekt en dat ik er nog net op tijd bij was met de verse olie.
Iemand nog tips hoe ik het blok kan spoelen? Is er een toevoeging voor olie waardoor dat reinigingsproces kan worden versneld?
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Castrol.....
-
- Starting member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma mar 13, 2017 14:01
- Type Corolla: EE90
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Welberg, Noord Brabant
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Van wyns heb je oil system cleaner. Laatst met olie verversen erin gedaan, 20 min staionair draaien en dan aftappen. Sindsdien blijft me olie langer schoon en heb ik ook minder last van sludge. Topmiddeltje.
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
castrol en wynns maar eens gaan proberen.
Verbruikssoap is nog gaande. Rustig een tank leeg gereden, en nu 1 op 11,2
Maarrrr.... Ik heb er nu 185-60-15 189.44 omtrek banden omheen zitten, dus die dagteller zal minder aangeven dan met de 195-50-15 180.96 omtrek bandjes die er omheen moeten. scheelt wel weer een stukkie.
Verbruikssoap is nog gaande. Rustig een tank leeg gereden, en nu 1 op 11,2
Maarrrr.... Ik heb er nu 185-60-15 189.44 omtrek banden omheen zitten, dus die dagteller zal minder aangeven dan met de 195-50-15 180.96 omtrek bandjes die er omheen moeten. scheelt wel weer een stukkie.
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Ik heb ooit een e 9 uit 1991 in de garage laten spoelen van wegen vele aan slag die op me tuimelaar zaten ,en onder de kleppe deksel .
dat werd toen door een gespecialiseerd bedrijf gedaan bij de hooft toyota dealer
het duurde een half uutje lang ,stationair laten lopen met een paar spoelingen .
zal je vertellen ,het zag er weer als nieuw uit ,dus deksel er weer op en rijden maar .ik heb een week lang met rook uit me uit laat gereden ,was niet normaal meer ,maar dat was niet het alle ergste ,wagen is olie gaan zuipen dat was niet mooi meer .
elke week moes er 1 liter olie bij ,rij toen 250 km in de week
dus ik ben er nooit zo happig op dat slussen ,ik denk (zij de garage ook toen) ,dat alle keringen door dat spul hard zijn geworden ,
ik heb nog wel jaren er door mee gereden ,was verder niks aan de hand ,alleen olie na kijken elke week ,heb verder heel de wereld er mee rond gereden ,altijd jammer dat ik hem weg gedaan heb ,sterkte met je beslissing gozer
Groningen heb ik me g6r vaan daan .uithuizen of zo iets ,dag echt dat de wereld op hielt .jesus wat een eind was dat ,maar wat je ver weg haalt lekker zeggen ze
gr peet
dat werd toen door een gespecialiseerd bedrijf gedaan bij de hooft toyota dealer
het duurde een half uutje lang ,stationair laten lopen met een paar spoelingen .
zal je vertellen ,het zag er weer als nieuw uit ,dus deksel er weer op en rijden maar .ik heb een week lang met rook uit me uit laat gereden ,was niet normaal meer ,maar dat was niet het alle ergste ,wagen is olie gaan zuipen dat was niet mooi meer .
elke week moes er 1 liter olie bij ,rij toen 250 km in de week
dus ik ben er nooit zo happig op dat slussen ,ik denk (zij de garage ook toen) ,dat alle keringen door dat spul hard zijn geworden ,
ik heb nog wel jaren er door mee gereden ,was verder niks aan de hand ,alleen olie na kijken elke week ,heb verder heel de wereld er mee rond gereden ,altijd jammer dat ik hem weg gedaan heb ,sterkte met je beslissing gozer
Groningen heb ik me g6r vaan daan .uithuizen of zo iets ,dag echt dat de wereld op hielt .jesus wat een eind was dat ,maar wat je ver weg haalt lekker zeggen ze
gr peet
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
heb inderdaad verschillende verhalen over flushen gehoord. Maar uit jouw verhaal begrijp ik dat zo´n 1.6 wel door knalt en niet vlot echt stuk gaat En uithuizen is inderdaad het einde van de wereld! Stad Groningen daarintegen is prima te doen.
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
2000 km verder en vrijwel geen olie verbruik. Peilstok is nog keurig op de max en dat met action "spoel" olie. Blokswap begint nu steeds minder aantrekkelijk te worden Naja op verbruik na dan.
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Netjes hoor, beetje olie mag die wel gebruiken toch
- Martijn
- Forum Admin
- Berichten: 6613
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
- CCNL lidnummer: 1
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: Toyota CHR
- Locatie: Wassenaar
- Contacteer:
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Eerste 5000km na verversing nauwelijks verbruik, de volgende 5000km iets van een liter.
Dat was zo´n beetje het verbruik van mijn GTSi´s.
Bij de eerste GTSi ging er na de 300.000km ongeveer een liter per 2000km in.
Walmde niet blauw dus voorraad 250cc flesjes met olie gemaakt en bij elke tankbeurt ging er 1 in.
Kosten op jaarbasis: 22 euro voor een 5L kan GTX High Mileage.
Kan je niet voor tobben..
Dat was zo´n beetje het verbruik van mijn GTSi´s.
Bij de eerste GTSi ging er na de 300.000km ongeveer een liter per 2000km in.
Walmde niet blauw dus voorraad 250cc flesjes met olie gemaakt en bij elke tankbeurt ging er 1 in.
Kosten op jaarbasis: 22 euro voor een 5L kan GTX High Mileage.
Kan je niet voor tobben..
If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Bij het nieuwe blokje zal ik er castrol in mikken. Vandaag even bakolie ververst, zat nog 1,5 liter in. Beetje weinig, maar afgetopt met 2,5 liter en is weer vol. Daarnaast dat plastic nokje in schakelmechaniek vervangen. Resultaat, strak schakelende pook en veul soepeler.
-
- Newbie
- Berichten: 30
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 20:18
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Welk nokje heb je vervangen? Mijn E11 schakelt ook een beetje hakkerig, en heeft redelijk veel speling op het mechanisme (naar mijn mening, maar mag ook wel met 330k op de teller). Verwacht dat het mechanisme niet heel anders is dan in een E10 (4AFE)
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Mmmmm..... dit wil ik ook wel eens weten
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
U vraagt wij draaien:
En deze komt in het schakelmechaniek wat aan de bak zit. Klinkt moeilijker dan het is, rubberdop van de hevel afhalen, bout 12 losdraaien, vierkant plaatje en borgring opvangen. Vervolgens kan je het mechaniek van het asje halen. Nu kun je bij de andere hevel bij dat nylon blokje. Stelt niks voor, maar scheelt een hoop.
En deze komt in het schakelmechaniek wat aan de bak zit. Klinkt moeilijker dan het is, rubberdop van de hevel afhalen, bout 12 losdraaien, vierkant plaatje en borgring opvangen. Vervolgens kan je het mechaniek van het asje halen. Nu kun je bij de andere hevel bij dat nylon blokje. Stelt niks voor, maar scheelt een hoop.
-
- CCNL Member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: zo mar 29, 2009 17:38
- CCNL lidnummer: 769
- Type Corolla: E10
- Locatie: Brabant
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Zoals ik al zei
Always living the colors of my dreamzzzz
Purple Storm Silvertop, Angel Eyes & Satin Black
http://www.jessyca.nl
viewtopic.php?f=50&t=30412
Purple Storm Silvertop, Angel Eyes & Satin Black
http://www.jessyca.nl
viewtopic.php?f=50&t=30412
-
- Newbie
- Berichten: 44
- Lid geworden op: wo okt 26, 2016 21:57
- Type Corolla: EE101
- Type Corolla: EE101 GXI
- Contacteer:
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Verder met de leuke dingen:
Stuur is nu helemaal functioneel
hoe heb je dit gedaan en welke aanpassingen zijn er nodig voor het stuur. (van welke celica is dit stuur?)
Stuur is nu helemaal functioneel
hoe heb je dit gedaan en welke aanpassingen zijn er nodig voor het stuur. (van welke celica is dit stuur?)
'97 Toyota Corolla E10 GXI (opa's auto, nu de mijne )
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Goede vraag, heb er inderdaad geen fotoverslag van gemaakt. Ik heb van een stuur van de sloop (eentje zonder airbag, wou mijn originele airbag stuur niet verknallen) de binnenste plastic ring met die gaten voor de terugslag tbv de richtingaanwijzer verwijderd en deze pas gemaakt voor het celica stuur. Deze ring heb ik met een beste lading kit vast gezet. Gebruik hiervoor wel powerfix of sikaflex en niet die action meuk.
Voor de rest past de stuurnaaf 1 op 1 op de corolla. Nadeel is dat ik nu geen werkende airbag heb, want die van de celica werkt met sensoren van de auto. Het originele corolla stuur werkt met een mechanische airbag.
Volgens mij lijkt het E11 sportstuur ook op het celica stuur en zou dat ook moeten passen. Alleen zie ik tegenwoordig meer celica's op de sloop dan corolla's. Is trouwens uit het laatste model celica, dus deze:
Al met al wel een aanrader. Stuurtje is iets kleiner en icm de celica stoel is het wat leuker rijden
Voor de rest past de stuurnaaf 1 op 1 op de corolla. Nadeel is dat ik nu geen werkende airbag heb, want die van de celica werkt met sensoren van de auto. Het originele corolla stuur werkt met een mechanische airbag.
Volgens mij lijkt het E11 sportstuur ook op het celica stuur en zou dat ook moeten passen. Alleen zie ik tegenwoordig meer celica's op de sloop dan corolla's. Is trouwens uit het laatste model celica, dus deze:
Al met al wel een aanrader. Stuurtje is iets kleiner en icm de celica stoel is het wat leuker rijden
-
- Newbie
- Berichten: 44
- Lid geworden op: wo okt 26, 2016 21:57
- Type Corolla: EE101
- Type Corolla: EE101 GXI
- Contacteer:
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
bedankt voor de reactie!
heb alleen nog een vraag over, welke plastic ring bedoel je exact?
en hoe heb je het gedaan met de claxon, zit er gewoon aan aansluiting op het celicastuur? of moet je gewoon het draadje van je corolla losmaken en dan verlengen tot aan het Celicastuur?
heb alleen nog een vraag over, welke plastic ring bedoel je exact?
en hoe heb je het gedaan met de claxon, zit er gewoon aan aansluiting op het celicastuur? of moet je gewoon het draadje van je corolla losmaken en dan verlengen tot aan het Celicastuur?
'97 Toyota Corolla E10 GXI (opa's auto, nu de mijne )
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Wijst zich vanzelf zodra je het celica stuur open maakt. Corolla stuur (zonder airbag) ken je vast wel qua constructie. Bij dat celica stuur moet er een draadje van het metalen deel naar de airbag behuizing. Op de behuizing zitten al lipjes voorbereid. Oh ja, KNIP DE DRAAD NAAR DE AIRBAG ER AF! Of kijk in elk geval goed uit met wat je doet. Dat je straks niet de toeter in drukt en je airbag er uit ploft
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Vanwege een erg drukke nieuwe baan weinig aan de rolla gedaan, maar kan melden dat die zich prima houdt. En dat met het oude blokkie. 4000km inmiddels en hoe meer ik rij hoe beter hij het doet. En inclusief de benzine is het nog steeds goedkoper dan een leasebak
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Koppeling begon wel erg vroeg te pakken en schakelen ging hakerig. Motorkap open en zag meteen al een lading remolie bij de hulp koppelingscilinder. Lek dus, meteen maar nieuwe er in gedrukt. Hij schakeld nu beter dan ooit. Merk nu wel dat de koppeling wat laat pakt, dis die zal tzt er ook nieuw in moeten. Maar mijn 64k kilometer 4afe die ik heb staan heeft nog een amper versleten exemplaar. Dus die blokswap komt dichterbij... motor houdt zich trouwens nog steeds zeer goed. Verbruik gaat gestaag omlaag en loopt steeds mooier en stiller. 6000 kilometer verder inmiddels.
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Rondom nieuwe bandjes geplaatst en velgen opgeknapt:
En stiekem aan het kijken voor wat anders:
En stiekem aan het kijken voor wat anders:
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
en gekocht ?
gr Peet
gr Peet
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Zo stiekem is dat niet.....we kunnen mee genieten hahaha....
En dan, E10 weg?
En dan, E10 weg?
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Neuh, ben wat aan het rondneuzen. De E10 rijdt nu zo lekker dat ie voorlopig niet weg gaat. Die nieuwe banden maken een wereld van verschil, veel grip geen herrie en neutraal stuurgedrag. + de rest aan materiaal wat er in zit is het zonde om te verkopen. Tenzij ik een liefhebber kan vinden die er de waarde van inziet natuurlijk. Zit een dikke stapel facturen bij waar zelfs ik nu van sta te kijken iig is die voor 4 jaar trouble free.
Maar die E12 heeft een ton op de klok en is behoorlijk netjes, dus donderdag eens een proefrit maken.
Maar die E12 heeft een ton op de klok en is behoorlijk netjes, dus donderdag eens een proefrit maken.
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Dat werd hem niet.
Ding heeft een ton gelopen, maar de onderhoudshistorie houdt op na 2014 op 64000km.
Beschermplaat onder de motor missen pennen, zwarte plastic strip boven de grill mist clips. Oliefilter zag er oud uit, remolie donker en bij daglicht een hoop rare krassen en deuken rondom.
Daarnaast viel me de pit tegen. Hoog in toeren in de 5 net als de E10, maar je moet hem wel flink intrappen wil je vooruit komen.
Al met al is het de 5K niet waard en lijkt een particulier exemplaar met meer kilometers een betere keuze.
Plus het feit dat de verkoper alle oude truuks uit de kast haalde. "er heeft nog iemand gebeld voor de auto" "We houden hem niet vast" met als toppunt dat de auto niet op de afgesproken tijd klaar stond, maar nog binnen tussen de voorraad gepropt. Hij wou hem er alleen uitrijden als ik daadwerkelijk een koopintentie had, ik moest daar om lachen en duidelijk gemaakt dat dat geen normale gang van zaken is Dat is voordeel in de branche waar ik nu in werk, je wordt er lekker zakelijk van en mijn bullshit radar is een stukje beter geworden. Anyways, we gaan lekker door met de E10.
Ding heeft een ton gelopen, maar de onderhoudshistorie houdt op na 2014 op 64000km.
Beschermplaat onder de motor missen pennen, zwarte plastic strip boven de grill mist clips. Oliefilter zag er oud uit, remolie donker en bij daglicht een hoop rare krassen en deuken rondom.
Daarnaast viel me de pit tegen. Hoog in toeren in de 5 net als de E10, maar je moet hem wel flink intrappen wil je vooruit komen.
Al met al is het de 5K niet waard en lijkt een particulier exemplaar met meer kilometers een betere keuze.
Plus het feit dat de verkoper alle oude truuks uit de kast haalde. "er heeft nog iemand gebeld voor de auto" "We houden hem niet vast" met als toppunt dat de auto niet op de afgesproken tijd klaar stond, maar nog binnen tussen de voorraad gepropt. Hij wou hem er alleen uitrijden als ik daadwerkelijk een koopintentie had, ik moest daar om lachen en duidelijk gemaakt dat dat geen normale gang van zaken is Dat is voordeel in de branche waar ik nu in werk, je wordt er lekker zakelijk van en mijn bullshit radar is een stukje beter geworden. Anyways, we gaan lekker door met de E10.
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Whahaha maar ja ze halen alles uit de kast om dat ding te verkopen ,goed dat je het door had
En lekker geniete van die e10
Gr peet
En lekker geniete van die e10
Gr peet
-
- Senior member
- Berichten: 337
- Lid geworden op: ma sep 26, 2005 18:07
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Nou, de rolla gaat in de verkoop! Heb een lexus gekocht en deze staat geschorst tot het moment dat de rolla een nieuw baasje heeft.
Kon de lexus niet laten staan. Climate control alles elektrisch en cruise control plus elektrisch schuif kanteldak. Volledig leren interieur en nog meer speelgoed. Snel en stil, de ideale vakantiekar. Plaats binnenkort even wat plaatjes.
Kon de lexus niet laten staan. Climate control alles elektrisch en cruise control plus elektrisch schuif kanteldak. Volledig leren interieur en nog meer speelgoed. Snel en stil, de ideale vakantiekar. Plaats binnenkort even wat plaatjes.
- jaapio
- President member
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: XP9TS-MR2
- Locatie: Limburg/Bocholtz
Re: E10 projectje (de zoveelste :) )
Woohooo gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst