Ik heb het verzegeld plaatje van het huisje met de bimetale veer van de stationaire regelklep erin, wat versteld om de motor bij rust wat meer lucht te geven.
Resultaat, motor loopt niet meer lekker stationair.
Iedere second komt een korte versnelling en valt dan terug, net alsof hij "zoekt" maar niet kan vinden.
Er hangt ook een duidelijke benzinelucht.
Ook al zet ik de verzegelde plaat terug in zijn opspronkelijke staat, ik krijg hem niet meer goed draaiend. ECU resetten maakt ook geen indruk.
Suggesties?
IAC klep versteld: motor ontregeld
Moderator: Moderator
- Rolla1995
- Junior member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: zo okt 15, 2017 08:11
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: XLi16
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: IAC klep versteld: motor ontregeld
Kun je eens een foto maken van wat je nu precies hebt versteld dan?
Want ik kan me zo even geen verzegeld plaatje voor de geest halen bij de IAC namelijk.
Misschien heb je ook nog wat aan dit topic:
viewtopic.php?f=56&t=25783
Want ik kan me zo even geen verzegeld plaatje voor de geest halen bij de IAC namelijk.
Misschien heb je ook nog wat aan dit topic:
viewtopic.php?f=56&t=25783
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
- Rolla1995
- Junior member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: zo okt 15, 2017 08:11
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: XLi16
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: IAC klep versteld: motor ontregeld
Heb t gevonden, na t opruimen nog ff kijken in het donker met looplamp en toen zag ik een slangetje los bungelen. Bleek dat het t slangetje van de luchtmassa meter was. Dat verklaart alles. Morgen verder.
- Rolla1995
- Junior member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: zo okt 15, 2017 08:11
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: XLi16
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: IAC klep versteld: motor ontregeld
Foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: IAC klep versteld: motor ontregeld
Ah kijk, mooi dat de oplossing toch nog gevonden is
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Special member
- Berichten: 829
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 20:34
- CCNL lidnummer: 713
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: Corolla G6
- Locatie: Goudswaard
- Contacteer:
Re: IAC klep versteld: motor ontregeld
heb je ook meteen dat asje/IACklep gecheckt of die nog spoepel draait?
Bij mij moest ik het pedaal altijd even "lostrappen", bleek te komen doordat dat asje, of de lagers ervan niet goed gangbaar meer waren. goed schoonmaken en een plons kruipolie deed wonderen.
Edit, bovenstaande klopt natuurlijk niet.
Het "lostrappen" van het pedaal werd veroorzaakt door een vervuilde gasklep.
Het niet goed gangbare asje/IAC-klep veroorzaakt een afwijking in het stationaire toerental. dat was bij mij verdacht hoog en kwam dus doordat het spoeltje dat aan het huis van de IAC-klep zit de klep/asje niet meer goed rondgedraaid kreeg.
Bij mij moest ik het pedaal altijd even "lostrappen", bleek te komen doordat dat asje, of de lagers ervan niet goed gangbaar meer waren. goed schoonmaken en een plons kruipolie deed wonderen.
Edit, bovenstaande klopt natuurlijk niet.
Het "lostrappen" van het pedaal werd veroorzaakt door een vervuilde gasklep.
Het niet goed gangbare asje/IAC-klep veroorzaakt een afwijking in het stationaire toerental. dat was bij mij verdacht hoog en kwam dus doordat het spoeltje dat aan het huis van de IAC-klep zit de klep/asje niet meer goed rondgedraaid kreeg.