E12 werkpaard...

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
frankrs6
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za nov 25, 2017 21:10
Locatie: West-Brabant

E12 werkpaard...

Bericht door frankrs6 »

Vandaag m'n E12 combi opgehaald, die heeft al een leven als werkpaard erop zitten. Ik ga er zeker niet zo uitgebreid aan sleutelen als sommige van jullie, maar wel wat kleine dingen:

- er komen 17" Kia Rio wielen op (had m'n neef nog liggen, die had z'n Kia Rio op de winterbanden plat gereden :D )
- TRD logootje in de grille (scheelt een hele grille vervangen)
- uitlaatsierstukje
- poetsbeurt... auto heeft rondom krassen/deukjes/winkhaakjes. De auto is zeg maar niet ontzien in z'n leven tot nu toe. Er heeft ook bestickering op gezeten op de voorportieren, hopelijk kunnen we dat wegpoetsen. Op de kofferklep zit ook nog een grote sticker die eraf moet en hopelijk kunnen we die ook dusdanig poetsen dat je dat niet meer ziet
- nieuwe matjes (is eigenlijk onderhoud, de huidige mat zitten 2 dikke gaten in...)
- nieuw lederen pookknop
- nieuwe versnellingspookmachette (de huidige begint te vervellen)
- eventueel nieuwe platen met opgelegde letters. Daar twijfel ik nog over, zo'n gedeukte plaat voor is ook wel lekker authentiek :lol:
- cd-wisselaar adapter om muziek van USB af te kunnen spelen
- eventueel nieuwe (Alpine) speakers. Het geluid valt mij echt zwaar tegen, al kan dat ook komen omdat ik wat irreëel ben met vergelijken. Alleen ik las verder op het forum dat je dan weer adapters nodig hebt enzo, en dan zie ik het alweer minder zitten, bang dat ik eindeloos loop te klooien tot ik de juiste adapters heb.
- Eventueel nog cruise control (Waeco MS50) afhankelijk of m'n technische maat zin heeft om mee te helpen
- Eventueel nog achteruitrijdcamera met bijbehorende binnenspiegel (idem zie boven)
- Eventueel nog dashcam (modelletje dat om je binnenspiegel geschoven wordt)

Die laatste 3 doe ik echt alleen als m'n technische maat mee helpt, anders krijg ik het nooit werkend, of ik krijg het werkend en er hangen snoeren door de hele auto :lol: . Da's ook geen gezicht natuurlijk.

Zoals je ziet, geen grote zaken, buiten die laatse 3, da's voor mij al een hele opgaaf :)

Ik sta altijd open voor tips en/of tricks !
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: E12 werkpaard...

Bericht door JeroenS »

Heb je geen foto's?

Voor wat betreft de cd-wisselaaradapter zou ik de originele radio vervangen door een Pioneer of iets dergelijks.

Ik heb in mijn E12 een Connects2 adapter gehad en was niet tevreden over deze adapter.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
frankrs6
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: za nov 25, 2017 21:10
Locatie: West-Brabant

Re: E12 werkpaard...

Bericht door frankrs6 »

't is schijtweer geweest tot nu toe, vandaar geen foto's. Als t dit weekend wat beter is maak ik ff een paar foto's en zet ik erop. Vandaag zijn m'n matjes binnengekomen, en heb vandaag ook luchtfilter en interieurfilter gehaald. Dit weekend ff monteren, en morgen ook ff de wielen checken.

Qua radio: ik weet dat die adapters niet ideaal zijn (ivm nummeren van de mapjes en de mp3's), maar heb liever zo'n adapter dan dat ik de originele radio ga vervangen door een aftermarketradio. Dit omdat ik een aftermarketradio in 99 van de 100 gevallen gewoon niet mooi vind. Wat was er mis met die Connects2 adapter?
Tombo
Newbie
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 20:18

Re: E12 werkpaard...

Bericht door Tombo »

Mocht je op zoek zijn naar een adapter, ik heb op korte termijn er eentje over, komt uit mijn Avensis (zit nu een Android radio in), beschikt over USB, Aux en bluetooth (kan je ook mee bellen). Is geschikt voor een radio met 2x6 pins aansluiting.
Plaats reactie