Wiellager?Gecupte banden?

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Wiellager?Gecupte banden?

Bericht door Dagobert »

Hallo allemaal,
Ik wist niet zeker in welk topic ik mijn vraag kon stellen dus ik hoop dat ik goed zit :) :roll:
Het gaat hier om een E12.
Sinds gister avond hoorde ik een soort bonkend geluid,dat lijkt op het geluid van banden die gecupt zijn.Nu weet ik voor 99% zeker dat dat niet het geval is.Het was best wel duidelijk aanwezig en voelde ook net alsof iets op de bodem klopte?Vanochtend was het geluid heel wat minder,maar je hoort iets geluid maken en dat lijk het meeste op het geluid van gecupte banden.

Je hoort het het duidelijkst tussen de 20 en 55 km per uur ongeveer.Bij het afremmen hoor je een soort aflopend geluid.Slechte omschrijving,maar kan er niet veel meer van maken :oops: Ik weet hoe schokdempers klinken die op zijn en dat is het niet.Het is ook geen tikkend geluid van een homokineet.
Het is meer kloppend.

Het geluid van een versleten wiellager klinkt meestal meer als aanlopend maar tot zover,in de auto rijdend,lijkt het daar ook niet op.
Toch twijfel ik tussen de banden,je weet maar nooit en toch het wiellager.Mocht iemand dit geluid of mijn omschrijving herkennen ben ik weer geholpen :) Maandag heb ik pas tijd om te kijken bij het wiel of het het wiellager is.Ik zal mijn bevindingen nog posten.Alvast bedankt !
Luuk
Full member
Full member
Berichten: 377
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6 20v
Locatie: Veghel

Re: Wiellager?Gecupte banden?

Bericht door Luuk »

Je noemt het zelf al, gecupte banden of een wiellagertje. Veel meer kan het niet zijn maar dat weet je pas zeker als je het gaat of laat controleren ;)
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: Wiellager?Gecupte banden?

Bericht door Dagobert »

Luuk schreef:Je noemt het zelf al, gecupte banden of een wiellagertje. Veel meer kan het niet zijn maar dat weet je pas zeker als je het gaat of laat controleren ;)
Bedankt voor het mee denken Luuk.
Als het om mijn auto gaat en niet gelijk 100% zeker weet wat het is kan ik nogal negatief denken :p Vandaar dat ik het hier nog even vraag en dankbaar ben altijd voor de reacties :)

Maandag weet ik meer en laten we hopen dat het niet alsnog erger is.
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: Wiellager?Gecupte banden?

Bericht door Dagobert »

Vandaag even bij de garage geweest en die zei dat het gewoon aan me banden ligt.Het zijn nogal platte bandjes,die willen ook nog weleens wat meer geluid maken.Kwam er gelijk achter dat me achter banden scheurtjes bevatten dus die worden vervangen ;)

Wellicht als er nog enig zins winter komt,kan ik met de winterbanden helemaal zeker zijn.Als het geluid dan weg is,waren het zeker de banden.
Tot zover in ieder geval geen horror verhalen hehe :D
Plaats reactie