Het kan raar lopen...

Toyota...nu ff niet!

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Alexander
President member
President member
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 18:56
CCNL lidnummer: 590
Type Corolla: Auris
Type Corolla: FH2
Locatie: Heerlen

Het kan raar lopen...

Bericht door Alexander »

Na 11 jaar en 265.620 km rijplezier heeft onze Corolla plaats gemaakt voor een andere auto uit de Toyota famile.
Al die jaren hebben we de Corolla van beurt naar beurt gereden.
Hetgeen we hebben moeten vervangen:
Banden, schokbrekers achter, distributieriem/waterpomp, stabilisatorstangetjes voor links en rechts, ashoes links en rechts, remdrukverdeler
Niets schokkends, zelfs de eerste wiellagers en koppeling zaten er nog in.

Waarom moest die weg?
Ehm geen idee...het overkomt je getuige onderstaand verhaal:

Per toeval in oktober 2015 een prachtige Prius 3 in Abyss Grey gezien bij Mengelers in Landgraaf.
Was van iemand van Mengelers Sittard geweest. (ik meen de receptionist)
Prachtige uitvoering, 18" wielen (vonden we zelf te groot), privacyglass, leer van binnen, voetverlichting, achterlichten van prius 3 facelift maar dan smokeglas.
Helaas boven budget, maar de Prius die wij eerst niet mooi vonden werd na het nader bestuderen gewaardeerd.
De zoektocht naar een Prius kan beginnen.
Eisen:
Kleur: Abyss Grey, minder dan 100.000 gelopen, minimaal Dynamic uitvoering, aqua-interieur, solarroof, binnen ons budget én bij een Toyota dealer.
Ondertussen heel veel hier op het forum gelezen over de Prius3
Fijn dat er zo'n plek bestaat waar je alles bij elkaar kan vinden. :D

De laatste 5 maanden minimaal 1x in de twee weken de showroom van Toyota Mengelers Landgraaf en Sittard van binnen gezien.
Bijna dagelijks op internet.
Zoekgebied: Heel Nederland, zelfs invoeren hebben we nog over zitten denken.
Maar dit alles zonder resultaat.
Of geen solarroof, of een Aspiration (niks mis mee hoor, maar we wilden graag een Dynamic) of geen aqua-interieur.
We kregen het idee een onmogelijke combi te zoeken.

Begin maart bijna een Prius 3 gekocht, Abyss Grey, donker interieur zonder solarroof en aspiration uitvoering (hoe bedoel je...eisen)
Bij een kop koffie even er over gepraat met mijn vrouw, loop terug naar de auto staat er een echtpaar voor een proefrit en is de auto verkocht.
Jammer, dan heeft het zo moeten zijn, de zoektocht gaat verder.

Voor het verhaal, de Corolla is om diverse redenen in onderhoud bij Peterman in Enschede.
Daar via Martijn terecht gekomen en naar volle tevredenheid gebleven, de weinige reparaties die nodig waren bij Mengelers Landgraaf.

Op 19 maart 2016 reden we naar Friesland voor een magazijndag van BX Club Nederland waar we ook lid van zijn.
En omdat bij de laatste beurt het onderhoudsboekje niet was afgestempeld, besloten we via Enschede naar Friesland te rijden.
Onderweg toch even het internet checken want stel je voor...
En ja hoor een Prius 3 (voldeed aan de eisen maar geen solarroof) in Heerenveen zien staan.
Hmm, toen waren we ter hoogte van Arnhem...wel/niet naar Enschede?

Toch gedaan, stel je voor de Corolla gaat ooit weg, ik wil wel de onderhoudshistorie compleet hebben.
Bij Peterman in Enschede aangekomen ons gemeld, stempel ontvangen en ja dan toch even kijken in de showroom en praten met een verkoper (achteraf de nieuwe vestigingsmanager)
Een Prius zoals wij wilden hadden ze niet staan maar als we die ruimte van een Prius niet nodig hadden, had hij ook nog een mooie Lexus staan.
Lexus? In ons budget?....ik weet het niet hoor.

Maar goed kijken kan geen kwaad, toch?
En daar stond die, een CT200h Business Line Pro met beige interieur en 158.000 op de teller.
De lang gezochte auto met het "WOW"- effect was gevonden, principes en eisen overboord:

Geen solarroof of open dak--->ach zo is die ook mooi
Geen Abyss Grey maar Dark Opal--->prachtig hoe die lijnen en lichten uitkomen op die kleur.
Geen aqua-interieur-->wow kijk eens, dat lijkt op alcantara in het beige en dat in combinatie met de kleur van de auto....kwijl...en dat dashboard...bijna een cockpit.
Geen km stand onder de 100.000 km--->ach je ziet ook Priussen met een km.stand boven de ton waarvan je op het forum leest dat het geen probleem moet zijn.
Wel met twee jaar Select garantie (of tot 200.000km)
Het onderhandelen kon beginnen en sinds 26 maart zijn we de trotse bezitters van bovenstaande auto.
De Prius in Heerenveen hebben we niet meer gezien....

Enfin hoeveel je ook uitzoekt, leest en hoezeer je ook iets wilt, als je al het mogelijke gedaan hebt en het lukt niet, dan heeft het zo moeten zijn.
Dat maakt relativeren een heel stuk gemakkelijker.
Dat we uiteindelijk bij een Lexus CT200h zouden eindigen hadden we niet zien aankomen, dank jullie wel!

De aflevering is ook naar behoren gegaan en zoals altijd kom je achteraf nog altijd punten tegen, zo ook hier.
Maar niet alles is rozegeur en maneschijn en er zaten punten bij die ons teleurstelden waarvan we zoiets hadden van:'We weten dat het een gebruikte auto is, maar dat die zo wordt afgeleverd"
Tja, je kan niet alles meteen ontdekken.

Dan heb je twee mogelijkheden:
Gaan klagen bij anderen, maar wij komen al jaren naar tevredenheid bij Peterman en wilden dat ook voortzetten.
(Jammer dat René weg is, die deed als Lexusmonteur het onderhoud aan de Corolla. Denk je: "Kom je hem tegemoet, koop je een Lexus", werkt hij ergens anders... :? :D ;)

Maar even terug naar het verhaal....

Of ga het gesprek aan (in dit geval mail) mijn punten en onderbouwingen aangedragen en van hun de bevestiging gekregen dat ze vrijdag (gisteren) hun uiterste best zouden gaan doen om alle puten naar onze tevredenheid op te lossen.
Inmiddels was het vertrouwen wel gedaald. Voor ons was het veel geld en toch heb je verwachtingen (in hoeverre ze reeël zijn)

Enfin vrijdag naar Peterman en de punten doorgenomen.
Ik ga ze hier niet opnoemen, doet hier niet terzake.
Sommige waren reeël uitlegbaar en zijn vervallen.
Maar ook punten waarvan wij dachten dan daar niets mee gedaan zou worden maar zelfs die werden boven verwachting opgepakt.
Naarmate de puntenlijst werd doorgenomen en hoe het zou worden opgelost steeg mijn verbazing, vertrouwen en wist ik dat wij de goede keus hadden gemaakt om het aan te kaarten.
Vol vertrouwen hebben we de Lexus weer mee naar huis genomen. Gaan nog een keer terug voor de trekhaak (fietsdrager)
Niet mooi maar wel nodig)
Dan wordt ook meteen het laatste punt ook opgelost, dat kon niet daar.

De rij-ervaring:
Subliem, wat een genot om hybride te rijden. Heerlijk ontspannen, radio aan en gaan.
De CVT is even wennen, maar dat komt goed.

Dank voor alle tips en antwoorden die ik hier op het forum mocht krijgen van jullie.
En ons lidmaatschap? Die blijft nog wel even staan.

Alexander
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: Het kan raar lopen...

Bericht door onnaj »

Dus toch een 'red-carpet' treatment :D

Fijn dat alles is opgelost en de lexus is een mooie auto! Over de kilometerstand hoef je écht geen zorgen te maken, de hybride techniek is super betrouwbaar en 300.000km of meer komen ze vaak zonder noemenswaardige problemen door. Zelfs de accu's schijnen ook echt zo lang mee te gaan!
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
ae82_gt
President member
President member
Berichten: 2430
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: ZZE123
Type Corolla: van alles
Locatie: Het mooie oosten

Re: Het kan raar lopen...

Bericht door ae82_gt »

Gefeliciteerd met jullie aankoop, jammer dat ik dat niet heb mogen meemaken.

Heel veel rijplezier gewenst.
René
Member of the GT Owners Group!
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: Het kan raar lopen...

Bericht door VVTI-2007 »

Tja Rene, bij jou zijn de Japanners in goede handen. Als Alexander van je kwaliteit gebruik wil maken hoeft ie nu niet meer zo ver te rijden.
Scheelt een behoorlijk stuk Arnhem of Enschede :).
IS300H, MR2 en Aygo
Alexander
President member
President member
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 18:56
CCNL lidnummer: 590
Type Corolla: Auris
Type Corolla: FH2
Locatie: Heerlen

Re: Het kan raar lopen...

Bericht door Alexander »

ae82_gt schreef:Gefeliciteerd met jullie aankoop, jammer dat ik dat niet heb mogen meemaken.

Heel veel rijplezier gewenst.
René
Dan ben je óf te vroeg weggegaan bij Peterman of wij hebben te lang gewacht haha.
Succes op je nieuwe werkplek en wellicht tot ziens!
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Het kan raar lopen...

Bericht door Linea Sol »

Heel veel plezier met de LEXUS 8-)

@René:
Je werkt toch nog wel bij Toyota ?????
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
VVTI-2007
Special member
Special member
Berichten: 825
Lid geworden op: za nov 06, 2004 17:01
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: MR2
Locatie: Tussen Tilburg en Breda

Re: Het kan raar lopen...

Bericht door VVTI-2007 »

Jawel Jo, nu in Arnhem.
IS300H, MR2 en Aygo
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Het kan raar lopen...

Bericht door Linea Sol »

:D Gelukkig
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Alexander
President member
President member
Berichten: 1242
Lid geworden op: zo mei 15, 2005 18:56
CCNL lidnummer: 590
Type Corolla: Auris
Type Corolla: FH2
Locatie: Heerlen

Re: Het kan raar lopen...

Bericht door Alexander »

Na een jaar in Luxe en Comfort gereden te hebben in een Lexus CT200h Business Line Pro zijn we weer terug in het vertrouwde nest van Toyota.
Huh?, Lexus is toch Toyota?
Ja, maar toch anders. De afwerking, uitstraling en rijden is geweldig. Maar weer instappen in een Toyota voelde als gegoten.
Hoe komt dat dan zo?
Tijdens een kleine beurt van de Lexus CT200h hadden we een Auris FH2 Aspiration als leenauto.
Dat voelde zó vertrouwd, we hadden allebei zoiets van: "doe maar een strik er om heen, verkocht!"
Mijn vrouw gaf aan zich veel prettiger te voelen om in de Auris te rijden dan de Lexus.
In de Lexus was ze té voorzichtig want ze was bang dat er "iets" aan zou komen, dat gevoel heb (is dat goed of slecht?) totaal niet gehad.
Maar goed, mijn vrouw rijdt dan ook een stuk minder in de auto.
Dat er ook nog een verzekering voor zulke gevallen is was ze uiteraard wel van op de hoogte, maar dat maakte voor het gevoel tijdens het rijden niets uit.
Het gevoel was echter bij ons beiden gelijk; vertrouwd!
Maar goed, strik er omheen, verkocht zou niet passen in ons budget.

Wel werd ons duidelijk dat hoe je het wendt of keert, we na elke uitstap naar een ander merk meestal rondom een jaar op e.o.a. manier weer op een Toyota uitkomen.
De CT200h was de 4e uitstap terwijl het eigenlijk een Toyota is. Dat we de Lexus na een jaar en 1 week weer gedag zouden zeggen hadden we nooit gedacht.
Het leven is vol verrassingen blijkt wel.

Dus op het Toyota Hybridefroum volop orienteren over de Auris FH2 en rondkijken op internet en dealers.
Op 01-04-2017 hebben we de Auris FH2 Executive opgehaald (nee geen 1 april grap).
Qua Luxe en Comfort doet die niet onder voor de CT200h sterker nog, nu gedeeltelijk voorzien van leer.
Helaas geen LED koplampen meer, dat is wel even wennen, maar qua geluid vinden we de Auris stiller met accelereren dan de CT
Maar goed, wel 2.5 jaar jonger (4-2011/10-2013)en 112.000 km minder (188.000/76.000) op de teller.

Wij gaan volop genieten van deze Auris en verwachten niet deze na een jaar en week weer in te ruilen.
Echter resultaten uit het verleden, ..........
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
Plaats reactie