Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
skutter
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON Zo Jan 06, 2013 14:56

Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door skutter »

Elektrische ramen opnieuw inleren om de ''auto'' functie te activeren.
Auto functie: Raam automatisch omlaag of omhoog door de bedieningsknop 1 keer kort te bedienen.
Je kan deze instelling ongewild verliezen als je bv tijdelijk geen accuspanning hebt gehad.

Bij iedere portier moet je het raam openen en sluiten en daarbij de knop vasthouden en in de laagste (open) en hoogste (dicht) stand de knop nog even 2 sec. vasthouden.

Succes!!
Toyota Corolla E12
VVT-I 1.6 anniversary
CoupÉter
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9879
GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door CoupÉter »

Kan dit ook als je geen auto functie knop hebt voor het raam?
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
skutter
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON Zo Jan 06, 2013 14:56

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door skutter »

CoupÉter schreefCOLONKan dit ook als je geen auto functie knop hebt voor het raam?
Gewoon even proberen.

Succes!
Toyota Corolla E12
VVT-I 1.6 anniversary
zwoof007
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON Do Nov 27, 2008 12:50

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door zwoof007 »

ik heb het geprobeert maar het werkt bij mij niet ...
トヨタは常にトヨタ回
Emile
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON Zo Sep 20, 2015 08:44

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door Emile »

Kan alleen met de knoppen waarop "AUTO" staat.
;)
SV-Sportscars
Full member
Full member
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON Ma Nov 07, 2011 21:11

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door SV-Sportscars »

Ja werkt alleen als er auto op staat (of all auto zoals sommige hebben) als die geen auto functie heeft gaat het niet werken.
De auto functie is uitgebreider dan het lijkt.
pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293
GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door pampie »

Ik heb alleen Lock en Unlock op mijn originele sleutel. Dan werkt het dus al niet?
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
SV-Sportscars
Full member
Full member
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON Ma Nov 07, 2011 21:11

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door SV-Sportscars »

Ramen hebben niets met je sleutel te maken, je kunt een ramen sluit functie inbouwen met een afstandbediening, sommige alarmsystemen hebben dit, dat zodra je de auto op slot zet de ramen dicht gaan, maar dit zijn vaak aftermarket alarmsystemen en is niet even zo te programmeren op het standaard systeem.
Bob.88
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON Ma Sep 08, 2008 11:15

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door Bob.88 »

pampie schreefCOLONIk heb alleen Lock en Unlock op mijn originele sleutel. Dan werkt het dus al niet?
Het gaat hier om de bedieningsknop, niet de afstandsbediening ;)
Een TS Facelift heeft ook deze autofunctie. Maar bediening dus gewoon vanuit de auto.
pampie
President member
President member
BerichtenCOLON 2293
GeregistreerdCOLON Do Jul 27, 2006 17:08

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door pampie »

Je bedoelt dus het doorklikken, doordrukken op de raamschakelaar zelf? Dat is toch standaard dat ie dan automatisch naar beneden gaat zonder de knop in te blijven drukken?

@SV Sportscars. Hier zit een Cobra alarm in wat ze bij de Toyotadealer inbouwen als je m nieuw koopt en met alarm hebt besteld? Of zetten ze die in de fabriek er al in?
Anyway ik heb begrepen dat het met zo'n alarm moet lukken dat automatisch dichtgaan als je je auto op slot gooit met de AB maar mij is het nog niet gelukt.

Weet jij toevallig meer daarover?
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km
Bob.88
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON Ma Sep 08, 2008 11:15

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door Bob.88 »

pampie schreefCOLONJe bedoelt dus het doorklikken, doordrukken op de raamschakelaar zelf? Dat is toch standaard dat ie dan automatisch naar beneden gaat zonder de knop in te blijven drukken?
Jup, daar gaat dit over
MrMarcie
Newbie
Newbie
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Ma Jul 11, 2016 21:10

Re: Tip! Ramen opnieuw inleren om ''auto'' functie te activeren

Bericht door MrMarcie »

skutter schreefCOLON Vr Sep 25, 2015 21:26 Elektrische ramen opnieuw inleren om de ''auto'' functie te activeren.
Auto functie: Raam automatisch omlaag of omhoog door de bedieningsknop 1 keer kort te bedienen.
Je kan deze instelling ongewild verliezen als je bv tijdelijk geen accuspanning hebt gehad.

Bij iedere portier moet je het raam openen en sluiten en daarbij de knop vasthouden en in de laagste (open) en hoogste (dicht) stand de knop nog even 2 sec. vasthouden.

Succes!!
Dank voor de tip, mijn Corolla was naar de garage vanwege afkeur en alle roest bij de achterwielen is opgelost met nieuwe panelen enzo. Moest daarna natuurlijk de radio opnieuw programmeren maar dat raam begreep ik niet. Simpele oplossing dus :lol:
BUTTON_POST_REPLY